Welcome Chet Pickard!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Welcome Chet Pickard!

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tessan skrev:Medioker - han behöver DIF-skölden på tröjan och djurgårdspubliken i ryggen för att prestera. Årets Järnkamin!
Har du redan gett upp elitseriedrömmarna, Tessan! ;)
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Welcome Chet Pickard!

Inlägg av #87 »

Mattias_87 skrev:Hur tror ni Chet hade varit i ES?
Något jag tänkt på flera gånger, utifallattkanskekanskemöjligtvis på något sätt halkar upp i ES, vågar man satsa på Chet då?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Welcome Chet Pickard!

Inlägg av SirDIFalot »

#87 skrev:
Mattias_87 skrev:Hur tror ni Chet hade varit i ES?
Något jag tänkt på flera gånger, utifallattkanskekanskemöjligtvis på något sätt halkar upp i ES, vågar man satsa på Chet då?
Om det är två målvakt med jämnhög lön typ som med Riddarn och Wesslau så skulle jag nog ge honom en plats. Absolut.

Som uttalad förstamålvakt.. Hmm kanske.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Welcome Chet Pickard!

Inlägg av -daniel- »

Jag vill se hur han presterar under tokpress först (i en förkvalserie eller kvalserie), men jag är så väldigt glad att han varit precis så bra som man hoppades. Sjukt imponerad över kraken.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Welcome Chet Pickard!

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Jag vill se hur han presterar under tokpress först (i en förkvalserie eller kvalserie), men jag är så väldigt glad att han varit precis så bra som man hoppades. Sjukt imponerad över kraken.
Ja, viker han ner sig i en kvalserie så är han ju inte vatten värd. Precis som det var med Wesslau ifjol.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Welcome Chet Pickard!

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Jag vill se hur han presterar under tokpress först (i en förkvalserie eller kvalserie), men jag är så väldigt glad att han varit precis så bra som man hoppades. Sjukt imponerad över kraken.
Ja, viker han ner sig i en kvalserie så är han ju inte vatten värd. Precis som det var med Wesslau ifjol.
Fast viker han ner sig i KS så spelar det inte så stor roll i själva sakfrågan; för då spelar vi garanterat Allsvensk hockey nästa säsong ändå. ;)
Bild
Användarvisningsbild
wolsey100
Inlägg: 180
Blev medlem: 2012-04-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Welcome Chet Pickard!

Inlägg av wolsey100 »

Jag tror Chet mycket väl håller ES klass om han får fortsatt förtroende och speltid att utvecklas i. Tycker han anpassade sig fort till den stora rinken och med tanke på hans låga ålder har han kunnat spela ganska bra under press och mot bättre lag.

Märks på hans attityd att han har vinnarskalle och verkligen trivs i målet. Så jag tror han kommer fortsätta hålla nivå under KS.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Welcome Chet Pickard!

Inlägg av seppuko »

Otroligt charmigoch trevlig som person och nordamerikank vinnarskalle på isen. Som någon sa ovanför, snabb tillvänjning till stor is och nu är han ju bara för bra. Sen, står han över en match håller ju Adam nollan :)
Vi har det bra där bak.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
YNWA
Inlägg: 351
Blev medlem: 2010-03-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Welcome Chet Pickard!

Inlägg av YNWA »

Han är så läskigt snabb i sidledsförflyttningarna, det är nog det jag är mest imponerad av. Sen verkar han vara en grymt ödmjuk och härlig person. Kul att han växer!
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Re: Welcome Chet Pickard!

Inlägg av stolpskott »

Bara jag som lagt märke till att när det är slagsmål framför vår bur så slutar alltid Chet upp med att ha en utespelarklubba? Ingen stor grej egentligen men tycker det ser helt rätt roligt ut att han blir måttligt nöjd när han fått tag på en utespelarklubba


Här tar han t.ex utespelarklubba istället för sin egen


Här ger han sig inte för han fått tag på en, sen bara åker iväg slött och måttligt nöjd
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Welcome Chet Pickard!

Inlägg av dutti »

stolpskott skrev:Bara jag som lagt märke till att när det är slagsmål framför vår bur så slutar alltid Chet upp med att ha en utespelarklubba? Ingen stor grej egentligen men tycker det ser helt rätt roligt ut att han blir måttligt nöjd när han fått tag på en utespelarklubba


Här tar han t.ex utespelarklubba istället för sin egen


Här ger han sig inte för han fått tag på en, sen bara åker iväg slött och måttligt nöjd
Hahaha vafan!? Jag la märke till det i monsterslagsmålet, när han snor klubban från leksingen. Antog att det bara va för att jävlas men nu satte du det i nytt ljus :)

Jag kräver svar på frågan i nästa DIFTV-intervju!
Du är med oss överallt, Stefan.
laxen
Inlägg: 131
Blev medlem: 2012-01-27

Re: Welcome Chet Pickard!

Inlägg av laxen »

stolpskott skrev:Bara jag som lagt märke till att när det är slagsmål framför vår bur så slutar alltid Chet upp med att ha en utespelarklubba? Ingen stor grej egentligen men tycker det ser helt rätt roligt ut att han blir måttligt nöjd när han fått tag på en utespelarklubba


Här tar han t.ex utespelarklubba istället för sin egen


Här ger han sig inte för han fått tag på en, sen bara åker iväg slött och måttligt nöjd
haha det är det bästa jag sett. Han måste ha nån grej för utespelarklubbar. Detta måste man ju hålla koll på framöver. Fruktansvärt kul :)


Vilken grym målis han är. Hoppas verkligen han trivs här och kan tänka sig att stanna en säsong till.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 667
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Welcome Chet Pickard!

Inlägg av Rudi »

Dyker han i andra klippet, eller ställde han bara skridskorna Patric Wener-style?
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Welcome Chet Pickard!

Inlägg av sthlm19 »

stolpskott skrev:Bara jag som lagt märke till att när det är slagsmål framför vår bur så slutar alltid Chet upp med att ha en utespelarklubba? Ingen stor grej egentligen men tycker det ser helt rätt roligt ut att han blir måttligt nöjd när han fått tag på en utespelarklubba


Här tar han t.ex utespelarklubba istället för sin egen


Här ger han sig inte för han fått tag på en, sen bara åker iväg slött och måttligt nöjd
haha, han åker iväg och känner på den, kollar vinkeln lite - helt ointresserad av bråket. Ser ut som han står i en sportbutik. Fattas bara att han skulle svikta lite...
Användarvisningsbild
wolsey100
Inlägg: 180
Blev medlem: 2012-04-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Welcome Chet Pickard!

Inlägg av wolsey100 »

stolpskott skrev:Bara jag som lagt märke till att när det är slagsmål framför vår bur så slutar alltid Chet upp med att ha en utespelarklubba? Ingen stor grej egentligen men tycker det ser helt rätt roligt ut att han blir måttligt nöjd när han fått tag på en utespelarklubba


Här tar han t.ex utespelarklubba istället för sin egen


Här ger han sig inte för han fått tag på en, sen bara åker iväg slött och måttligt nöjd
Hahahaha! Så jävla skön han är. Bara rycker klubban ur händerna på leksingen.
Skriv svar