Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:Jag hoppas vi kan spela ihop kedjorna redan i ET och satsa på kontinuitet i kedjorna. Har inte sett det sen 09/10.
Verkligen! Var det nån som kunde säga vilka som var förstakedjan förra året? En som alltid levererar poäng som man kan lita på när det går trögt!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
sensei skrev:
-daniel- skrev:
Jepe skrev:Från mrmadhawk angående kaptener som kan lämna:

"Troja: Mikael Ahlén (På väg uppåt, mot Sthlmsområdet)"
Som ersättare för Hank? OK.

Annars = nej tack.
Ja tack alla dagar i veckan.

Tror dessutom att det är lite vanskligt att snöa in alltför mycket på rena ersättnings-modeller, tänk helhet och lagmaskin istället.
Men det är ju inte lite inskränkt att beskylla andra för att inte se till helheten? Du ser en enda komponent hos varje spelare som du bryr dig om och skiter i precis allt annat.

Ibland undrar jag faktiskt om du driver med oss eller om du verkligen tycker så här...
Woot? Jag vill se re-sign på Kalus, en spelare med NHL-meriter och ett jäkla vägvinnande spel samt sign av Ahlén som är en uppskattad lagspelare som tidigt i karriären blev lagkapten.

Det är snarare du som hakar upp dig på att Ahlén inte åker skridskor snyggt -- en fullkomlgt irrelevant egenskap.

Väldigt få av de namnen som har nämnts här har kännts ett dugg mer intressanta, tvärt om.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:
-daniel- skrev:
Jepe skrev:Från mrmadhawk angående kaptener som kan lämna:

"Troja: Mikael Ahlén (På väg uppåt, mot Sthlmsområdet)"
Som ersättare för Hank? OK.

Annars = nej tack.
Ja tack alla dagar i veckan.

Tror dessutom att det är lite vanskligt att snöa in alltför mycket på rena ersättnings-modeller, tänk helhet och lagmaskin istället.
Men det är ju inte lite inskränkt att beskylla andra för att inte se till helheten? Du ser en enda komponent hos varje spelare som du bryr dig om och skiter i precis allt annat.

Ibland undrar jag faktiskt om du driver med oss eller om du verkligen tycker så här...
Woot? Jag vill se re-sign på Kalus, en spelare med NHL-meriter och ett jäkla vägvinnande spel samt sign av Ahlén som är en uppskattad lagspelare som tidigt i karriären blev lagkapten.

Det är snarare du som hakar upp dig på att Ahlén inte åker skridskor snyggt -- en fullkomlgt irrelevant egenskap.

Väldigt få av de namnen som har nämnts här har kännts ett dugg mer intressanta, tvärt om.
Du bryr dig om ifall en spelare tacklas. Gör man inte det så duger man inte, för då spelar man inte hockey fullt ut. Det kan du väl ändå inte förneka att dina poster på det här forumet förmedlar..?

Droppen var väl när du inte tyckte förlusten av Wennberg skulle bli så kostsamt, där & då slutade jag bry mig. Trodde faktiskt du skämtade men jag förmodar att du inte gjorde det.
Bild
Göran
Inlägg: 206
Blev medlem: 2012-04-25

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Göran »

Mattias_87 skrev:
Göran skrev:Kan ha missat detta men har man sagt något om våra befintliga tränare ? Blir dom i såfall kvar båda två ?
Båda blir kvar.
Då får man hoppas att dom sitter och tittar på slutspels matcherna mellan Skellefteå och Luleå !
Det är hockey på hög nivå där tränarna tillåter spelarna att vara kreaktiva oavsett om dom är forwards eller backar .
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
sensei skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:
Ja tack alla dagar i veckan.

Tror dessutom att det är lite vanskligt att snöa in alltför mycket på rena ersättnings-modeller, tänk helhet och lagmaskin istället.
Men det är ju inte lite inskränkt att beskylla andra för att inte se till helheten? Du ser en enda komponent hos varje spelare som du bryr dig om och skiter i precis allt annat.

Ibland undrar jag faktiskt om du driver med oss eller om du verkligen tycker så här...
Woot? Jag vill se re-sign på Kalus, en spelare med NHL-meriter och ett jäkla vägvinnande spel samt sign av Ahlén som är en uppskattad lagspelare som tidigt i karriären blev lagkapten.

Det är snarare du som hakar upp dig på att Ahlén inte åker skridskor snyggt -- en fullkomlgt irrelevant egenskap.

Väldigt få av de namnen som har nämnts här har kännts ett dugg mer intressanta, tvärt om.
Du bryr dig om ifall en spelare tacklas. Gör man inte det så duger man inte, för då spelar man inte hockey fullt ut. Det kan du väl ändå inte förneka att dina poster på det här forumet förmedlar..?

Droppen var väl när du inte tyckte förlusten av Wennberg skulle bli så kostsamt, där & då slutade jag bry mig. Trodde faktiskt du skämtade men jag förmodar att du inte gjorde det.
Vadå droppen? Så fort en spelare kan hålla pucken elegant i PP så är man tydligen guds gåva. Eller med andra ord -- spelare som Wennberg tycker jag tenderar att överskattas.

Jag tycker att Wennberg var svag utan puck, och han blev också stundtals ställd åt sidan på grund av detta. Allt sammantaget så hade jag dock gärna behållt honom, men jag kommer heller inte gråta mig till sömns för att vi tappar honom.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av Rix »

pulverapa skrev:Jag hoppas vi kan spela ihop kedjorna redan i ET och satsa på kontinuitet i kedjorna. Har inte sett det sen 09/10.
Ja skulle vara otroligt skönt, dock ska man väl ändå säga att kedjorna satt relativt bra under året, sen skulle Linkan "testas" in i andrakedjan hela tiden. Tyckte vi hade två bra kedjor i:
Ölvestad - Otto - Åberg
Sörenssen - Johner - Wennberg.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:
Ja tack alla dagar i veckan.

Tror dessutom att det är lite vanskligt att snöa in alltför mycket på rena ersättnings-modeller, tänk helhet och lagmaskin istället.
Men det är ju inte lite inskränkt att beskylla andra för att inte se till helheten? Du ser en enda komponent hos varje spelare som du bryr dig om och skiter i precis allt annat.

Ibland undrar jag faktiskt om du driver med oss eller om du verkligen tycker så här...
Woot? Jag vill se re-sign på Kalus, en spelare med NHL-meriter och ett jäkla vägvinnande spel samt sign av Ahlén som är en uppskattad lagspelare som tidigt i karriären blev lagkapten.

Det är snarare du som hakar upp dig på att Ahlén inte åker skridskor snyggt -- en fullkomlgt irrelevant egenskap.

Väldigt få av de namnen som har nämnts här har kännts ett dugg mer intressanta, tvärt om.
Du bryr dig om ifall en spelare tacklas. Gör man inte det så duger man inte, för då spelar man inte hockey fullt ut. Det kan du väl ändå inte förneka att dina poster på det här forumet förmedlar..?

Droppen var väl när du inte tyckte förlusten av Wennberg skulle bli så kostsamt, där & då slutade jag bry mig. Trodde faktiskt du skämtade men jag förmodar att du inte gjorde det.
Vadå droppen? Så fort en spelare kan hålla pucken elegant i PP så är man tydligen guds gåva. Eller med andra ord -- spelare som Wennberg tycker jag tenderar att överskattas.

Jag tycker att Wennberg var svag utan puck, och han blev också stundtals ställd åt sidan på grund av detta. Allt sammantaget så hade jag dock gärna behållt honom, men jag kommer heller inte gråta mig till sömns för att vi tappar honom.
Orkar inte ta det här egentligen men gör ett snabbt försök; Wennberg kommer upp som 18-åring och tillhör direkt lagets toppskikt i det offensiva spelet. Att han då & då hade brister i defensiven undgick väl inte så många, men vi pratar om en 18-åring som har så mycket talang i kroppen att man ibland undrade om det verkligen var sant det man såg på isen. Spelet utan puck kan han utan tvekan jobba upp, och kommer naturligtvis göra det också framöver.

Men du ser tydligen hellre en talanglös 25-åring (?) som Ahlén i laget. En spelare som egentligen inte är bra på någonting förutom hans attityd och inställning. Högst medioker speluppfattning, skottet är väl tämligen obefintligt, spelsinnet likaså. Skridskoåkningen skall vi inte prata om (även fast han blivit bättre på det sen DIF-sejouren som jag påpekade tidigare i tråden).

Jag säger inte att man inte behöver brunkare (vilket är en benämning som passar utmärkt på honom, Hank osv) i ett vinnande lag men det fungerar liksom inte att bygga ett lag på spelare som saknar talang i det offensiva spelet. Skall de liksom käka in pucken i mål? Nä...
Bild
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

jokohanho skrev:
Dr Avalanche skrev:
Mattebo skrev:
Dr Avalanche skrev:Gailbraith? Nja...
Metal Machine skrev:Känns spontant sådär...
Ni får gärna utveckla. Jag har ingen uppfattning av honom alls.
Har inte sett vansinnigt mycket av Galbraith. Han hade visserligen hygglig statistik i IKO, men det man såg av honom i Frälunda imponerade inte precis. Jag uppfattar honom, i det jag sett, som rätt "flaxig".
Nja, inte Galbraith, inte den typ av målvakt jag vill se i Djurgården.
Tre intressanta målvakter:

1. Alexander Bergh (Free Agent, Han borde ha nämnts här tidigare)

2. Oskar Sehlstedt (Free Agent, Längd: 193 cm, Vikt: 94 kg och han plockar den med högern!)

3. Stefan Steen (Free Agent)
Senast redigerad av Rocky3000 den 2013-04-17 07:48:44, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sthlm19 »

Rocky3000 skrev: Tre intressanta målvakter:

1. Alexander Bergh (Free Agent, Han borde ha nämnts här tidigare)

2. Oskar Sehlstedt (Free Agent, Längd: 193 cm, Vikt: 94 kg och han plockar den med vänstern!)

3. Stefan Steen (Free Agent)
Plockar vad med vänstern? Om det är pucken du syftar till - så gör de andra du nämner det också, inklusive gubben på din avatar.
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Boeman »

Rocky3000 skrev:
jokohanho skrev:
Dr Avalanche skrev:
Mattebo skrev:
Dr Avalanche skrev:Gailbraith? Nja...
Metal Machine skrev:Känns spontant sådär...
Ni får gärna utveckla. Jag har ingen uppfattning av honom alls.
Har inte sett vansinnigt mycket av Galbraith. Han hade visserligen hygglig statistik i IKO, men det man såg av honom i Frälunda imponerade inte precis. Jag uppfattar honom, i det jag sett, som rätt "flaxig".
Nja, inte Galbraith, inte den typ av målvakt jag vill se i Djurgården.
Tre intressanta målvakter:

1. Alexander Bergh (Free Agent, Han borde ha nämnts här tidigare)

2. Oskar Sehlstedt (Free Agent, Längd: 193 cm, Vikt: 94 kg och han plockar den med vänstern!)

3. Stefan Steen (Free Agent)
Det är väll ganska normalt att plocka med vänstern.

Erik Hanses KAN bli en EXTREM budget värvning.
Honom borde man jobba på.

Annars tycker jag mest att det postas random målvakter från EP

Finns det några konkreta bra spelare så varför inte höra av sig till Challe?
Istället för att kasta in all möjlig skit från silly-tweetarn EP med mera.
Chansen att han har tid med att sitta och läsa trådarna här på forumet ser jag som ganska liten.
jokohanho
Inlägg: 157
Blev medlem: 2010-10-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av jokohanho »

sthlm19 skrev:
Rocky3000 skrev: Tre intressanta målvakter:

1. Alexander Bergh (Free Agent, Han borde ha nämnts här tidigare)

2. Oskar Sehlstedt (Free Agent, Längd: 193 cm, Vikt: 94 kg och han plockar den med vänstern!)

3. Stefan Steen (Free Agent)
Plockar vad med vänstern? Om det är pucken du syftar till - så gör de andra du nämner det också, inklusive gubben på din avatar.
Förmodar att han menade att han plockade med högern i och med att han är rightare :)
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

jokohanho skrev:
sthlm19 skrev:
Rocky3000 skrev: Tre intressanta målvakter:

1. Alexander Bergh (Free Agent, Han borde ha nämnts här tidigare)

2. Oskar Sehlstedt (Free Agent, Längd: 193 cm, Vikt: 94 kg och han plockar den med högern!)

3. Stefan Steen (Free Agent)
Plockar vad med vänstern? Om det är pucken du syftar till - så gör de andra du nämner det också, inklusive gubben på din avatar.
Förmodar att han menade att han plockade med högern i och med att han är rightare :)
Ha ha Ja, visst menar jag det! :P Någon av dessa som föll dig i smaken?
Bild
Stadion
Inlägg: 409
Blev medlem: 2009-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Stadion »

Rocky3000 skrev: Tre intressanta målvakter:

1. Alexander Bergh (Free Agent, Han borde ha nämnts här tidigare)

2. Oskar Sehlstedt (Free Agent, Längd: 193 cm, Vikt: 94 kg och han plockar den med vänstern!)

3. Stefan Steen (Free Agent)
Berätta gärna lite om dessa målvakter, vad är t.ex. deras styrkor & svagheter o.s.v.?
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

Stadion skrev:
Rocky3000 skrev: Tre intressanta målvakter:

1. Alexander Bergh (Free Agent, Han borde ha nämnts här tidigare)

2. Oskar Sehlstedt (Free Agent, Längd: 193 cm, Vikt: 94 kg och han plockar den med vänstern!)

3. Stefan Steen (Free Agent)
Berätta gärna lite om dessa målvakter, vad är t.ex. deras styrkor & svagheter o.s.v.?
Gärna det "Stadion"! :) Men för att det ska bli en rättvis bild av dem, kan du bilda din egna uppfattning om dessa målvakter genom att klicka dig vidare på informationen jag har samlat ihop om dem här nedan:

1. Alexander Bergh

Pratstund med Alexander Bergh

Spelarporträtt nr 17 - Alexander Bergh

Inför Björklöven med Alexander Bergh

Dragskott.nu rankar de tio bästa målvaktsparen i Division 1


2. Oskar Sehlstedt

Oskar: "Storleken är min styrka"

Piteå Hockey tog första segern

@Selan92


3. Stefan Steen

Nollan för Steen

J20: BOMBEN: LANDSLAGSMÅLVAKT TILL SKELLEFTEÅ

Marklund frälste Skellefteå i premiären - juniormålvakten tog för sig rejält

Tre nya utvecklingskontrakt
Bild
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Kall-El »

OM valet nu stod mellan Ahlén och Wennberg tror jag att 99% av alla som tillfrågades skulle föredra Wennberg.

De två spelare som enligt mig kommer lämna störst tomrum efter sig är Just nämnde spelare och Otto. Tyvärr hade ju båda dessa dessutom varit gjutna centrar till nästa säsong och detta är nu något som vi lider lika stor brist på som vettiga backar.

Personligen ser jag dock gärna att Ahlén ansluter då han tillför energi till laget och förhoppingsvis kan hans personlighet skapa lite mer glädje i gruppen dessutom. Kan knappast tro att denna spelare är direkt dyr i drift och vi vet ju ännu inte om en spelare som t ex Fimpen kan spela vidare eller om Ölvestad vill det.

Skulle älska att se en spelare som Kalus hos oss även nästa säsong, men jag tror inte vi kommer ha pengar nog till honom. Är för övrigt än mer tveksam till att förlänga med Ölvestad om inte denna spelares lön sänks ORDENTLIGT. Kan inte begripa hur man kunde erbjuda honom ett "bättre kontrakt" än Otto inför föregående säsong och dessutom är jag i övrigt rejält besviken på att spelaren ifråga inte skapade mer poäng trots betydligt beskedligare motstånd.

Tyvärr verkar ju backsidan spikad, vilket jag redan nu vågar påstår är en smärre katastrof, och då får man hoppas att Challe letar med ljus och lykta efter en målvakt, en center samt någon form av kreativ spelare. Tycker avslutningsvis fortfarande att Challe borde åka över till Kanada för att chansa lite då det finns möjlighet att fylla 5 platser med spelare därifrån och detta är något vi borde försöka utnyttja.
Låst