Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

sensei skrev:Är det meningen att namnet "Sofialäktarens tifo" skall ge någon sorts signal till oss hockeyfans att det inte blir några organiserade tifon under en överskådlig framtid på hovet?
Känns inte så troligt, men man vet aldrig.
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Kungen »

Stentuff skrev:
sensei skrev:Är det meningen att namnet "Sofialäktarens tifo" skall ge någon sorts signal till oss hockeyfans att det inte blir några organiserade tifon under en överskådlig framtid på hovet?
Känns inte så troligt, men man vet aldrig.
De kommer enbart fokusera på fotbollen "till en början". Så svar på din fråga, troligtvis nej.
Användarvisningsbild
made0714
Inlägg: 37
Blev medlem: 2007-10-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Ingarö
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av made0714 »

Finns det intresse att starta en tifogrupp som en bart fokuserar på Hockeyn?

Jag har inte engagerat mig allt för mycket i DIF förutom att jag försöker gå på så många hockeymatcher som möjligt per säsong.

Personligen ligger hockeyn mig mycket närmare än vad fotbollen gör och jag har några otroliga minnen från Hovet och därför kan jag absolut kunna engagera mig om det finns intresse för en tifogrupp för hockeyn för att få behålla detta inslag.
How do you feel mjölk?
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Kall-El »

Wizeguy skrev:Det är ju så att om Incident XX inträffar och det blir mycket ståhej i media så skapas ju en debatt som påverkar allmänheten. Det är tre parter inblandade. Supportrarna som anser att Polisen har gjort fel, Polisen som anser att supportrarna gjort fel och DIF hockey som står någonstans mitt emellan.

DIF kan i det här läget att välja stå på polisens sida, supportrarnas sida eller att inte säga ett knyst. Som medieläget är idag så innebär två av dessa fallen att skulden kommer att hamna på supportrarna eftersom allmänheten värderar en myndighets syn på saken flera gånger högre än en supporters. Det sker ju inga/väldigt sällan granskningar om vad som var orsaken till att det blev stökigt på läktaren. I vissa fall är det självklart vad orsaken är, lex Kevin Hagens och Terrortommys ageranden. I fallet på vår sektion handlar det om en maktdemonstration från polisens sida för att "ta tillbaka läktarna", vilket gjordes med våld.

Detta innebär att DIF hockeys val att inte ta ställning för den uppkomna situationen påverkar supportrarnas syn på händelsen negativt i media "Om inte ens klubben kan säga att polisen gjorde fel, så måste det ju innebära att supportrarna är den skyldiga parten i fallet". Hade DIF gått ut och sagt att det var ett övervåld hade synen på supportrarna fått en helt annan uppbackning "Ja det är ju inte helt otroligt att polisen kan begå misstag och att det faktiskt finns en del maktmissbrukare inom poliskåren. Om DIF kan gå ut och ta sina supportrar i försvar så finns det faktiskt skäl att tro att det kan vara så"
Precis det där är kärnan till problemet.

Tyvärr har det så länge jag kan minnas alltid varit DIF hockeys hållning att ALDRIG stödja fansen i den här typen av situationer.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Praetori »

Kall-El skrev: Tyvärr har det så länge jag kan minnas alltid varit DIF hockeys hållning att ALDRIG stödja fansen i den här typen av situationer.
Vilket är tråkigt men samtidigt kan jag förstå om man väljer att inte uppmuntra vad som av vissa kan uppfattas som ohörsamhet eller motstånd mot Polisen.
Polisens agerande var i min mening oproportionerligt men det har de å andra sidan visst laga stöd för men man får vara bra blåögd om man lägger skulden för stöket på Polisen helt och hållet och det är precis därför som föreningen inte kan gå in och välja sida.

Jag tycker dock debatten blivit otroligt tråkig, att vissa känner sig orättvist behandlade av Polisen och som konsekvens även styrelsen och därför väljer att bojkotta laget i olika utsträckning tycker jag är än mer sorgligt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av JohanPez »

Jag tycker att det är spännande att så många har åsikter om DIF Säkerhet och kanske framförallt Abbe men inte tar tillfället i akt att delta i mötet som var i eftermiddags för att höra vad Abbe har att säga om kritiken som florerar.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Kentta »

JohanPez skrev:Jag tycker att det är spännande att så många har åsikter om DIF Säkerhet och kanske framförallt Abbe men inte tar tillfället i akt att delta i mötet som var i eftermiddags för att höra vad Abbe har att säga om kritiken som florerar.
Lite trist att dom sätter det på en sån knepig tid bara. Hade planerat att komma förbi, men jag hann inte.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av JohanPez »

Kentta skrev:
JohanPez skrev:Jag tycker att det är spännande att så många har åsikter om DIF Säkerhet och kanske framförallt Abbe men inte tar tillfället i akt att delta i mötet som var i eftermiddags för att höra vad Abbe har att säga om kritiken som florerar.
Lite trist att dom sätter det på en sån knepig tid bara. Hade planerat att komma förbi, men jag hann inte.
Det var inte en optimal tid det håller jag med om men tidigare möten har gärna dragit iväg i tid och man förstår ju att de gärna vill vara klara vid 20-hugget.
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av #87 »

JohanPez skrev:Jag tycker att det är spännande att så många har åsikter om DIF Säkerhet och kanske framförallt Abbe men inte tar tillfället i akt att delta i mötet som var i eftermiddags för att höra vad Abbe har att säga om kritiken som florerar.
Hade tänkt skriva ett liknande inlägg.

Frågan är hur stort intresset att faktiskt lösa problemen och ev. komma tillbaks tillbaks till hockeyn är.. Det här verkar ju vara en handsträckning av Djurgården där de visar att de lyssnar och vill höra åsikter/synpunkter från alla fans, men då dyker ingen upp? Märkligt.
inloss
Inlägg: 257
Blev medlem: 2010-08-09
Säsongskort: Ja
Ort: 598 meter från Hovet

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av inloss »

#87 skrev:
JohanPez skrev:Jag tycker att det är spännande att så många har åsikter om DIF Säkerhet och kanske framförallt Abbe men inte tar tillfället i akt att delta i mötet som var i eftermiddags för att höra vad Abbe har att säga om kritiken som florerar.
Hade tänkt skriva ett liknande inlägg.

Frågan är hur stort intresset att faktiskt lösa problemen och ev. komma tillbaks tillbaks till hockeyn är.. Det här verkar ju vara en handsträckning av Djurgården där de visar att de lyssnar och vill höra åsikter/synpunkter från alla fans, men då dyker ingen upp? Märkligt.
Kan ju faktiskt vara så att folk är duktigt trötta på att diskutera med ett gäng stofiler som vägrar inse att ett problem finns...

Men vad vet jag.
"Whatever you want"
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av #87 »

inloss skrev:
#87 skrev:
JohanPez skrev:Jag tycker att det är spännande att så många har åsikter om DIF Säkerhet och kanske framförallt Abbe men inte tar tillfället i akt att delta i mötet som var i eftermiddags för att höra vad Abbe har att säga om kritiken som florerar.
Hade tänkt skriva ett liknande inlägg.

Frågan är hur stort intresset att faktiskt lösa problemen och ev. komma tillbaks tillbaks till hockeyn är.. Det här verkar ju vara en handsträckning av Djurgården där de visar att de lyssnar och vill höra åsikter/synpunkter från alla fans, men då dyker ingen upp? Märkligt.
Kan ju faktiskt vara så att folk är duktigt trötta på att diskutera med ett gäng stofiler som vägrar inse att ett problem finns...

Men vad vet jag.
Intressant. Hur tycker du att konflikten ska lösas utan diskussion? Det känns rätt omöjligt...

Men vad vet jag.
narren
Inlägg: 80
Blev medlem: 2008-12-26

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av narren »

#87 skrev:
JohanPez skrev:Jag tycker att det är spännande att så många har åsikter om DIF Säkerhet och kanske framförallt Abbe men inte tar tillfället i akt att delta i mötet som var i eftermiddags för att höra vad Abbe har att säga om kritiken som florerar.
Hade tänkt skriva ett liknande inlägg.

Frågan är hur stort intresset att faktiskt lösa problemen och ev. komma tillbaks tillbaks till hockeyn är.. Det här verkar ju vara en handsträckning av Djurgården där de visar att de lyssnar och vill höra åsikter/synpunkter från alla fans, men då dyker ingen upp? Märkligt.
Jag hoppas ni förstår hur många gånger detta ämne avhandlats, både internt men jk/ucs/fbr men även som detta möte. Dem försöker

Vad ska vi dit och göra? Det är samma jävla skit, han får försvara sig, säga sitt och sedan sitter han kvar ändå. Vad är det ni inte fattar? 87an; Vad tror du själv kan lösa denna sits? "Abbe babian talar ut"?. Detta har blivit så långt draget i skiten att det ända sättet DIF hockey kan rädda sig är att sparka abbe, om ens det... Ska vi efter att ha blivit pissade på ett flertal gånger bara acceptera "Jo men låt han säga sitt då blir allt bra, DIF verkar ju ångra sig lite iaf så då tycker jag vi kan släppa detta! Nu kör vi gubbar, allting förlåtet"

Släpp sargkanten och sluta vara så naiv. Verkar som du suttit framför tv:n när all denna skit skett. Eller ska du droppa "jag var där och jag fick batongslag och pepparspray på mig"... Som om det skulle ge dig rätt att bete dig som en idiot i ett ämne som upprör många. Leker allan ballan gör du också, skön snubbe "Men vad vet jag". Men för att svara din fråga: förmodligen ingenting.

Fan DIF hockey kan ju köra på dessa avhandlingsmöten i 5 år och ni kommer fortsätta vara så jävla godtrogna. Blir så jävla upprörd över vissa inlägg här.

lite off topic... Pulverapa, jag hoppas du förstår hur jävla många du upprör. Det roligaste/sorgligaste är att den bilden man får av dig på forumet passar fan ditt nylle, jävlar vad jag höll mig själv hårt om dasken för att inte ställa till en scen när jag förstod vem du var första gången.
Senast redigerad av narren den 2013-02-06 02:40:31, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Heaty »

Som någon tidigare sa här i tråden; Finns det några som hade haft intresse av att skapa en liten tifogrupp för hockeyn? Jag sätter gärna av tid såpass att det lämnar skolan lidande, men jag har ingen som helst erfarenhet av tifoarrangemang. Hade varit kul om bara någon ensam person från Fabriken eller någon annan som varit med och gjort tifon kunde höra av sig här på forumet.
Som sagt, tid och hjärta kan jag lägga ner. Men hjärnan för det saknar jag.
Vill verkligen inte se en eventuell kvalserie utan tifon.
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av #87 »

narren skrev:
#87 skrev:
JohanPez skrev:Jag tycker att det är spännande att så många har åsikter om DIF Säkerhet och kanske framförallt Abbe men inte tar tillfället i akt att delta i mötet som var i eftermiddags för att höra vad Abbe har att säga om kritiken som florerar.
Hade tänkt skriva ett liknande inlägg.

Frågan är hur stort intresset att faktiskt lösa problemen och ev. komma tillbaks tillbaks till hockeyn är.. Det här verkar ju vara en handsträckning av Djurgården där de visar att de lyssnar och vill höra åsikter/synpunkter från alla fans, men då dyker ingen upp? Märkligt.
Jag hoppas ni förstår hur många gånger detta ämne avhandlats, både internt men jk/ucs/fbr men även som detta möte. Dem försöker

Vad ska vi dit och göra? Det är samma jävla skit, han får försvara sig, säga sitt och sedan sitter han kvar ändå. Vad är det ni inte fattar? 87an; Vad tror du själv kan lösa denna sits? "Abbe babian talar ut"?. Detta har blivit så långt draget i skiten att det ända sättet DIF hockey kan rädda sig är att sparka abbe, om ens det... Ska vi efter att ha blivit pissade på ett flertal gånger bara acceptera "Jo men låt han säga sitt då blir allt bra, DIF verkar ju ångra sig lite iaf så då tycker jag vi kan släppa detta! Nu kör vi gubbar, allting förlåtet"

Släpp sargkanten och sluta vara så naiv. Verkar som du suttit framför tv:n när all denna skit skett. Eller ska du droppa "jag var där och jag fick batongslag och pepparspray på mig"... Som om det skulle ge dig rätt att bete dig som en idiot i ett ämne som upprör många. Leker allan ballan gör du också, skön snubbe "Men vad vet jag". Men för att svara din fråga: förmodligen ingenting.

Fan DIF hockey kan ju köra på dessa avhandlingsmöten i 5 år och ni kommer fortsätta vara så jävla godtrogna. Blir så jävla upprörd över vissa inlägg här.

lite off topic... Pulverapa, jag hoppas du förstår hur jävla många du upprör. Det roligaste/sorgligaste är att den bilden man får av dig på forumet passar fan ditt nylle, jävlar vad jag höll mig själv hårt om dasken för att inte ställa till en scen när jag förstod vem du var första gången.
Ursäkta, bete mig som en idiot? Jag tyckte bara att det var märkligt att det inte dök upp något folk när läget är som det är. Är det att bete sig som en idiot, så, sure, by all means..

Är det någon som beter sig illa här så är det väl du, herregud.
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Heaty »

narren skrev:lite off topic... Pulverapa, jag hoppas du förstår hur jävla många du upprör. Det roligaste/sorgligaste är att den bilden man får av dig på forumet passar fan ditt nylle, jävlar vad jag höll mig själv hårt om dasken för att inte ställa till en scen när jag förstod vem du var första gången.
Ja, här var det högt i tak ser jag. Varför måste två stycken som upplevt liknande händelser ha samma uppfattning av den? På samma sätt som diverse grupperingar på vår läktare får tycka att abbe måste avgå, att det bästa för situationen är att bojkotta och så vidare är självklart upp till dem. Det får vi andra acceptera. Men då får även de och du acceptera att folk inte håller med, att man tycker att dem "gråter" och ska gå vidare. Så enkelt är det.
Var det inte du som för övrigt tränade Nisses son i hockey? Har du lika kort stubin som tränare också? Kanske inte så lyckat med uttalande som att blanda in folks utseenden och bete sig hotfullt på forum när man ska föregå med gott exempel. Särskilt när du ska vara gott exempel till en legendars son.
Skriv svar