Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Frågetråden

Inlägg av sthlm19 »

En värre - Ropar Luuuule innan tysta minuten.

Och Omark, man vet att man är på dekis när man är petad från NHLs två sämsta lag, kommer hem och gör 1 mål på sju matcher.

Finns inget bra att säga om det laget...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7196
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Någon som vet någon sida där man kan fylla i resultat för att beräkna hur kvalserien ska sluta?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Frågetråden

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Någon som vet någon sida där man kan fylla i resultat för att beräkna hur kvalserien ska sluta?
Tyckte jag såg någon som länkade en sån förut men kan inte hitta en sådan nu.
Expert.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av crike »

Postats i media-tråden

http://www.speculator.se/serie&id=48
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7196
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tack! Kul att klicka i lite olika resultat och se vad som händer.

Men det har börjat klarna rätt mycket över vilka "svängningar" som är möjliga.

DIF-Örebro
Mif-Rbk

Mif-Dif

Tre matcher som avgör en hel del va? :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Frågetråden

Inlägg av ciirree »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Tack! Kul att klicka i lite olika resultat och se vad som händer.

Men det har börjat klarna rätt mycket över vilka "svängningar" som är möjliga.

DIF-Örebro
Mif-Rbk

Mif-Dif

Tre matcher som avgör en hel del va? :wink:
Den speculator är skitrolig... iaf när man räknar ut att DIF tar 1a eller 2a ;)
Jag räknade lite innan. Om vi vinner mot Örebro och sen tar 5p till, samtidigt som Malmö vinner över Örebro, då blir vi etta! Baaam...

Dock fattar man ju att det ska mycket till om det ska gå våran väg. Som vi spelade mot Rögle x2, det är så spelet måste se ut nu mot Örebro för vinst.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Frågetråden

Inlägg av ciirree »

Någon som hört nåt om DIF och deras sponsorer?

Södertälje har fått indikationer från sina 10-15 främsta och väntas storsatsa (50% ökad spelarbudget). Hoppas verkligen Djurgården för diskussioner med sina sponsorer också.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Salas »

Varför har inte spelbolagen några odds på vilket lag som tar andraplatsen i kvalserien?

Kan ju vara ett av de mest givna spelen annars. Typ 1500 på att Rögle går upp. Går vi upp blir man galet glad, och då skiter man i 1500. Det hade jag lätt betalat för att få platsen i handen nu.
Missar vi SHL får man trösta sig med ett gratis säsongskort.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av crike »

Har S24 någon app till Smart-TV? Om inte är det någon som har erfarenhet av att köra det via webbläsaren i tv´n och hur är det?

/Christian
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Praetori »

crike skrev:Har S24 någon app till Smart-TV? Om inte är det någon som har erfarenhet av att köra det via webbläsaren i tv´n och hur är det?

/Christian
Funkar fint om du har en dator bra nog.
Kör inte med TVn som extra skärm utan väl den som "primär" dvs endast bild på TVn.

Hackar det så kan du testa att högerklicka på videofönstret och gå in i flashinställningarna och aktivera eller deaktivera maskinvaruaccelerering och sedan ladda om hela fönstret eller starta om webbläsaren.

Glöm inte att kontrollera uppdateringsfrekvensen. Av någon anledning så vill många datorer köra lägre hertz när man kopplar in den till TVn medan en nyare TV kan klara 100+Hz och minst 60.
Tipset är att testa med något annat S24 klipp i god tid innan eftersom det tar sin tid att få allt i ordning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av Don66-2 »

Crike menar Tv:ns webläsare.

Jag har en Samsung smart-tv och den gillar INTE s24, minnet brukar bli fullt tre-fyra gånger per match med resultat att man får starta om alltihop och missar flera minuter av matchen! :(
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Praetori »

Don66-2 skrev:Crike menar Tv:ns webläsare.

Jag har en Samsung smart-tv och den gillar INTE s24, minnet brukar bli fullt tre-fyra gånger per match med resultat att man får starta om alltihop och missar flera minuter av matchen! :(
Ja S24 är onda och kör frames/fragments så det är inte en ström i ordets rätta bemärkelse utan en rad småbitar som ställer större krav på mottagande enhet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av crike »

Tack för svaren.
Blir datorn då, sen får jag se om jag hinner testköra innan och se hur det ser ut om jag kopplar ihop det med tv´n. Well well, bara man får se denna historiska händelse så ska man väl vara glad.
Användarvisningsbild
Oulf
Inlägg: 165
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Oulf »

Igår och vid matchen mot Örebro spelades en lugn akustisk låt i andra pausen där refrängen går "oh brother". Någon som vet?
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Frågetråden

Inlägg av seppuko »

Oulf skrev:Igår och vid matchen mot Örebro spelades en lugn akustisk låt i andra pausen där refrängen går "oh brother". Någon som vet?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar