Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Ser ingen mening att "chansa" på Strandfeldt om han inte är billig. Ska han gå in och ta fetast lönepost i laget så är det verkligen nej tack.
Expert.
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Alexander »

-daniel- skrev:Det där är i SEK förmodar jag, ligger väl i linje med vad pulverapa luskade fram när han enligt uppgift pratade med honom tidigare.

Jag vet dock från mycket säkert håll att Challe är tveksam till Strandfeldt av flera olika skäl, så tror inte det blir något där. Även om vi mot förmodan skulle ha pengarna.
Bortsett från pengarna, vilka andra skäl syftar du på?
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Ser ingen mening att "chansa" på Strandfeldt om han inte är billig. Ska han gå in och ta fetast lönepost i laget så är det verkligen nej tack.
Exakt. Han är säkert en duktig spelare och kan producera i HA, men det är långt ifrån säkert att han skulle producera lika bra här som i Norge. Om han tror att han ska få lyfta runt 70-100 k per månad så kan han glömma att komma till DIF så länge vi spelar i HA.

Jag var faktiskt otroligt sugen på att få in han i DIF för cirka 2 månader sen. Trodde dock inte han ska skulle tjäna så mycket pengar som han verkar vilja ha för att spela här.

Då tar jag hellre in en spelare som Saviano som spelat med Johner och dessutom har producerat bra i HA för så sent som två säsonger sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Alexander skrev:
-daniel- skrev:Det där är i SEK förmodar jag, ligger väl i linje med vad pulverapa luskade fram när han enligt uppgift pratade med honom tidigare.

Jag vet dock från mycket säkert håll att Challe är tveksam till Strandfeldt av flera olika skäl, så tror inte det blir något där. Även om vi mot förmodan skulle ha pengarna.
Bortsett från pengarna, vilka andra skäl syftar du på?
Challe är tveksam till hans fysiska status (tempo och uthållighet) förutom prislappen.

Petsonligen hade jag gärna sett Strandfeldt i DIF dock, men prislappen måste naturligtvis vara rimlig.
Bild
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Morwin »

Tror då han skulle vara liknande Johner, göra bra ifrån sig i HA + att han ju även producerat rätt bra i HA sist han var här.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

M. Strandfeldt alla dagar i veckan! Tvivlar inte en sekund på att han inte skulle producera i Djurgårdströjan!

Något nytt kring Mark Owuya?
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:M. Strandfeldt alla dagar i veckan! Tvivlar inte en sekund på att han inte skulle producera i Djurgårdströjan!

Något nytt kring Mark Owuya?
Fortfarande en kostnadsfråga och verkar som vi behöver lägga den stora löneposten på en center.
Expert.
rinkside96
Inlägg: 4
Blev medlem: 2013-04-23

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av rinkside96 »

Målvakten Johan Mattsson ska vara väldigt nära DIF.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

rinkside96 skrev:Målvakten Johan Mattsson ska vara väldigt nära DIF.
Kollar man din inläggshistorik verkar du haft rätt sist du kom med ett rykte. Så det är väl intressant.

Dock tveksamt om jag skulle välja en ung målvaktstalang.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Spännande målvakt, helt klart!
Bild
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5735
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Vikas »

Skulle kännas som en ännu större chansning än vad Pickard var.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Metal Machine »

SirDIFalot skrev:
rinkside96 skrev:Målvakten Johan Mattsson ska vara väldigt nära DIF.
Kollar man din inläggshistorik verkar du haft rätt sist du kom med ett rykte. Så det är väl intressant.

Dock tveksamt om jag skulle välja en ung målvaktstalang.
Perfekt med två unga målvakter som kan konkurrera, om du frågar mig. Mattsson är nog ett bra alternativ.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev:
SirDIFalot skrev:
rinkside96 skrev:Målvakten Johan Mattsson ska vara väldigt nära DIF.
Kollar man din inläggshistorik verkar du haft rätt sist du kom med ett rykte. Så det är väl intressant.

Dock tveksamt om jag skulle välja en ung målvaktstalang.
Perfekt med två unga målvakter som kan konkurrera, om du frågar mig. Mattsson är nog ett bra alternativ.
Jag känner likadant. Sen är det naturligtvis något av en chansning (om det nu stämmer alltså), men det är liksom alla lösningar vi har råd med.
Bild
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Jepe »

Bra med unga målvakter och jag tror faktiskt rätt mycket på Adam men denna känns lite väl som en chansning eller? DIF har ju ändå lyckats väl med målvakter innan så...hmm..,ja.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Boeman »

1962FenderStrat skrev:
Boeman skrev:
robin_dif skrev:Finns en hel del intressanta nordamerikaner i finska ligan som har haft en halvknackig säsong med ändå har en del att komma med! Tänker framför allt på centrar... vet ej hur deras lönekrav ser ut.
Men en speciellt som vore väääldigt intressant är Angelo Esposito som stannat upp rejält i sin utveckling. Kanske de går att locka han att försöka få igång karriären i stockholms stolthet .. kanske inte speciellt rimligt med en intressant tanke kanske?
Annars kanske locka hem John Norman ?

(http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10436) Esposito

Han var en supertalang.Men alldeles för slö och arrogant för att lyckas enligt vad jag har hört,Det måste inte vara sanning men han känns lite som Fabian Brunnström i min mening.
Shit vad fan hände där? Öste in poäng i Färjestad innan han drog till NHL där han gjorde en riktigt bra säsong poängmässigt, sen verkar det ha gått utför, även vid återkomsten till ES.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6659
Det är en helt annan sak att rida på framgångens våg än att anstränga sig och bita ihop när det blåser snålt. För att komma tillbaka krävs det att man tränar hårdare än vad man NÅGONSIN trodde var möjligt.När vissa människor inser det tappar dom motivationen och vips-Fabian
Låst