Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Lucky Luke »

@ -daniel-: Det verkar som arbetsgivaren betalar 15% i artistskatt enligt detta utdrag från ett dokument hos Skatteverket
"Den som betalar ut skattepliktig ersättning till en artist, idrottsman eller ett artistföretag ska göra avdrag, redovisa den avdragna skatten och betala in den. Skatten är 15 procent av den skattepliktiga inkomsten. Redovisning och betalning ska ske senast den 12 i månaden efter den månad då den skattepliktiga ersättningen betalas ut (för januari gäller den 17)."

Hela dokumentet har du här

http://www.skatteverket.se/foretagorgan ... 54716.html
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Lucky Luke skrev:@ -daniel-: Det verkar som arbetsgivaren betalar 15% i artistskatt enligt detta utdrag från ett dokument hos Skatteverket
"Den som betalar ut skattepliktig ersättning till en artist, idrottsman eller ett artistföretag ska göra avdrag, redovisa den avdragna skatten och betala in den. Skatten är 15 procent av den skattepliktiga inkomsten. Redovisning och betalning ska ske senast den 12 i månaden efter den månad då den skattepliktiga ersättningen betalas ut (för januari gäller den 17)."

Hela dokumentet har du här

http://www.skatteverket.se/foretagorgan ... 54716.html
Ok, intressant. Tack för länken. Det blir således ganska mycket mer fördelaktigt att anställa en utländsk spelare under ett artistkontrakt än en svensk...
Senast redigerad av -daniel- den 2013-05-26 09:22:51, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

dutti skrev:Bara jag som får känslan av att Media-Challe är framme igen? Precis som i höstas flyttar han fokus från laget till klubben (då var det till honom själv som misslyckad tränare).

Han halvt skriker ut att vi inte har några pengar att röra oss med, och suddar därmed bort bilden av oss som någon sorts favorit inför nästa säsong. Jag vet inte varför, men jag tror det är uttalanden som dessa som finns kvar i huvudena på journalister och bloggare när de ska tippa säsongen. Försöker Challe göra oss till underdogs inför nästa säsong? Långsökt, men #2 är lurig.
Jag har tänkt på precis samma sak, och jag tror du har helt rätt.
Bild
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

-daniel- skrev:Det blir således ganska mycket mer fördelaktigt att anställa en utländsk spelare under ett artistkontrakt än en svensk...
Kan dessa spelare räknas in som en "artist" värvning? Eller vad krävs?

* T. Surový * M. Stefanovich * D. LeBlanc * S. Saviano
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Artistvärvning innebär väl att de är här i Sverige mindre än ett halvår? Dvs att spelarna inte kommer förrän en bit in på säsongen. Det är väl en sån värvning som Djurgårdshjälpen skulle kunna göra och inget som Challe bör lägga pengarna på nu, enligt mig.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Artistvärvning innebär väl att de är här i Sverige mindre än ett halvår? Dvs att spelarna inte kommer förrän en bit in på säsongen. Det är väl en sån värvning som Djurgårdshjälpen skulle kunna göra och inget som Challe bör lägga pengarna på nu, enligt mig.
Mm det stämmer nog, och jag är böjd att hålla med dig.
Bild
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Lucky Luke »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Artistvärvning innebär väl att de är här i Sverige mindre än ett halvår? Dvs att spelarna inte kommer förrän en bit in på säsongen. Det är väl en sån värvning som Djurgårdshjälpen skulle kunna göra och inget som Challe bör lägga pengarna på nu, enligt mig.
Mm det stämmer nog, och jag är böjd att hålla med dig.
Precis, för att kunna utnyttja artistskatten får man inte stanna en dag över 6 månader i Sverige. Kommer man till Sverige och DIF strax före första ET matchen, exempelvis den 10:e augusti kan man inte stanna längre än till den 10:e februari. Artistvärvningar passar därför bättre att ta in en bit in på säsongen för att komplettera laget och skulle mycket väl kunna vara en värvning som sponsras av Djurgårdshjälpen.
Därför är det viktigt att alla som kan stödjer Djurgårdshjälpen!!
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Alexander »

dutti skrev:Bara jag som får känslan av att Media-Challe är framme igen? Precis som i höstas flyttar han fokus från laget till klubben (då var det till honom själv som misslyckad tränare).

Han halvt skriker ut att vi inte har några pengar att röra oss med, och suddar därmed bort bilden av oss som någon sorts favorit inför nästa säsong. Jag vet inte varför, men jag tror det är uttalanden som dessa som finns kvar i huvudena på journalister och bloggare när de ska tippa säsongen. Försöker Challe göra oss till underdogs inför nästa säsong? Långsökt, men #2 är lurig.
Spännande teori, inte helt omöjligt.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15548
David Rodman

&

Marcel Rodman
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6364

Båda kan producera poäng. Mora är och hugger på dem bland annat. Kan dessa två herrar vara något för oss?

David gjorde 35 poäng sist han var i AS. Förvisso har dessa spelare producerat i sämre ligor, men kanske inte helt omöjligt att dem kan prestera i DIF?
benganfs
Inlägg: 558
Blev medlem: 2012-05-29

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av benganfs »

Joakim Eriksson är ej aktuell i dif enligt challe om ni inte redan visste det.
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av #87 »

Mrmadhawk har fått in ett rykte om att Ölvestad ska röra sig till Leksand, men visst måste det vara ett dåligt skämt? Inte skulle väl Jimmie göra något sånt?
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

#87 skrev:Mrmadhawk har fått in ett rykte om att Ölvestad ska röra sig till Leksand, men visst måste det vara ett dåligt skämt? Inte skulle väl Jimmie göra något sånt?
Jag skulle ha otroligt svårt att se det hända, känns verkligen way way way off.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Jimmie har ju ordagrant sagt att det är Djurgården eller inget annat.

Något som trollat madhawken med ett sånt mail bara.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Rix skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15548
David Rodman

&

Marcel Rodman
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6364

Båda kan producera poäng. Mora är och hugger på dem bland annat. Kan dessa två herrar vara något för oss?

David gjorde 35 poäng sist han var i AS. Förvisso har dessa spelare producerat i sämre ligor, men kanske inte helt omöjligt att dem kan prestera i DIF?
Fan vad spännande alla andra lags värvningar känns.
Expert.
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av litto »

Denna kille lirar i VIK nästa säsong.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=39600

Hur har VIK råd?! Vi har väl större budget än VIK?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Låst