SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 27/11 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 27/11 2014

Inlägg av Magnutz »

Alla till Hovet!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 27/11 2014

Inlägg av Jepe »

Första gången under 6000!? Pinsamt i så fall, se till att ta er till Hovet nu!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 27/11 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Ja det blir nog under 6000 imorgon. Inte så bra. Nu är serielunken igång på allvar samtidigt som vi möter Växjö. Undrar hur det kan se ut nästa säsong om vi möter Mora och Vita hästen hemma inom loppet av några dagar.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 27/11 2014

Inlägg av Salas »

Kan inte bara Växjö gå i konkurs och upphöra att existera? Ingen, absolut INGEN bryr sig om dom. Dom är plast, historielösa, kommundopning, utan rivaler, ingen ungdomsverksamhet, ligger mitt ute i ingenstans och har inga supportrar som åker på bortamatch. Varför finns dom ens? Det borde inte vara tillåtet för en klubb som Växjö att spela i SHL, när det enda dom gör är att dra ner absolut alla andra lags hemmasnitt. Ingen vill, och ingen kommer att vilja se Växjö spela hockey. En mer meningslös förening har aldrig spelat i SHL.

Hoppas det blir över 6000 i alla fall, men jag tvivlar. Att möta Huddinge i en träningsmatch en varm sommardag i juli hade dragit mer folk.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 27/11 2014

Inlägg av diftobbe89 »

Salas skrev:Kan inte bara Växjö gå i konkurs och upphöra att existera? Ingen, absolut INGEN bryr sig om dom. Dom är plast, historielösa, kommundopning, utan rivaler, ingen ungdomsverksamhet, ligger mitt ute i ingenstans och har inga supportrar som åker på bortamatch. Varför finns dom ens? Det borde inte vara tillåtet för en klubb som Växjö att spela i SHL, när det enda dom gör är att dra ner absolut alla andra lags hemmasnitt. Ingen vill, och ingen kommer att vilja se Växjö spela hockey. En mer meningslös förening har aldrig spelat i SHL.

Hoppas det blir över 6000 i alla fall, men jag tvivlar. Att möta Huddinge i en träningsmatch en varm sommardag i juli hade dragit mer folk.
Där satt den, dagens sanning :)
Spela fult
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 27/11 2014

Inlägg av MarcusDaze »

Salas skrev:Kan inte bara Växjö gå i konkurs och upphöra att existera? Ingen, absolut INGEN bryr sig om dom. Dom är plast, historielösa, kommundopning, utan rivaler, ingen ungdomsverksamhet, ligger mitt ute i ingenstans och har inga supportrar som åker på bortamatch. Varför finns dom ens? Det borde inte vara tillåtet för en klubb som Växjö att spela i SHL, när det enda dom gör är att dra ner absolut alla andra lags hemmasnitt. Ingen vill, och ingen kommer att vilja se Växjö spela hockey. En mer meningslös förening har aldrig spelat i SHL.

Hoppas det blir över 6000 i alla fall, men jag tvivlar. Att möta Huddinge i en träningsmatch en varm sommardag i juli hade dragit mer folk.
Sanna ord!. Till och med Vilda Väsby står högre i kurs hos mig!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 27/11 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tar vi inte 3 p imorgon har slår vi bottenrekord för denna säsong med 6 raka matcher utan vinst vid ordinarie tid.
Inget konstigt om vi av alla lag kommer få en tyngre period. Vi har inte särskilt många skickliga spelare som kan avgöra när spelet inte är på topp.
Mot Hv igår var det slående hur stor skillnaden är mellan våra lag. Deras individuella styrka att hitta kreativa lösningar både i offensiven och defensiven var stor.
Jag satt långa stunder och förundrades över att vi faktiskt bara ligger 6 pinnar efter så här långt in i serien. Flera gånger när vi kom in i anfallszon såg vi trubbiga och inte särskilt samspelta ut. Vi skickade puckar utan adress och Hv såg inte ens ut att behöva anstränga sig för att spela sig ut ur zon och vända spelet. Okej, några riktigt bra anfall hade vi, men de var få.

Sammanfattningsvis, ett stort hyll till hela laget som med sina enorma hjärtan klarat av mycket mer än jag väntat mig. Hoppas de motbevisar mig ännu en gång imorgon.

Ska jag tippa med hjärnan blir resultatet: 2-5

Finns en fördel med Växjö. Det blir inte extra salt i såren vid en förlust. Har noll känslor för det laget. De är som att möt Lhc.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2014-11-26 20:11:39, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Re: SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 27/11 2014

Inlägg av Hepsnastian »

Tar med mig grabben å kollar matchen!
Hoppas på en underhållande tillställning, trots ett tråkigt motstånd ;)









Grow old or die tryin..
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 27/11 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Andra matchen i rad som jag missar (historiskt...tror jag), mycket nu
Är rädd att vi går poänglösa härifrån, Växjö har höjt sig ett snäpp nu på slutet.

"Tråkigt motstånd" vet jag inte om jag skulle kalla det.
Visst, vi 0 rivalitet mot dom, av den enkla anledningen att det är en helt ny förening, men jag tycker Växjö spelar en passningssäker kvalitativ hockey.

Känns så mycket tröttmössa att kalla alla försök till nysatsning för plast, fake etc.
Lätt för oss att säga vars klubb råkade bildas på 1800-talet
Tror det blir en hedersam Straff-torsk

Hade en helt absurd dröm med DIF-anknytning,
Trukhno rev sitt konstakt och drog till New York för att bli polis.
Wtf? :lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 27/11 2014

Inlägg av Erik af Sibirien »

Lee Harvey Oswald skrev:..............
Wtf? :lol:
Tror han skulle bli en rätt bra polis i.o.f.s.
hatred
Inlägg: 290
Blev medlem: 2014-10-23
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Sv: SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 27/11 2014

Inlägg av hatred »

Lee Harvey Oswald skrev:Andra matchen i rad som jag missar (historiskt...tror jag), mycket nu
Är rädd att vi går poänglösa härifrån, Växjö har höjt sig ett snäpp nu på slutet.

"Tråkigt motstånd" vet jag inte om jag skulle kalla det.
Visst, vi 0 rivalitet mot dom, av den enkla anledningen att det är en helt ny förening, men jag tycker Växjö spelar en passningssäker kvalitativ hockey.

Känns så mycket tröttmössa att kalla alla försök till nysatsning för plast, fake etc.
Lätt för oss att säga vars klubb råkade bildas på 1800-talet
Tror det blir en hedersam Straff-torsk

Hade en helt absurd dröm med DIF-anknytning,
Trukhno rev sitt konstakt och drog till New York för att bli polis.
Wtf? :lol:
Det finns moderna lag som gått en ordentlig väg men när hälften av lejkers fansen är fd tingsrydare klubbens största sponsor är kommunen och dom bara består av dyra utlänningar typ och saknar juniorlag då är det PLAST

Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Get the fuck out of my way,
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 27/11 2014

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Hade en helt absurd dröm med DIF-anknytning,
Trukhno rev sitt konstakt och drog till New York för att bli polis.
Wtf? :lol:
Haha...

"Här är Polisen Trucken
Som mitt i slottet står
Han visar hur man bränner lägen
Han visar hur man missar mål"


Anyway, Växjö hemma. 3 enkla pinnar.
Bild
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 27/11 2014

Inlägg av android »

Dock borde självklart Skellefteå räknas in bland växjö också. 10 miljoner mer varje år i kommunala bidrag.

"det är juniorsatsningen som tagit hos hit". Hah.
Låt Stockholm ge oss 27 miljoner varje år så lär ni få se på juniorsatsning och passningssäker ishockey.

Nåja, tre poäng skulle vara väldigt bra idag.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 27/11 2014

Inlägg av sm910 »

Lee Harvey Oswald skrev: "Tråkigt motstånd" vet jag inte om jag skulle kalla det.
Visst, vi 0 rivalitet mot dom, av den enkla anledningen att det är en helt ny förening, men jag tycker Växjö spelar en passningssäker kvalitativ hockey.

Känns så mycket tröttmössa att kalla alla försök till nysatsning för plast, fake etc.
Lätt för oss att säga vars klubb råkade bildas på 1800-talet
I det avseendet är vi såklart lyckligt lottade, vi Djurgårdare av idag har fått våra anor, tradition och historik serverade på ett silverfat utan att behöva kämpa själva. (Nåja, ni är väl förvisso ett antal stofiler som säkert var med redan när Le Mat tjongade gummitrissa...) Men det är ju inte det att vara ny som är "plastigt", utan sättet man tar sig upp på. Linköping gick i bräschen för legoknektar och artistkontrakt, Växjö gjorde detsamma med kommunpengar och NHL-influenser. Kanske är det den hårda verkligen, att den typen av nytänkande är enda sättet att effektivt stiga genom serierna i dagens hockey.

Åshöjden är död, nu krävs det pengar och pengar kan man bara snabbt få in genom att göra matcherna till ett underhållande jippo. För jippo lockar folk - kanske inte lika starkt som en gedigen supporterkultur, kanske inte samma typ av publik - men det lockar visst folk. Och det lockar definitivt mer än en arena med ingenting. En gedigen supporterkultur tar tid att bygga upp, så även om det kanske lockar mer folk på lång sikt är jippo det enda alternativet om man vill nå snabba framgångar. Och framgångar är trots allt vad idrott går ut på, vad vi fans kräver och törstar efter. Så med vilken moralisk rätt kan vi, min generation som fått vår anrika historik gratis, förmätet sitta och kräva att andra föreningar ska ta den långsamma, plågsamma, kanske aldrig framgångsrika, vägen genom systemet istället för att klättra snabbt och alert till technotoner mot toppen? Jag vet inte. Det enda jag vet är att det dilemmat inte förändrar det minsta att känslan man får när man möter Växjö är plast, och att det hade varit ungefär lika upphetsande att se våra lagkaptener köra sten sax påse om 3 poäng i mittcirkeln.

Sen kan jag också uppskatta själva hockeyn Växjö spelar, men det har mindre och mindre blivit varför jag ser på Djurgården. Hockeykonnessören i mig blir tillfredsställd av NHL-sändningar och landskamper, med Djurgår'n är det lockelsen i rivalitet, stämning, historik, identitet som är primärt. Där skiljer sig kanske våra förväntningar och förhoppningar på kvällen när våra biljetter blippas i entren till Johanneshovs Isstadion.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 27/11 2014

Inlägg av 20002001 »

Ses på Hovet ikväll! Dra med en kompis
Vi ska bara inte bli under 6000!

Krossa Växjö! Fan vad kul med hockey igen
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Skriv svar