Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av XantE »

johan_80 skrev:
Bocas skrev:Varför blir inte Tellan och Ahnelöv klara och presenterade. För höga lönekrav eller?
Tellan e klar men pga av skatteskäl..
Kan du utveckla?
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av seppuko »

Holm är en sjukt duktig back redan nu. Han tar ofta pucken i första läget, om inte har han kraft och tyngd nog att stänga spelaren efteråt. Sen har han massvis med offensiv i sig som coacherna inte släppt fram de senaste tre åren. Behåll!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

JohanPez skrev:
Kall-El skrev:
Sjöwall skrev:
Kall-El skrev:
difanda skrev:Skulle vi vilja ha in såna backar som garanterat klarar SHL-nivå så behöver vi få in en helt ny backuppsättning och detta är helt omöjligt och dumt.

Nisse visade innan skadan att han är en bra back och kan bara utvecklas mer i SHL.
Högström visade klart under KS att han är värd chansen.
Deilert var en av HAs bästa backar och tror att han har kvaliteer för SHL.
Norell, Englund utan tvekan vara kvar då de är framtidsbackar. Skulle inte förvåna mig om Norell blir en ny storspelare i NHL om några år.

Lägg till två spetsbackar på detta så tror jag vi kommer ha en fin backuppsättning.
Med Tellan och Mantas så kan det bli mkt stabilt! Bara liiite orolig hur det kommer se ut framåt men det hoppas jag kommer lite spets in där snart.
Att Holm visat att han håller i SHL köper jag inte alls.

Högström, Nisse och Deilert kan alla utvecklas och fungera i SHL, kanske säger jag, men vi kan inte komma till spel i SHL med 3-4 backar som kanske kan utvecklas till SHL-backar samt 2-3 riktigt lovande junisar och endast två spelare med "klara kvalitéer för SHL. De där kanske backarna kan totalt sett vara 4 stycken inkluderat juniorerna. Absoluta minikravet enligt mig är 3 SHL-prövade backar. Skulle Arnesson dessutom gå förlorad krävs det egentligen fyra stycken.

Återigen det är INTE offensiven som räddar ditt lag kvar i en serie eller vinner dig ett mästerskap det är en stark defensiv.
Du vet att en stark offensiv är den bästa defensiven?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Ren och skär BS.

En offensiv kan vinna enskilda matcher, men inte ett mästerskap.
Åh nej inte den där gamla sägningen, visst det ligger en del i det men den är bara så oerhört uttjatad och vad som framförallt hör till saken är att vi inte går för något mästerskap i år, vi ska hålla oss kvar. Allt utöver det är bonus.

Ännu viktigare med ett bra försvar för att hålla sig kvar i en serie.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Skidlöparn skrev:Vi kommer verkligen behöva en stabil defensiv i år och det måste vara prio ett. Tunga backar och duktiga tvåvägscentrar.
Apropå att anfall ska vara bästa försvar, se bara på Linköping i år. Kom de särskilt långt trots att de hade Elitseriens kanske bästa anfall? Nej, vilket berodde på deras värdelösa defensiv. Färjestad däremot går till final på ett mediokert anfall.
Vi kommer inte ha råd att få in tillräckligt med toppspelare för att konkurrera med toppen offensivt, däremot defensivt ska vi kunna vara med.

Edit: Kanske var oklar med tunga backar. Jag menar här backar som är tillräckligt starka för att ta bort spelare framför mål, men utan att vara sega och drälliga med puck för det.

Tunga backar liknande Micke Magnusson och Ossi skulle väl inte smaka så dumt kanske?

Alltså spelare som är stenhårda i kroppen, defensivt skickliga kombinerat med att vara relativt bra på rören.

Ge mig tre backar av den typen och vi har verkligen kommit långt i lagbygget.
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Berra »

Bocas skrev:Varför blir inte Tellan och Ahnelöv klara och presenterade. För höga lönekrav eller?

Då det gäller Ahnelöv antar jag att förhandlingar pågår. Han var väl dessutom borta med tre kronor i dagarna.

Då det gäller Tellan så har jag för mig att KHL-kontrakt alltid skrivs till den 30/4 och att de inte får skriva nya innan dess....Men är lite osäker.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av robin_dif »

Spelare som är på väg till oss som spelar utanför sveriges gränser kommer det ta längst tid för att bekräftas, dom är mycket hårdare i tex Ryssland, bekräftas en övergång innan kontraktet är helt avslutat så får du inte ut all lön din lön.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Kanske diskuterats men Challe har ju jagat Tollefsen tidigare (innan han gick till Modo). Han lär ju ha hört sig för där också.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Kanske diskuterats men Challe har ju jagat Tollefsen tidigare (innan han gick till Modo). Han lär ju ha hört sig för där också.
Han har väl ett år till kvar på kontraktet med FBK? Annars vore det såklart en dröm.
Bild
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

-daniel- skrev:
android skrev:Kanske diskuterats men Challe har ju jagat Tollefsen tidigare (innan han gick till Modo). Han lär ju ha hört sig för där också.
Han har väl ett år till kvar på kontraktet med FBK? Annars vore det såklart en dröm.
Optionsår enligt AB.
Född till sportchef.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Challe och DIF har ju hittils varit riktigt täta på att hålla inne på värvningarna:

Armalis, inget rykte?
Deilert, lite småprat eftersom han lyckats så bra i BIK men inget konkret rykte.
Sundqvist, ryktet kom samma dag.
Alvarez, såg ingen komma, inte ens Madhawken själv.

Så jävla boring när allt är tyst kring DIF. Ge mig mer transfersnurr!
fidyekcoh
Inlägg: 110
Blev medlem: 2010-05-10

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av fidyekcoh »

Både Tollefsen och Lundh borde vi försöka på.

Tollefsen har väl hyllat Djurgårdssupportrar vid nåt tillfälle?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av SkönaDjurgårn »

android skrev:Kanske diskuterats men Challe har ju jagat Tollefsen tidigare (innan han gick till Modo). Han lär ju ha hört sig för där också.
Nu snackar vi - exakt sådana backar skulle vi behöva ett par stycken av. Drömma/hoppas får man göra iaf!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Någon med Plus som kan lägga in Wennerholms: "Så är läget i ditt lag"?
HomeOfSvenTumba
Inlägg: 374
Blev medlem: 2011-06-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Tumba

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

ciirree skrev:Challe och DIF har ju hittils varit riktigt täta på att hålla inne på värvningarna:

Armalis, inget rykte?
Deilert, lite småprat eftersom han lyckats så bra i BIK men inget konkret rykte.
Sundqvist, ryktet kom samma dag.
Alvarez, såg ingen komma, inte ens Madhawken själv.

Så jävla boring när allt är tyst kring DIF. Ge mig mer transfersnurr!
Deilert pratade rödhöken visst om att han skulle till Djurgården, inget att göra med hans prestation i BIK.

Rundqvist?
Jag ser ett mönster...
evajossa
Inlägg: 6
Blev medlem: 2014-04-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av evajossa »

ciirree skrev:Någon med Plus som kan lägga in Wennerholms: "Så är läget i ditt lag"?
1) SKELLEFTEÅ
Placering i grundserien 2013/2014: 1:a.
Kommentar: Ingen vet hur intresserade KHL och NHL är av Skellefteås stjärnor, men det verkar vara en
stad där alla trivs med hockeylivet. Men de stora proffsligorna är enda hotet. I stort sett hela finallaget är under kontrakt.

2) VÄXJÖ
Placering i grunderien 2013/2014: 3:a.
Kommentar: Tog ett rejält kliv den här säsongen och kommer att ta nästa 2014/15. Har sina nyckelspelare på kontrakt och har redan börjat komplettera med nya stjärnor. Stark ekonomi gör smålänningarna till största utmanaren.

3) FRÖLUNDA
Placering i grunderien 2013/2014: 2:a.
Kommentar: Tvåa i grundserien, men i slutspelet föll det unga laget.
I första hand i brist på rutin. Nu har de värvat några mer rutinerade ­pjäser och blir säkert inte sämre ­nästa säsong. Men inte riktigt där än.

4) ÖREBRO
Placering i grunderien 2013/2014: 11:a.
Kommentar: Det känns som det är dags för Örebro att ta samma kliv som Växjö gjorde i vintras. Starkare på alla punkter och har framförallt säkrat upp en stabil förstemålvakt. Lagets svaghet den säsong som gick.

5) FÄRJESTAD
Placering i grunderien 2013/2014: 5:a.
Kommentar: Tommy Samuelsson är tillbaka i båset och han är en g­aranti för kontinuitet och bra ledarskap. Men klubben är inne i en kraftig generationsväxling och det är kanske dags att hitta ett modernare sätt att spela hockey.

6) LINKÖPING
Placering i grunderien 2013/2014: 9:a.
Kommentar: Tappar några tunga pjäser, men har ändå en hyfsad grundstomme. Det kan knappast gå sämre i grundserien än det gjorde i vintras, men räddades av gratischansen att ta sig ända till en SM-semi­final.

7) BRYNÄS
Placering i grunderien 2013/2014: 4:a.
Kommentar: Det ska bli intressant att se vad tvillingarna Vesterholm kan leverera i SHL, men det är backsidan som oroar mig. Ryan Gunderson blir inte lätt att ersätta. Ett mittenlag igen och inga supertalanger från juniorleden längre.

8 ) MODO
Placering i grunderien 2013/2014: 8:a.
Kommentar: Det återstår mycket jobb att bygga upp en åderlåten trupp, men unga talanger som William Nylander och Gustav Possler står för utveckling och framtid. Och Linus Ullmark är en toppmålvakt. Men fortfarande svajigt.

9) LULEÅ
Placering i grunderien 2013/2014: 6:a.
Kommentar: Otroligt svår­bedömda och många ledande spelare som försvinner. Just nu känns det som Luleå kommer att tappa massor i slagkraft och får se fram mot en tung säsong. Ungefär som man avslutade årets.

10) HV 71
Placering i grunderien 2013/2014: 10:a.
Kommentar: Andreas Johansson ny intressant tränare, men inte särskilt stor förändring i en ålderstigen trupp. Långa kontrakt gör att generationsväxlingen får vänta. Nej, det ser mörkt och att William Karlsson försvinner gör inte läget ljusare.

11) LEKSAND
Placering i grunderien 2013/2014: 7:a.
Kommentar: Slet sig fram till en överraskande sjundeplats i vintras, men just nu ser truppen tunnare ut än i fjol. Ekonomin verkar inte tillåta någon större satsning, men intressant med Fredrik ”Mini-Foppa” Forsberg, 17, i truppen. Lillebror till Filip.

12) DJURGÅRDEN
Placering 2013/2014: Nykomling – 3:a i Hockeyallsvenskan.
Kommentar: Det går inte att leva på namnet i SHL och Djurgården kom sent in på värvarmarknaden. Har en intressant stomme med unga talanger, men i dagsläget går det inte att se Djurgården som något annat än ett blivande bottenlag.
Låst