Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Mattebo »

sensei skrev:Larva dig inte. Jag har rätt i sak, vi håller på att mobiliserar ett riktigt svagt lag fysiskt. Jag tror inte vi behöver fler Tim Eriksson-typer för att ta oss upp, utan färre. Är det OK att tycka så för dig?
Ditt användande av "Tim Eriksson-typer" är väldigt vinklat. Du ser bara till hans fysiska sida (vilket verkar vara det enda du refererar till hela tiden). Med Tim Eriksson-typer, menar du då en spelare för en fjärdeline som har bra skridskoåkning, är småväxt, tacklas lite och har ett mediokert spelsinne, ett mycket dåligt skott, en dålig poängproduktion och en förmåga att försvinna i matcherna?

Du har hittills använt Tim Eriksson-typer på Huddingetrion och nu på Saviano, säkerligen fler. Stämmer alla de attributen på dessa spelare? Nej.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:
-daniel- skrev:
Tessan skrev:Enligt pucksnack.com anger två olika källor att Steve Saviano är klar för DIF och kommer att presenteras inom kort. Sant?!?
Jag hoppas verkligen det stämmer, vi är verkligen i stort behov av spelare som kan göra poäng. Bara att hoppas att man försöker landa en spelfördelande center också som är tänkt för top 6. Kämpa Challe!
Ja, 9 poäng förra året känns verkligen lockande, speciellt när man får en spelare som är passiv i det fysiska spelet på köpet. Hejja!

Och se till att få in Calle G också nu, så har vi historiens i särklass mest ofysiska lag som någonsin har mobiliserats i en högre serie.
Han fick extremt begränsat med istid i Elitserien, men har tidigare producerat på HA-nivå. Flera år i rad. Vad är problemet?

Just ja, du vill ju bara ha menlösa brunkare i laget som slår ut tänderna på motståndarna och viftar med armarna mot publiken för att visa hur mycket de bryr sig om klubben i fråga... glömde det.
Larva dig inte. Jag har rätt i sak, vi håller på att mobiliserar ett riktigt svagt lag fysiskt. Jag tror inte vi behöver fler Tim Eriksson-typer för att ta oss upp, utan färre. Är det OK att tycka så för dig?
Vad är problemet? Vi har Hank, antagligen Ölvestad (jag väljer att tro det), får antagligen in en fysisk spelare till i form av Ahlén / Kalus eller motsvarande.

Vi är i löjligt mycket större behov av poänggörande, kreativa spelare. Inser du inte det eller skojar du med oss igen nu som vanligt?

EDIT: Förövrigt är det rätt inkonsekvent att såga Calle G, då han, trots sin storlek, är en perfekt brunkartyp i övrigt som borde falla dig i smaken.
Senast redigerad av -daniel- den 2013-04-26 10:35:17, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Kalliasson »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
Tessan skrev:Enligt pucksnack.com anger två olika källor att Steve Saviano är klar för DIF och kommer att presenteras inom kort. Sant?!?
Jag hoppas verkligen det stämmer, vi är verkligen i stort behov av spelare som kan göra poäng. Bara att hoppas att man försöker landa en spelfördelande center också som är tänkt för top 6. Kämpa Challe!
Ja, 9 poäng förra året känns verkligen lockande, speciellt när man får en spelare som är passiv i det fysiska spelet på köpet. Hejja!

Och se till att få in Calle G också nu, så har vi historiens i särklass mest ofysiska lag som någonsin har mobiliserats i en högre serie.

Jag anser att du ej kan blicka över hans spel i ES, du borde istället kolla på hur hans spel har sett ut i HA. 35 poäng på 52 matcher första säsongen, 48 poäng och 30 +/-(!) på 52 matcher andra säsongen. Det är bättre än Johner och han är fan inte dålig (på HA-nivå).

Antagligen så kommer Challe värva någon spelare som har som ni säger "brunkar"-kvalitéer. Får man inte Jimmie så vänder man sig nog till Kalus och därefter Ahlén. Men det var väl inget nytt då detta har diskuterats i de senaste 50 inläggen. :wink:
Något man inte borde göra det är att förlänga med Fimpen då han är alldeles för skadebenägen.
Man skulle däremot kunna värva 2 st powerforwards nu när jag tänker efter, om det finns ekonomiska förutsättningar.

EDIT: de 50 senaste inläggen var en enorm underdrift.
Senast redigerad av Kalliasson den 2013-04-26 10:39:07, redigerad totalt 1 gånger.
Blått/gult/rött
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-10-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Blått/gult/rött »

Kalliasson skrev:
DIFtomppa skrev:Säg vad ni vill om Huddinge-kedjan, men alla tre var SÄMSTA intervjukillarna :D :D :D

Det var även Nicklas Bäckström och se hur det har gått för honom!
Du måste ha missuppfattat det hela. Dom du kallar Huddinge-kedjan är inte programledare i TV eller journalister utan ishockeyspelare. Det är vad dom gör på plan som betyder något. Skärp dig
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Kalliasson »

Blått/gult/rött skrev:
Kalliasson skrev:
DIFtomppa skrev:Säg vad ni vill om Huddinge-kedjan, men alla tre var SÄMSTA intervjukillarna :D :D :D

Det var även Nicklas Bäckström och se hur det har gått för honom!
Du måste ha missuppfattat det hela. Dom du kallar Huddinge-kedjan är inte programledare i TV eller journalister utan ishockeyspelare. Det är vad dom gör på plan som betyder något. Skärp dig
Jag hoppas verkligen inte det där var riktat till mig.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
Vad är problemet? Vi har Hank, antagligen Ölvestad (jag väljer att tro det), får antagligen in en fysisk spelare till i form av Ahlén / Kalus eller motsvarande.

Vi är i löjligt mycket större behov av poänggörande, kreativa spelare. Inser du inte det eller skojar du med oss igen nu som vanligt?

EDIT: Förövrigt är det rätt inkonsekvent att såga Calle G, då han, trots sin storlek, är en perfekt brunkartyp i övrigt som borde falla dig i smaken.
Jamen det är ju alldeles för lite. För varje spelare vi tar in som är svaga i närkamper så blir vi ett sämre lag, speciellt om vi har ambitioner att vara farliga i en kvalserie. Sen får de vara kreativa, vi har haft en jävla kreativitet på pappret i många år men vi kommer ju ingen vart alls om det inte skapas ytor och vinns puckar.

För övrigt så är det beklagligt att du har ärvt sirDif's riktigt osköna attityd, vad får du ut av det? Du förminskar bara dig själv och relevansen i det du skriver.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
Vad är problemet? Vi har Hank, antagligen Ölvestad (jag väljer att tro det), får antagligen in en fysisk spelare till i form av Ahlén / Kalus eller motsvarande.

Vi är i löjligt mycket större behov av poänggörande, kreativa spelare. Inser du inte det eller skojar du med oss igen nu som vanligt?

EDIT: Förövrigt är det rätt inkonsekvent att såga Calle G, då han, trots sin storlek, är en perfekt brunkartyp i övrigt som borde falla dig i smaken.
Jamen det är ju alldeles för lite. För varje spelare vi tar in som är svaga i närkamper så blir vi ett sämre lag, speciellt om vi har ambitioner att vara farliga i en kvalserie. Sen får de vara kreativa, vi har haft en jävla kreativitet på pappret i många år men vi kommer ju ingen vart alls om det inte skapas ytor och vinns puckar.

För övrigt så är det beklagligt att du har ärvt sirDif's riktigt osköna attityd, vad får du ut av det? Du förminskar bara dig själv och relevansen i det du skriver.
Tycker det känns rätt poänglöst att diskutera det här med dig på en högre nivå för du brukar ju inte svara, men se där! Nu svarar du ju.

Har du hört talas om ordet balans i en laguppställning? Skall vi ha in ett brunkargäng med 13 stycken storväxta forwards som alla åker runt med mord i blicken och vars enda önskan är att kötta in puck, motståndare, domare, fan och hans moster i mål? Förstår på allvar inte hur du tänker.

Du jämför ju jämnt med NHL och grejen är ju den att i NHL så hamnar de storväxta killarna oftast som även kan spela hockey på en hög nivå, i vår gärdsgårdsserie så är det oftast lite antingen eller man får välja på. Spelare har brister, endera är man stor som ett hus och fysisk men har ett spelsinne som en vilsen kamel, eller så är man kanske liten och kvick men räds närkamper. Det gäller att få ihop ett lag där varje lagdel kompletterar varandra. Återigen, ordet balans.

Något mer du undrar över?
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

-daniel- skrev:Har ingen aning om det blir så, men Sylvegård har tidigare varit väldigt intresserad av honom så risken är nog stor han går till Malmö....

Och där var Daniel Viksten klar för Malmö. Helt klart en spännande spelare.
Bild
Harold Camping
Inlägg: 387
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Harold Camping »

-daniel- skrev:
-daniel- skrev:Har ingen aning om det blir så, men Sylvegård har tidigare varit väldigt intresserad av honom så risken är nog stor han går till Malmö....

Och där var Daniel Viksten klar för Malmö. Helt klart en spännande spelare.
Malmö ser riktigt intressanta ut. Riktigt start att signa Viksten som troligtvis hade en hel hög med anbud. Deras lagbygge känns väldigt genomtänkt och bra, inte bygget med otroligt mycket pengar heller.

------

Angående Saviano och Soares, känns ju som att den förstnämnde kommer presenteras inom en snart framtid. Dock så kan det väl omöjligt finnas plats för båda 2?
Känns som det blir Saviano, Jimmie och Ahlén/Kalus.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Harold Camping skrev:
-daniel- skrev:
-daniel- skrev:Har ingen aning om det blir så, men Sylvegård har tidigare varit väldigt intresserad av honom så risken är nog stor han går till Malmö....

Och där var Daniel Viksten klar för Malmö. Helt klart en spännande spelare.
Malmö ser riktigt intressanta ut. Riktigt start att signa Viksten som troligtvis hade en hel hög med anbud. Deras lagbygge känns väldigt genomtänkt och bra, inte bygget med otroligt mycket pengar heller.

------

Angående Saviano och Soares, känns ju som att den förstnämnde kommer presenteras inom en snart framtid. Dock så kan det väl omöjligt finnas plats för båda 2?
Känns som det blir Saviano, Jimmie och Ahlén/Kalus.
Jag håller med dig om Malmö. Men jag tyckte de såg ruggigt intressanta ut redan inför förra säsongen och i sina bästa stunder var de ju grymma, men det gick liksom inte vägen. Får se hur det går för laget framöver.

Ja, min förhoppning är Saviano, NY spelfördelande center och sen Jimmie. Tror dock det är alldeles för dyrt.
Bild
Harold Camping
Inlägg: 387
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Harold Camping »

-daniel- skrev:
Harold Camping skrev:
-daniel- skrev:
-daniel- skrev:Har ingen aning om det blir så, men Sylvegård har tidigare varit väldigt intresserad av honom så risken är nog stor han går till Malmö....

Och där var Daniel Viksten klar för Malmö. Helt klart en spännande spelare.
Malmö ser riktigt intressanta ut. Riktigt start att signa Viksten som troligtvis hade en hel hög med anbud. Deras lagbygge känns väldigt genomtänkt och bra, inte bygget med otroligt mycket pengar heller.

------

Angående Saviano och Soares, känns ju som att den förstnämnde kommer presenteras inom en snart framtid. Dock så kan det väl omöjligt finnas plats för båda 2?
Känns som det blir Saviano, Jimmie och Ahlén/Kalus.
Jag håller med dig om Malmö. Men jag tyckte de såg ruggigt intressanta ut redan inför förra säsongen och i sina bästa stunder var de ju grymma, men det gick liksom inte vägen. Får se hur det går för laget framöver.

Ja, min förhoppning dock är Saviano, NY spelfördelande center och sen Jimmie. Tror dock det är alldeles för dyrt.
Saviano plus en den där centern vi har saknat skulle som sagt vara optimalt. Undrar verkligen hur Challe tänker kring Ottos plats, vem ska ersätta?
Även om budgeten är ansträngd så måste man väl ha en tanke på att ersätta honom med en etablerad spelare.

Angående Malmö så håller jag med om året som var också. Ett helt nytt lag som var allsvenskans bästa periodvis enligt mig, men som med alla lag som är nybyggda så blir det lite större och längre svackor. I år har man ju spetsat till truppen ytterligare med spelare som just Viksten och Tobias Ericsson, den sistnämnde är förmodligen en av seriens bästa centrar. Får man bara in ett par stabila backar så blir nog Malmö stenhårt att räkna med.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Harold Camping skrev:
-daniel- skrev:
Harold Camping skrev:
-daniel- skrev:
-daniel- skrev:Har ingen aning om det blir så, men Sylvegård har tidigare varit väldigt intresserad av honom så risken är nog stor han går till Malmö....

Och där var Daniel Viksten klar för Malmö. Helt klart en spännande spelare.
Malmö ser riktigt intressanta ut. Riktigt start att signa Viksten som troligtvis hade en hel hög med anbud. Deras lagbygge känns väldigt genomtänkt och bra, inte bygget med otroligt mycket pengar heller.

------

Angående Saviano och Soares, känns ju som att den förstnämnde kommer presenteras inom en snart framtid. Dock så kan det väl omöjligt finnas plats för båda 2?
Känns som det blir Saviano, Jimmie och Ahlén/Kalus.
Jag håller med dig om Malmö. Men jag tyckte de såg ruggigt intressanta ut redan inför förra säsongen och i sina bästa stunder var de ju grymma, men det gick liksom inte vägen. Får se hur det går för laget framöver.

Ja, min förhoppning dock är Saviano, NY spelfördelande center och sen Jimmie. Tror dock det är alldeles för dyrt.
Saviano plus en den där centern vi har saknat skulle som sagt vara optimalt. Undrar verkligen hur Challe tänker kring Ottos plats, vem ska ersätta?
Även om budgeten är ansträngd så måste man väl ha en tanke på att ersätta honom med en etablerad spelare.

Angående Malmö så håller jag med om året som var också. Ett helt nytt lag som var allsvenskans bästa periodvis enligt mig, men som med alla lag som är nybyggda så blir det lite större och längre svackor. I år har man ju spetsat till truppen ytterligare med spelare som just Viksten och Tobias Ericsson, den sistnämnde är förmodligen en av seriens bästa centrar. Får man bara in ett par stabila backar så blir nog Malmö stenhårt att räkna med.
Jo, Otto måste ju ersättas.

Lite intressant med Malmö är väl att de har tämligen likvärdig budget med oss numera, runt 12-13 MSEK. Får se vilket lag som ser starkast ut när trupperna är spikade.

EDIT: Får man förresten gissa på nåt så tror jag någon spelare presenteras i samband med att man lanserar säsongskorten på måndag. Saviano? Ölvestad?
Bild
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

Vill minnas att Challe ansåg att Dustin Johner skulle bli vår nya förstecenter redan förra året. Sen vart Otto kvar och då var han självklart. Men jag tror Johner blir en bra förstacenter. Ju längre säsongen gick dessto bättre blev han.
Trots allt 40 poäng på 55 matcher och sen 5 poäng på sex matcher i playoff. Måste dock höja sig på tekningarna.

Nej känns som att center platserna är fyllda just nu.
1. Johner
2. Ljungh
3. Sundberg
4. Honken

Ända som jag tror kan ändra på det är om Fimpen får bukt med skadorna och kör en säsong till. Då flyttas antagligen Honken ut på kanten.

Det kommer inte gå att ersätta Otto rakt av med en enskild spelare. Otto är/var minst värd 200.000 i månaden om man tänker vad man fick ut av han. Lycka till att hitta en spelare som direkt ersättare till Otto som spelar för 75 k i AS.

DIF ska bränna sitt krut på två riktigt bra ytterforwards, en framspelare och gärna en powerforward.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sthlm1891 »

kan folk som snackat om Josh Soares glömma honom, han är nu helt klar för oskarshamn http://www.ikoskarshamn.com/
Användarvisningsbild
Stiff
Inlägg: 177
Blev medlem: 2007-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Stiff »

Synd att vi missade Soares. Han hade producerat duktigt. Utgår från att Oskarhamn fått lätta ordentligt på lädret för att få honom...
Låst