Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Elojas
Inlägg: 1
Blev medlem: 2014-03-29
Kontakt:

Re: Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Inlägg av Elojas »

Mycket slarv framför mål idag men vi satte våra chanser och det gjorde inte Rövle! Ingen som sitter på hovet på Tisdag ska kunna prata när de går hem för Spelarna ska flyga fram på plan framburna av oss! DIF!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Inlägg av crike »

crike skrev:Har en sådan sjuk jinx i huvudet som jag blir orolig bara av att tänka på.
Så nu kan jag dra den.
Rögle är jävligt överskattat. Dom har inte gjort några fantastiska nyförvärv jmft med grundserien och där imponerande dom inte alls på mig. Framförallt passade dom oss väldigt bra. Troligen har dom kvalseriens sämsta målvakter också, även om Örebros inte är några höjdare.

Näe det här skulle vi bara vinna och det komfortabelt.

1110 tomma jävla stolar, kul att dom tackar nej till ca 200 000, måste ha bra med kulor på banken.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Inlägg av Mäklaren »

Vilken match... Puh. Lidström, Sörensen, Honken osv... Vilken jävla match de gör. Och TIMMY kliver in och spelar så enkelt och rutinerat som vi velat se ända sedan han anslöt förra sommaren.

Herregud vilken avslutning detta blir. Örebro måste förlora snart och det ska fan bli på tisdag!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Inlägg av Salas »

Jag undvek alla jinxtankar inför matchen, men så här i efterhand känns det ändå som att segern var ganska väntad. Rögle är en drömmotståndare för oss, och i takt med att dom börjat bli trötta efter deras kamp i play-off, så har vi bara blivit bättre och bättre.
Blir en jobbig väntan tills matchen på tisdag, men det är förbannat skönt att ha allt i egna händer.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Inlägg av Henke_F »

crike skrev:
crike skrev:Har en sådan sjuk jinx i huvudet som jag blir orolig bara av att tänka på.
Så nu kan jag dra den.
Rögle är jävligt överskattat. Dom har inte gjort några fantastiska nyförvärv jmft med grundserien och där imponerande dom inte alls på mig. Framförallt passade dom oss väldigt bra. Troligen har dom kvalseriens sämsta målvakter också, även om Örebros inte är några höjdare.

Näe det här skulle vi bara vinna och det komfortabelt.

1110 tomma jävla stolar, kul att dom tackar nej till ca 200 000, måste ha bra med kulor på banken.
Ja, jävla pajasklubb!
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Inlägg av Rocky3000 »

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Fy fan vad starkt vinna på bortaplan! Upp till bevis mot Örebro!
Bild
Användarvisningsbild
DIF#1
Inlägg: 281
Blev medlem: 2012-09-16

Re: Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Inlägg av DIF#1 »

DÄR kom vinsten på bortaplan som är ett måste i KS. Dessutom i nyckelmatchen mot Rövle så att inte dom drog ifrån. Nu gäller det att gå 110% mot Örebro.
Vi har allt att vinna!!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Inlägg av #10 »

Acke83 skrev:Hörde jag rätt, står Fimpen i klacken? :D
Fimpen , järnkamin all time high, min idol för resten av livet!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Inlägg av Kall-El »

Det som känns så där lagom jobbigt är att vi antagligen måste slå Örebro hemma för att ha chansen på SHL.

På det minst 1 pinne nere i Skåne igen och sedan då självfallet 3 pinnar hemma mot VIK.

Dock jag tycker inte Örebros målisar imponerar mycket och dessutom saknade vi Johner mot dem senast och gick runt på typ en offensiv enhet och det fungerar självfallet inte.

Dock kommer det krävas en 100% insats för att plocka 3 pinnar och sedan får man inte heller glömma bort risken med att det kan vara lite lätt baksmälla på läktarna i den matchen med tanke på Helsingborg borta.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Inlägg av minalman »

Kall-El skrev:Det som känns så där lagom jobbigt är att vi antagligen måste slå Örebro hemma för att ha chansen på SHL.

På det minst 1 pinne nere i Skåne igen och sedan då självfallet 3 pinnar hemma mot VIK.
Slår vi örebro och malmö, samtidigt som rögle förlorar mot malmö på tisdag är det klart. vikmatchen är då ovidkommande.
Vi har då sex poäng på två matcher och skåningarna sex poäng vardera på tre matcher.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
AdamPickard
Inlägg: 317
Blev medlem: 2012-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Inlägg av AdamPickard »

Lite underligt att vi i grundeserien var det lag med flest kryss (tror jag) och nu är vi det enda laget utan kryss :shock:
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Inlägg av minalman »

AdamPickard skrev:Lite underligt att vi i grundeserien var det lag med flest kryss (tror jag) och nu är vi det enda laget utan kryss :shock:
Allt jämnar ju ut sig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Inlägg av Kall-El »

minalman skrev:
Kall-El skrev:Det som känns så där lagom jobbigt är att vi antagligen måste slå Örebro hemma för att ha chansen på SHL.

På det minst 1 pinne nere i Skåne igen och sedan då självfallet 3 pinnar hemma mot VIK.
Slår vi örebro och malmö, samtidigt som rögle förlorar mot malmö på tisdag är det klart. vikmatchen är då ovidkommande.
Vi har då sex poäng på två matcher och skåningarna sex poäng vardera på tre matcher.
Jag tror dock inte att vi slår MIF borta.

Om inte Rögle vinnerderby förstås för då kan MIF vara så nerkörda i botten mentalt att de kanske inte orkar komma igen.
Manijock
Inlägg: 7865
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Inlägg av Manijock »

Någon annan som noterade den där Bogrens kommentar i pausen inför tredje perioden? Han undrade om regeln gällande för många spelare på isen verkligen behövdes... Det ihop med kommentaren om att Rögles hemmastöd är bättre än vårat, och vips, så har vi en idiot i Moratränar-klass!

Förövrigt är jag kär i Englund... Vilken satans karl, I så ung ålder. Största backtalangen vi haft sen Kronwall.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jösses, där kom den, som på beställning, första riktigt bra bortamatchen i denna KS.
Snacka om vältajmad.

Nu när Sören, Dustin och tom Ljung vaknat till liv har vi ju helt plötsligt spets i truppen! :shock:
Konstig känsla att sitta med relativt lugn puls i nästan en hel match, blev bara lite nojig när 3-5 spelet skulle inledas


Skön.....T
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar