ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Göran
Inlägg: 206
Blev medlem: 2012-04-25

Re: ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av Göran »

vad var vår nr 3 som skall frälsa oss detta år ?
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av #87 »

Göran skrev:vad var vår nr 3 som skall frälsa oss detta år ?
Ptja, han var ju högst inblandat i ett mål framåt, samt räddade ett annat bakåt.

Vad förväntar du dig av honom? =)
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av Jepe »

Göran skrev:Klantigt att ta en 10 min utvisning i detta matchläge
Klantigt men förståeligt med tanke på den nivån som domaren höll.
2014-04-07, vad hände?
Göran
Inlägg: 206
Blev medlem: 2012-04-25

Re: ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av Göran »

#87 skrev:
Göran skrev:vad var vår nr 3 som skall frälsa oss detta år ?
Ptja, han var ju högst inblandat i ett mål framåt, samt räddade ett annat bakåt.

Vad förväntar du dig av honom? =)
lite mer efter all uppståndelse
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av nevyn »

Vad var grejdn med 10min-utvisningen? Tack för uppdateringarna. Nästa match: mot skokastarna!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av -daniel- »

Jag är imponerad av inställningen och viljan. Vi håller upp spelet tämligen väl i 5vs5 men fick en tendens av att sjunka ihop lite för mycket i vissa lägen, vilket gjorde att Bern fick ta över och sätta enorm press. För många onödiga utvisningar kom till en följd av detta.

Plus till Adam idag som räddar poängen åt oss. Tycker även Saviano gjorde ett riktigt gott dagsverke. Vi står upp bra defensivt och håller ihop spelet rätt väl överlag.

In alles; starkt att knipa en pinne på bortaplan mot ett riktigt bra lag som börjar få ihop spelet mer & mer (förmodar jag, jämfört med tidigare).
Senast redigerad av -daniel- den 2013-08-30 21:21:09, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
promannen
Inlägg: 300
Blev medlem: 2013-03-05

Re: ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av promannen »

nevyn skrev:Vad var grejdn med 10min-utvisningen? Tack för uppdateringarna. Nästa match: mot skokastarna!
Skokastarna? :lol:
Göran
Inlägg: 206
Blev medlem: 2012-04-25

Re: ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av Göran »

-daniel- skrev:Jag är imponerad av inställningen och viljan. Vi håller upp spelet tämligen väl i 5vs5 men fick en tendens av att sjunka ihop lite för mycket i vissa lägen, vilket gjorde att Bern fick ta över och sätta enorm press. För många onödiga utvisningar kom till en följd av detta.

Plus till Adam idag som räddar poängen åt oss. Tycker även Saviano gjorde ett riktigt gott dagsverke. Vi står upp bra defensivt och håller ihop spelet rätt väl överlag.

In alles; starkt att knipa en pinne på bortaplan mot ett riktigt bra lag som börjar få ihop spelet mer & mer (förmodar jag, jämfört med tidigare).
Får försvaret godkänt utan Printz ?
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av Edin »

promannen skrev:
nevyn skrev:Vad var grejdn med 10min-utvisningen? Tack för uppdateringarna. Nästa match: mot skokastarna!
Skokastarna? :lol:
När vi mötte dom på Hovet ifjol så var det 25 tillresta bortasupportrar som alla samtidigt tog av sig skorna och kastade emot plexiglaset. Hur kul som helst! :D

Tycker resultaten gick vår väg idag i övriga matcher, tabellen är inte uppdaterad på ET-hemsidan ännu men om jag inte tänker helt galet så är vi tre poäng före Gottéron och har fem poäng ner till fyran Pardubice. Vinner vi imorgon ser det riktigt bra ut.
Senast redigerad av Edin den 2013-08-30 21:27:39, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av -daniel- »

Göran skrev:
-daniel- skrev:Jag är imponerad av inställningen och viljan. Vi håller upp spelet tämligen väl i 5vs5 men fick en tendens av att sjunka ihop lite för mycket i vissa lägen, vilket gjorde att Bern fick ta över och sätta enorm press. För många onödiga utvisningar kom till en följd av detta.

Plus till Adam idag som räddar poängen åt oss. Tycker även Saviano gjorde ett riktigt gott dagsverke. Vi står upp bra defensivt och håller ihop spelet rätt väl överlag.

In alles; starkt att knipa en pinne på bortaplan mot ett riktigt bra lag som börjar få ihop spelet mer & mer (förmodar jag, jämfört med tidigare).
Får försvaret godkänt utan Printz ?
Ja, utan tvekan.

Dock så är Lidström tyvärr rätt skakig känner jag.
Bild
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av Jepe »

Lidström och Pettersson känns tyvärr fortfarande som två riskfaktorer bakåt.

Adam kommer imponera på många i vinter.

Huddingekedjan är riktigt rolig att se.

Sörensen och Saviano bra som vanligt.

Tillägg: Hoppas Falk återhämtar sig snabbt efter missade kamakazi tackling.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av Kentta »

Förstår inte riktigt varför David gång på gång ska göra det svårt för sig. Varje gång han spelar fast sig, eller tappar pucken så har det allt som oftast funnits ett enklare alternativ.

Dock är jag övertygad om att Nyman är på honom angående detta och att problemet kommer försvinna så småningom.
Göran
Inlägg: 206
Blev medlem: 2012-04-25

Re: ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av Göran »

Jepe skrev:Lidström och Pettersson känns tyvärr fortfarande som två riskfaktorer bakåt.

Adam kommer imponera på många i vinter.

Huddingekedjan är riktigt rolig att se.

Sörensen och Saviano bra som vanligt.

Tillägg: Hoppas Falk återhämtar sig snabbt efter missade kamakazi tackling.
Nja !Det håller jag väl inte med riktigt att dom är riskfaktorer bakåt ?Har vi sett samma match ?
promannen
Inlägg: 300
Blev medlem: 2013-03-05

Re: ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av promannen »

Edin skrev:
promannen skrev:
nevyn skrev:Vad var grejdn med 10min-utvisningen? Tack för uppdateringarna. Nästa match: mot skokastarna!
Skokastarna? :lol:
När vi mötte dom på Hovet ifjol så var det 25 tillresta bortasupportrar som alla samtidigt tog av sig skorna och kastade emot plexiglaset. Hur kul som helst! :D

Tycker resultaten gick vår väg idag i övriga matcher, tabellen är inte uppdaterad på ET-hemsidan ännu men om jag inte tänker helt galet så är vi tre poäng före Gottéron och har fem poäng ner till fyran Pardubice. Vinner vi imorgon ser det riktigt bra ut.
Gjorde dem det utav ilska?
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av Malto »

Kentta skrev:Förstår inte riktigt varför David gång på gång ska göra det svårt för sig. Varje gång han spelar fast sig, eller tappar pucken så har det allt som oftast funnits ett enklare alternativ.

Dock är jag övertygad om att Nyman är på honom angående detta och att problemet kommer försvinna så småningom.
Challe var ju rätt klar vad han tyckte!
Skriv svar