DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17579
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:
minalman skrev:
20002001 skrev:Minalman och ni andra som är emot stämningshöjande moment på läktaren:
Jag är absolut inte emot alla former av stämningshöjande moment. Jag är emot bengaler som avbryter matcher och/eller försenar avsparkar. Men jag är absolut positiv till annat tifo och lägger alltid en tia eller tjuga i hinken.
Jag är också tveksam till folk som går på fotboll av andra anledningar än fotboll.
Hur ställer du dig till stundande regelverk då? Tycker du att det är rätt att bryta för bengaler "när det inte behövs" satt säga?
Jag tycker det är en kompromiss som jag kan leva med.
Det är de där avbrotten tio sekunder efter avspark i andra halvlek då alla spelare går tillbaka till omklädningsrummen som jag starkt ogillar. Eller rökutrymningspaus när det görs mål.
Och förstås när några brinner upp och andra trampas ned i paniken, vilket kommer hända till slut.
Påstår du att det är panik-stämning att stå bland ett gäng bengaler? Betydligt värre med rök i så fall.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:
SirDIFalot skrev:
minalman skrev:
20002001 skrev:Minalman och ni andra som är emot stämningshöjande moment på läktaren:
Jag är absolut inte emot alla former av stämningshöjande moment. Jag är emot bengaler som avbryter matcher och/eller försenar avsparkar. Men jag är absolut positiv till annat tifo och lägger alltid en tia eller tjuga i hinken.
Jag är också tveksam till folk som går på fotboll av andra anledningar än fotboll.
Hur ställer du dig till stundande regelverk då? Tycker du att det är rätt att bryta för bengaler "när det inte behövs" satt säga?
Jag tycker det är en kompromiss som jag kan leva med.
Det är de där avbrotten tio sekunder efter avspark i andra halvlek då alla spelare går tillbaka till omklädningsrummen som jag starkt ogillar. Eller rökutrymningspaus när det görs mål.
Och förstås när några brinner upp och andra trampas ned i paniken, vilket kommer hända till slut.
Påstår du att det är panik-stämning att stå bland ett gäng bengaler? Betydligt värre med rök i så fall.
Nej. Men när några som bränner brinner, som jag skrev.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Annars då, vad tror ni om själva matchen imorgon?
X brukar ju vara ett safe tips i derbysammanhang, ligger kanske lite i luften ändå att DIF ska norpa alla 3p........och bara därför blir vi mosade med 0-3

-------------------------

Hoppas verkligen att alla i publiken fokuserar på rätt saker imorgon.
Själva matchen i sig är ju högst sekundär, det går ju som det går liksom.
Däremot med Bengaler och Bangers, där måste det bara klaffa till 100%!
Orkar inte med nåt halvdant, visa råttorna nu en gång för alla att det är vi som är bäst på att elda.

Kämpa!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Jag är riktigt spänd inför MATCHEN. Vi har gott självförtroende i laget med mål från målgörarna. En skön sammanhållning i en trupp som är en kombination av Högmos och Pelles lugna ledning. Jag tror vi absolut ligger i vinnarposition inför matchstart. solna är ur balans. Har de lirat något konstgräs alls i år? Hittar de ens rätt dojor?
Mff förlorar borta mot örebro och vi vinner. En tidig serieledning!
Men antagligen skiter det sig helt. #13 nickar bakåt till en helt ställd norsk målvakt. Kennedy hinner emellan och rullar in den i tomt mål. Efter fem.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

Visserligen har vi mött så kallat dåligt motstånd senaste två matcherna och HIF kändes rätt vidöppen när den stoppades men visst fasen har man en bra känsla ändå inför morgondagen. Alm menade ju på PK:n igår att de just nu mer eller mindre är ett konstgräslag i och med träningsmatcherna utomlands och på skyttelholm...

På supportersidan har man undvikit den tidigare nu-ska-vi-visa-dem/hata-dem-retoriken vilket också det känns positivt.
Hoppas på vinst, någorlunda lugnt utan skandaler. Och blinks på södra, om det går för sig.


Sent from my iPad using Tapatalk
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Zephyrox »

Lee Harvey Oswald skrev:Annars då, vad tror ni om själva matchen imorgon?
X brukar ju vara ett safe tips i derbysammanhang, ligger kanske lite i luften ändå att DIF ska norpa alla 3p........och bara därför blir vi mosade med 0-3

-------------------------

Hoppas verkligen att alla i publiken fokuserar på rätt saker imorgon.
Själva matchen i sig är ju högst sekundär, det går ju som det går liksom.
Däremot med Bengaler och Bangers, där måste det bara klaffa till 100%!
Orkar inte med nåt halvdant, visa råttorna nu en gång för alla att det är vi som är bäst på att elda.

Kämpa!
Haha nu tycker jag du är lite väl bitter! Men ja diskussionen i tråden har väl kört fast lite.

Jag vågar inte jinxa så vi säger 0-2.
Kan vi inte har matchtrådar för fotbollen med? Saknas ju ett bra fotbollsforum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

Hur stark är egentligen rivaliteten mellan Djurgården och Aik? Och var härstammar rivaliteten ifrån?

Jag såg en dokumentär häromdagen om ett av de riktigt stora derbyna i Europa - The Old Firm. Glasgow Rangers vs Celtic (Om två år möts de igen i högsta serien). Det är inte bara en kamp mellan två klubbar, det är kampen mellan britter och irländare, det är kampen mellan protestaner och katoliker. Det är alltså mycket större än bara sport.

Liknande derbyn ser vi runt om i Europa.

Wisla Krakow - Cracovia (Katoliker vs Judar)
Lazio - Roma (Rikemansklubb vs Arbetarklass)
Fenerbahce - Galatasaray (Asien vs Europa)

Listan kan göras lång.

Vad är det då som är specifikt för Tvillingderbyt i Stockholm?

Man brukar säga att Aik har många fans i norrort men generellt så är det väldigt blandat runt om i Stockholm. Vi hittar heller ingen skillnad genetiskt, religiöst eller nationalistiskt. Inte heller är det någon klasskillnad. Är det faktumet att vi båda bildades år 1891 som är enda orsaken till att vi är sådana rivaler?

Jag önskar nästan vi var mer olika än vad vi egentligen är.
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Zephyrox »

Bara så ni vet, att sjunger ni "Den som inte hoppar.." ikväll så stödjer ni huliganism. Det är nästan lika illa som att ni själva sparkar nån i huvudet!
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Staten »

Stänger man verkligen av 6000 platser på ett derby? Arenan tar väl 33000 när det är fullsatt och idag finns kapacitet för 27000?
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Enbom »

Skönt att det äntligen är onsdag. Hata aik.
Användarvisningsbild
angus
Inlägg: 25
Blev medlem: 2014-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av angus »

Är inte det på tid att lägga ner hela "hata" grejen? Känns respektlöst efter vad som hände i Helsingborg. Vi må äga och regera och vara bäst, men hata, döda och förinta får man faktiskt lägga på hyllan för tillfället.

Vaya con huevos, my darling.
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: DIF Fotboll

Inlägg av sPTNC »

Ut och dra upp lite silver från havet för att sedan bänka sig framför TV´n!
KÄMPA!
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Erik af Sibirien »

För bara något år sedan var man så stolt över att kunna skapa stämning genom enbart kraftfulla ramsor och sång. Man såg ned på "trumbönder" som skapade en artificiell stämning med fem man och en baskagge.

Jag ser fram emot den dagen då Gefle och Elfsborg blir kända för sina "helt galna" tifon med pyroteknik. Fem maskerade tonåringar. Bengalbönder?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Vilken härlig känsla att gå på en match utan att ha ångest.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

minalman skrev: Men antagligen skiter det sig helt. #13 nickar bakåt till en helt ställd norsk målvakt. Kennedy hinner emellan och rullar in den i tomt mål. Efter fem.
Kennedy bänkas. Jag kan inte se hur det ska kunna skita sig längre. Förslag någon?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar