Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Vi som lever utanför tifokulturen, hämtar lön den 25:e och är vana att betala för att uppleva "spelat" engagemang är ovana och litet främmande för det brinnande äkta engagemanget som DIFs tifogrupper m.fl. uppvisar. Det är synd, men en ofrånkomlig effekt av att bli gammal. Därför blir det lätt så fel när vi tror vi gör något rätt.
Synd.
Vi kan väl försöka förstå varandra?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Zephyrox »

Vi var nästan 8000 pers som firade en seger och några tog säkert nån öl. Att det blir lite stök är oundvikligt! Har ni aldrig varit på krogen? Så länge alla går hem med samma antal tänder som när de kom är det ett godkänt betyg!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Highwind »

I klacken (+järnkaminerna och supporterföreningar runtomkring) som byggde upp det uppsving som var i slutet på 2000-talet. Att då gå Top-Down och införa något tröjjippo är helt fel väg. Speciellt utan att ha dialog med klackfolk. Det är klacken som är expert på att bygga upp stämning och bör således fortsätta vara den kraften som driver supporterkulturen framåt. Visst kan man som sittplatspublik eller ledning komma med förslag till JK (osv) med vad man kan göra. Men som ledning ska man aldrig glömma att det är just klacken som byggde upp DIF igen. Det måste man ta hänsyn till och därmed så blir dialog ett måste.

Anledningen är egentligen enkel ur en ledarskapsfilosofisk synvinkel. Man måste som ledare i sportförening utgå ifrån att det är de som producerar stämningen är de som kan stämningen bäst. Således blir ens uppgift som ledare att släppa fram dessa krafter och frigöra den kreativitet som finns. I detta fall handlar det om att ge så mycket utrymme och förtroende som möjligt till JK (osv) för att skapa en positiv supporterkultur med sanslöst drag och skönsång.

Gör DIF's ledning detta finns det inga gränser för hur stort publiktryck och därmed sportslig framgång som DIF kan nå.

DIF måste byggas nedifrån-upp och inte uppifrån-ned. Då slipper vi Djurgården Flames eller vad fan det hette på 90-talet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIF_Soldier »

Pang skrev:
DIF_Soldier skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Tycker alla ska vara nakna i första hemmamatchen, om vi går till KS dvs.

Helt otroligt hur så många orkar ha åsikter om precis allt…. i alla lägen.
Imponerande.
Säkert sånt man kallar engagerade fans
Ja, det är ganska häpnadsväckande minst sagt. Vad spelar det för roll varifrån initiativen kommer? Det viktiga är ju att nånting görs. Givetvis bör ju en dialog föras med tanke på den läktarkultur Djurgården haft, men jag tycker att det gnälls så överdrivet så fort de etablerade supportergrupperna inte är de som har sista ordet.

Tröjorna var ett riktigt häftigt tilltag i precis rätt läge, innovativt för svensk hockey, och var idén kom ifrån gör detsamma för nog fan blev det succé.

Att emellertid försöka sig på att återuppliva detta moment kan i värsta fall bli ett bakslag och pannkaka, och faktiskt radera den sista udden av de nostalgiska klippen från 2010.

Ska det göras igen krävs fingertoppskänsla i min mening. Vilken match är det? Hur bra spelar Djurården? Känner vi oss lika oövervinnerliga som då?

Skulle kännas lagom lattjo att stå där med en tröja vars tryck lyder "Djurgården Kvalserien 2014" och nånstans tänka att syftet är "Minns ni hur trevligt det var förr?" och inte "Nu jävlar gör vi det igen!"
Precis så snackar en person med noll koll bakgrunden till detta äckliga kommersiella spektakel.
Det var varken innovativt, häftigt eller någon speciell succé med tanke på efterspelet.
En ren spark i skrevet på de personer som lägger sina liv på att främja DIFs läktarkultur och har gjort bättre tifon i hockeyn än någon annanstans i hela världen.

Men jag vet inte, det kanske är fett me innovativt och häftigt för svensk hockey om vi skulle köra lite lets go DIF hockey, pumpa Avicii, styra aftonbladethänder och köra vågen.
Varför skulle vågen bli aktuellt helt plötsligt? Allt jag säger är att tröjorna gav ett häftigt visuellt intryck och faktumet att det inte fördes en dialog om det på förhand är förkastligt. Det var dock innovativt för svensk hockey eftersom det mig veterligen inte har gjorts i Sverige förut. Möjligt att jag har fel där.

Det är ju alltid en definitionsfråga vad som klassas som plast eller inte. För egen del anser jag att "Alla vi som älskar Djurgårn klappar nu" känns lite Mora Träsk, men det är något majoriteten verkar acceptera och det bidrar till stämningen.

Sedan har du rätt i att jag säkerligen inte är medveten om bakgrunden, men upplevelsen det gav ser jag som positivt.

Att UCS m.fl. är en livsviktig del i läktarkulturens fortlevnad är glasklart, det märktes inte minst mot Timrå. Min högst personliga känsla är dock att initiativ "utifrån" ofta får ta mycket skit.

Det är förvisso inget klackrelaterat, men jag tänker bland annat på "Rädda Otto"-kampanjen som fick ta en hel del skit för att det var något nytt och inte på initiativ av de etablerade. Sånt tycker jag är farligt.

Jag vet inte vad de etablerade grupperna ansåg om det, men många individer bemötte det med mycket skepticism och hånfullhet, vilket jag är helt övertygad om att det inte hade varit om JK varit initiativtagarna.

Trots att just detta inte är klackrelaterat bottnar min poäng i att alla initiativ som är till för att främja DIF Hockey ska uppmuntras om det föregås med en dialog, speciellt med tanke på allt mörker som omger DIF Hockey just nu.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
lkpgsödra
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-03-31

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av lkpgsödra »

DIF_Soldier skrev: Det var dock innovativt för svensk hockey eftersom det mig veterligen inte har gjorts i Sverige förut. Möjligt att jag har fel där.
Flera lag säljer slutspelströjor.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Andy »

Det är förvisso inget klackrelaterat, men jag tänker bland annat på "Rädda Otto"-kampanjen som fick ta en hel del skit för att det var något nytt och inte på initiativ av de etablerade. Sånt tycker jag är farligt.

Jag vet inte vad de etablerade grupperna ansåg om det, men många individer bemötte det med mycket skepticism och hånfullhet, vilket jag är helt övertygad om att det inte hade varit om JK varit initiativtagarna
Som en av två initiativtagare av "Rädda Otto" kan jag dessvärre bara bekräfta den bilden. Vi fick ta mycket skit för vårt initiativ. Du nämner skepticism och hånfullhet, men det förekom också en hel del ryktesspridning, svartmålning och förtal i kombination med direkta försök att försvåra vårt arbete. Jag har på senare tid fått höra att en del av detta skulle bero på att vi just inte var en del av "en etablerad supporterkultur" och att vi startade som "missnöjesyttringar mot JK" - vilket ju givetvis inte är sant.

Att inte vara en del av "en etablerad supporterkultur" känns märkligt att höra efter att regelbundet ha gått på både Hockey och Fotboll sedan 1981, rest land och rike runt med Blue Saints, stått i klacken samt "på äldre dagar" fortsatt stötta DIF genom att troget dyka upp på Globen, Stadion, Hovet och Tele2. Visst jag erkänner att jag att jag sedan många år inte står i klacken (annat än på enstaka bortamatcher) och att jag inte är aktiv i JK, men om detta är de två kriterier som krävs för att vara en del av "en etablerad supporterkultur" så ifrågasätter jag både definitionen av "etablerad" och av "supporterkultur".

Den andra punkten - att "Rädda Otto" eller för den sakens skull Rädda Otto kampanjens förlängning - "Djurgårdshjälpen" skulle vara en "missnöjesyttring mot JK" är helt befängd.

Vi startade "Rädda Otto" därför att vi trodde att Kristofer Ottosson var en spelare som hade något att tillföra Djurgårdens IFs ishockeylag och för att vi som aktiva supportrar led av att se en av våra största ikoner någonsin utanför laget trots att vi efter samtal med båda parter (Otto och DIF) visste att Otto ville ge oss en säsong till och att Challe ville ha honom i laget. Detta hade ingenting med JK att göra utan bottnade i vår uppfattning att det var sportsligt, såväl som känslomässigt vansinne att inte kunna erbjuda Otto en plats i laget. Vi stannade inte vid tyckande eller inlägg här på forumet utan bestämde oss för att göra något åt det - det var så "Rädda Otto" föddes. Vi ville ha Otto i Djurgården och såg till att det blev så. Hade någon annan gjort det hade inte vi behövt göra det - men nu blev det vi i brist på andra engagerade och ingen annan som gjorde det. I efterhand kan väl ingen ifrågasätta att det var rätt? Otto var vår bästa spelare förra säsongen och han fick ett värdigt avslut på en fantastisk Djurgårdskarriär.

Jag upprepar - "Rädda Otto" hade ingenting med JK eller någon annan supporterorganisation eller fraktion att göra - utan bottnade i en genuin vilja att faktiskt göra något för att hjälpa Djurgården att ta sig tillbaks till SHL - ett mål jag för övrigt har svårt att se hur någon skulle kunna vara emot. Samma genuina vilja att hjälpa Djurgårdare att hjälpa Djurgården driver också Djurgårdshjälpen där jag tror att det arbete som lett fram till att Hagelin och Jakobs nu finns i vår trupp också positivt kommer att bidra till bättre sportsliga resultat jämfört med om vi inte hade engagerat oss.

Visst hade jag eller mina kamrater i "Rädda Otto" eller Djurgårdshjälpen kunnat lägga vår tid på annat än att säkerställa att Ottoson får spela i Djurgården eller att vi ska kunna värva en spelare som Jakobs om någon annan hade gjort det i stället. Nu råkar det ju emellertid vara så att ingen annan gjorde eller gör detta jobb. Vi gör det därför att vi tror att det är ett viktigt bidrag - det i sig betyder inte att vi är "mot" någon särskild individ, organisation eller struktur. "Rädda Otto" och Djurgårdshjälpen handlar bara om att bidra till att hjälpa Djurgården att skapa så goda sportsliga förutsättningar som möjligt för att ta sig tillbaks till SHL och inget annat.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ciirree »

Ställt frågan innan och jag tror inte att jag fått svar. Vet någon när UCS är tillbaka?
Pang
Inlägg: 16
Blev medlem: 2011-12-30

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pang »

sm910 skrev:
Pang skrev:
sm910 skrev: Man kan raljera allt man vill kring hur dumt det är, det förändrar inte mycket. Jag kan tycka att det är lite symptomatiskt att ni bägge retoriskt frågar er hur det tänks - sen när var ryktesspridning rationell? Tycka vad man tycka vill om det, det är rätt allmänmänskligt beteende att skitsnack frodas i miljöer av okunskap. Enda effektiva sättet att kväsa det är ju med kunskap och klarhet, varför jag inte skäms det minsta över att ta upp frågan här. Då går den ju i alla fall att bemöta så alla kan se.

Pangs frågor är ju trots allt sådana att de inte handlar så mycket om hur man resonerar, utan kring vad man utgår från. Är ens utgångspunkt att UCS sätter vår förening samt vår läktare främst, såväl som att UCS vill göra vad man kan för att minska friktionen mot DIF Hockey, ja då finns det inga rationella svar på frågorna. Och missförstå mig rätt här - jag utgår från det,precis som jag tror de flesta som erfarit UCS under längre tid och på närmare håll på våra läktare. Av inget annat skäl än att man brinner för vår förening kan man vara redo att lägga ner så enormt mycket tid, energi och passion på den. Men, och det är jag övertygad om att ni är än mer medvetna om än mig, så finns det ju en hel del både genuina missuppfattningar såväl som illasinnade tungor i den här infekterade röran. UCS beskylls för att vara narcissister, självupptagna slynglar som söker martyrrollen. Man kan tycka vad man vill om det, men den attityden ploppar ju trots allt upp lite för ofta. Utifrån den utgångspunkten torde svaren på varför UCS skulle försöka provocera fram reaktioner, incidenter och misstag från DIF-Säk vara uppenbar och trots allt stringenta.

Deras utgångspunkt, för jag utgår från att det är fler än mina polare som lever i den villfarelsen inte minst med tanke på de incidenter som varit på hovets läktare mellan aktiva och aktiv sitt, förändras varken av att raljera kring hur dumma dom är eller att säga åt dom att sluta sprida rykten. De ser det ju knappast som rykten, utan en naturlig slutsats utifrån deras världsbild. Även om det bara är "skojstök" är det ju trots allt inte helt lätt att se det en bit bort. Då ser jag hellre att det lyfts upp och får bemötas öppet, än att ingen kommenterar det och låter det bli ännu en händelse som folk startar viskleken utifrån.
Det markerade räcker. Läs det om och om igen. Där är din kunskap och klarhet.

Resten orkar jag inte ens bemöda mig att svara på då det är rent skitsnack och kommer inte att än en gång försöka förändra någons utgångspunkt/världsbild.
Uhm, va? Varför ska jag läsa och ta in något jag redan var tydligt med att jag står bakom? När har jag sagt att ni själva ska försöka er på ett sådant sisyfos-arbete som det skulle vara att förändra alla utomståendes bild av er? Vad är det som är skitsnack? Att det är allmänmänskligt beteende att rykten sprids i infekterade frågor bland oinsatta? Att det finns en attityd bland en del utomstående som tyvärr ploppar upp allt för ofta i diskussioner kring UCS om er som martyrsökande?

Om det är sista frågan du menar är skitsnack, kan jag inte mer än anta att vi inte delar uppfattning. Annars förstår jag inte varken din upprördhet eller vad du invänder mot. Känns det meningslöst att svara en gång till, för all del. Då får gärna någon annan försöka förklara, för jag ser inte hur något av mina följande påståenden kan vara så kontroversiella. Peka gärna ut vilket av stegen i så fall:

1. Det finns personer som anser att UCS leker martyrer.
2. På håll var det svårt att tydligt se vad som hände vid räcket.
3. Har man bilden av UCS som martyrrollssökare, är det naturligt att de gör en tolkning av händelsen i linje med det. (Tycka vad man tycka vill om att personer har den bilden av UCS)
4. Utifrån sin tolkning kommer folk snacka. (Skitsnack florerar alltid i större sammanhang, trots att alla fördömmer skitsnack och det ideala vore att man diskuterade det person till person.)

Utifrån det tycker jag det är motiver att försöka lyfta en sådan händelse i ljuset, så att snacket går att bemöta av folk som kan intyga att det inte var något illasinnat. Det betyder inte att ni i UCS har någon form av moraliskt ansvar att bemöta eller förändra allt, det är en vag förhoppning om sannolikheten att i alla fall någon går in och bringar lite klarhet. Det värsta som kan hända är ju att ingen går in och gör det, och då blir resultatet ju ändå samma som om frågan aldrig skulle lyfts.
Du är så benägen att visa din höga retorik och diskussionsförmåga att du missar poängen. Du lyfte din fråga och jag svarade redan i första inlägget. "Det var en gammal hederlig Schizophrenia"

sm910 skrev:Tycka vad man tycka vill om det, det är rätt allmänmänskligt beteende att skitsnack frodas i miljöer av okunskap. Enda effektiva sättet att kväsa det är ju med kunskap och klarhet
Här försöker jag genom att markera dina egna ord kväsa miljön av okunskap med det mest effektiva sättet, kunskap och klarhet.
sm910 skrev:Är ens utgångspunkt att UCS sätter vår förening samt vår läktare främst, såväl som att UCS vill göra vad man kan för att minska friktionen mot DIF Hockey, ja då finns det inga rationella svar på frågorna. Och missförstå mig rätt här - jag utgår från det,precis som jag tror de flesta som erfarit UCS under längre tid och på närmare håll på våra läktare. Av inget annat skäl än att man brinner för vår förening kan man vara redo att lägga ner så enormt mycket tid, energi och passion på den.
Hoppas herrn är nöjd och känner att ursprungshändelsen som blev lyft i ljuset blivit besvarad.
Men något säger mig att du hellre ville diskutera hela den andra utgångspunkten gällande martyrskap...

Jag anser fortfarande att alla uppfattningar om att vi leker martyrer är skitsnack och ryktesspridning, då det verkligen inte stämmer. Tänker än en gång inte lägga ner tid för att försöka förändra någons bild av det.
DIF_Soldier skrev:Det är ju alltid en definitionsfråga vad som klassas som plast eller inte. För egen del anser jag att "Alla vi som älskar Djurgårn klappar nu" känns lite Mora Träsk, men det är något majoriteten verkar acceptera och det bidrar till stämningen.
Jag blir lite mörkrädd över hur en etablerad och klassisk ramsa som styrs och sjungs av supportrarna kan ses som Mora Träsk och plastigt. Samtidigt som utdelade röda t-shirts för hundratusentals kronor som kunde spenderats mycket bättre är häftigt och äkta.

Att hockeyklacken ser ut som den gör just nu är inte speciellt förvånande.
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

Instämmer med allt som Pang skriver här. Att rykten och vittnesbilder från personer som inte var i närheten a en händelse drar snabba slutsatser att skapa rykten kan bli något någon vettig person tror på är helt absurt. Det hela är en icke fråga och har man egentligen varit på någon fotbollsmatch tidigare har man varit med om sådana saker. Jag tycker de är stört sköna och roliga tillslag, att sen någon ens börjar prata om hur UCS skulle söka bråk med egna OV är helt galet!

sm910 tycker inte du heller att det är väldigt irrelevant om dina polare anser UCS vara martyrer? Jag själv har aldrig hört nå¨got sånt rykte, men tydligen umgås man (som tur är) inte med idioter. Släpp den punkten och sluta försök vara så duktig med din fina retorik samt långa inlägg. Överanalysera små frågor men vissa kärnan i ämnet blir bara tröttsamt.

Att JK, Fabriken och UCS reagerade negativt på DIFs agerande kring tröjorna är helt förståeligt, med de argument som redan förts fram kring det. Att sedan några här tyckte det var ballt är väl en sak, jag själv gillade det inte lika mycket då det inte var något som kom från just de grabbar som lägger ner all tid i världen för just DIF. "Överkörning" beskriver det ganska bra.

Inte konstigt att allt fler tröttnar på det här forumet. Så fort någon typ av förståelse uppstår så vänder 9 av 10 kappan för att följa något dumt rykte för att sedan tjafsa om bagateller och (oinsatta) individers åsikter.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mattias_87 »

ciirree skrev:Ställt frågan innan och jag tror inte att jag fått svar. Vet någon när UCS är tillbaka?
Det är ingen som har svar på det. Antagligen inte ens UCS själva.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

MartinDIF51 skrev:Instämmer med allt som Pang skriver här. Att rykten och vittnesbilder från personer som inte var i närheten a en händelse drar snabba slutsatser att skapa rykten kan bli något någon vettig person tror på är helt absurt. Det hela är en icke fråga och har man egentligen varit på någon fotbollsmatch tidigare har man varit med om sådana saker. Jag tycker de är stört sköna och roliga tillslag, att sen någon ens börjar prata om hur UCS skulle söka bråk med egna OV är helt galet!

sm910 tycker inte du heller att det är väldigt irrelevant om dina polare anser UCS vara martyrer? Jag själv har aldrig hört nå¨got sånt rykte, men tydligen umgås man (som tur är) inte med idioter. Släpp den punkten och sluta försök vara så duktig med din fina retorik samt långa inlägg. Överanalysera små frågor men vissa kärnan i ämnet blir bara tröttsamt.

Att JK, Fabriken och UCS reagerade negativt på DIFs agerande kring tröjorna är helt förståeligt, med de argument som redan förts fram kring det. Att sedan några här tyckte det var ballt är väl en sak, jag själv gillade det inte lika mycket då det inte var något som kom från just de grabbar som lägger ner all tid i världen för just DIF. "Överkörning" beskriver det ganska bra.

Inte konstigt att allt fler tröttnar på det här forumet. Så fort någon typ av förståelse uppstår så vänder 9 av 10 kappan för att följa något dumt rykte för att sedan tjafsa om bagateller och (oinsatta) individers åsikter.
Du är lite brun om nosen Martin :wink: Skriver alltid direkt efter Pang och i stort sett härmar du honom fast med lite andra ord. Lite som den långa mobbaren i Torkel i knipa(noll jämförelse i övrigt)..

Hoppa inte på Sm:s retorik vad ni än gör. Hans egenskaper är en extremt sällsynt vy här på detta forum som ibland endast verkar vara ett hem för analfabeter och dyslektiker(POÄNGTERAR: lider med dem som på riktigt lider av dessa handikapp). Inte för att det är något fel i det, men kul med lite omväxling.
Intressant debatt i övrigt, så please continue...
Senast redigerad av Manijock den 2014-01-09 18:51:31, redigerad totalt 4 gång.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Axel_K »

Manijock skrev:
MartinDIF51 skrev:Instämmer med allt som Pang skriver här. Att rykten och vittnesbilder från personer som inte var i närheten a en händelse drar snabba slutsatser att skapa rykten kan bli något någon vettig person tror på är helt absurt. Det hela är en icke fråga och har man egentligen varit på någon fotbollsmatch tidigare har man varit med om sådana saker. Jag tycker de är stört sköna och roliga tillslag, att sen någon ens börjar prata om hur UCS skulle söka bråk med egna OV är helt galet!

sm910 tycker inte du heller att det är väldigt irrelevant om dina polare anser UCS vara martyrer? Jag själv har aldrig hört nå¨got sånt rykte, men tydligen umgås man (som tur är) inte med idioter. Släpp den punkten och sluta försök vara så duktig med din fina retorik samt långa inlägg. Överanalysera små frågor men vissa kärnan i ämnet blir bara tröttsamt.

Att JK, Fabriken och UCS reagerade negativt på DIFs agerande kring tröjorna är helt förståeligt, med de argument som redan förts fram kring det. Att sedan några här tyckte det var ballt är väl en sak, jag själv gillade det inte lika mycket då det inte var något som kom från just de grabbar som lägger ner all tid i världen för just DIF. "Överkörning" beskriver det ganska bra.

Inte konstigt att allt fler tröttnar på det här forumet. Så fort någon typ av förståelse uppstår så vänder 9 av 10 kappan för att följa något dumt rykte för att sedan tjafsa om bagateller och (oinsatta) individers åsikter.
Du är lite brun om nosen Martin :wink: Skriver alltid direkt efter Pang och i stort sett härmar du honom fast med lite andra ord. Lite som den långa mobbaren i Torkel i knipa(noll jämförelse i övrigt)..

Hoppa inte på Sm:s retorik vad ni än gör. Hans egenskaper är en extremt sällsynt vy här på detta forum som ibland endast verkar vara ett hem för analfabeter och dyslektiker. Inte för att det är något fel i det, men kul med lite omväxling.

Intressant debatt i övrigt, så please continue...
Fast helt ärligt så brukar ju inläggen vara ganska lika ifall man delar åsikt! :wink:

-----------
Att UCS skulle försöka provocera OV och de rätt så få poliser som var där, är väldigt långsiktigt enligt mig. Jag stod längst ner under matchen och såg inget stök alls! Lite röj såg jag, men det är ju som det ska vara! Jag hoppas att UCS är tillbaka for real nu, tror det är det bästa sättet att få DIFhockey att fixa allt annat också!

Kommer UCS vara närvarande på lördag?
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

Axel_K skrev:
Manijock skrev:
MartinDIF51 skrev:Instämmer med allt som Pang skriver här. Att rykten och vittnesbilder från personer som inte var i närheten a en händelse drar snabba slutsatser att skapa rykten kan bli något någon vettig person tror på är helt absurt. Det hela är en icke fråga och har man egentligen varit på någon fotbollsmatch tidigare har man varit med om sådana saker. Jag tycker de är stört sköna och roliga tillslag, att sen någon ens börjar prata om hur UCS skulle söka bråk med egna OV är helt galet!

sm910 tycker inte du heller att det är väldigt irrelevant om dina polare anser UCS vara martyrer? Jag själv har aldrig hört nå¨got sånt rykte, men tydligen umgås man (som tur är) inte med idioter. Släpp den punkten och sluta försök vara så duktig med din fina retorik samt långa inlägg. Överanalysera små frågor men vissa kärnan i ämnet blir bara tröttsamt.

Att JK, Fabriken och UCS reagerade negativt på DIFs agerande kring tröjorna är helt förståeligt, med de argument som redan förts fram kring det. Att sedan några här tyckte det var ballt är väl en sak, jag själv gillade det inte lika mycket då det inte var något som kom från just de grabbar som lägger ner all tid i världen för just DIF. "Överkörning" beskriver det ganska bra.

Inte konstigt att allt fler tröttnar på det här forumet. Så fort någon typ av förståelse uppstår så vänder 9 av 10 kappan för att följa något dumt rykte för att sedan tjafsa om bagateller och (oinsatta) individers åsikter.
Du är lite brun om nosen Martin :wink: Skriver alltid direkt efter Pang och i stort sett härmar du honom fast med lite andra ord. Lite som den långa mobbaren i Torkel i knipa(noll jämförelse i övrigt)..

Hoppa inte på Sm:s retorik vad ni än gör. Hans egenskaper är en extremt sällsynt vy här på detta forum som ibland endast verkar vara ett hem för analfabeter och dyslektiker. Inte för att det är något fel i det, men kul med lite omväxling.

Intressant debatt i övrigt, så please continue...
Fast helt ärligt så brukar ju inläggen vara ganska lika ifall man delar åsikt! :wink:
Syftar mest på "attacken" om sm910:s retorik och uttryckningsförmåga. Men även i övrigt. Sällan man ser inlägg som enbart dunkar rygg och om det nu är så brukar detta forums nivå vara "WORD", "+1" eller "Håller med", inte ett dubbelt så långt inlägg med bara upprepningar från föregående inlägg. Såg bara lite för gulligt ut för min smak :lol: Men detta är så off topic så det finns inte. Som sagt, carry on...
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Heaty »

Fyfan vad jag spyr på det här forumet nu mera.

Vad är det ens ni diskuterar? Att oinsatta snackar skit om röjet nere vid räcket? Total icke-fråga som som inte ens blir ett problem oavsett om julgranar tror på det eller inte.
Att någon ens måste ta upp det på forumet där folk borde vara åtminstone minimalt insatta i vår kultur är fan skamligt.

Och sällan har jag blivit mer provocerad av någons respektlöshet och fräckhet som jag blev av Manijocks.

Hur i helvete kan du lägga dig i med massa off-topic förolämpningar för att sedan dra iväg med ett "Please continue".
Vem fan tror du att du är?
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

Heaty skrev:Fyfan vad jag spyr på det här forumet nu mera.

Vad är det ens ni diskuterar? Att oinsatta snackar skit om röjet nere vid räcket? Total icke-fråga som som inte ens blir ett problem oavsett om julgranar tror på det eller inte.
Att någon ens måste ta upp det på forumet där folk borde vara åtminstone minimalt insatta i vår kultur är fan skamligt.

Och sällan har jag blivit mer provocerad av någons respektlöshet och fräckhet som jag blev av Manijocks.

Hur i helvete kan du lägga dig i med massa off-topic förolämpningar för att sedan dra iväg med ett "Please continue".
Vem fan tror du att du är?
Vänta nu, vaa? Något speciellt i mina inlägg som du tar illa upp av? Inte alls meningen mot någon specifik. Ville bara hylla sm910 för hans sätt att hantera det svenska språket samt att argumentera. Det var själva poängen! Om du tar åt dig om att jag kritiserar hela forumets nivå inom samma ämne så är det inte mitt problem. Har tyckt att forumet för varje år som går, tappar i kvalitet gällande främst argumentation. För att inte tala om nivån som många(kommer inte att tänka på just något av dina inlägg Heaty) har när det kommer till att skriva begripligt. Vet att jag skrev dyslexi, men faktum är att de flesta som tror sig lida av detta, endast är en innehavare av lathet. Det ska gå fort att skriva, många gör detta i sina telefoner samtidigt som de arbetar, skiter och klipper tånaglarna. Tycker att alla är skyldiga forumet att åtminstone hyfsat korrekturläsa sina inlägg innan man klickar "skicka". Sen minns detta ni som tar åt er, detta är ett forum, inte en chatt...

Detta är mina åsikter och delar du dem inte och av den anledningen tar åt dig så beklagar jag. Jag är en vanlig skribent, som skrivit härinne sedan 2005 om jag minns rätt. Dock är det som sagt inte mitt problem att du tar åt dig av något som inte är något personligt påhopp överhuvudtaget. Hur som haver så hoppas jag att du inte känner dig illa till mods.
Skriv svar