Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Skadetråden

Inlägg av Magnutz »

Donkels skrev:Dom som gjort bort sig i ärendet Fernholm är disciplinnämnden. Ett gäng jävla tattare som precis som SHL styrelse är fullkomliga idioter. Sedan att Forsberg inte skäms mer än fanskapet gör är bara äckligt. Hoppas innerligt att vi förnedrar fulspelande Luleå nästa gång vi möts.
Manijock skrev:Och Osten tycker straffet var för hårt.....
Inkompetens blandat med ren dumhet. De har haft så många chanser att kväva skitiga spelare genom ordentliga straff som de sumpat. Gång efter gång. Det är dags att göra om den där nämnden. Det är dags att börja ta i ordentligt när nån gör något riktigt svinigt.

Dopar du dig får du hela världen efter dig och stängs av i 2 år. Invalidiserar du någon får du 4 matcher samt lite böter. Surrealistiskt.

Gällande Osten... wow, den farbrorn fick nog för lite vitaminer under uppväxten.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av Challen »

Någon som vet vart man kan hitta domen mot lulespelaren?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av Jepe »

Challen skrev:Någon som vet vart man kan hitta domen mot lulespelaren?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Google -> johan + forsberg + disciplinnämnden = bla:
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... in-helhet/

;)
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Skadetråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev:Och Osten tycker straffet var för hårt.....
Det är väldigt, väldigt många hål i den osten, det vet vi om.
Säg den glädje som varar
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Henke_F »

Jepe skrev:
Challen skrev:Någon som vet vart man kan hitta domen mot lulespelaren?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Google -> johan + forsberg + disciplinnämnden = bla:
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... in-helhet/

;)
Det där var ju minst sagt lika dåligt och osmakligt skämtat som disciplinnämdens straff på Forsberg!
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av Challen »

Jepe skrev:
Challen skrev:Någon som vet vart man kan hitta domen mot lulespelaren?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Google -> johan + forsberg + disciplinnämnden = bla:
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... in-helhet/

;)
Tackar!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Henke_F »

Är Sörensen borta ikväll med?
AlltidDIF
Inlägg: 393
Blev medlem: 2006-12-08
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av AlltidDIF »

Ja


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Calle
Inlägg: 132
Blev medlem: 2008-10-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av Calle »

Vad är egentligen status på Sörensen/Samuelsson/Högström - ngn som vet?
Användarvisningsbild
agne
Inlägg: 297
Blev medlem: 2012-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av agne »

Angående Fernholm så har disciplinnämnden helt gjort bort sig. Det finns inget förtroende längre för disciplinnämnden. Straffet borde ha varit minst så många matcher som Fernholm är borta + 10 matcher.
Kom hem Marcus!
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: Skadetråden

Inlägg av sparwen »

agne skrev:Angående Fernholm så har disciplinnämnden helt gjort bort sig. Det finns inget förtroende längre för disciplinnämnden. Straffet borde ha varit minst så många matcher som Fernholm är borta + 10 matcher.
Skrev det som förslag här, självklart blev jag som många andra mer eller mindre idiotförklarad.

Åsikter är bra, men fan ta åsikter som inte stämmer med mina egna verkar vara en dels motto.

Tror en del här inte skulle behöva lära sig att alla har olika åsikter och de sällan behöver vara fel.

Lägg där till en dos ödmjukhet.
Vi har ju trots allt en sak gemensamt och det är kärleken till Djurgården. Även om jag i vissa fall är skeptisk då det bara klagas.
Som ett förhållande där man kan fråga sig om det verkligen är kärlek när de bara bråkar.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Don66-2 »

sparwen skrev:
agne skrev:Angående Fernholm så har disciplinnämnden helt gjort bort sig. Det finns inget förtroende längre för disciplinnämnden. Straffet borde ha varit minst så många matcher som Fernholm är borta + 10 matcher.
Skrev det som förslag här, självklart blev jag som många andra mer eller mindre idiotförklarad.

Åsikter är bra, men fan ta åsikter som inte stämmer med mina egna verkar vara en dels motto.

Tror en del här inte skulle behöva lära sig att alla har olika åsikter och de sällan behöver vara fel.

Lägg där till en dos ödmjukhet.
Vi har ju trots allt en sak gemensamt och det är kärleken till Djurgården. Även om jag i vissa fall är skeptisk då det bara klagas.
Som ett förhållande där man kan fråga sig om det verkligen är kärlek när de bara bråkar.
Syskonkärlek...? :?
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av Jepe »

Calle skrev:Vad är egentligen status på Sörensen/Samuelsson/Högström - ngn som vet?
Sörensen - dag till dag
Samuelsson - dag till dag
Högström - sjuk

Kanske inte säger så mycket men detta är "statusen".
2014-04-07, vad hände?
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Henke_F »

sparwen skrev:
agne skrev:Angående Fernholm så har disciplinnämnden helt gjort bort sig. Det finns inget förtroende längre för disciplinnämnden. Straffet borde ha varit minst så många matcher som Fernholm är borta + 10 matcher.
Skrev det som förslag här, självklart blev jag som många andra mer eller mindre idiotförklarad.

Åsikter är bra, men fan ta åsikter som inte stämmer med mina egna verkar vara en dels motto.

Tror en del här inte skulle behöva lära sig att alla har olika åsikter och de sällan behöver vara fel.

Lägg där till en dos ödmjukhet.
Vi har ju trots allt en sak gemensamt och det är kärleken till Djurgården. Även om jag i vissa fall är skeptisk då det bara klagas.
Som ett förhållande där man kan fråga sig om det verkligen är kärlek när de bara bråkar.
Men många som nu kritiserade och menade att Öga för Öga-straff skulle vara fel redogjorde väl ganska väl och förklarade problematiken.

Men visst var straffet som Forsberg fick ett jävla skämt och disciplinnämden borde avgå. Runt 10-15st matcher hade väl varit mer rätt. Sen ingen jäkla bötesutköpning som förkortar tiden. Det skall läggas uppå isåfall.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av kaminor »

Nån som vet hur illa smällen på Holm tog?

Inget vidare om om han är borta länge, liksom Fernholm, när JVM står för dörren.

Till JVM försvinner ju i alla fall Norell och Englund ett gäng matcher, möjligen även AOM.

Högström - Falk
Nordlund - Arnesson
AOM (?) - Deilert
Skriv svar