Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

Tror majoriteten av våra skadade spelare hade spelat om det var SHL och inte CHL.
Expert.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Skadetråden

Inlägg av MarcusDaze »

SirDIFalot skrev:Tror majoriteten av våra skadade spelare hade spelat om det var SHL och inte CHL.
Hoppas du har rätt.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: Skadetråden

Inlägg av Kagen »

Ja det är nog viktigt att dessa spelare finns på isen särskilt ett år när DIF är nykomling. Nu ska ju inte DIF jämföras med när Rögle är nykomlingar i serien och alla vet att de bara kommer spela i SHL en eller två säsonger och lite håna övriga hockeysverige i allmänhet och Malmö i synnerhet för att sedan glida ner i Allsvenskan igen och på resan gjort en fin vinst.
DIF är i SHL för att stanna, men en start med skadade spelare kan leda till en allmänt stukad inledning vilket inte vore bra för DIF och förmodligen inte bra för SHL heller.

Det är en tuff inledning som väntar:

2 Lördag Djurgården Hockey - Växjö Lakers
1 Måndag Linköping HC - Djurgården Hockey
3 Onsdag Djurgården Hockey - Leksands IF
4 Lördag Frölunda HC - Djurgården Hockey
5 Torsdag Djurgården Hockey - Färjestad BK
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Leksand
Inlägg: 183
Blev medlem: 2012-03-28

Re: Skadetråden

Inlägg av Leksand »

Kagen skrev:Ja det är nog viktigt att dessa spelare finns på isen särskilt ett år när DIF är nykomling. Nu ska ju inte DIF jämföras med när Rögle är nykomlingar i serien och alla vet att de bara kommer spela i SHL en eller två säsonger och lite håna övriga hockeysverige i allmänhet och Malmö i synnerhet för att sedan glida ner i Allsvenskan igen och på resan gjort en fin vinst.
DIF är i SHL för att stanna, men en start med skadade spelare kan leda till en allmänt stukad inledning vilket inte vore bra för DIF och förmodligen inte bra för SHL heller.

Det är en tuff inledning som väntar:

2 Lördag Djurgården Hockey - Växjö Lakers
1 Måndag Linköping HC - Djurgården Hockey
3 Onsdag Djurgården Hockey - Leksands IF
4 Lördag Frölunda HC - Djurgården Hockey
5 Torsdag Djurgården Hockey - Färjestad BK
Och sedan 50 tuffa matcher till.

Det finns inget Asplöven i SHL, och lyckligtvis inget Skellefteå 13/14 heller, så ni kan vinna alla matcher, och förlora alla.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Skadetråden

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Leksand skrev:
Kagen skrev:Ja det är nog viktigt att dessa spelare finns på isen särskilt ett år när DIF är nykomling. Nu ska ju inte DIF jämföras med när Rögle är nykomlingar i serien och alla vet att de bara kommer spela i SHL en eller två säsonger och lite håna övriga hockeysverige i allmänhet och Malmö i synnerhet för att sedan glida ner i Allsvenskan igen och på resan gjort en fin vinst.
DIF är i SHL för att stanna, men en start med skadade spelare kan leda till en allmänt stukad inledning vilket inte vore bra för DIF och förmodligen inte bra för SHL heller.

Det är en tuff inledning som väntar:

2 Lördag Djurgården Hockey - Växjö Lakers
1 Måndag Linköping HC - Djurgården Hockey
3 Onsdag Djurgården Hockey - Leksands IF
4 Lördag Frölunda HC - Djurgården Hockey
5 Torsdag Djurgården Hockey - Färjestad BK
Och sedan 50 tuffa matcher till.

Det finns inget Asplöven i SHL, och lyckligtvis inget Skellefteå 13/14 heller, så ni kan vinna alla matcher, och förlora alla.
Njaa, skulle nog byta till ett eller :wink:

Tack och lov inga Asplöv eller Trojaner, däremot finns Leksand, Örebro och Modo.
Dessa blir lagen att försöka ha bakom sig.
Hemma på Hovet tror jag inget SHL-lag tar några enkla poäng, möjligen Växjö
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Skadetråden

Inlägg av seppuko »

Fasiken LHO, du lät nästan lite positiv där på sista raden. Sjuk? :)


Skickas från min iPad via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
AlltidDIF
Inlägg: 393
Blev medlem: 2006-12-08
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av AlltidDIF »

"Han har tvingats vila även under försäsongen – "en mindre skavank", som han uttrycker det.
"Bra karaktärer"
Är du orolig över hälsan?
– Nej, det kan jag inte säga. Händer det så händer det. Man kan inte åka runt och tänka på det, säger Samuelsson som fick en flygande start i Djurgården när han avgjorde i debuten mot Fribourg i Champions League."

Micke Samuelsson i Expressen ..


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5735
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Skadetråden

Inlägg av Vikas »

Lauritzen var med i sportextra och snackade lite / spelade guitarr. Och konstaterade att han "i helgen troligen är klar för spel".

Vi får väl se.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

Känns sådär med Laurtizen måste man säga. Det kändes som det fanns två scenarion. Antingen att han skulle vara helt skadefri numera efter att den långvariga skadan har läkt. Eller att det skulle fortsätta med samma problem, och just nu känns det mer som det sistnämnda.
Expert.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av Axel_K »

SirDIFalot skrev:Känns sådär med Laurtizen måste man säga. Det kändes som det fanns två scenarion. Antingen att han skulle vara helt skadefri numera efter att den långvariga skadan har läkt. Eller att det skulle fortsätta med samma problem, och just nu känns det mer som det sistnämnda.
Jag är ju en hopplös optimist både i medgång och motgång, kan det vara så att Lauritzen bara inte kommit i form ordentligt? Att när musklerna är 100% så är det fine men nu när han kanske är 80-90% så vill han ta det lugnt och träna upp musklerna istället för att gå rakt in i matchtempo varje match och riskera att bli borta resten av säsongen?

Jag ser hellre att Samuelsson och Lauritzen hoppar över var tredje match i alla fall i början men att de kan spela säsongen ut och kan spela i de där otroligt viktiga matcherna än att de spelar första omgången mot fbk/luleå och åker på en smäll så att de är borta resten av säsongen.

Jag hoppas och tror att jag inte är helt fel ute där, ifall det inte varit ett sådant här tänk ifrån DIFs sida så skulle jag bli besviken. Självklart ska de spela om de känner att de håller men om de känner sig lite tveksamma i början så är det lika bra att hoppa över matcher mot grislagen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

Skulle vi bara värva två meriterade forwards inför den här säsongen hade jag nog föredragit två med säkrare fysisk status.
Expert.
skoa
Inlägg: 186
Blev medlem: 2009-02-20

Re: Skadetråden

Inlägg av skoa »

hade gärna sett ett par spelare som inte var redo för ålderdomshemmet i laget istället för skadat gods som challe har dragigt hit.

challe kommer tyvärr förstöra dif innan han äntligen försvinner..
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7196
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

skoa skrev:hade gärna sett ett par spelare som inte var redo för ålderdomshemmet i laget istället för skadat gods som challe har dragigt hit.

challe kommer tyvärr förstöra dif innan han äntligen försvinner..
Lite väl hårda ord om Challe kan jag tycka.
Visst, jag var rätt skeptisk till lagbygget långa stunder ifjol.
Men även om vi med väldigt små marginaler och en hel del tur gick upp ifjol så är vi likväl äntligen i SHL. Så han måste gjort en hel del rätt också. Det är resultaten som räknas.

Hur årets lag kommer att hålla återstår att se, men när man bedömer det ska man komma ihåg att Challe har haft en rätt tunn plånbok till förfogande.

Med det sagt så är jag inte nöjd med alla värvningar som gjorts. Men det är inte omöjligt att undvika kvalspel i år. Och undviker vi det måste man helt enkelt lyfta på hatten ännu en gång för Challe.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Skadetråden

Inlägg av ALLTID DIF »

Att prata illa om CHALLE ! ?????

tycker jag får oss att framstå som kräk !
Challe har ju DJURGÅRDEN kvar i hjärtat men hål i Plånboken !
Och hitils har jag inte sätt något trollspö !!!!

Han vågade ta lite chanser och vi vet ju inte HUR det håller ennu ?

Jag tror vi är kvar till Semi !

Många av dom unga kommer att blomma ut tack vare typ Samuelsson !
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Skadetråden

Inlägg av DIFtomppa »

Lauritzen har en ny skada, bort minst 2 SHL matcher enligt expressen
Skriv svar