Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Difiale
Inlägg: 124
Blev medlem: 2011-10-26

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Difiale »

Gör er av med Albert nu ledningen! Förstår inte vad problemet är. Det är vi tillsammans som är DIF. Utan supportrarna/medlemmarna inget DIF. Ni är anställda för att styra VÅR förening och göra som vi vill i stort. Lyssna på oss som är DIF för i *******
Bara att titta in här för att förstå att något är väldigt snett, hur supporterkulturen dödas och dom mest aktiva supportrarna och tifo behandlats vilket gör hela publiken lidande.
Albert har gjort bort sig en gång för mycket inom fotbollen! Snälla snälla bort med honom NU!

Om inte, svara i så fall på varför ni inte gör er av med honom från vår förening.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:Jag börjar faktiskt fundera på om det är värt att gå på matcher när man hör hur folk behandlas. Det är helt absurt. Mitt "gäng" på AS (totalt 8 säsongskort) kanske väljer att inte förlänga nästa säsong, just nu har tanken väckts i vilket fall, vi får se vad det mynnar ut i. Tappar suget fullständigt.

Förbannat tråkigt och så väldigt onödigt.
Så är det, "vårt gäng" på AS var på plats igår men det är frågan om hur ofta det kommer bli så, det känns som att flera fått nog, kunderna har fått nog.
Användarvisningsbild
Jokester
Inlägg: 163
Blev medlem: 2011-09-01
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jokester »

-daniel- skrev:Jag börjar faktiskt fundera på om det är värt att gå på matcher när man hör hur folk behandlas. Det är helt absurt. Mitt "gäng" på AS (totalt 8 säsongskort) kanske väljer att inte förlänga nästa säsong, just nu har tanken väckts i vilket fall, vi får se vad det mynnar ut i. Tappar suget fullständigt.

Förbannat tråkigt och så väldigt onödigt.
+5 säsongskort till med mig och mina polare i klacken.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Andspe »

Något måste ju hända! Det kokar nu både hos publiken på hovet, men även här på forumet..
Vi supportrar måste i alla fall få reda på hur läget ser ut? Går inte att mörka längre..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Challen »

MGC och SirDIF tack så mycket för länkar!

(Inte en jävla aning om hur man svarar till 2 personer på tapatalk)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av medu82 »

minalman skrev:
-daniel- skrev:Jag börjar faktiskt fundera på om det är värt att gå på matcher när man hör hur folk behandlas. Det är helt absurt. Mitt "gäng" på AS (totalt 8 säsongskort) kanske väljer att inte förlänga nästa säsong, just nu har tanken väckts i vilket fall, vi får se vad det mynnar ut i. Tappar suget fullständigt.

Förbannat tråkigt och så väldigt onödigt.
Medhåll från A9.
Och A10
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Oaklund
Inlägg: 134
Blev medlem: 2011-04-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Oaklund »

För i helvete DIF hockey upp med korten på bordet.

Varför har våra säkerhetsvakter filmkameror på bröstet en lugn match mot Oskarshamn?
Varför står säkerhetsvakterna och pekar på ultraskillarna, följer efter dom och möter upp dom utanför hovet?

Det är bedrövligt.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Magnutz skrev:Jag upplevde en enorm glädje när livet återvände till Hovet. Vilken sång, vilket drag, vilken stämning. Obetalbart och ENORMT bra marknadsföring för hela DIF. Det går inte att tillverka sån marknadsföring. Det går inte att köpa eller kopiera. Detta är vad vi är kända för och än lever vi gott på ryktet. Herreghud vad jag önskar att ni kommer tillbaka. Att lösningen på allt som skett står bakom hörnet. Lös det nu. Fatta vilken dröm att ha sånt ös på Hovet nu. Detta är den 6e utespelaren. Detta är resen som skrämmer skiten ur bonnläpparna. Detta är monstret som skapar fler hål än motståndarkeepern klarar täppa igen. Detta är DIF.

Det krävs ofta att man ser botten, smakar dess unkna jord, och sedan får en glimt av himlen för att klara av att se skillnaden mellan avgrundens mörker och det himmelskt blå. Hoppas fler än vi här har uppfattat detta. Mot en lösning. Snälla.

/M
+1 ett av dom bästa inläggen på länge. Vi var den mest respekterade publiken i hela hockeysverige när alla aktiva var på plats, man kunde se paniken i motståndarnas ögon när det dånade ramsor från apberget. Jag är så jävla stolt att ha varit med under tiden det var som bäst på läktarna (2008-2011), skulle ärligt talat göra vad som helst för att få tillbaka samma känsla igen. Så snälla difhockey, gör er av med Abbe en gång för alla!
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

Vet många som funderar på om de ska förlänga sin säsongskort till nästa säsong. Själv funderar jag på att förlänga men skicka tillbaka sakerna till DIF för "förvar" tills Abbe är borta. Alltså inte ha biljetter eller kort hemma, blir mer visuellt att man menar allvar då. Givetvis syns det också i biljettförsäljningen om man inte köper, men jag har svårt för att inte stödja föreningen (alltså oss) ekonomiskt.

Vet inte riktigt vad som är det bästa tillvägagångssättet, men det som händer och sker måste få ett stopp.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Jag motsätter mig starkt bojkott. Totalt fel väg när laget behöver vårt stöd. Men om jag till nästa säsong helt enkelt tappat lusten pga allt tjafs och när man så tydligt ser att klacken med rätt ledning tänder laget mer effektivt än vad Tony mäktar i båset, då kanske pengarna går till nya golfklubbor. I golfklubben finns det nuförtiden ingen som motarbetar medlemmarna för där har botten redan gått ur.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Örebroarn »

Är emot bojkott då det i längden skadar föreningen jag älskar men håller med föregående inlägg, om inte DIF försöker lösa situationen och göra dig av med Abbe är det kanske enda sättet att påverka och då kommer jag stödja en bojkott.
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

Haha, detta är ju helt sinnessjukt. Helt plötsligt verkar ALLA här inne förstå vad som är fel, även fast jag och flera andra sagt precis att det som hände senast har hänt i flera år.

Men lite glad är man ju, för nu kan vi äntligen jobba tillsammans för något alla vill: Djurgården Hockeys bästa. Jag tror att alla är överens om att Abbe måste gå.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Stentuff skrev:Haha, detta är ju helt sinnessjukt. Helt plötsligt verkar ALLA här inne förstå vad som är fel, även fast jag och flera andra sagt precis att det som hände senast har hänt i flera år.

Men lite glad är man ju, för nu kan vi äntligen jobba tillsammans för något alla vill: Djurgården Hockeys bästa. Jag tror att alla är överens om att Abbe måste gå.
Det här handlar inte om att du har haft rätt eller inte. Om massa människor kommer med "vadvardetjagsa" nu, vete fan om jag bryr mig alls om nånting.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Daniel942 »

minalman skrev:
Stentuff skrev:Haha, detta är ju helt sinnessjukt. Helt plötsligt verkar ALLA här inne förstå vad som är fel, även fast jag och flera andra sagt precis att det som hände senast har hänt i flera år.

Men lite glad är man ju, för nu kan vi äntligen jobba tillsammans för något alla vill: Djurgården Hockeys bästa. Jag tror att alla är överens om att Abbe måste gå.
Det här handlar inte om att du har haft rätt eller inte. Om massa människor kommer med "vadvardetjagsa" nu, vete fan om jag bryr mig alls om nånting.
Kom igen nu grinpelle. :D
DIF!
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Caveman »

minalman skrev:
Stentuff skrev:Haha, detta är ju helt sinnessjukt. Helt plötsligt verkar ALLA här inne förstå vad som är fel, även fast jag och flera andra sagt precis att det som hände senast har hänt i flera år.

Men lite glad är man ju, för nu kan vi äntligen jobba tillsammans för något alla vill: Djurgården Hockeys bästa. Jag tror att alla är överens om att Abbe måste gå.
Det här handlar inte om att du har haft rätt eller inte. Om massa människor kommer med "vadvardetjagsa" nu, vete fan om jag bryr mig alls om nånting.
Det handlar väl mer om att det är en massa folk som likt DIF kört huvudet i sanden, men nu så kanske det är så att även dessa folk har vaknat till en aning.
Skriv svar