Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Millwall »

Ni verkar ju vara neutrala ÖIS-klacken som hejar på alla...

Fy fan...........
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av -daniel- »

Millwall skrev:Ni verkar ju vara neutrala ÖIS-klacken som hejar på alla...

Fy fan...........
Sluta trolla. Börja tänka.
Bild
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Millwall »

-daniel- skrev:
Millwall skrev:Ni verkar ju vara neutrala ÖIS-klacken som hejar på alla...

Fy fan...........
Sluta trolla. Börja tänka.
Ät skit din jöns...

Det är önskvärt att du inte uppmanar forumets användare att utföra otäcka handlingar. Vårda ditt språk. Lite finare, lite bättre. //Mod
Användarvisningsbild
Skotte
Inlägg: 92
Blev medlem: 2010-12-15

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Skotte »

Snöppeljönsar och tokmånsar - säsong 2.
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Millwall »

Ni i neutralasupporterföreningen kan ju sitta och applådera domslut som går emot den egna föreningen bäst ni vill för att dessa domslut är "rätt".

Jag gör det inte.

För evigt Djurgården. ALLTID OAVSETT!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av sensei »

Millwall skrev:
-daniel- skrev:
Millwall skrev:Ni verkar ju vara neutrala ÖIS-klacken som hejar på alla...

Fy fan...........
Sluta trolla. Börja tänka.
Ät skit din jöns...
Jamen poängen är ju att domarens uppgift är att döma i sin bästa förmåga en gång per moment, inte starta någon form av polsk riksdag efter varje mål där den som skriker högst får rätt till extra-granskning.

Sen skall vi givetvis sätta tryck och utnyttja vår publik, ser inte riktigt hur du ser något motsatsförhållande? Domaren dömer, vi skriker.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Mash »

Underbart att vara tillbaka! Att domaren ändrade sig har jag aldrig varit med om tidigare på professionell nivå. Han ska ha bra mycket cred, hade det varit en Hansson på skridskor hade det blivit matchstraff för misconduct. Det viktigaste är att det blir rätt, vägen till det rätta spelar absolut ingen roll. Blir det rätt så är det bra. Blir det fel så är det mindre bra.

Cred to oss på läktaren. JÄVLAR vad vi lät. Under-fucking-bart att vara med. Innan match, under match och efter match. Dock så dessa personer som tycker det är kul att banka på reklamskyltarna. Sluta för fan. Det förstör tempot och det låter för jävligt. Den som står lämpligt till kan gärna be dessa herrar sluta om det upprepar sig.

Ölvestad fick den hyllning han förtjänar. Femton minuter skönsång innan nedsläpp och "Åh Jimmie Jimmie" utan klapp och andra störningsobjekt. Du är en av oss Jimmie!

Bra kämparglöd. Jag kan förstå pressen dessa herrar har på sig, jämfört med försäsongen. Det kan inte vara lätt att dra på sig Djurgårdströjan och hålla fokus efter 0-1. Otroligt starkt att komma tillbaka och vinna. Mycket bra.

I sin helhet är jag nöjd. Efter den första seriematchen tänker jag inte gnälla. Lagbygget är inte färdigt än, det saknas fortfarande viktiga delar. Vi är en god bit på väg, förhoppningsvis rasar inte detta bygget som alla de andra har gjort.

It is a great day to be alive!
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av 1962FenderStrat »

Heinerö, Norell och Nisse imponerande idag. Norell har alla kvaliteér för att bli en framtida stjärnback. Han är inte rädd för att smälla på! En sann järnkamin. Kul med vinst idag, skulle ha varit 3p.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av -daniel- »

Millwall skrev:
-daniel- skrev:
Millwall skrev:Ni verkar ju vara neutrala ÖIS-klacken som hejar på alla...

Fy fan...........
Sluta trolla. Börja tänka.
Ät skit din jöns...
:lol:
Mums!
Bild
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Salas »

Ja, då var premiären överstökat. Och det är bara att konstatera att det är förbannat kul och skönt att hockeyn är igång igen, denna hockey som får mig att må uselt stundtals, där allt känns hopplöst och frustrerande ena sekunden, för att sedan utbytas till eufori och en helt sanslös lättnad som bara Djurgården Hockey kan ge mig.

Dagens match var en så optimal start på säsongen som vi bara kunde få, ur flera olika perspektiv. Visst kan man väl säga att vi tappar en poäng idag, men handen på hjärtat, vem väljer hellre en premiärseger med 5-1 istället för denna helt magiska afton? Vi vänder och vinner, trots att det som upplagt för att vi bara inte ska vinna. Allt går emot oss, tills det helt enkelt inte gör det längre för att trycket är för massivt. Domaren granskar målet en andra gång, och det kan jag säga, hade aldrig hänt om matchen spelats på bortaplan. Det är alla fantastiska själar på läktarplats, som står upp och gallskriker ut sin frustration, som gör så att domaren blir tvungen att höra sig för en gång till. Trycket som var inne på Hovet när hela kurvan och otroligt stora delar av långsidan tog i från tårna i "skandal, skandal, en domarskandal" värmer mitt hjärta. Vilken massiv kraft, vilken enastående passion och vilken otrolig familj... Djurgårdsfamiljen.

Dagens heta drabbning ger oss mycket att prata om. Folk pratar runt med andra, och DIF Hockey kommer nämnas mer än efter denna segern än någon annan seger. Folk kommer få upp intresset, och köpa plåt till nästa match mot Oskarshamn. Fortsätter vi med en seger där, får vi ur ett åskådarmässigt perspektiv bästa möjliga start. Då har vi alla förutsättningar för en bra läktarsäsong.

Nu närmar sig klockan tolv, och det är dags för sömn innan veckans sista arbetsdag imorgon. Jag går och lägger mig stolt som en tupp, och med ett hjärta som dunkat till liv på allvar igen efter sommaruppehållet från det som ligger allra närmast hjärtat mitt.

Tack Djurgården Hockey, vad vore livet utan världens vackraste förening?

It´s A Great Day To Be Alive... Minst sagt!
Janzoo
Inlägg: 1635
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Janzoo »

Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Nummer19 »

Premiärnerver som vanligt på grabbarna idag. Första perioden var en mardröm att bevittna, bättre spel i andra och mycket bra spel i tredje.

Bedrövlig domare, hoppas att fanskapet aldrig någonsin igen får döma en hockeymatch oavsett division. Dock skulle det inte överraska mig om vi får se idioten döma vår match igen om en vecka.

Plus till Nils Andersson och hans backkompanjon Norell som båda var riktigt bra idag. Gillade även det jag såg från Huddinge-linan. Kommer bli spännande att se deras utveckling i år.

J.Eriksson var inte alls bra idag. Torskade många tekningar, fick inte fram många passningar till rätt adress och såg lite loj ut. Skärpning.

Aja, viktigaste idag var att Ölvestad fick en värdig avtackning av oss supportrar.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av 18DIF91 »

Det står följande i Regelboken för Svensk hockey: "Inget mål kan underkännas om nedsläpp har skett efter målet."

Alltså borde det omvända gälla också, inget bortdömt mål kan underkännas om nedsläpp har skett.

En av anledningarna till att Djurgården inte ställde upp direkt efter, för de ville få fram en andra granskning av ett mål som inte ens den mest korkade Trojasupporter kan få till annat än solklart mål.

Jag kan säga att jag var en av dem som skrek, och hade domarfanskapet dömt bort målet efter en andra granskning hade jag fan hoppat in och strypt domarfanskapet.

Såg DIREKT på jumbotronen att visst, han sparkar pucken fram mot klubban, och sen in i mål, finns inget att diskutera här.

Så jävla glad att för en gångs skull rättade domaren till SITT jävla misstag, INTE på grund av att publiken skrek, utan för att Djurgården protesterade sig fram till en andra granskning, vilket de borde ha rätt att kunna göra.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av diftobbe89 »

Så jävla kul att Nils är bäst på plan ikväll, exakt det jag önskade mig av honom, imponerande!

Skönt för Dustin att få hänga, vilken glädje, tror han kände stor lättnad där.

Oavsett att det inte blev full pott så va det imponerande att vända skiten i tredje, mycket starkt och bra för gruppen. Vinst är vinst.

ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG
Spela fult
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Stulle »

Jag vill distinkt minnas att samma sak hände förra säsongen när det gäller ändring av domslut. Kommer inte ihåg om det var en match i HA eller ES.

En intressant sak gällande ändringen är dock att efter matchen var klar så intervjuades Troja-tränaren av S24 där tränaren förklarade vad domaren sa till honom när målet blev godkänt. Domarens första känsla va att målet va godkänt men att han fick annat besked i lurarna från praktikant-råttan i videorummet. Förmodligen kände han att något var fel. Sen när han fick se reprisbilderna så började väl fjaskorubrikerna spelas upp i skallen på honom vilket gjorde att han gick på sin initiala känsla och ringde upp igen.

Jag ger domaren kredd för att han hade stake nog att ändra sitt domslut. Rätt ska va rätt, oavsett hur mån domaren är om sin stolthet.

Att målet inte blir godkänt från början är det pajasvarning på, inte att domaren gör rätt för sig.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Skriv svar