DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Isabo »

seppuko skrev:
Isabo skrev:
20002001 skrev:I bilen påväg till Åtvidaberg med en kompis! Vinna cupen, vinna cupen Djurgården!
Se upp för oprovocerade (och olagliga) ID-kontroller strax innan Åtvidaberg. Råkade ut för det i höstas på väg till matchen...
Djurgårdens SLO gick ut med varning om detta på twitter:

SLO Djurgårdens IF ?@SLO_DIF
Ni som åker mot Åtvid, blir ni stoppade av polisen Ö-götland håll er lugna, gör som de säger, notera något om polisfordonet och meddela mig.
Grejen är att de kräver uppvisande av ID, vilket de bara kan kräva vid brottsmisstanke, annars har man ingen som helst skyldighet enligt lag att ens inneha ID-handlingar. Så det man kan kräva av dem är isf att de berättar vilket brott man är misstänkt för...

Tyvärr visste jag inte om att så var fallet i höstas, men eftersom jag jobbar på en Tingsrätt hade jag nog verkligen tagit upp det OM jag vetat...
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Framme i Åtvid.

Kopparvallen here I come!

Vi ska till kvartsfinal!

P.S blev inte stoppad av snuten, bra det.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Isabo »

20002001 skrev:Framme i Åtvid.

Kopparvallen here I come!

Vi ska till kvartsfinal!

P.S blev inte stoppad av snuten, bra det.
Det var bra det. Några kom försent till matchen förra gången pga det.
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Alexander »

Åtvidaberg - Djurgården har haft 5149 visningar, med kostnaden på 59 kr ger det 300 000kr sammanlagt! Det är ändå hyfsad summa.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Dags att sätta sig i bilen och åka hem då. En sådär match kan man säga, men 1-1 och vi är i kvartsfinal i cupen.

Sämst i DIF:
Oyal ( trots målet)

Bäst i DIF:
Amartey

Vinna cupen vinna cupen Djurgården!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av Nyberabb »

Alexander skrev:Åtvidaberg - Djurgården har haft 5149 visningar, med kostnaden på 59 kr ger det 300 000kr sammanlagt! Det är ändå hyfsad summa.
Fatta om vi kunde få till att sända matcherna i HA som ej går på viasat

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Isabo »

Det blir Norrköping borta i kvartsfinal. Antingen 3:e eller 10:e april.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17559
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Isabo skrev:
seppuko skrev:
Isabo skrev:
20002001 skrev:I bilen påväg till Åtvidaberg med en kompis! Vinna cupen, vinna cupen Djurgården!
Se upp för oprovocerade (och olagliga) ID-kontroller strax innan Åtvidaberg. Råkade ut för det i höstas på väg till matchen...
Djurgårdens SLO gick ut med varning om detta på twitter:

SLO Djurgårdens IF ?@SLO_DIF
Ni som åker mot Åtvid, blir ni stoppade av polisen Ö-götland håll er lugna, gör som de säger, notera något om polisfordonet och meddela mig.
Grejen är att de kräver uppvisande av ID, vilket de bara kan kräva vid brottsmisstanke, annars har man ingen som helst skyldighet enligt lag att ens inneha ID-handlingar. Så det man kan kräva av dem är isf att de berättar vilket brott man är misstänkt för...

Tyvärr visste jag inte om att så var fallet i höstas, men eftersom jag jobbar på en Tingsrätt hade jag nog verkligen tagit upp det OM jag vetat...
Vi blev aldrig stoppade. Däremot blev Mats Jonsson och våra SLO det. Det gick ganska smärtfritt hela vägen faktiskt. En mindre incident på McDonalds på hemvägen bara. Annars lugnt.
Expert.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Isabo »

SirDIFalot skrev:
Isabo skrev:
seppuko skrev:
Isabo skrev:
20002001 skrev:I bilen påväg till Åtvidaberg med en kompis! Vinna cupen, vinna cupen Djurgården!
Se upp för oprovocerade (och olagliga) ID-kontroller strax innan Åtvidaberg. Råkade ut för det i höstas på väg till matchen...
Djurgårdens SLO gick ut med varning om detta på twitter:

SLO Djurgårdens IF ?@SLO_DIF
Ni som åker mot Åtvid, blir ni stoppade av polisen Ö-götland håll er lugna, gör som de säger, notera något om polisfordonet och meddela mig.
Grejen är att de kräver uppvisande av ID, vilket de bara kan kräva vid brottsmisstanke, annars har man ingen som helst skyldighet enligt lag att ens inneha ID-handlingar. Så det man kan kräva av dem är isf att de berättar vilket brott man är misstänkt för...

Tyvärr visste jag inte om att så var fallet i höstas, men eftersom jag jobbar på en Tingsrätt hade jag nog verkligen tagit upp det OM jag vetat...
Vi blev aldrig stoppade. Däremot blev Mats Jonsson och våra SLO det. Det gick ganska smärtfritt hela vägen faktiskt. En mindre incident på McDonalds på hemvägen bara. Annars lugnt.
Det var ju bra. Kanske inte lika stort pådrag inför en cupmatch... Eller så har de fått klagomål och ligger lågt.
Difiale
Inlägg: 124
Blev medlem: 2011-10-26

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Difiale »

7 500 säsongsbiljetter sålda för några dagar sedan till vår nya arena granne med hovet.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Mattias_87 »

Difiale skrev:7 500 säsongsbiljetter sålda för några dagar sedan till vår nya arena granne med hovet.
Blir ledsen när jag läser som siffrorna. Att DIF hockey ligger på hälften av den siffran är bedrövligt.
Avskaffa tre mot tre.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Daily reminder:

ÖKA HAUSSEN! Köp biljett till Helsingborg away och köp säsongskort! Om ni inte kan köpa säsongskort köp lösbiljetter!

1. Köp biljetter till Helsingborg away och fixa resa, helst med JK som är inne på nionde bussen nu!
2. Köp säsongskort till Stadion och Tele2!
3. Kan ni inte köpa säsongskort köp lösbiljetter till hemmapremiären och matcherna som kommer därefter!
4. Köp biljetter till Norrköping borta 4 april i svenska cupen! JK fixar resa.
5. Hetsa polarna, familjen, flickvännen, skriv på forum, skicka sms!

Dags att lägga in en växel till nu. 10 dagar kvar!

Djuuuuuuuuuuu.....
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

7 dagar kvar!

Snart 10 bussar fyllda till Helsinborg borta. Verkligen dags för er som inte gjort det att skriva upp er och köpa biljetter nu!

JK söker bussvärdar: http://www.jarnkaminerna.se/2013/03/24/ ... dar-sokes/

KÖP biljetter till hemmapremiären mot Mjällby 8 april! Öka haussen! Folk drar folk.

Om man kollar runt på ticnet lite ser det även ut som om det är mellan 8-10 000 biljetter sålda till sista stadionmatchen mot Öster 30 juni, tre månader innan matchen spelas. Har ni inte köpt biljett än så gör det på en gång. Annars är det för sent


1. Skriv upp er på JK:s bussar till Helsingborg eller ta er dit på egen hand. Alla ska dit!
2. Köp biljetter till hemmapremiären mot Mjällby. Sista Stadionpremiären NÅGONSIN!
3. Köp biljetter till sista matchen på Stadion mot Öster! Den är utsåld väldigt snart.
4. Köp biljetter och boka resa till Norrköping i cupen 4 april! Vi ska bli många där och sjunga DIF mot Europa!
5. Ligg på vänner och bekanta. Bjud dem på match, få dem att få upp ögonen för att detta kommer bli en galen säsong. Uppdatera Facebook-status, skicka sms, ring dem och säg till dem att om de ska ha biljetter till DIFs matcher i år ska de köpa dem nu, annars tar de slut.

Öka haussen! Lägg i en växel till! Varenda en av er nu. Kom igen nu!

Ge mig söndag! Ge mig 31 mars! Kan vi åka nu?

Säsongen 2013 kommer bli oslagbar, och jag kommer vara en del av den. Kommer ni?
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Okocha
Inlägg: 23
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Okocha »

Imorgon drar kampanjen igång och lönen trillar in på folks konton, så vill man inte missa denna historiska vår, gör man bäst i att köpa sin plats rätt omgående antingen säsongsplåt eller lösplåtar. Alla info och svar på frågor finns på http://biljetter.dif.se/

Vänta inte, då kan det vara försent. Vi ses i Helsingborg och på Stadion!
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Svårt att tagga till söndagens premiär?

JK har skrivit en artikel om 10 anledningar till att ogilla Helsingborg:

http://www.jarnkaminerna.se/2013/03/25/ ... lsingborg/

Även värt att lyssna in dessa klipp:
Djurgårdsfamiljen-Emil Bergström -
Djurgårdsfamiljen- Percy Blomqvist

Djurgårdsfamiljen- Hjältar över hela stan!

ALLA TILL HELSINGBORG! 6 dagar kvar
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Skriv svar