DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: DIF i Media

Inlägg av Rix »

Kall-El skrev:Om alternativet till KHL blir att föra en än mer tynande tillvaro i ett Allsvenskt bottenskick föredrar jag KHL alla veckans dagar.

Dessutom kan detta vara det enda som kan rädda föreningen från att helt gå under.

I övrigt ser jag nog hellre en match med DIF mot några ryska lag om alternativet är att möta Almtuna eller Asplöven. Finns ju egentligen bara 3 matcher av värde i Allsvenskan och det är mötena mot MIF, VIK och Löven. Resten är egentligen mest bara skräp. Visst kan man reta upp sig lite på Bofors, men inte sjutton är det någon het match och "lilla Beirut" kunde jag inte bry mig mindre om helt ärligt.
Håller med helt och hållet, ultimata vore att DIF gick upp i SHL igen och att Stockholms kommun faktiskt började pumpa in lite pengar i ishockeyn. Men just nu är vi långt därifrån och om DIF blir kvar i HA en massa säsonger till kommer vi få stora ekonomiska problem utan tvekan.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8125
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Mattias_87 »

Kan inte annat än hålla med. SHL är ju drömmen och där ingår att inga svenska lag går med i framtiden heller. Men jag tror fortfarande på någon typ internationell liga för att göra svensk hockey till ett vettigt alternativ till KHL i framtiden. Spelarmaterialet kommer bara att försämras mer och mer.

KHL är sista utvägen.
Avskaffa tre mot tre.
Viktory
Inlägg: 172
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Viktory »

Tror ni någon vill se en DIF-match i KHL? Nog för att Asplöven är osexigt men någon jävla måtta får det vara.

Om DIF byter till KHL så är det över med hockey för mig.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av sensei »

Viktory skrev:Tror ni någon vill se en DIF-match i KHL? Nog för att Asplöven är osexigt men någon jävla måtta får det vara.

Om DIF byter till KHL så är det över med hockey för mig.
Det är nog tyvärr dags att inse att världen trots allt blir med globaliserad. En isolerad hockeyliga i Sverige får helt enkelt svårt att hålla måttet internationellt. Min personliga dröm vore en stark nordisk konkurrent till KHL och NHL, men det lär knappast hända vad det verkar.

Om vi någon gång i framtiden går med i KHL så kommer DIF säkert att tappa åskådare men samtidigt locka många nya. Tror nettot ganska sannolikt skulle vara positivt dock, av den enkla anledningen att kvaliteten på hockeyn och förmodligen arenaupplevelsen lär stiga markant. Har vi tur så slipper vi också de mer fåniga reglerna i svensk hockey som de flesta fansen ogillar.

Det blir spännande att följa utvecklingen nu när Jokerit har vågat vara pionjär i detta sammanhang.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Jag blir så JÄVLA förbannad när ni på fullaste jävla allvar föredrar "en bra produkt", "arenaupplevelse" samt mer kapital i form av ny publik.

Helt jävla seriöst?
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: DIF i Media

Inlägg av pulverapa »

Får vi med oss aik och Malmö/Frölunda, hovet rustas upp och vi får större del (minst 50 procent) av intäkter i arenan, samt skriver ett eget tv-avtal och får spela i en europeisk Conference med få matcher runt Moskva och österut, ja, då är jag positiv. ;) uppfylls inte dessa kriterier harvar jag hellre i HA i evighet.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av sensei »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Jag blir så JÄVLA förbannad när ni på fullaste jävla allvar föredrar "en bra produkt", "arenaupplevelse" samt mer kapital i form av ny publik.

Helt jävla seriöst?
Jag tror de flesta föredrar det framför en dålig produkt, miserabel arenaupplevelse samt mindre kapital i form av ett borttynande publikunderlag.

Men jag kan hålla med om att vi i sverige (inte minst DIF) behöver en balans mellan vår tradition men även nytt tänk som kan locka kapital framöver.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Viktory
Inlägg: 172
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Viktory »

sensei: Det är väl rätt stor skillnad på om hela svenska systemet skulle "bäddas in" i en större KHL-liga? DIF skulle dö om vi går dit själva eller med några av plastlagen i "SHL".
Användarvisningsbild
Sudden
Inlägg: 306
Blev medlem: 2011-03-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: DIF i Media

Inlägg av Sudden »

Viktory skrev:sensei: Det är väl rätt stor skillnad på om hela svenska systemet skulle "bäddas in" i en större KHL-liga? DIF skulle dö om vi går dit själva eller med några av plastlagen i "SHL".
AMEN.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av sensei »

Sudden skrev:
Viktory skrev:sensei: Det är väl rätt stor skillnad på om hela svenska systemet skulle "bäddas in" i en större KHL-liga? DIF skulle dö om vi går dit själva eller med några av plastlagen i "SHL".
AMEN.
Ja, det håller jag med om. Trodde diskussionen handlade om DIF:s medverkan i KHL eller annan mer global liga generellt, inte exakt vilka former det skulle kunna tänkas ske i. Sorry för missförståndet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF i Media

Inlägg av Godnoken »

"Säsongen 2011-12 åkte Djurgården, mesta mästarna, ur elitserien (nuvarande SHL) och Tony Zabel petades från sitt jobb som huvudtränare mitt under säsongen av Hardy Nilsson."

Saxat från Aftonbladet..
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: DIF i Media

Inlägg av Magnutz »

Godnoken skrev:"Säsongen 2011-12 åkte Djurgården, mesta mästarna, ur elitserien (nuvarande SHL) och Tony Zabel petades från sitt jobb som huvudtränare mitt under säsongen av Hardy Nilsson."

Saxat från Aftonbladet..
Mycket ethos från den blaskan

Sent from my HTC One using Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8125
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Mattias_87 »

Wikegård sa nyss på Cmore att både Djurgården och Aik ska få en varsin träningsanläggning av Stockholm respektive Solna. Varför finns inte detta i media? :o

Sedan sa han något om att en nyhet om utökning kommer att ske efter nyår.
Avskaffa tre mot tre.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: DIF i Media

Inlägg av ciirree »

Mattias_87 skrev:Wikegård sa nyss på Cmore att både Djurgården och Aik ska få en varsin träningsanläggning av Stockholm respektive Solna. Varför finns inte detta i media? :o

Sedan sa han något om att en nyhet om utökning kommer att ske efter nyår.
Skulle de varit aktuellt så måste de ju ha kommit upp i media :o Menar han inte att han vill att både AIK och DIF ska få träningsanläggning för Stockholmshockeyns skull?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF i Media

Inlägg av minalman »

Det är i princip aldrig de pratar om HA i korta Radiosporten kl. 8 på morgonen.
Men idag klämde de käckt in vårt ras mot Malmö mellan SHL- och NHL-resultaten.
De kommer att stå och skratta vid den sjukes säng till dess att vi är i division 2.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar