Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mattias_87 »

MGC skrev:
Magnutz skrev:
Zephyrox skrev:"Hmm, det går tungt för hockeyn i Stockholm, hur ska vi lösa det.... Jag vet! Vi dödar dom matcherna som lockar mest publik!"


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag förstår att det blir så här. Vi är ju inte osårbara ekonomiskt och polisnotor vill vi inte ha. Vi har inte råd att betala en massa pengar till staten för att några tiotals personer kastar saker och stormar motståndarklack etc. Jag förstår att det blir så här nu. Det är inte kul men det är inte konstigt heller.
Fick för mig att polisnotorna var bortagna från årsskiftet?
Stämmer.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Daniel942 »

En sak som borde fixas är att byta ut DIFanatics fula jävla trycka banderoll som hänger mitt i klacken. Tryckta banderoller är skit. :(
DIF!
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Skidlöparn »

Folk i klacken kan fan inte skapa sånt där kaos som efter Honkens (dessutom bortdömda) mål, trots glädjen! Ett tiotal personer som ramlade riktigt illa i trappan, däribland jag.
Har fått en spricka i revbenet, ett rejält jävla blåmärke på höften så att jag haltar som nån gamling med gikt och dessutom köttfärslimpor på båda smalbenen.
Ta det lite lugnare för i helvete!
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Heaty »

Stod du i trappen?
För i sådana fall får du skylla dig själv. Om inte, hur fan lyckas du ramla så illa?
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Skidlöparn »

Heaty skrev:Stod du i trappen?
För i sådana fall får du skylla dig själv. Om inte, hur fan lyckas du ramla så illa?
Nej, stod vid platserna precis nedanför, lite till vänster om, trappen, och det blev nån jävla dominoeffekt så att de från toppen av trappen ramlade ner och drog med sig resten, ner till oss på översta platserna. Flög ner tre bänkrader av en tackling.
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

Stå inte och pilla i mobilen.. Fokus på situationen hela tiden :wink:

Skämtåsido, varit ruggigt nära på Råsunda för ett par år sedan att fara riktigt jävligt illa, lyckades precis grabba tag i en arm, annars hade det blivit huvudstupa nerför.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

Jag föll handlöst med huvudet först nere i Köpenhamn för en massa år sedan men någon nedanför mig lyckades grabba tag i mig, så vem du nu var, tack!
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Heaty »

Tror det enda vi kan konstatera efter att folk gjort illa sig på hovet är att vi behöver räcken som på tele2.
Att folk tappar balansen i en klack kommer alltid att ske, om vi har räcken så får vi inte dominoeffekten.

Sen får väl gnagarna leva med att tappa lite sittplatser.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 20002001 »

http://www.jarnkaminerna.se/2014/03/01/ ... ixar-buss/

JK fixar buss till Rögle away på tisdag!
Jag tar mig ner med tåg som sagt men skriv upp er för i helvete! BUSSEN SKA FYLLAS!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

Vet att det funnits en trasig kant på ett trappsteg i klacken också. Var för ett par år sen som jag skulle knata uppåt, var precis när uppvärmningen börjat minns jag. Helt plötsligt så faller en hel kant bort när jag kliver på den och jag faller rakt bakåt och kullerbyttar mig neråt en tre trappsteg innan jag får stopp. Tre publikvärdar kommer springande, väldigt omtänksamma och frågar om jag behöver läkarhjälp. Svarar dock att det räcker med att de kan sätta upp en varningsskylt på trappen och att de fixar problemet så fort de kan. En av tjejerna kommer upp en gång i varje periodpaus och kollar status med mig. Väldigt bra bemötande! Dock så satte de bara en tejpbit över sprickan och minns att den satt kvar åtminstone resten av den säsongen, utan att fixa trappen ordentligt.

Ingen aning om det är fixat än, inte stått vid den sidan av klacken på ett bra tag. Har för mig att det är trappsteget i höjd med entrén till klackingången...
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Isabo »

20002001 skrev:http://www.jarnkaminerna.se/2014/03/01/ ... ixar-buss/

JK fixar buss till Rögle away på tisdag!
Jag tar mig ner med tåg som sagt men skriv upp er för i helvete! BUSSEN SKA FYLLAS!
Tyvärr är det första dagen på mitt nya jobb så jag får sitta och äta nagelband hemmavid istället... Synd att det inte är bestämt ännu vilken match som kommer att visas på Viasat Hockey.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Isabo »

Och där hittade jag svaret:
Nu är sändningsschemat för omgång 52 i HockeyAllsvenskan klart.

Matcherna i omgång 52, som spelas den 4 mars, sänds så här:

Viasat Hockey:
Rögle - Djurgården

Viasat Sport:
Troja-Ljungby - Karlskoga

S24:
Malmö - Timrå

HockeyAllsvenskan Play:
Asplöven - Södertälje
Västerås - Almtuna
Oskarshamn - Mora
Karlskrona - Björklöven
Skönt, den går på en kanal man har! Att sitta med goalwire eller nån websändning alt radio är så värdelöst.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av bastis7 »

På isen var det ju bättre förr men fan inte på läktaren ;)
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

I dagens pappersaftonbladet har vi utsetts till Sveriges bästa ishockeypublik.
När de inte ljuger om en nyhet så är de i stället sist på den.

Edit:
Tomas Ros:
1) Djurgården

(Publiksnitt, allsvenskan: 6?142)

? 6?100 i snitt i allsvenskan imponerar. Djurgårdens hockeyfans är passionerade och engagerade. Stor klack, oavsett om det är Asplöven eller AIK som man möter. Många sköna och tunga ramsor som är stilbildande i hockeysverige. Och Djurgården är ofta kungar även på bortaplan. 500 djurgårdare i Berlin på ET-slutspelet gav eko i hela hockeyeuropa. Och 500 fans i Umeå i vintras är också respekt. Grattis Djurgården – ni är bäst.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

minalman skrev:I dagens pappersaftonbladet har vi utsetts till Sveriges bästa ishockeypublik.
När de inte ljuger om en nyhet så är de i stället sist på den.

Edit:
Tomas Ros:
1) Djurgården

(Publiksnitt, allsvenskan: 6?142)

? 6?100 i snitt i allsvenskan imponerar. Djurgårdens hockeyfans är passionerade och engagerade. Stor klack, oavsett om det är Asplöven eller AIK som man möter. Många sköna och tunga ramsor som är stilbildande i hockeysverige. Och Djurgården är ofta kungar även på bortaplan. 500 djurgårdare i Berlin på ET-slutspelet gav eko i hela hockeyeuropa. Och 500 fans i Umeå i vintras är också respekt. Grattis Djurgården – ni är bäst.
Hur ser övriga rankningen ut? Vore spännande att se. Du skulle inte kunna kopiera in den här?
Skriv svar