Kära Djurgårdare,
Jag har försummat min uppgift att uppdatera detta. Flytt och internetproblem i takt med att matcherna rasade på gjorde det till ett större berg för varje omgång. Nu är det gjort, november, december och pågående januari är upplagda. Jag ska omgående betala det jag är skyldig, och hoppas att alla andra gör det också. Jag sitter inte och jämför med insamlingssidan och detta forum, men det känns knappast som att det kommer in det som summan landar på. Hoppas jag har fel dock!
Jag tog mig friheten att rensa igenom listan kraftigt i januari-versionen. Tog bort alla som hittills inte har hänt och känns osannolika. Typ, Ferna mål i PP, slagsmål och annat. Ha gärna koll själv på något sätt. För mig tog det hälften av tiden att "lägga in en match" efter rensningen. Hoppas ni har förståelse.
I framtiden ska jag bättre mig.
Lätta på lädret nu =).
Donationsracet
Re: Donationsracet
Upp med huvudet Matte!Mattebo skrev:Kära Djurgårdare,
Jag har försummat min uppgift att uppdatera detta. Flytt och internetproblem i takt med att matcherna rasade på gjorde det till ett större berg för varje omgång. Nu är det gjort, november, december och pågående januari är upplagda. Jag ska omgående betala det jag är skyldig, och hoppas att alla andra gör det också. Jag sitter inte och jämför med insamlingssidan och detta forum, men det känns knappast som att det kommer in det som summan landar på. Hoppas jag har fel dock!
Jag tog mig friheten att rensa igenom listan kraftigt i januari-versionen. Tog bort alla som hittills inte har hänt och känns osannolika. Typ, Ferna mål i PP, slagsmål och annat. Ha gärna koll själv på något sätt. För mig tog det hälften av tiden att "lägga in en match" efter rensningen. Hoppas ni har förståelse.
Lätta på lädret nu =).
Du har gjort ett häst jobb med detta! Hatten av!
Om vi kör detta nästa år så är mitt förslag:
Vi väljer ut ett antal bet, typ:
Gjorda mål.
Mål i PP.
Mål i BP.
3 poäng.
OT/Straff vinster.
Antal 0-or.
Hattrick.
Publik över 7k.
AIK torskar.
Vinst mot Leksand.
Leksand torskar.
- Samt några få till
Väljer lämplig summa (1-10:- / händelse) sedan får folk sätta upp sig på vad de betar på...
De jag valt som exempel är oerhört enkelt att följa via SHL, SWEhockey osv... Plus arbetet blir så mycket enklare för alla!
Ps, insamlingen är ju avslutad. Ska vi lägga ned, de som betat på resultat när säsongen är avslutad gör vad deras samvete säger?
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
- Lucky Luke
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Full pott ikväll!! 300 för vinsten + 100 för hållen nolla!! Herregud vad jag har längtat efter den här segern. Ska bli underbart att få kliva in på jobbet imorgon. Finns inget bättre än att få täppa till truten på kållarna!!
Pengarna har jag satt in på SEB kontot.
Pengarna har jag satt in på SEB kontot.
_Skogis skrev:Upp med huvudet Matte!Mattebo skrev:Kära Djurgårdare,
Lätta på lädret nu =).
Du har gjort ett häst jobb med detta! Hatten av!
Om vi kör detta nästa år så är mitt förslag:
Vi väljer ut ett antal bet, typ:
Gjorda mål.
Mål i PP.
Mål i BP.
3 poäng.
OT/Straff vinster.
Antal 0-or.
Hattrick.
Publik över 7k.
AIK torskar.
Vinst mot Leksand.
Leksand torskar.
- Samt några få till
Väljer lämplig summa (1-10:- / händelse) sedan får folk sätta upp sig på vad de betar på...
De jag valt som exempel är oerhört enkelt att följa via SHL, SWEhockey osv... Plus arbetet blir så mycket enklare för alla!
Ps, insamlingen är ju avslutad. Ska vi lägga ned, de som betat på resultat när säsongen är avslutad gör vad deras samvete säger?
Instämmer i Mattebos hyllningskör.
Grymt jobbat.
Har haft problem o hålla reda på mina egna bets så kan tänka mig hur knivigt du haft det, hatten av.
För egen del så summerade jag men skuld till 280:-
Trucken poäng - 8st - 80:-
Heinerö mål - 4st - 40:-
Alvarez mål - 2st - 20:-
Saviano BP-mål - 1st - 20:-
Råtta förlust - 12st - 120:-
Lämnade 300:- i hinkarna på JK-dagen.
Frågan huruvida man ska fortsätta betala då insamlingen är avslutad är väl upp till allas samvete men vi är ju ganska många som har en prenumeration som fortfarande tickar på. Och den ska man ju definitivt INTE avsluta.
Så jag ser ingen som helst anledning till att inte fullfölja sina bet. Djurgården kommer behöva pengar nästa år med liksom.
Gillar iden med "färdiga" bets inför nästa säsong som man kan hoppa på och som är enkla att kolla upp så man kan gå in och stämma av sin skuld.
Vore ju kul om det kunde bli fler som "är med" då.
Tror faktiskt att en väg till det är o göra det lite enklare.
ad majorem DIF gloriam
Ja vi lägger ned den här bettinggrejen för säsongen. Ni som har saker som infaller efter säsongen, fullfölj om ni har lust.
Får se om det här blir aktuellt nästa säsong.
Får se om det här blir aktuellt nästa säsong.