IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jo, jag vet och jag har också tänkt så men det blir mindre hafsigt och iallafall en större vana mellan back-målvakt än vad vi har nu. Vill inbilla mig att det spelar roll i det långa loppet.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013

Inlägg av minalman »

OK. Knapp förlust på bortaplan mot ett lag som är i form, när vi har dåligt målvaktsspel.
Jag vet vad vi behöver. En förstamålis. Låt Adam bli det nu om det inte finns något på marknaden. Backspel och anfallspel fungerar. Jag menar om vi gör tre mål borta och har en hygglig målvakt, samt vinner skottstatistiken? Då vinner vi. Med ett såll ser det ut som ikväll.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Inlägg av 4.9.5 »

Vad hände med Chet pickard egentligen

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re:

Inlägg av SirDIFalot »

4.9.5 skrev:Vad hände med Chet pickard egentligen

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Han var dålig och fick väl inte nytt kontrakt.
Expert.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013

Inlägg av Donkels »

Zablar vad dåligt - avgå Zabel och Chelle
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013

Inlägg av ciirree »

förevigtdjurgården skrev:Jo, jag vet och jag har också tänkt så men det blir mindre hafsigt och iallafall en större vana mellan back-målvakt än vad vi har nu. Vill inbilla mig att det spelar roll i det långa loppet.

Men man blir lite trött på alla som säger att vi behöver ha tålamod liksom, blir inte du?
Hur mycket mer tålamod ska vi ha? Varför inte vänta till sista Februari PRECIS innan fönstret stänger och sen kommer detta: "Nejfan, det är ont om spelare på marknaden vid den här tiden!"
Senast redigerad av ciirree den 2013-11-23 18:45:53, redigerad totalt 1 gånger.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013

Inlägg av förevigtdjurgården »

minalman skrev:OK. Knapp förlust på bortaplan mot ett lag som är i form, när vi har dåligt målvaktsspel.
Jag vet vad vi behöver. En förstamålis. Låt Adam bli det nu om det inte finns något på marknaden. Backspel och anfallspel fungerar. Jag menar om vi gör tre mål borta och har en hygglig målvakt, samt vinner skottstatistiken? Då vinner vi. Med ett såll ser det ut som ikväll.
Börjar bli mer och mer tydligt.

Går DH-pengarna till en målvakt som vi kan behålla ett tag så tycker jag de ska raka vägen in dit. Många tittar och säger att vi behöver en anfallare eller en back eller vadfan som helst. Värva en bärande målvakt, gör det illa kvickt och se fan till att något händer nu. INNAN VI ÄR HELT JÄVLA FAST I DET HÄR. För när vi fastnar i det här, då jävlar går det rakt ner i diket och ett par kilometer till för Djurgårdens IF Hockey.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013

Inlägg av SkönaDjurgårn »

förevigtdjurgården skrev:
Magnutz skrev:
förevigtdjurgården skrev:Upp med ny matchtråd så vi kan deppa där också.

Tack på förhand.
Vi låter ångan pysa färdigt här först.

För övrigt ska vi ha tålamod. (På request av siffer-danne)
Kommer ju ändå se exakt likadant ut i nästa matchtråd. Borde börja copy-paste allting istället för att slösa tid på att titta och skriva. Alla matcher ser likadana ut.

Totalt.
Jävla.
Mörker.

(Och jag menar inte för att det är November och mörkt ute).

Hur många bullar blev det, SkönaDjurgårn?
Jag tar på mig den här förlusten. Efter tre bullar så blev det alldeles för sött för mig så jag gjorde TORSK i ugn istället. Det var ju jävligt smart...

Adam Reideborn har blivit forumets favoritmålvakt - för att han är minst dåligt. Hahahaha det är så jävla patetiskt! Hur kan vi gå in i säsongen med två så osäkra kort? Två andramålvakter (på sin höjd).

Är det sant att Owuya är tillgänglig? Vore ju underbart men han vill förmodligen leva "drömmen" lite längre.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013

Inlägg av Mäklaren »

Laget är nytt, ungt och oerfaret. Tänk på att vi måste ha tålamod, vi har trots allt bara förlorat fem matcher vid full tid.

Allt löser sig ju längre säsongen lider, det har DIF bevisat de senaste säsongerna.


Kämpa Djurgården.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013

Inlägg av minalman »

Jag är helt säker på att om Adam får förstaspaden nu kommer han att växa i uppgiften. Nu är han osäker på sin roll. Jag kan ha fel, men detta funkar inte.
Andra bortamatchen i rad då vi byter målvakt. Ingen har ledningens förtroende nu och det ger bara de bägge en massa dåliga vibbar. En bra målvakt är självsäker. Adam och Johan är inte självsäkra.
Senast redigerad av minalman den 2013-11-23 18:47:16, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013

Inlägg av förevigtdjurgården »

ciirree skrev:
förevigtdjurgården skrev:Jo, jag vet och jag har också tänkt så men det blir mindre hafsigt och iallafall en större vana mellan back-målvakt än vad vi har nu. Vill inbilla mig att det spelar roll i det långa loppet.

Men man blir lite trött på alla som säger att vi behöver ha tålamod liksom, blir inte du?
Hur mycket mer tålamod ska vi ha? Varför inte vänta till sista Februari PRECIS innan fönstret stänger!
Har själv förespråkat tålamod under de första 20 omgångarna. Nu ser vi snarare tendenser till ett dåligt spel och dåligt självförtroende inom laget. Vi har forwards som gott och väl kan ta oss till toppen. Vi har en hyfsad backuppsättning, men våra målvakter läcker fan som såll i tid och otid. Kan man inte lita på keepern kan man inte göra mycket i lagsporter. Tålamod till en viss gräns, men där är vi redan förbi alltså. Vi måste vakna ur den här trenden nu.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Sv: Re: Re:

Inlägg av 4.9.5 »

SirDIFalot skrev:
4.9.5 skrev:Vad hände med Chet pickard egentligen

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Han var dålig och fick väl inte nytt kontrakt.
Dålig, han vann ju flertalet matcher åt oss jämfört med mongoliderna vi har mellan stolparna nu

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Sv: Re: Re:

Inlägg av 4.9.5 »

SirDIFalot skrev:
4.9.5 skrev:Vad hände med Chet pickard egentligen

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Han var dålig och fick väl inte nytt kontrakt.
Dålig, han vann ju flertalet matcher åt oss jämfört med mongoliderna vi har mellan stolparna nu

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: Re: Re:

Inlägg av SirDIFalot »

4.9.5 skrev:
SirDIFalot skrev:
4.9.5 skrev:Vad hände med Chet pickard egentligen

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Han var dålig och fick väl inte nytt kontrakt.
Dålig, han vann ju flertalet matcher åt oss jämfört med mongoliderna vi har mellan stolparna nu

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Ja, med facit i hand hade de kanske behållit honom. Men med tanke på hur han vek ner sig när det gällde så var det väl inte förvånande att han inte fick vara kvar.
Expert.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013

Inlägg av förevigtdjurgården »

SkönaDjurgårn skrev:
förevigtdjurgården skrev:
Magnutz skrev:
förevigtdjurgården skrev:Upp med ny matchtråd så vi kan deppa där också.

Tack på förhand.
Vi låter ångan pysa färdigt här först.

För övrigt ska vi ha tålamod. (På request av siffer-danne)
Kommer ju ändå se exakt likadant ut i nästa matchtråd. Borde börja copy-paste allting istället för att slösa tid på att titta och skriva. Alla matcher ser likadana ut.

Totalt.
Jävla.
Mörker.

(Och jag menar inte för att det är November och mörkt ute).

Hur många bullar blev det, SkönaDjurgårn?
Jag tar på mig den här förlusten. Efter tre bullar så blev det alldeles för sött för mig så jag gjorde TORSK i ugn istället. Det var ju jävligt smart...

Adam Reideborn har blivit forumets favoritmålvakt - för att han är minst dåligt. Hahahaha det är så jävla patetiskt! Hur kan vi gå in i säsongen med två så osäkra kort? Två andramålvakter (på sin höjd).

Är det sant att Owuya är tillgänglig? Vore ju underbart men han vill förmodligen leva "drömmen" lite längre.
Själv gick jag och käkade Tacos. Kom tillbaka till datorn, såg att det stod 4-3. Var inte förvånad. Slapp dock bli deprimerad eftersom jag inte såg målen. Å andra sidan brukar det inte bli mål när jag sitter vid datorn. Vet därför inte om jag ska ta på mig skiten eller inte. Torsk var dock inte ett jättesmart val kanske. :)
Vila i Frid, DIF Hockey.
Skriv svar