Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

Godnoken skrev:Pang har sagt att det inte är pga bojkottning som de skiter i hockeyn utan för att de har tappat intresset men skrev samtidigt att "det kommer nog snart tillbaka lite smått skall ni se" eller dylikt.
Får väl hoppas på det.
Som jag misstänkte då. Tråkigt att dom känner så, men å andra sidan är det ingen större förvåning. UCS är fotboll och har alltid varit det. Engagemanget för hockeyn har varit när fotbollen tillåtit det. Bara att hoppas på att en yngre generation tar vid senare med ett stort hockeyintresse vid sidan av fotbollen.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

Personligen har jag genom åren nog gått på mer hockey än fotboll och trodde att det skulle bli så detta året också. Men mitt intresse för hockeyn är på noll vilket förvånar mig själv väldigt mycket då innan säsongen startade hade jag en vi mot dom känsla men nu... kunde inte bry mig mindre om denna korpen aktivitet. Hela shl skriker dagis. Är det seriöst någon som bryr sig vem fan som vinner denna serie? när det är så genomruttet allt ifrån hur shl styrs till hur de olika lagen får sina bidrag osv... Har varit på två matcher och meh... och att titta på tv det gör jag bara inte... hela alltet skriker plast och då tappar jag all känsla för det tyvärr...

Såå jag kan förstå att de inte är så sugna på hockey då jag själv sitter i samma båt. :(
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mattias_87 »

Förstår hur du resonerar. Vi har några lag som alltid är i toppen, och alla dessa topplag är där för att dom får bidrag ifrån kommun. Förutom Frölunda då som gör det för att dom har bra publiksiffror och förtjänar sina pengar. Det är väl bara vi och Frölunda i hela SHL som inte får kommunhjälp? Tyvärr så är det något som aldrig kommer att ändras så jag förstår att många känner att det är lönlöst att gå när man redan vet hur ligan kommer att sluta.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Nu slåss ju Djurgården för att undvika kvalstrecket men 80% av laget har ju knappt ett skit att spela om i år. Alla lag utom två går ju till slutspel. Och det är 55 omgångar. Det är för många meningslösa matcher.
Expert.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

går hellre och ser Djurgården hockey i allsvenskan än i pajas shl... det talar väl allt om vad shl gör med intresset för svensk hockey.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sm910 »

Mattias_87 skrev:Förstår hur du resonerar. Vi har några lag som alltid är i toppen, och alla dessa topplag är där för att dom får bidrag ifrån kommun. Förutom Frölunda då som gör det för att dom har bra publiksiffror och förtjänar sina pengar. Det är väl bara vi och Frölunda i hela SHL som inte får kommunhjälp? Tyvärr så är det något som aldrig kommer att ändras så jag förstår att många känner att det är lönlöst att gå när man redan vet hur ligan kommer att sluta.
Stockholms Stad räddar Djurgården från att förlora elitlicensen.
http://insynsverige.se/documentHandler.ashx?did=26604

Got Event (Göteborgs kommun) räddar Frölunda från konkurs.
http://www5.goteborg.se/prod/Gemensamt/ ... tevent.pdf

Kommunal doping är på många sätt och vis fel och ett stort problem för Svensk ishockey, men inte för att vi skulle vara särskilt förfördelade utan för att det bidrar till att lagen blir instabila luftslott. (och en jävla massa till problem). Som storstadslag har vi andra fördelar som vi dessvärre misslyckas med att kapitalisera på, att gnälla om eller ens haka upp sig på kommunala orättvisor dödar bara vårt egna intresse för sporten.

Men visst är det så, att mindre kommunen överlag får större kommunalt stöd medans lag från större orter istället räddas av rika knösars kapital. (Vi, AIK, Malmö, Örebro osv.) Att ingen av verksamheterna bär sig själva, eller att lagen och supportrarna ens önskar det, är det största problemet.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 20002001 »

Det gäller att vi alla tar ansvar och ser till att ingen jävel sitter ner i klacken och att vi röjjer i 60 minuter. Gör vi det hänger folk på. Imorgon ser vi till att bilda en tajt kärna i mitten som kör på!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 20002001 »

Storsatsning till Frölunda away 22 november, en lördag.

ALLA SKA MED!
Vi ska bli 700 man därnere, skriv upp er nu!

http://www.jarnkaminerna.se/2014/11/03/ ... rsatsning/
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sm910 »

20002001 skrev:Storsatsning till Frölunda away 22 november, en lördag.

ALLA SKA MED!
Vi ska bli 700 man därnere, skriv upp er nu!

http://www.jarnkaminerna.se/2014/11/03/ ... rsatsning/
Säg är det konstigt att man hatar Göte...
Självklar uppskrivning! När det finns risk för serielunk, så vill man inte missa hockeyhöstens stora explosion! 700 järnkaminer mot 10'000 plastklappande zombies anförda av DJ'n på läktaren och Sekretariatet på isen - må tro vi ska ge glenn en förödmjukande lektion i läktarkultur!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

Sätter aldrig mer min fot i Göteborg.
difanda
Inlägg: 91
Blev medlem: 2014-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av difanda »

Pogue Mahone skrev:Personligen har jag genom åren nog gått på mer hockey än fotboll och trodde att det skulle bli så detta året också. Men mitt intresse för hockeyn är på noll vilket förvånar mig själv väldigt mycket då innan säsongen startade hade jag en vi mot dom känsla men nu... kunde inte bry mig mindre om denna korpen aktivitet. Hela shl skriker dagis. Är det seriöst någon som bryr sig vem fan som vinner denna serie? när det är så genomruttet allt ifrån hur shl styrs till hur de olika lagen får sina bidrag osv... Har varit på två matcher och meh... och att titta på tv det gör jag bara inte... hela alltet skriker plast och då tappar jag all känsla för det tyvärr...

Såå jag kan förstå att de inte är så sugna på hockey då jag själv sitter i samma båt. :(
SHL är plast och klappers och ekonomiska fördelningen är skev och det är just därför vi ska fortsätta gå på matcherna, stå upp, sjunga och bidra med vår läktarkultur som är i stort sätt unik i hockeysverige när vi alla engagerar oss. Bidrar vi alla så visar vi skillnad på plastföreningar och DIF.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sm910 skrev:
Mattias_87 skrev:Förstår hur du resonerar. Vi har några lag som alltid är i toppen, och alla dessa topplag är där för att dom får bidrag ifrån kommun. Förutom Frölunda då som gör det för att dom har bra publiksiffror och förtjänar sina pengar. Det är väl bara vi och Frölunda i hela SHL som inte får kommunhjälp? Tyvärr så är det något som aldrig kommer att ändras så jag förstår att många känner att det är lönlöst att gå när man redan vet hur ligan kommer att sluta.
Stockholms Stad räddar Djurgården från att förlora elitlicensen.
http://insynsverige.se/documentHandler.ashx?did=26604

Got Event (Göteborgs kommun) räddar Frölunda från konkurs.
http://www5.goteborg.se/prod/Gemensamt/ ... tevent.pdf

Kommunal doping är på många sätt och vis fel och ett stort problem för Svensk ishockey, men inte för att vi skulle vara särskilt förfördelade utan för att det bidrar till att lagen blir instabila luftslott. (och en jävla massa till problem). Som storstadslag har vi andra fördelar som vi dessvärre misslyckas med att kapitalisera på, att gnälla om eller ens haka upp sig på kommunala orättvisor dödar bara vårt egna intresse för sporten.

Men visst är det så, att mindre kommunen överlag får större kommunalt stöd medans lag från större orter istället räddas av rika knösars kapital. (Vi, AIK, Malmö, Örebro osv.) Att ingen av verksamheterna bär sig själva, eller att lagen och supportrarna ens önskar det, är det största problemet.
Tack. Bra att vi blir allt fler som ställer oss bakom detta.

Jag nämner det igen, ingen inom Djurgården diskuterade orättvisorna innan kommunerna och de egna arenorna vände på steken.
Vi var störst, bäst och hade oerhört lätt att ha trupper med mängder av landslagsspelare. Vi kunde nästintill vinna matcher på beställning och låg ofta med i toppen. (kvartsfinalspöken och sgermättnad?) satte käppar i hjulen för än mer framgångar.

Vi kan antingen fortsätta gnälla över orättvisorna och spekulera i vart det leder.
Eller, se till att vända på skutan igen och bli stolta, starka och segerrika DIF igen.


Ursäkta off topic.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 20002001 »

SKRIV UPP ER TILL FRÖLUNDA AWAY! Vänta inte!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sm910 »

pulverapa skrev:Sätter aldrig mer min fot i Göteborg.
Du kommer inte sätta din fot i Göteborg. Du kommer sätta din fot på Stockholmsockuperad mark. Och är till och med det för jobbigt, så lovar jag att personligen bära dig från buss till arena - uppskrivning!
difanda skrev:
Pogue Mahone skrev:Personligen har jag genom åren nog gått på mer hockey än fotboll och trodde att det skulle bli så detta året också. Men mitt intresse för hockeyn är på noll vilket förvånar mig själv väldigt mycket då innan säsongen startade hade jag en vi mot dom känsla men nu... kunde inte bry mig mindre om denna korpen aktivitet. Hela shl skriker dagis. Är det seriöst någon som bryr sig vem fan som vinner denna serie? när det är så genomruttet allt ifrån hur shl styrs till hur de olika lagen får sina bidrag osv... Har varit på två matcher och meh... och att titta på tv det gör jag bara inte... hela alltet skriker plast och då tappar jag all känsla för det tyvärr...

Såå jag kan förstå att de inte är så sugna på hockey då jag själv sitter i samma båt. :(
SHL är plast och klappers och ekonomiska fördelningen är skev och det är just därför vi ska fortsätta gå på matcherna, stå upp, sjunga och bidra med vår läktarkultur som är i stort sätt unik i hockeysverige när vi alla engagerar oss. Bidrar vi alla så visar vi skillnad på plastföreningar och DIF.
Precis. Kärlek är inte en känsla, kärlek är en viljeakt. Vi vet hur bra hockeyn kan vara, vi vet hur värd all energi som krävdes för att ta tillbaks hockeyn från pamparna kommer ha varit när vi når målet. Därför svalnar inte kärlek till vår sektion likt en känsla svalnar. Så länge slutmålet är värt kampen, och vi vet hur fantastiskt slutmålet är, så handlar det inte om känslor eller lust eller självplågeri. Det handlar om en investering. Vi är inte bajen eller gnaget som låter sina anrika ishockeyföreningar dö och sen raljerar om jippofierad "puckey". Ve den jävel som skyller på att ishockeyn är jippofierad nu, men sen dyker upp när vi vänt skutan. För vi kommer vända skutan. Ve, och åter ve, den parasit som kommer tillbaks när hockeyn är bra igen. Vi hugger i och vänder skiten nu.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

Problemet är pengarna shl tar ifrån den klubb som går upp. Detta gör att serien aldrig kommer få någon legitimitet i mina ögon. Den är ''tampered''/fifflad med eller hur man ska säga det. För mig är shl dött men det kan självklart återuppstå. Men som shl är uppstyrt nu... Får mig att längta efter fotbollen redan nu.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Skriv svar