Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:Örebro saknar sina två bästa spelare. BIK saknar sina två bästa spelare. Vi bör verkligen klara av dom två. Men visst. Det finns aldrig några "säkra" matcher. Men vi bör, enligt mig, ha 60-75% chans att vinna mötena mot dessa lag. Men sedan kommer man ju alltid förlora matcher. Precis som vi förlorade mot Örebro nyligen. Det är ändå så pass jämna lag så vi kommer förlora ett par matcher. Då gäller det ju såklart att inte dra för stora växlar av det (som jag tycker Manijock gör ovan) utan att lägga det bakom sig och gå vidare.

Men självklart är en sak att vara favoriter på pappret och sedan vinna i verkligheten. Det är mycket tillfälligheter inblandade och saker och ting kan förstås gå fel. Men vi får nog leva med ett relativt starkt favoritskap med tanke på avbräcken i Örebro och BIK. Jag tycker dessutom att Pickard är en bättre målvakt än Gistedt, Ridderwall och Sandberg.
Vi har en klenare backuppsättning än åtminstone två av lagen. Det tror jag kommer bli avgörande! Klart det hjälper att vi har en bra målvakt, men med våra backars nuvarande form så kommer det inte spela någon roll. Offensivt har vi ett visst favoritskap så länge Linkan håller, men vårt försvarsspel är så horribelt i nuläget att vi egentligen inte hör hemma i ett slutspel. Upp till alla sex att rycka upp sig ordentligt!
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av elklingo »

Fy fan, om någon månad sitter man här, tom och hjälplös. Man muttrar "Vad fan hände egentligen?", "Vi som skulle tillbaka". Sedan dröjer det inte länge innan revanschlusten gör sig påmind och nyförvärv efter nyförvärv presenteras, varje som man med förtjusning ser som frälsare.

"Oj oj, laget ser ruskigt starkt ut, vi kommer dansa i vinter". Sedan börjar helvetet med 5 raka underlag och man undrar varför i helvete man fått förmånen att bli Djurgårdare. Det är tuffa tider damer och herrar.
"Målsättning: Top 6"
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av -daniel- »

Jag är mest orolig för formen, kan ju inte direkt se att vi har något lysande självförtroende och "go" i laget just nu. Två matcher kvar att vända den trenden.

Går vi in i förkvalet med hängskallar så förlorar vi. Garanterat. Kommer vi upp i den nivån vi kan hålla så klarar vi förkvalet, speciellt om vi avslutar serien på 4:e plats.
Bild
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av JohanPez »

Tar vi fjärdeplatsen ska Örebro inte kunna sätta käppar i hjulet för oss. Hur många matcher vann Rögle i PO, 2?
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av seppuko »

JohanPez skrev:Tar vi fjärdeplatsen ska Örebro inte kunna sätta käppar i hjulet för oss. Hur många matcher vann Rögle i PO, 2?
2 vinster och 2 oavgjorda med bonuspinne. Dock var sista vinsten med 7-0 en läggmatch :D
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Mattebo »

seppuko skrev:
JohanPez skrev:Tar vi fjärdeplatsen ska Örebro inte kunna sätta käppar i hjulet för oss. Hur många matcher vann Rögle i PO, 2?
2 vinster och 2 oavgjorda med bonuspinne. Dock var sista vinsten med 7-0 en läggmatch :D
Precis, som de vann mot "ett gäng horor", som Linus Klasen så elegant uttryckte det.
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Manijock »

Nemen ligger Leksand under mot Örebro? Trodde jag aldrig....



:roll:
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Malto »

Manijock skrev:Nemen ligger Leksand under mot Örebro? Trodde jag aldrig....



:roll:
Det enda roliga är ju att man kan hoppas att de tappar formen totalt och förlorar allt i kvalserien. Dessutom är Örebro bra just nu.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Staten »

Manijock skrev:Nemen ligger Leksand under mot Örebro? Trodde jag aldrig....



:roll:
Vore det inte extremt jävla dumt av Leksand att medvetet förlora ett par matcher här nu? Inte direkt bra att tappa formen inför kvalserien. Jag tror väldigt lite på det där att Leksand skulle vilja ge bort matcher gratis i slutskedet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av -daniel- »

Men de ger ju knappast 100% när de redan är klara seriesegrare. Det måste ju ändå alla förstå? De möter lag som verkligen har något att kriga för, och skillnaden är inte större än att de jagande lagen verkligen har en bra chans att slå LIF om de inte går på alla cylindrar.

EDIT: Fy fan vad spydigt det där lät, det var inte meningen. Får skylla på en galen dag.
Senast redigerad av -daniel- den 2013-02-26 19:46:39, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:
Manijock skrev:Nemen ligger Leksand under mot Örebro? Trodde jag aldrig....



:roll:
Vore det inte extremt jävla dumt av Leksand att medvetet förlora ett par matcher här nu? Inte direkt bra att tappa formen inför kvalserien. Jag tror väldigt lite på det där att Leksand skulle vilja ge bort matcher gratis i slutskedet.
Klart att det inte är medvetet. Men de får ju mindre och mindre att spela för.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av -daniel- »

Tror dock att LIF i takt med förlusterna börjar tagga upp igen snart inför KS, torskar de ikväll får nog BIK det svettigt i nästa match när de möts (vilket vore drömscenariot).
Bild
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av kaminor »

Karlskrona har 2-2 mot bik efter första. Bra där.

Edit: 3-2 i början av andra. :mrgreen:

Edit 2: :|
Senast redigerad av kaminor den 2013-02-26 20:15:01, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
PNY
Inlägg: 612
Blev medlem: 2008-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Sv: Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av PNY »

kaminor skrev:Karlskrona har 2-2 mot bik efter första. Bra där.
3-2 till Karlskrona nu.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Mattebo »

Vi kan ju räkna bort hjälp från Leksand framöver. Efter att ha besegrat oss så har de inte gjort sitt jobb. Ligger under mot Örebro nu och lär väl torska. Bjuder säkert Karlskoga på tre pinnar i nästa möte.
Skriv svar