Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av Salas »

Angående Nils Andersson, finns det någon potentiell chans att han kan hinna bli frisk innan säsongens slut? Operationen är klar, så hur lång återhämtning väntar nu? Hade faktiskt varit intressant att få en status från Djurgårdens håll, det finns liksom inget att förlora på att förklara läget.
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av Nyberabb »

Efter operation av korsbandet är det ca 4-5 månader sjukrehab och sedan typ 2 månader återbygnad av musklerna
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: Skadetråden

Inlägg av Magnutz »

Salas skrev:Angående Nils Andersson, finns det någon potentiell chans att han kan hinna bli frisk innan säsongens slut? Operationen är klar, så hur lång återhämtning väntar nu? Hade faktiskt varit intressant att få en status från Djurgårdens håll, det finns liksom inget att förlora på att förklara läget.
0% chans enligt honom själv.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: Re: Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
Salas skrev:Angående Nils Andersson, finns det någon potentiell chans att han kan hinna bli frisk innan säsongens slut? Operationen är klar, så hur lång återhämtning väntar nu? Hade faktiskt varit intressant att få en status från Djurgårdens håll, det finns liksom inget att förlora på att förklara läget.
0% chans enligt honom själv.
Det är väl 6-12 månaders rehab som börjar nu. Hade han opererats direkt efter skadan så kanske...
Expert.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av Edin »

Nisse får sluta sjåpa sig helt enkelt. Ta en alvedon och på med grickerna.

Det var lite mer tåga i folk förr, tyska fotbollsmålisen Bert Trautmann bröt nacken med 17 minuter kvar av matchen men spelade ändå färdigt. Då kan man lira hockey om man har lite ont i knäet. ;)
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Skadetråden

Inlägg av minalman »

När jag drog av korsbandet kom operationen två dagar senare. Det här var på 90-talet. Har det blivit så mycket sämre inom svensk sjukvård?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Skadetråden

Inlägg av Rix »

minalman skrev:När jag drog av korsbandet kom operationen två dagar senare. Det här var på 90-talet. Har det blivit så mycket sämre inom svensk sjukvård?
Han missade sin förra operation pga sjukdom (?) så fick han inte ny tid förrän nu typ. Håller med dig om att det låter förjävla konstigt.
Swordthain
Inlägg: 45
Blev medlem: 2009-12-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av Swordthain »

minalman skrev:När jag drog av korsbandet kom operationen två dagar senare. Det här var på 90-talet. Har det blivit så mycket sämre inom svensk sjukvård?
Nuförtiden vill man vänta minst 6 veckor mellan skada och operation för att hinna få upp rörligheten innan. Detta ger bäst resultat på lång sikt. Sen missade Nisse som sagt sin första tid på grund av sjukdom.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Sv: Skadetråden

Inlägg av Henkos »

Men han ska väl inte behöva vänta så länge på ny tid, vore väl konstigt om han gjorde open via offentlig vård? Elitidrottsmän sköter väl sånt privat Tack vare speciella försäkringar eller att klubben går in o betalar.

Opererade själv korsband o menisk för tre veckor sen. Fick vänta 6mån men då ville jag ha en speciell läkare, hade förmodligen kunnat gå på 3-4 annars. Privat hade jag kunnat få tid på en vecka..
Användarvisningsbild
_Skogis
Inlägg: 261
Blev medlem: 2006-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08-land

Re: Skadetråden

Inlägg av _Skogis »

Edin skrev:Nisse får sluta sjåpa sig helt enkelt. Ta en alvedon och på med grickerna.

Det var lite mer tåga i folk förr, tyska fotbollsmålisen Bert Trautmann bröt nacken med 17 minuter kvar av matchen men spelade ändå färdigt. Då kan man lira hockey om man har lite ont i knäet. ;)
Och Stefan Swartz spelade X antal minuter med brutet ben. För att efter rehab dra av hälsenan och själv vandra av planen själv...

Till sist...
Fotboll är för de som inte pallar med hockey...
:-)
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Skadetråden

Inlägg av Godnoken »

Ett mosat knä går inte att stå på, tyvärr.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Inlägg: 534
Blev medlem: 2010-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Yekaterinburg, RUS

Re: Skadetråden

Inlägg av Datsyuk_13 »

Någon som har status på hur det är med Jimmies axelskada? Lirar han i morgon eller blir han borta resten av säsongen?
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Skadetråden

Inlägg av Doyle »

Nån klok man eller kvinna inom DIF-organisationen måste väl för sjutton hackspettar kunna ge en statuskommentar kring Ölvestad. Please !!!
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av mb81 »

Doyle skrev:Nån klok man eller kvinna inom DIF-organisationen måste väl för sjutton hackspettar kunna ge en statuskommentar kring Ölvestad. Please !!!

"Ölvestad är osäker för spel. Dag till dag". Så stod det på twitter för två dagar sen. Så borde inte vara jätteallvarligt. Kanske vilar nån match är min gissning.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Skadetråden

Inlägg av Doyle »

Tack..du.. :D Då låter det ju inte så allvarligt som jag först trodde..
Bara hålla tummarna då (;0))...
Skriv svar