Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sPTNC skrev:
DIFtomppa skrev:
Bamsefar skrev:Hur skötte sig Bobbo igår? Jag tyckte han var väldigt darrig i fredags, men å andra sidan vill jag helst inte döma någon efter hans första match med ett nytt lag!
Tyckte han såg bra ut igår, mycket bättre än mot Rögle senast. Hoppas han stannar en längre tid
Instämmer!
Ut med Nils i PP1 och in med Bobbo istället. 8)
Undra hur många poäng vi haft om inte Nisse lirat i vårt PP i år?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sPTNC »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
sPTNC skrev:
DIFtomppa skrev:
Bamsefar skrev:Hur skötte sig Bobbo igår? Jag tyckte han var väldigt darrig i fredags, men å andra sidan vill jag helst inte döma någon efter hans första match med ett nytt lag!
Tyckte han såg bra ut igår, mycket bättre än mot Rögle senast. Hoppas han stannar en längre tid
Instämmer!
Ut med Nils i PP1 och in med Bobbo istället. 8)
Undra hur många poäng vi haft om inte Nisse lirat i vårt PP i år?
Vårt PP1 varken står eller faller på grund av Nisse. Något är aldrig tillräckligt bra för att inte kunna göras bättre.
Nils är fladdrig med puck och allmänt lättstressad i sin nuvarande form. Plus att han inte kan skjuta.
Jag vill se en förändring, för jag ser inte hans storhet just nu.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1849
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Andspe »

Jag fattar inte hatet mot Nils? För mig är han en riktig gårdare. Stor potential och har presterat med 16p på 25 matcher. Jag tycker han är grym. Sen att han ser lite skitnödig ut gör ju inget så länge han gör mål?

Sen är han ett stort plus i laget. Han verkar vara sjukt skön och för att hockey ska kunna spelas bra så måste gruppen ha kul tillsammans. Han tillför mycket på flera plan =)
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av JohanPez »

Andspe skrev:Jag fattar inte hatet mot Nils? För mig är han en riktig gårdare. Stor potential och har presterat med 16p på 25 matcher. Jag tycker han är grym. Sen att han ser lite skitnödig ut gör ju inget så länge han gör mål?

Sen är han ett stort plus i laget. Han verkar vara sjukt skön och för att hockey ska kunna spelas bra så måste gruppen ha kul tillsammans. Han tillför mycket på flera plan =)
You lost me at 'gårdare'
Blä..
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

Anlednigen tror jag att han ser lite "skitnödig" som så många av er så fint uttrycker det, är att han hela tiden ska vara rörlig, han sa de själv i intervjun. Han har kanske inte den snyggaste åkstilen heller så när han ska vara rörlig så ser de ut så. Han säger själv också att detta är vad de gått igenom i PP, det är så han ska vara, dessutom jobbar han på sitt slagskott! Jag tycker han är en av de stabilare backar vi har.

Jag kan ibland irritera mig på hans dragskott, men hellre ett bra skott på mål än 4000 slagskott utanför.
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Challen »

Enda problemet jag har med Nisse är att han skjuter sitt dragskott 3 sekunder för sent nästan varje gång och träffar benskydd istället för mål. Däremot tycker jag han har en fantastisk kyla på blålinjen där han vågar dra en gubbe och lägga en pass.

Ett annat plus är när någon lägger en pass till Nisse från tillexempel bakom mål och han får kliva in ett par meter och sen ta skott, då sätter han 4/5 puckar. Varje dag i veckan.

Lär han sig överväga lite bättre när han ska skjuta slagskott/dragskott blir han en ruggig PP-back.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Kall-El »

Högst personligen tycker nog jag att dessa inlånade spelare skall få spela ett par matcher till innan de bedöms som intressanta nog att försöka få behålla eller inte.

Jag såg inte matchen i söndags t ex och har därmed bara sett en spelare som Bobbo i en match och av den att döma imponerade han verkligen inte. Ge spelarna ett par matcher till så får vi se var de ligger nivåmässigt i alla fall. Däremot är jag som alltid lite tveksam till att låna in spelare och om detta skall göras måste de vara minst klassen bättre än de junisar som redan har tillgång till genom u20-laget.

Dessutom skall lånen helst vara över en hel säsong.

Vad dessa lån däremot tyder på är att Challe tyvärr återigen inte direkt varit tvärlyckad med sina värvningar.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Mattebo »

Kall-El skrev:Högst personligen tycker nog jag att dessa inlånade spelare skall få spela ett par matcher till innan de bedöms som intressanta nog att försöka få behålla eller inte.

Jag såg inte matchen i söndags t ex och har därmed bara sett en spelare som Bobbo i en match och av den att döma imponerade han verkligen inte. Ge spelarna ett par matcher till så får vi se var de ligger nivåmässigt i alla fall. Däremot är jag som alltid lite tveksam till att låna in spelare och om detta skall göras måste de vara minst klassen bättre än de junisar som redan har tillgång till genom u20-laget.

Dessutom skall lånen helst vara över en hel säsong.

Vad dessa lån däremot tyder på är att Challe tyvärr återigen inte direkt varit tvärlyckad med sina värvningar.
Bobbo var bra sist. I intervjun så sade han att inför förra matchen hade han inte spelat på en månad, tror jag. De är absolut klassen bättre än junisar. Det är väldigt svårt för junisar att gå in och spela med den tyngden.

Det går förvisso att se det som att Challe inte varit tvärlyckad med värvningarna. Men hur många klubbar har inte förändrat i trupperna under säsongen? I HA är det alla utom BIK Karlskoga tror jag. Dessutom har nästan alla klubbar lånat spelare från högre spelande lag. Så är inlåningar under säsong ett mått på misslyckande? Jag tycker inte det!
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Re:

Inlägg av Henke_F »

Amadeus skrev:...
Enda gamla målisen jag skulle vilja se i DIF-tröjan igen är Tellqvist men helt ärligt så tycker jag inte det egentliga problemet vi har i föreningen just nu, sitter i målisarna som vi har. Dom är unga och har inte så mycket erfarenhet men inte deras fel att vi gör för lite mål framåt!
Helt godkänt med räddningsprocent på ~92%. (visst har väl Reiderborn det?).

Sen är det någon match vi förlorat för att just målisarna klappat ihop? (Kanske en match där Mattson inte hade en bra dag). Är väl frånvaron av en laginsats från både spelare och ledare som det oftast orsakats av?

Nu har vi ju vunnit några enstaka matcher på slutet men tror inte man skall dra förstora växlar av urladdningen mot Troja, hoppas dock det stärkte psyket för alla men när vi möter lite mer kvalitativt motstånd (ikväll mot Malmö?) så får vi se.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Henke_F »

Challen skrev:Enda problemet jag har med Nisse är att han skjuter sitt dragskott 3 sekunder för sent nästan varje gång och träffar benskydd istället för mål. Däremot tycker jag han har en fantastisk kyla på blålinjen där han vågar dra en gubbe och lägga en pass.

Ett annat plus är när någon lägger en pass till Nisse från tillexempel bakom mål och han får kliva in ett par meter och sen ta skott, då sätter han 4/5 puckar. Varje dag i veckan.

Lär han sig överväga lite bättre när han ska skjuta slagskott/dragskott blir han en ruggig PP-back.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Du kan byta ut "Nisse" mot "Alla", alla spelare i vår förening skjuter inte tillräckligt fort, nu har inte jag sett alltför många hela matcher denna säsong. Men tycker det är förlite "quick-release" på våra gubbar av det man sett. Svarta november talar ju sitt tydliga med.
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Re:

Inlägg av Amadeus »

Henke_F skrev:
Amadeus skrev:...
Enda gamla målisen jag skulle vilja se i DIF-tröjan igen är Tellqvist men helt ärligt så tycker jag inte det egentliga problemet vi har i föreningen just nu, sitter i målisarna som vi har. Dom är unga och har inte så mycket erfarenhet men inte deras fel att vi gör för lite mål framåt!
Helt godkänt med räddningsprocent på ~92%. (visst har väl Reiderborn det?).

Sen är det någon match vi förlorat för att just målisarna klappat ihop? (Kanske en match där Mattson inte hade en bra dag). Är väl frånvaron av en laginsats från både spelare och ledare som det oftast orsakats av?

Nu har vi ju vunnit några enstaka matcher på slutet men tror inte man skall dra förstora växlar av urladdningen mot Troja, hoppas dock det stärkte psyket för alla men när vi möter lite mer kvalitativt motstånd (ikväll mot Malmö?) så får vi se.
Sista två matcherna har Adan varit bra. Men Adam har 90,99% och ligger på 11:e plats i målvaktsstatistiken och det tycker inte jag är godkänt. Visserligen kanske Adam kan växa nu iom förtroendet som förstekeeper, men jag tycker målvakterna varit otroligt svajiga och det är länge sen vi haft ett sådant dåligt målvaktspar som denna säsong. Kan inte ens minnas när.

Om vi ska gå långt kommer det aldrig hålla, hur bra backar vi än har. Då måste det verkligen finnas en målvakt som kan vinna matcherna om utespelarna faller ihop. Som det varit hittills så har ju många av backarna inte riktigt litat på målvakterna känns det som och spelar nervös och nojigt framför mål. Dessutom om man tittar på målinsläppet senaste veckorna, herregud, utespelarna ska ju inte behöva göra 6-7 mål varje match för att vinna.

Adam har en stor potential och kommer bli en riktigt grym målvakt, men just nu tycker jag han passar mer som en andremålvakt. Eller så har felet varit att de stått varannan match och han inte fått chansen att växa förrän nu vid förstespaden. Minns ju Owuya som startade riktigt dåligt 10/11 för att sen spela ut alla målvakter i serien och vinna målvaktsligan. Det är ju någonting liknande man får hoppas hända nu, för det verkar ju inte bli nåt nytt på målvaktssidan.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
Yellowhand
Inlägg: 63
Blev medlem: 2012-07-03

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Yellowhand »

Owuya och Kalus? Hade inte lagt en spänn på de amatörerna. Är det nån som på fullt allvar tror att de hade gjort skillnad. Det är klart att om meriten är att man inte platsar i något annat lag så vore de påtänkta!
Mattebo for president!
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av diftobbe89 »

Värva Josh Gratton Charles, där har vi en skaplig fighter som nog kan få tyst på den förvuxna #4 i Malmö i fortsättningen.
Skämt åsido, hoppas vi förstärker på back/målvaktssidan och det snarast.
Spela fult
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av förevigtdjurgården »

Bengtsberg till nästa säsong? Riktigt duktig, bra räddningsprocent och en mestadels stabil målvakt. Kan inte vara alltför dyr och har utgående kontrakt säsongen 13/14...
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Yellowhand skrev:Owuya och Kalus? Hade inte lagt en spänn på de amatörerna. Är det nån som på fullt allvar tror att de hade gjort skillnad. Det är klart att om meriten är att man inte platsar i något annat lag så vore de påtänkta!
Angående Owuya så anser jag att du har megafel. Han är rena Henke Lundqvist jämfört med våra nuvarande såll.
Låst