Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Inlägg av Zephyrox »

Vi skulle behöva en alternativ arena att hota med i förhandling. "Om vi inte får ett bättre avtal spelar vi i xxxx några säsonger." Vi har ju noll slagkraft att komma med vid förhandlingsbordet.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Inlägg av minalman »

Det kommer aldrig att läggas skattekronor på elithockey i Stockholm. Vare sig på ny arena eller genom försämrade inkomstöjligheter för arenabolaget (det vill säga mer inkomster till oss). Ju sämre det går för arenabolaget desto större blir underskottet för fastighetsägaren (staden). Vi måste hitta vägar som gynnar både oss och hyresvärden. Ett bättre hockeylag genom större spelarbudget (bekostat av arenabolaget) måste generera mer publik så att vi kan flytta tillbaka till Globen. Staden kan också tjäna på detta på sikt eftsom de då kan utveckla marken där Hovet ligger. Jag köper aldrig argument som säger att frölunda för all framtid skall ha större publik än oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Inlägg av Mattias_87 »

Förstår hur du tänker angående Globen. Jag tycker också vi BORDE ha ett tillräckligt publiksnitt för att spela där, vi bör kunna ligga på samma nivåer som Frölunda. Globen är fräsch men tyvärr inte optimalt byggd med tanke på att läktare A är alldeles för liten mot vad den borde ha blivit. Men kanske vi kan förhandla till oss bra avtal om vi spelar i Globen och då kan staden riva Hovet och bygga kontorshus där som skulle dra in rejält med pengar.
Avskaffa tre mot tre.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Inlägg av medu82 »

Mattias_87 skrev:Förstår hur du tänker angående Globen. Jag tycker också vi BORDE ha ett tillräckligt publiksnitt för att spela där, vi bör kunna ligga på samma nivåer som Frölunda. Globen är fräsch men tyvärr inte optimalt byggd med tanke på att läktare A är alldeles för liten mot vad den borde ha blivit. Men kanske vi kan förhandla till oss bra avtal om vi spelar i Globen och då kan staden riva Hovet och bygga kontorshus där som skulle dra in rejält med pengar.
Hovet är väl k-märkt?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Inlägg av Mattias_87 »

medu82 skrev:
Mattias_87 skrev:Förstår hur du tänker angående Globen. Jag tycker också vi BORDE ha ett tillräckligt publiksnitt för att spela där, vi bör kunna ligga på samma nivåer som Frölunda. Globen är fräsch men tyvärr inte optimalt byggd med tanke på att läktare A är alldeles för liten mot vad den borde ha blivit. Men kanske vi kan förhandla till oss bra avtal om vi spelar i Globen och då kan staden riva Hovet och bygga kontorshus där som skulle dra in rejält med pengar.
Hovet är väl k-märkt?
Det gick såna rykten att Hovets tak/fasad var k-märkt. Sen hörde jag om att den inte var det eftersom den gick att renovera eller eventuellt riva så kanske det inte var så.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Inlägg av minalman »

Det allra mest givna om man tänker stort är att vi kickar ut AEG och DIF driver hela tjottablänget. Med fotbollen och hockeyn som stående attraktioner och bra avtal med nuvarande konsertarrangör och en någorlunda avkastningen till staden (fastighetsägaren) måste en duktig affärsledning greja det. Som MSG i NY. De äger väl NYR?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
HomeOfSvenTumba
Inlägg: 374
Blev medlem: 2011-06-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Tumba

Re: Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

minalman skrev:Det allra mest givna om man tänker stort är att vi kickar ut AEG och DIF driver hela tjottablänget. Med fotbollen och hockeyn som stående attraktioner och bra avtal med nuvarande konsertarrangör och en någorlunda avkastningen till staden (fastighetsägaren) måste en duktig affärsledning greja det. Som MSG i NY. De äger väl NYR?
NBA-Laget (Basket) New York Knicks använder MSG lika ofta som Rangers, dessutom används MSG ofta till boxningsmatcher och andra sportevenemang. Troligen äger inte Rangers MSG, ialllafall inte ensamma.
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Inlägg av minalman »

HomeOfSvenTumba skrev:
minalman skrev:Det allra mest givna om man tänker stort är att vi kickar ut AEG och DIF driver hela tjottablänget. Med fotbollen och hockeyn som stående attraktioner och bra avtal med nuvarande konsertarrangör och en någorlunda avkastningen till staden (fastighetsägaren) måste en duktig affärsledning greja det. Som MSG i NY. De äger väl NYR?
NBA-Laget (Basket) New York Knicks använder MSG lika ofta som Rangers, dessutom används MSG ofta till boxningsmatcher och andra sportevenemang. Troligen äger inte Rangers MSG, ialllafall inte ensamma.
Jag tänkte tvärtom. Att MSGs ägare är storägare i Rangers. Hos oss så skulle det motsvara att AEG är storägare i DIF Hockey AB. (Vilket de väl är, 12,5 procent tror jag.)
Slutsats är att så länge 51%-regeln finns kvar får vi aldrig bukt på frågan som tråden behandlar. Enligt mitt resonemang ovan om hur lönsamma företag måste klara sig i större städer där kommundoping och statliga subventioner inte får finnas.
Senast redigerad av minalman den 2014-04-22 21:49:31, redigerad totalt 3 gång.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
HomeOfSvenTumba
Inlägg: 374
Blev medlem: 2011-06-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Tumba

Re: Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

minalman skrev:
HomeOfSvenTumba skrev:
minalman skrev:Det allra mest givna om man tänker stort är att vi kickar ut AEG och DIF driver hela tjottablänget. Med fotbollen och hockeyn som stående attraktioner och bra avtal med nuvarande konsertarrangör och en någorlunda avkastningen till staden (fastighetsägaren) måste en duktig affärsledning greja det. Som MSG i NY. De äger väl NYR?
NBA-Laget (Basket) New York Knicks använder MSG lika ofta som Rangers, dessutom används MSG ofta till boxningsmatcher och andra sportevenemang. Troligen äger inte Rangers MSG, ialllafall inte ensamma.
Jag tänkte tvärtom. Att MSGs ägare är storägare i Rangers. Hos oss så skulle det motsvara att AEG är storägare i DIF AB.
Ahhhaaa, läser uppenbarligen inte så tydligt på kvällskvisten...
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Inlägg av minalman »

Från Wikipedia: The Madison Square Garden Company is an American sports and entertainment holding company based in New York City. The company was established in 2010 when Cablevision spun off the New York Knicks, New York Rangers, Madison Square Garden, MSG Network and other entertainment assets as an independent, publicly traded company.
Det är min vision det!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Gäller att vi hittar en kompetent person som ser möjligheterna och inte alla hinder.

Jag ska erkänna att jag dessvärre ofta fokuserar på alla orättvisa villkor vi har i DIF.
Tyvärr leder det ingenstans. Men jag är övertygad om att det finns personer med helt andra synsätt, med betydligt större kompetens som kan leda oss in på en bättre väg.

Frågan är om den personen finns inom vår organisation just nu?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Inlägg av Mattias_87 »

För att inte gå mer OT i "Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget" så bör vi fortsätta i den här tråden.

Ämnet vi var inne på där var ju att vi som ligger tvåa i publikligan kan ha bland SHLs lägsta lönebudget (även nästa år). Normalfallet ute i världen är ju att mest publik har mest pengar. Att typ HM skulle börja satsa är ju inte troligt utan man måste ha hjälp ifrån kommun, det har alla nuvarande lyckade lag. Och om inte det går, vad gör man då?
Avskaffa tre mot tre.
Difiale
Inlägg: 124
Blev medlem: 2011-10-26

Re: Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Inlägg av Difiale »

Tillbaka till globen?
Skämtar ni eller?

Dem flesta som gillar stämning verkar helt klart föredra hovet, ja vem håller inte med?? Det är jäkla skillnad på akustik! Och så mycket publik har vi inte så att det är ett sådant problem att hovet blir fullt. Ja visst, ibland så men inte så ofta.

Och stämning drar folk och bidrar starkt till en bättre "upplevelse"!

Visst att det är bra initiativ att köra några få matcher i globen (speciellt då annandagshockeyn blivit lite av en tradition för många) men gör det inte urvattnat genom att vara permanent på globen!! Nej nej nej

Däremot skulle det vara shyst om hovet renoverades lite (men trivs ärligt som fan på hovet som det är) och gärna att det utökades med 1-2 000 i publikkapacitet.
Senast redigerad av Difiale den 2015-02-23 21:58:24, redigerad totalt 4 gång.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Inlägg av ciirree »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Gäller att vi hittar en kompetent person som ser möjligheterna och inte alla hinder.

Jag ska erkänna att jag dessvärre ofta fokuserar på alla orättvisa villkor vi har i DIF.
Tyvärr leder det ingenstans. Men jag är övertygad om att det finns personer med helt andra synsätt, med betydligt större kompetens som kan leda oss in på en bättre väg.

Frågan är om den personen finns inom vår organisation just nu?
Gammalt inlägg men svarar här endå.

Skulle inte möjligtvis Joakim Eriksson kunna vara en sådan person på sikt. Eller som i alla fall startar våran resa "uppåt"?
Han verkar vara en fruktansvärt kompetent person och jag tror man skulle kunna bygga något bra runt honom.

Vad tror ni?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Inlägg av minalman »

Om gnaget försvinner som elitlag och vi blir ensamma på täppan avseende hockeysponsorskap i Stockholm kan det börja ljusna. Många sponsorer tvekar att sponsra endera av tvillingklubbarna beroende på att man inte vill stöta sig med andra lagets supportrar. Med bara en klubb kommer rivaliteten minska efter hand. Kan gärna se ett gnaget i ettan som farmarlag.

För övrigt: Frölunda fick ju en helt annan situation i Götet när Västra försvann.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar