Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17579
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Kolla vad Hovet kostar att hyra under en träning så har ni en av anledningarna där.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Mattias_87 »

SirDIFalot skrev:Kolla vad Hovet kostar att hyra under en träning så har ni en av anledningarna där.
Vart kollar jag det :?: :roll:
Avskaffa tre mot tre.
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av robin_dif »

Man kanske skulle kolla med almtuna om dom är sugna på att släppa marcus högström ?
Almtuna har ju inget att spela för och vi har onekligen mycket skador på båra backar.
Idag fattas Lidström ,Nisse , Falk ,Holm och Timmy.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

mb81 skrev:Jobbigt om vi måste dra ner budgeten inför nästa säsong. Året då minst två allsvenska lag kommer gå upp. Känns som det året är den riktigt stora chansen att komma tillbaks till elitserien.
Fick lite siffror om bakfoten så det var ett idiot inlägg av mig, visst ser det inte ljust ut ekonomiskt men hur budgeten ser ut för kommande säsong är ju helt skriven i stjärnorna och onödigt att spekulera i innan säsongen är färdigspelad. My bad.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
johanmelin
Inlägg: 36
Blev medlem: 2012-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av johanmelin »

Är dom kvar i Allsvenskan nästa år tycker jag Honken ska stanna kvar men skulle DIF klara av o ta sig till SHL i år,kanske det inte finns plats för nån Honken tyvärr,jag gillar han skarpt och hoppas han blir årets Järnkamin!
johanmelin
Inlägg: 36
Blev medlem: 2012-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av johanmelin »

johanmelin skrev:Är dom kvar i Allsvenskan nästa år tycker jag Honken ska stanna kvar men skulle DIF klara av o ta sig till SHL i år,kanske det inte finns plats för nån Honken tyvärr,jag gillar han skarpt och hoppas han blir årets Järnkamin!

Jo ha kvar Honken i SHL oxå!
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Amadeus »

SirDIFalot skrev:Kolla vad Hovet kostar att hyra under en träning så har ni en av anledningarna där.
En dum fråga kanske, men sänktes vår hyra iom degraderingen, eller betalar vi lika mycket som när vi var i ES?
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5736
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Vikas »

Amadeus skrev:
SirDIFalot skrev:Kolla vad Hovet kostar att hyra under en träning så har ni en av anledningarna där.
En dum fråga kanske, men sänktes vår hyra iom degraderingen, eller betalar vi lika mycket som när vi var i ES?
Varför skulle ett vinstdrivande företag som SGA sänka hyran och därmed tjäna mindre pengar? För att vara snälla?
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av 4.9.5 »

Vikas skrev:
Amadeus skrev:
SirDIFalot skrev:Kolla vad Hovet kostar att hyra under en träning så har ni en av anledningarna där.
En dum fråga kanske, men sänktes vår hyra iom degraderingen, eller betalar vi lika mycket som när vi var i ES?
Varför skulle ett vinstdrivande företag som SGA sänka hyran och därmed tjäna mindre pengar? För att vara snälla?
tele2arena hyr DIF fotboll med ett avtal där ju högre inkomster ju högre hyra och även tvärtemot åt andra hållet

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av JohanPez »

Vikas skrev:
Amadeus skrev:
SirDIFalot skrev:Kolla vad Hovet kostar att hyra under en träning så har ni en av anledningarna där.
En dum fråga kanske, men sänktes vår hyra iom degraderingen, eller betalar vi lika mycket som när vi var i ES?
Varför skulle ett vinstdrivande företag som SGA sänka hyran och därmed tjäna mindre pengar? För att vara snälla?
Jag tror hyran har sänkts och givetvis har det inget med godhet att göra, finns inte i SGA:s vokabulär men de är ju inte korkade. Om DIF i och med degradering visar att vi går under med ES-hyra har de ju inget val. Hellre en hyresgäst som betalar lite (fortfarande ganska mycket) än ingen hyresgäst alls.


Sent from my iPad using Tapatalk
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

"DJURGÅRDEN
Beroende på statusen på Nils Andersson och ekonomiska förutsättningar så kan det vara tal om en back först och främst för Djurgården. Men Challe Berglund lär hålla ögon öppna på många håll"

Så skriver Madhawk om DIF och vad man eventuellt kollar på innan deadline på torsdag! Jag tycker faktiskt det känns som om alla lag förstärker UTOM vi. Skulle vara riktigt kul att ha fel faktiskt, en målvakt med erfarenhet av Kvalserien står högst på min lista!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

ciirree skrev:"DJURGÅRDEN
Beroende på statusen på Nils Andersson och ekonomiska förutsättningar så kan det vara tal om en back först och främst för Djurgården. Men Challe Berglund lär hålla ögon öppna på många håll"

Så skriver Madhawk om DIF och vad man eventuellt kollar på innan deadline på torsdag! Jag tycker faktiskt det känns som om alla lag förstärker UTOM vi. Skulle vara riktigt kul att ha fel faktiskt, en målvakt med erfarenhet av Kvalserien står högst på min lista!
Fast vi har ju tagit in Hagelin och Jakobs.

Sedan är vi ju drabbade av flertalet skador på en och samma gång.

Är Nisse och Holm ute för resten av säsongen måste vi ju ta in någon.
Våra uppflyttade juniorer gör det otroligt bra, tror t.o.m några kommer spela kvar hela säsongen oavsett om övriga backar kommer tillbaka. De spelar härligt respektlöst i närkamperna, det gillas skarpt.
Men jag tror det kan bli för tunt i längden.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

Jo iofs

Absolut, älskar hur alla juniorbackar spelar just nu. Kan dem göra samma sak i en Kvalserie så vore det skitbra.
Men risken finns väl att det blir en helt annan press i slutskedet.
Mankan84
Inlägg: 98
Blev medlem: 2012-05-21

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Mankan84 »

Hört lösa rykten på hovets läktare att Challe gärna vill låna in Robin Gartner från Örebro. Men inget jag själv tror blir verklighet. Skulle gärna se han som spelare hos oss till nästa säsong.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av mb81 »

Mankan84 skrev:Hört lösa rykten på hovets läktare att Challe gärna vill låna in Robin Gartner från Örebro. Men inget jag själv tror blir verklighet. Skulle gärna se han som spelare hos oss till nästa säsong.
Aldrig vi kommer få använda oss av honom i en eventuell kvalserie. Men om det är ett korttidslån för att lösa skadekrisen(som juniorerna visat inte ens är en kris) på backsidan så kanske det funkar.
Låst