Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
laxen
Inlägg: 131
Blev medlem: 2012-01-27

Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av laxen »

PNY skrev:]

Jag har två lag i Sverige. Jag håller på Djurgårn men är, genom skatten, delägare i Leksand.


Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

Ja frågan är om man nu när man blivit ofrivillig delägare i leksand kanske man ska ta och engagera sig lite i föreningen.

Skulle t ex vilja att det var banjo-musik i periodpauserna i leksand hall. Kul underhållning. I paus så väljer en slumpgenerator ut ett plats i deras arena. Åskådaren på platsen som slumpmässigt väljs ut får riva loss en låt, exempelvis "den sista färden"-låten som denna åskådare naturligtvis kan spela utantill. Frågan är bara vem som gör det snabbast. Konkurrensen är ju stenhård men till slut efter säsongen så står där en ensam segrare. Vad denna vinner vet jag inte men stoltheten som kommer i och med att vara titulerad som den snabbaste banjo-spelaren i leksand lär väl vara stort nog för dem!
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av Isabo »

Haha... :lol:

Jag funderar allvarligt på (senast idag på lunchen när jag såg några knäckebröd) att ta reda på samtliga sponsorer till Leksand och i den mån det går bojkotta dessa företag. De kan inte vara seriösa om de vill pumpa in pengar till en sådan tveksam verksamhet, och dessutom räcker det med de skattepengar som redan ramlar in i klubben, ska de sponsra LIF ska det inte vara med mina påengar. Inte en jävla spänn mer än nödvändigt!

Redan nu på listan är ju Claes Ohlson, kan inte vara möjligt att de INTE sponsrar...
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av Isabo »

sensei skrev:För att hantera den mentala biten så kommer jag att gå (till fots alltså) till hovet. Det tar ca 3-4 timmar från saltis.

Det blir gott med en starköl när man väl är framme om man säger så.
Grymt. Jag kommer nog ta tåget från Saltis, då jag inte har riktigt så gott om tid på mig. Men jag fixar det på tre timmar om jag nu skulle gå... :)
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av Sjöwall »

Jag kan inte koncentrera mig på jobbet för fem öre. Det enda som händer är att jag sitter här och hatar Leksand något så brutalt mycket. Fy fan.

EDIT:

Idag torskar vi med 1-4

Åberg gör enda målet för oss.
Mårten_
Inlägg: 244
Blev medlem: 2010-11-09

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av Mårten_ »

Leksands "aktiva" supportrar.


Bild


Skrattar så att jag pissar på mig. Jävla bönder.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av Edin »

Visst för att man varit nervös inför de här senaste matcherna, men idag pratar vi något i hästväg. Det är lite som inför en slutspelsmatch, man kommer antingen att vara i himmelen eller helvetet efter matchen och man vet inte riktigt vad man ska vänta sig såhär inför.

Det är sällan jag dricker alkohol innan ishockey, men idag måste jag nog fan ta mig en onsdagswhiskyn för att lugna ner mig lite.

Bild
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av dutti »

Vet inte om någon har länkat denna? http://www.jarnkaminerna.se/2013/02/20/ ... karpa-sig/

det är för fan typ ÅTTA TIMMAR till nedsläpp, jag orkar inte sitta här och vänta längre. Dessutom ska jag som vanligt se skiten framför datorn i min trötta lägenhet, jippi. Ni som bor kvar i sthlm och får vara på hovet match efter match anar inte hur lyckligt lottade ni är...
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av Challen »

Jag står fan inte ut. Hata lyxfällans IF!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av förevigtdjurgården »

Nervositeten (eller något liknande) börjar smyga sig på nu.

Har inte varit såhär taggad inför en match på år och dagar känns det som, men sen kommer man ju ihåg AIK-derbyna förra året, Luleå HorFörening i kvarten året innan och så. Men det är ett tag sen!

Leksand ska krossas. Hoppas, ber till Gudarna, att Zabel släpper på Ölvestad, Kalus och valfri checker (helst Fimpen även om han är extraforward) i första bytet. Både för att tända KLACKEN och för att tända laget.

Matchen tror jag att vi kan leka hem faktiskt. Om vi är på humör finns det inte en chans att Tofsarna kan sätta emot någonting, och 5-2 eller liknande är inte ett omöjligt resultat.

KROSSA LEKSAND,
MOT ELITSERIEN
Vila i Frid, DIF Hockey.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av Rix »

Nervös som fan nu innan match, men länge sen man var såhär taggad. Nu kör vi över dem här jävla bönderna! Dem ska krossas!
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av crike »

Ska bli spännande och se Zabels coachning idag beroende på hur matchen utvecklar sig.
Jag gillar ju ett jämnt flöde i speltid till de olika kedjorna (förutsatt att ingen av dom havererar totalt) får se om så blir fallet. Var inte så mot Karlskoga iaf.

Detta är en match som jag inte rör med tång när det kommer till betting. Kan gå hur som helst.
sthlm stolthet
Inlägg: 147
Blev medlem: 2006-10-18

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av sthlm stolthet »

Nu orkar jag inte jobba längre, måste stilla nerverna med öl. Vill se ett riktigt laddat och kokande hov ikväll, från sittplats till hela kurvan. Kan vi tillsammans se till att inga sånger dör ut ikväll. Sjung högt och länge.

Nu kör vi DIF!
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av diftobbe89 »

Målvakter:
37. Chet Pickard
(39. Adam Reideborn)

Förstafemman
19. Jimmie Ölvestad - 9. Kristoffer Ottosson - 46. Pontus Åberg
33. Timmy Pettersson - 4. Elias Granath

Andrafemman
15. Petr Kalus - 18. Michael Holmqvist - 44. Mattias Guter
36. Philip Holm - 51. David Lidström

Tredjefemman
66. Marcus Sörenssen - 83. Dustin Johner - 10. Alexander Wennberg
56. Erik Gustafsson - 8. Linus Arnesson

Fjärdekedja
26. Tim Eriksson - 61. Markus Ljungh - 17. Henkrik Eriksson

Övriga spelare
20. Christian Eklund
41. Alexander Falk
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17580
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Hmm.. Hade gärna sett att åtminstone en av Sörensen och Wennberg spelade med Guter.
Expert.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013

Inlägg av Kall-El »

Varför särade man på linana med Kalus - Honken - Ölvestad egentligen?

Hade gärna sett den lira vidare och samma sak gäller för Wennberg - Otto - Åberg

Guter - Johner - Sörensen

samt då

Hank - Ljungh / Fimpen - Tim

I övrigt tror jag att Fimpen kommer matchas mestadels i BP.
Skriv svar