Mikael Tellqvist tillbaka i Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
JLindgren
Inlägg: 208
Blev medlem: 2014-01-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Danderyd

Re: Mikael Tellqvist tillbaka i Djurgården

Inlägg av JLindgren »

Härligt, välkommen hem Tellan
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Re: Mikael Tellqvist tillbaka i Djurgården

Inlägg av mårten »

Kommentar överflödig

Välkommen hem Tellqvist !
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Mikael Tellqvist tillbaka i Djurgården

Inlägg av android »

Tellan kommer att blanda och ge i början av säsongen. Efter kanske tio matcher kommer det börja skrivas om Mantas borde få chansen. "Han såg ändå bra ut på försäsongen".

Sen kommer Tellan växa andra halvan. Hoppas inte att vi ligger hopplöst efter då.
Född till sportchef.
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: Mikael Tellqvist tillbaka i Djurgården

Inlägg av litto »

Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 667
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Mikael Tellqvist tillbaka i Djurgården

Inlägg av Rudi »

Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Re: Mikael Tellqvist tillbaka i Djurgården

Inlägg av XantE »

Ska bli spännande å få se när den blir klar :)
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Mikael Tellqvist tillbaka i Djurgården

Inlägg av ciirree »

Också lite spänd på Tellans mask.

Lite off topic men:

Målvaktsmaskar på senare år har blivit väldigt lama. För mycket klubbmärke och för lite "flashiga" målningar.

Stefan Liv hade alltid såna grymma målningar på sina.

Nån som vet om det finns nån särskilld regel nu för hur det får vara eller så?

PWs mask från Färjestad den gågna säsongen till exempel. Där hade han Jokern på ena sidan och Bane på den andra (från Batman för er som inte vet). Och istället för nåt riktigt snyggt och flashigt så var det bara två små målningar på var sida! Alldeles för klent enligt MIN smak.

Här är den:
http://daveart.com/mask-gallery/set/721 ... fault.aspx
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Mikael Tellqvist tillbaka i Djurgården

Inlägg av Rocky3000 »

ciirree skrev:Nån som vet om det finns nån särskilld regel nu för hur det får vara eller så?
Här berättar David Rautio om sina motiv på sin målvaktsmask, så man kan få en liten hint. http://www.shl.se/video/1767221231001/

Men känslan är att det är helt fritt och upp till målvakten själv hur han vill utforma sin mask med motiv. Enda regeln är väl som vanligt att motiven inte får vara förargelseväckande. Sen tillkommer det alltid reklam och skit som förstör masken, som tyvärr inte går att göra någonting åt.

Bara det inte blir en repris av denna! Så är jag helnöjd! :D

Bild

David Gunnarsson är grym! Denna åt Richard Bachman är en favorit!

Bild

Ska bli kul att se hur slutresultatet blir!
Bild
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Mikael Tellqvist tillbaka i Djurgården

Inlägg av ciirree »

Håller med. Älskar David Gunnarsson's målningar.

Haha ja Pickard's va en katastrof. Aah vi får se hur det blir.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: Mikael Tellqvist tillbaka i Djurgården

Inlägg av Cirith Ungol »

Första DIF-minnet jag har är Tellan som hoppar upp och ner på isen, minns inte vilket guld det var, men det ögonblicket glömmer jag aldrig. Måste varit 8-9 år gammal då.
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Re: Mikael Tellqvist tillbaka i Djurgården

Inlägg av XantE »

Cirith Ungol skrev:Första DIF-minnet jag har är Tellan som hoppar upp och ner på isen, minns inte vilket guld det var, men det ögonblicket glömmer jag aldrig. Måste varit 8-9 år gammal då.
Det var guldet 2000
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Mikael Tellqvist tillbaka i Djurgården

Inlägg av Jepe »

Mitt första starka minne från Tellqvist är faktiskt detta http://wwwc.aftonbladet.se/sport/9811/20/mikael.html
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Mikael Tellqvist tillbaka i Djurgården

Inlägg av -daniel- »

Cirith Ungol skrev:Första DIF-minnet jag har är Tellan som hoppar upp och ner på isen, minns inte vilket guld det var, men det ögonblicket glömmer jag aldrig. Måste varit 8-9 år gammal då.
Grym platta du har som profibild och ett fantastiskt namn. Ett grymt episkt epos! Välkommen.
Bild
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: Mikael Tellqvist tillbaka i Djurgården

Inlägg av Cirith Ungol »

-daniel- skrev:
Cirith Ungol skrev:Första DIF-minnet jag har är Tellan som hoppar upp och ner på isen, minns inte vilket guld det var, men det ögonblicket glömmer jag aldrig. Måste varit 8-9 år gammal då.
Grym platta du har som profibild och ett fantastiskt namn. Ett grymt episkt epos! Välkommen.
Tackar! Ett av mina favoritband faktiskt :D Har faktiskt läst i princip allt på forumet sedan 1.5 år tillbaka, men kände att det var dags att registrera sig och snacka lite. De flesta av mina vänner är inte så värst hockeyintresserade och min bästa vän är gnagare, så jag får inte mycket hockey diskuterat med mina bekanta.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Mikael Tellqvist tillbaka i Djurgården

Inlägg av -daniel- »

Cirith Ungol skrev:
-daniel- skrev:
Cirith Ungol skrev:Första DIF-minnet jag har är Tellan som hoppar upp och ner på isen, minns inte vilket guld det var, men det ögonblicket glömmer jag aldrig. Måste varit 8-9 år gammal då.
Grym platta du har som profibild och ett fantastiskt namn. Ett grymt episkt epos! Välkommen.
Tackar! Ett av mina favoritband faktiskt :D Har faktiskt läst i princip allt på forumet sedan 1.5 år tillbaka, men kände att det var dags att registrera sig och snacka lite. De flesta av mina vänner är inte så värst hockeyintresserade och min bästa vän är gnagare, så jag får inte mycket hockey diskuterat med mina bekanta.
Sjukt OT nu men måste ju bara säga att jag förstod att King of the Dead var en favorit - samma här kan jag ju säga. Finger of Scorn är möjligtvis en av de bästa låtar som någonsin skrivits! Ett episkt mästerverk.
Bild
Skriv svar