DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: DIF i Media

Inlägg av Kall-El »

Uppenbarligen saknas det läskunnighet härinne så det sjunger om det.

Det jag främst kritiserar är att han går ut i media om detta.

Om han nu tar illa vid sig hade det väl varit faan så mycket mer genomtänkt att sköta internt istället för att låta media få en möjlighet att skriva mer skit om DIF. Det hade väl inte varit så svårt att erbjuda denna person en annan plats på arenan och så är problemet löst. Om det nu är ett problem vill säga.

Dessutom känns det en aning tveksamt att just Bremberg öppnar munnen om detta för det finns värre grejer än att skrika "fula ord" som att t ex bli tagen av polisen för rattonykterhet...

...Dessutom vidhåller jag att Bremberg borde knipa käft och prestera istället för att gnälla på andra grejer.
superfast
Inlägg: 60
Blev medlem: 2011-03-28

Re: DIF i Media

Inlägg av superfast »

Ska tilläggas att A21 INTE är uttalad familjeläktare, utan det är A26-A27.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: DIF i Media

Inlägg av Kall-El »

Om det inte är en uttalad familjeläktare borde kanske Bremberg vara smart nog att se till att hans familje sitter "på rätt ställe".

I övrigt gör det mig ursinnig att DIFs ordförande anser det vara värt att utreda detta, men inte har minst intresse av att försvara sina fans när de brutalt misshandlats av polisen. Samma ordförande som dessutom ytterst proverande placerade sig på klacksektionen under derbyt som JK uppmanade till bojkott över.

Kort sagt börjar man undra om DIF ens bryr sig om sina fans eller inte?
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: DIF i Media

Inlägg av Kagen »

Kall-El skrev:Det jag främst kritiserar är att han går ut i media om detta.

Om han nu tar illa vid sig hade det väl varit faan så mycket mer genomtänkt att sköta internt istället för att låta media få en möjlighet att skriva mer skit om DIF.
Bremberg twittrade om det, sedan kontaktade Sportbladet honom. Vad är skillnaden med det jämfört med att du kritiserar honom i en tråd här på DIF-forum? Att Bremberg är känd och inte du, att det är därför Sportbladet väljer att kontakta honom och inte dig?

Det här är ju en typisk fråga som behöver lyftas upp i ljuset. När det gäller ordning och uppförandekodex inne på arenorna går det ju inte med styrelserummet och enskilda samtal som kommunikationsmedel. Det kräver någon form av masskommunikation.

Du som är så för enskilda samtal, har du pratat med Linkan själv? Du kritiserar ju honom personligen men gör det på ett publikt forum, det går väl stick i stäv med hur du själv resonerar? Eller är det ok att du kritiserar DIF och DIF-företrädare offentligt så media och fans från övriga landet kan gotta sig medan alla andra med åsikter som kan uppfattas som kritik mot DIF ska knipa käft?
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: DIF i Media

Inlägg av Kagen »

Nichlas Falk twittrade också i ämnet, något som också står att läsa om i media.

Nichlas Falk: "Dom har haft samma platser sen 2005, och år efter år öst skit på både Dif Hockey och deras spelare. Alltid oavsett ???”
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: DIF i Media

Inlägg av Kall-El »

Klarar du inte av att inse vilken gigantisk skillnad det är till att börja med mellan en privatperson och en medialperson som tjänar 100k+ per månad är det riktigt jävla illa. Bremberg måste helt enkelt inse att allt det han gör synas av media och då måste man agera därefter, om inte annat borde han lärt sig detta efter sina bravader med att bli tagen av polisen för några somrar sedan.

För det andra vad är det viktiga; att lösa ett problem på ett genomtänkt sätt eller ge media en möjlighet att kasta skit på DIF?

Om vi nu skall lyfta frågan om uppförandekodex vore det kanske klädsamt om DIF valde att syna polisens uppträdande mot betalande besökare. En uppgift de inte alls varit speciellt intresserade av att ta tag i.

Detta forum är det närmaste jag kommer DIFhockey därför är det ett naturligt val för mig att föra fram kritiken här.

Din sista mening är för övrigt helt obegriplig...
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: DIF i Media

Inlägg av Highwind »

Kall-El:

Känner du inte att du överreagerar en smula här?

Jag tror Fredrik är medveten om att han begick ett stort misstag med sin rattfylla för 3-4 år sedan. Men att på grund av detta ska vara tyst när folk beter sig som drägg mot sina medmänniskor ser jag ingen anledning till.

Att han sedan kräver att de ska bli avstängda rimmar dock illa med att han själv mer eller mindre blev förlåten för sin egen rattfylla. Givetvis bör han tänka att dessa människor ska få en andra chans precis som honom. Men det kan vara svårt att dra en sådan koppling då hans barn och fru precis har blivit kränkta.

Men satan vad du går igång.

Personligen tycker jag det är värdefullt att han lyfter upp en läktarproblematik som skadar vår förening och skrämmer bort folk från våra läktare. Att det kommer upp i media kan ju givetvis vara en nackdel. Men också en möjlighet att ta tag i problematiken.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: DIF i Media

Inlägg av Rix »

Highwind skrev:Kall-El:

Känner du inte att du överreagerar en smula här?

Jag tror Fredrik är medveten om att han begick ett stort misstag med sin rattfylla för 3-4 år sedan. Men att på grund av detta ska vara tyst när folk beter sig som drägg mot sina medmänniskor ser jag ingen anledning till.

Att han sedan kräver att de ska bli avstängda rimmar dock illa med att han själv mer eller mindre blev förlåten för sin egen rattfylla. Givetvis bör han tänka att dessa människor ska få en andra chans precis som honom. Men det kan vara svårt att dra en sådan koppling då hans barn och fru precis har blivit kränkta.

Men satan vad du går igång.

Personligen tycker jag det är värdefullt att han lyfter upp en läktarproblematik som skadar vår förening och skrämmer bort folk från våra läktare. Att det kommer upp i media kan ju givetvis vara en nackdel. Men också en möjlighet att ta tag i problematiken.
Tycker Linkan gjorde rätt, däremot ska dessa kanske inte bli avstängda. Men det ska utredas och sen får någon ta ett beslut. Jag svär själv en jävla massor åt situationer och domaren/motståndaren. Men att sitta och håna / svära och skrika åt hemmalaget, då är man i fel förening. Jag kan hålla med om att man får ställa krav, men skrika "Fitt Linkan SKJUT din idiot" är inte ett krav utan det är bara korkat och stört.

Gnaget behöver mer folk på sina matcher, dessa personer kanske kan ta och kolla på dem istället.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: DIF i Media

Inlägg av Kall-El »

Problemet är återigen främst sättet han gör det på.

Vill man ha en diskussion om uppträdande på läktaren rent generellt gör då det inför en säsong och plocka samtidigt med delen om hur polis och ordningsvakter skall bete sig. Då för man fram det hela på ett vettigt vis enligt mig.

Uppstår det sedan ett problem med en åskådare kontra en spelares familj är det väl satan så mycket smartare att se till att lösa den problematiken internt under säsong för att slippa massa onödig medial uppmärksamhet. Han verkar ju inte uppskatta att bli "utpekad" själv, men har inga problem med att peka ut en person som sitter på läktaren medialt inför en vad jag utgår från är en betydligt större mängd personer genom sitt twitter.

På tal om twitter och kritik kläckte väl Bremberg ut sig en inte alltför lyckad kommentar om Kristoffer Ottosson inför denna säsong. Kort sagt Bremberg verkar inte leva som han lär och detta stör mig en hel del.

Sedan har jag full förståelse för om en spelare kan lacka till på hur publiken uppför sig på läktaren precis som vi på läktaren kan lacka till ut av helvete på vad som utförs och inte utförs på isen skillnaden är bara den att en spelares reaktion får ett ruskigt mycket större gensvar och därför måste denne tänka till både en och två gånger innan han uttalar sig.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: DIF i Media

Inlägg av Kagen »

Highwind,

jag tror precis som du att Linkan reagerar lite i affect eftersom det rör hans fru och barn. Det blir en slags försvarsreaktion.

Med det sagt tror jag inte att Linkan ser det som fel att ta debatten delvis i offentlighet, han vill stå upp för något här och Nichlas Falk tycks vilja göra samma sak. Vi ser det varje år i samband med strul på läktarna hur spelare kliver ut på planen med en microfon i handen och ber valda delar av publiken att sansa sig.
För om fansen inte lyssnar till lagets trotjänare vem ska de då lyssna på? Linkan och Falk har båda burit C på bröstet i DIF och har nära 1500 Elitseriematcher under bältet.

Håller dock med kritiken som Kall-El för fram vad gäller Linkans twitter ang. Ottosson och att Linkan kanske ska vila från Twitterkontot ett tag framöver. Han är inget diplomatämne den gode Linkan.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: DIF i Media

Inlägg av Highwind »

Kall-El:

Att klubben tar tag i detta problem visar på något sätt att Bremberg gjorde rätt. Det händer någonting. Visst kan det bli så att det skadar klubben negativt på kort sikt. Att det skrämmer bort barnfamiljer från matcher då det kommer ut i media. Men tyvärr är det så här det ofta är på våra matcher. En ventil för idioters aggressioner. Och barnfamiljer kommer att få uppleva detta förr eller senare. Om inget görs åt saken. Att sanningen kommer ut är i sig inte negativt.

För att problem ska tas tag i behöver de ibland lyftas till media. Då kan en diskussion om ämnet uppstå. I detta fall handlar det inte om ett problem inom organisationen eller ens inom Djurgårdsfamiljen då vi nog alla är överens om att dessa drägg knappast kan kallas Djurgårdare.

Visst har klubben agerat fel i frågan kring polisen och supportrarna. Men här agerar de rätt och bör inte få kritik för det.

Om tweetet kring Otto: Att uttala sig negativt om klubbens agerande eller en spelare tillhörande organisationen är givetvis inte bra.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av sensei »

Det förvånar mig att de har fått suttit och spy ut sin galla i 5-10 år utan att någon har ilsknat till ordentligt.. det blir ju en den matcher.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
norrlandsgold
Inlägg: 178
Blev medlem: 2010-09-18

Re: DIF i Media

Inlägg av norrlandsgold »

Nu får ju bremberg ta och kamma sig.
Vafan? Hur många matcher har man inte svurit på spelare som underpresterar ?
Lägg ner projektet Fredde innan du gör bort dig mer än spelet du spelar.
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
brsk
Inlägg: 119
Blev medlem: 2010-11-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av brsk »

norrlandsgold skrev:Nu får ju bremberg ta och kamma sig.
Vafan? Hur många matcher har man inte svurit på spelare som underpresterar ?
Lägg ner projektet Fredde innan du gör bort dig mer än spelet du spelar.
Släpp sargen. Linkan agerar som alla fäder skulle göra i det läget.
DIF_Söderort
Inlägg: 55
Blev medlem: 2012-07-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av DIF_Söderort »

Det är väl bara att flytta familjeläktarn så är det problemet löst.
Karel måste avgå
Skriv svar