Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av Mattebo »

Eriksson skrev:
Mattebo skrev:
Enkel regel för användande av de/dem. Byt ut mot jag/vi = de, annars oss/mig = dem. Det som låter rätt då.
Mig byter alltid ut dem där dem mot de där de
Förstod inte alls vad du skrev, men jag tror vi menar samma. Låt oss dock inte förpesta silly-tråden med språksnack. =)

Jag tycker att Kalus ska se som topp 6 bland forwards. Det har han absolut kvaliteter för.
VäsbyMental
Inlägg: 134
Blev medlem: 2012-04-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av VäsbyMental »

Challe borde snacka med Andreas Engqvist. Lirade förra säsongen i KHL och har nu blivit pappa. I ryssland kan man ju inte låta en barn växa upp
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4518
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av captcash »

VäsbyMental skrev:Challe borde snacka med Andreas Engqvist. Lirade förra säsongen i KHL och har nu blivit pappa. I ryssland kan man ju inte låta en barn växa upp
Näe det är säkert hemskt att växa upp i en förmögen familj i Ryssland... Landet där de "rika" lever som gudar! :P

Håller dock med om det andra, snacka med killen, han kanske vill åka hem och kunna utnyttja ev barnpassning från föräldrar osv...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

VäsbyMental skrev:Challe borde snacka med Andreas Engqvist. Lirade förra säsongen i KHL och har nu blivit pappa. I ryssland kan man ju inte låta en barn växa upp
Inte omöjligt, det enda som lockar spelare hit är just de som vill bo i Stockholm, har familj eller flickvän som vill bo här eller gillar tryggheten i att uppfostra barn här, vill man ha pengar är Stockholm inget vidare alternativ.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i

Inlägg av minalman »

BaronVonDif skrev:
VäsbyMental skrev:Challe borde snacka med Andreas Engqvist. Lirade förra säsongen i KHL och har nu blivit pappa. I ryssland kan man ju inte låta en barn växa upp
Inte omöjligt, det enda som lockar spelare hit är just de som vill bo i Stockholm, har familj eller flickvän som vill bo här eller gillar tryggheten i att uppfostra barn här, vill man ha pengar är Stockholm inget vidare alternativ.
Riktigt bra motiv för att ge precis allt man har på hockeyplan. En bekväm tillvaro hemma i Stockholm
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av Magnutz »

Stadion skrev:
-daniel- skrev:Tungt med Wennberg, men väntat. Tycker det känns rätt sunkigt att Alexander efter 1 jävla säsong där han inte ens var ordinarie från början väljer att gå vidare... en större roll i DIF i HA hade med största sannolikhet främjat hans karriär på sikt istället för att få en mindre roll i ES. I övrigt tycker jag man borde förbinda sig till att spela en eller ett par säsonger med den klubb man fått stora delen av sin hockeyuppfostran i, känns rätt oförskämt annars.

Hursomhaver; vi förlorar en makalöst skicklig spelare vilket känns som en enorm käftsmäll.
Exakt, men efter att ha sett vem som är Wennbergs agent var det inte så förvånande att han lämnar redan nu.
Jag lägger stor skuld vid dessa sk agenters fötter. Det är agenterna som hela tiden jagar fram övergångar hänsynslöst.. Detta sköts nog lika hänsynsfullt som vilken annan rovdrift på denna jord. Vidrig företeelse.

Visst ska väl killarna få chansen att tjäna pengar men det går ju till överdrift. Det skickas ju "talanger" uppåt urskiljningslöst och vår egen liga/ligor trasas sönder.

Hoppas vi lyckas bygga ett bra lag nu, trots allt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
robin975
Inlägg: 161
Blev medlem: 2012-03-20
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av robin975 »

Han skrev till Bremberg att han är hemma i Stockholm just nu.
VI ÄR TILLBAKA!!!
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av seppuko »

Tyvärr är detta verkligheten i allsvenskan. Även fast ligan i sig har blivit mycket bättre är det fortfarande en andraliga. Detta händer alla lag i allsvenskan och nedåt så det är egentligen inte synd om oss på det sättet. Självklart tycker jag det är skittrist att de unga drar, men Erik och Åberg stannade faktiskt ett år, det kan man inte säga om Wennis. Så Wennis, inte snällt!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av Staten »

BaronVonDif skrev:
VäsbyMental skrev:Challe borde snacka med Andreas Engqvist. Lirade förra säsongen i KHL och har nu blivit pappa. I ryssland kan man ju inte låta en barn växa upp
Inte omöjligt, det enda som lockar spelare hit är just de som vill bo i Stockholm, har familj eller flickvän som vill bo här eller gillar tryggheten i att uppfostra barn här, vill man ha pengar är Stockholm inget vidare alternativ.
Engqvist borde nog kunna få skapligt med betalt ändå. Djurgårn skulle säkert kunna punga ut 100 k till honom samtidigt som sponsorer och fans höjer hans lön ytterligare. Kom igen nu, BRING ENGQVIST HOME! Operation: Engqvist!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Daniel942 »

Wennberg, jävla svikare. Fy fan.
DIF!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av pulverapa »

Daniel942 skrev:Wennberg, jävla svikare. Fy fan.
Du låter lite som han, tomten i Nordkorea, Kim Jong-Un. Våga inte lämna landet/laget, då jävlar!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Magnutz »

Jag klandrar inte Wennberg eller någon annan spelare. Jag klandrar systemet och hur hockeyn blivit en kohandel och där maskinen PENGAR helt tagit över.

Nu står våra förhoppningar till att klara av att värva spelare som inte är attraktiva nog för ES/Nhl/khl/Schweiz/Tyskland/Ungern/Taiwan/etc... för att kunna komma tillbaka. Jag menar att eftersom alla spelare med en liten uns talang dammsugs upp torde det endast bli... resten kvar?! (<1% skägg samt >90% skägg)

Wikegård tar upp Stockholmshockeyn i den senaste videobloggen och ca 50% av våra ungdomar som fostras i Stockholmsklubbar försvinner bort från regionen. Det är ju fullkomligt skitdåligt.

Jag bubblar runt i denna soppa lite spretigt men tanken är ju att vår Stockholmshockey ligger jävligt pyrt till. Det är så mycket vi behöver för att bli starka att det är svindlande att fundera på det.

1. Se till att bredden inom regionen ökar. Fler lag/klubbar som kan hålla kvalitet i verksamheten/spelet. Det duger således inte att bara DIF och AIK har spets. Det behövs fler klubbar som satsar och som vinner framgång.

2. Se till att de stora klubbarna ges ekonomiska möjligheter att finnas. Egna arenor så att intäkter runt om matcher går till klubben. Egen tränings-is för att kunna köra så mycket träning som möjligt. Möjlighet att hyra ut arenan inder off-season för att få in stålar. ETC. Kan *eksand få en arena ska väl fan vi också klara av att få till det?!

3. Fostra spelare som har moral och lojalitet som grundpelare.

4. Se till att ordna avtal som ger våra talanger tid att utvecklas hemma. De ska inte dra när de är 18-19 år.

Gah..

Aja.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av pulverapa »

VäsbyMental skrev:Challe borde snacka med Andreas Engqvist. Lirade förra säsongen i KHL och har nu blivit pappa. I ryssland kan man ju inte låta en barn växa upp
Jag tror ändå att Engqvist lever bra i Moskva, dock som du säger så känns det väldigt tveksamt att låta sitt barn gå på dagis i Ryssland och lära sig ryska. Det verkar helt onödigt. Men om han nu har blivit pappa precis så är det väl ett tag kvar innan ungen ska börja på dagis, mamman kan säkert vara hemmafru i några år till. Däremot kanske det kan vara lite tråkigt att vara hemmafru i Ryssland.
VäsbyMental
Inlägg: 134
Blev medlem: 2012-04-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av VäsbyMental »

Tog ett tag men hittade till slut info om att Engqvist bara hade ett 1 års kontrakt med KHL laget.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Daniel942 »

pulverapa skrev:
Daniel942 skrev:Wennberg, jävla svikare. Fy fan.
Du låter lite som han, tomten i Nordkorea, Kim Jong-Un. Våga inte lämna landet/laget, då jävlar!
Snubben lämnar alltså efter EN hel säsong i tröjan? Tack för kaffet..
DIF!
Låst