Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Inlägg av Magnutz »

Full fart framåt, håll tätt bakåt! Inget att förlora, allt att vinna!

Vinn!

Alla till Hovet!

Sänds via s24

www.s24.se
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Inlägg av crike »

Kanske letat fruktansvärt dåligt, men på vilken kanal visas matchen?
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Inlägg av Jepe »

crike skrev:Kanske letat fruktansvärt dåligt, men på vilken kanal visas matchen?
S24

ALLA TILL HOVET!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bara en sak som gäller, seger.

Kan vi hålla samma tryck och kraft i spelet som övriga hemmamatcher har vi stora möjligheter här.

Rögle och kvalserien är något speciellt. Finns väl inget lag med mer kvalserier än dem?
Men nu ska vi se till att stoppa dem från att upprepa deras resa från förrförra våren.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Inlägg av ciirree »

Viktigt med seger här.
4-3

Kör hårt grabbar!!
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Inlägg av MarcusDaze »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Bara en sak som gäller, seger.

Kan vi hålla samma tryck och kraft i spelet som övriga hemmamatcher har vi stora möjligheter här.

Rögle och kvalserien är något speciellt. Finns väl inget lag med mer kvalserier än dem?
Men nu ska vi se till att stoppa dem från att upprepa deras resa från förrförra våren.
Om jag minns rätt så har rögle deltagit i ALLA kvalserier sen detta kvalseriesystem startade. (8st tror jag)
coden
Inlägg: 153
Blev medlem: 2010-03-18

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Inlägg av coden »

Rövle är ett djävla skitlag som inte klarar av att hålla tillräcklig SHL-klass över mer än någon slumpsäsong här och där men ändå lyckas krånga sig upp i finrummet ibland. Hatar dom!

Dom är som den slemmige farbrodern på släktträffarna som kramar om tonårsflickorna liite för länge och håller blicken ner i urringningen ett par sekunder mer än vad som är socialt acceptabelt.
Alla vill innerst inne att han går därifrån och aldrig kommer tillbaka men ingen gör något åt saken för "han är ju iaf släkt"

Blä för rövle!!!
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Inlägg av Praetori »

coden skrev:Rövle är ett djävla skitlag som inte klarar av att hålla tillräcklig SHL-klass över mer än någon slumpsäsong här och där men ändå lyckas krånga sig upp i finrummet ibland. Hatar dom!

Dom är som den slemmige farbrodern på släktträffarna som kramar om tonårsflickorna liite för länge och håller blicken ner i urringningen ett par sekunder mer än vad som är socialt acceptabelt.
Alla vill innerst inne att han går därifrån och aldrig kommer tillbaka men ingen gör något åt saken för "han är ju iaf släkt"

Blä för rövle!!!
Rögle hade EN sak och det var Kenny Jönsson. Den mannen bar det där laget på sina axlar i flera säsonger och de är fullständigt identitetslösa utan honom. Till och med bikbok är mer distinkta som lag än Ängelholmsgänget.

DOCK skall man inte underskatta dem, de har stundvis en tyngd och ett lagspel som gör dem livsfarliga om allt klickar. Vi har farten men de har tyngd och en noggrannhet som kan ta musten ur våra grabbar om vi inte kan hålla samma tempo som mot Malmö och Gnaget.
Blir det samma tendenser som mot Örebro är vi rökta i morgon men jag tror på en riktig urladdning från våran sida. Rögle har haft ruggigt svårt mot oss tidigare och vår spelstil passar dem inte riktigt.

Tessier, Olsson och Zaar (om han inte är klar för SAIK) måste stoppas redan på blå och känna pressen konstant under 60min även om de inte har puck och för att det skall fungera så måste backcheckingen vara 100%ig. Tror inte vi behöver oroa oss för att driva ner med center ganska djupt i egen zon då deras backar sällan går särskilt långt från blålinjen och Sören och Saviano kan nog utmana spelare som Bibic(s) och Lilja med ren fart.

Att däremot bita sig fast i rögles zon och stångas med tidigare nämnda tror jag inte ger så mycket än långa byten och baklängesmål. Disciplin, fart och allmänt kaos tror jag är receptet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Inlägg av Boeman »

coden skrev:Rövle är ett djävla skitlag som inte klarar av att hålla tillräcklig SHL-klass över mer än någon slumpsäsong här och där men ändå lyckas krånga sig upp i finrummet ibland. Hatar dom!

Dom är som den slemmige farbrodern på släktträffarna som kramar om tonårsflickorna liite för länge och håller blicken ner i urringningen ett par sekunder mer än vad som är socialt acceptabelt.
Alla vill innerst inne att han går därifrån och aldrig kommer tillbaka men ingen gör något åt saken för "han är ju iaf släkt"

Blä för rövle!!!

Usch villken äcklig släkt du har. Det märks att du är ifrån Skåne :lol:
Bocas
Inlägg: 206
Blev medlem: 2008-02-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Inlägg av Bocas »

Risk för reaktion.

Rögle har några bra spelare men vi bör och ska ändå vinna.

All in. Tre poäng eller noll för min del.

Djuuuuuuuu
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Inlägg av minalman »

Mitt antijinxspel har redan medfört att stora delar av spelbudgeten på marslönen är slut. Så jag fortsätter.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Inlägg av captcash »

tippar 5-0, känns rimligt!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Schmosby
Inlägg: 41
Blev medlem: 2013-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Inlägg av Schmosby »

Rögle är ju ett lag med otrolig kvalserie rutin. Kolla bara på Jakob Johansson som gjort över HUNDRA kvalserie matcher...
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Inlägg av 20002001 »

Jaha, då var det färdigjobbat denna natt också, vilket blir sista gången innan kommande grymma helg.
Dags att sova nu och ladda batteriena.

Ikväll skapar vi samma jävla inramning som senast. Rögle och domarna ska sättas under konstant press, och vi har bevisat att vi kan göra det.

---

Imorgon bär det äntligen av till Köpenhamn fredag-måndag med Ängelholm på lördag och Helsingborg på söndag.

---

IKVÄLL SJUNGER VI FRAM DIF TILL ÄNNU EN SEGER!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014

Inlägg av Sjöwall »

Idag tror jag tyvärr att vi går på plumpen. M.Tjärnqvist avgör.
Skriv svar