Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av -daniel- »

På tal om Gustafsson verkade ju vissa helt sonika blunda för att han magiskt började spela extremt nonchalant under en period. Detta sammanföll tämligen väl med perioden när hans buddy, tillika stjärnan, Gabriel Landeskog entrade laget. Uppenbarligen så ville Erik också minsann visa att han spela flashig hockey.

Är helt övertygad att det fanns ett samband. Personligen trodde jag han skulle fortsätta på den inslagna vägen men i takt med att laget i övrigt har höjt sig har även Erik gått tillbaka till rötterna och gjort det betydligt bättre senaste 4-5 matcherna. Han har således återigen tagit plats som en av våra främsta (antagligen den främsta) allround backen.
Bild
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Mattias_87 »

zetterberg_88 skrev:Lite OT när jag ändå är igång är det någon på fullt allvar tror lockouten kommer ta slut?
Tror inte det blir någon säsong. I så fall är min dröm att N.Kronwall kommer och betalar sin försäkring lagom till play-off eller kvalserien.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av BaronVonDif »

Mattias_87 skrev:
zetterberg_88 skrev:Lite OT när jag ändå är igång är det någon på fullt allvar tror lockouten kommer ta slut?
Tror inte det blir någon säsong. I så fall är min dröm att N.Kronwall kommer och betalar sin försäkring lagom till play-off eller kvalserien.
Börjar bli lite kluven till Nhl-spelare i DIF, tycker vi spelar bra mycket bättre utan Nhl-proffs till skillnad från t.e.x Mora som förmodligen kollapsar totalt om dom skulle försvinna. I vårt fall känns det som att det blir för mycket fokus på Nhl-spelarna och övriga truppen tar inte för sig på samma sätt. Tror inte heller att det ger nån större publik boost heller så frågan är hur det är med lönsamheten, dom ända som verkar gå igång på Nhl-spelare är media.
Skulle övriga lag tokvärva Nhl-spelare är vi ju tvungna att haka på, annars vete fan?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av zetterberg_88 »

Ja hoppas på att NHL startar efter julhelgerna. Den 15e januari blir det väl? Som nån var inne på förut tjänade vi inget poäng mässigt när våra NHl stjärnor kom som tex backlund och berglund. Däremot visade hur man beter sig som proffs. Och det känns som våra spelare har tagit efter och verkligen växer efter varje match. Jag hoppas NHL kommer igång då kommer vi hamna på 3 plats.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av gaspo »

Våra backar är stundtals ett hån mot hockeyn. Herregud alltså,matchen igår var fruktansvärd o se när man gjorde sådana markeringsmissar.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Isabo »

minalman skrev:För övrigt anser jag att alla andra lag i HA toppat för tidigt! Vi vinner i mars.
Jobbigt att vi bara har en grundseriematch i mars. Det gäller då att vi fixar en playoffplats... och sen spelas kvalserien mest i april... ;)

Ja, jag märker ord! :)
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Magnutz »

gaspo skrev:Våra backar är stundtals ett hån mot hockeyn. Herregud alltså,matchen igår var fruktansvärd o se när man gjorde sådana markeringsmissar.
Kommunikation är viktigt och att veta exakt vad man ska göra lika så. Sen ska man förstå vad man ska göra också.

Jag tror det är erfarenhet som saknas hos våra killar. Kapacitet finns men den kommer inte fram i alla situationer, än. När de mognat kommer de vara jävligt bra oftare än nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Malto »

Fast om det är erfarenhet som saknas är det lite konstigt att Timmy ser så vilsen ut.

Tycker annars ett av problemen i egen zon är att forwards faller för djupt, antagligen för att hjälpa back, vilket gör att motståndarnas backar alltid har oceaner av tid att göra något kreativt. Och spelet i mittzon var inte bra igår, MIF fick ju komma med fart hela tiden.

Tror på att det var hybris faktiskt, vunnit för mycket och började bra, då slutade man koncentrera sig.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Magnutz »

Malto skrev:Fast om det är erfarenhet som saknas är det lite konstigt att Timmy ser så vilsen ut.

Tycker annars ett av problemen i egen zon är att forwards faller för djupt, antagligen för att hjälpa back, vilket gör att motståndarnas backar alltid har oceaner av tid att göra något kreativt. Och spelet i mittzon var inte bra igår, MIF fick ju komma med fart hela tiden.

Tror på att det var hybris faktiskt, vunnit för mycket och började bra, då slutade man koncentrera sig.
Inte i Timmys fall. Våra unga backar menar jag. Timmy har inte en av sina bästa säsonger. Vad det beror på vet jag inte. För mycket ansvar? No idea.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17577
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av SirDIFalot »

Granath och Timmy är de som såg mest virriga ut mot Malmö. Våra yngre backar har ju faktiskt överglänst våra äldre med råge den här säsongen. Men skärpning till Elias och Timmy nu alltså. De måste helt enkelt upp i den nivån de besitter i alla fall tidigare har besuttit.
Expert.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Malto »

Jo, tycker Holm ser mest stabil ut.

Bara hoppas att Leksand och Bofors förlorar idag....
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av mb81 »

Malto skrev:Jo, tycker Holm ser mest stabil ut.

Bara hoppas att Leksand och Bofors förlorar idag....
De får gärna vinna! Känns iaf inte realistiskt att vi ska komma före någon av leksand och bofors. Bättre att vi går om ssk snart och mora börjar sladda!Troja får hemskt gärna vinna också!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Magnutz »

Våra unga backar verkar trivas bättre i offensiv zon. Myclet stirra puck i egen zon. Tapp i markeringar etc. Det gäller visserligen de äldre också.. märkligt... Dags att bita ihop nu!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17577
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:Våra unga backar verkar trivas bättre i offensiv zon. Myclet stirra puck i egen zon. Tapp i markeringar etc. Det gäller visserligen de äldre också.. märkligt... Dags att bita ihop nu!
Fast så länge de knappt är inne på några baklängesmål så får de gärna se stirriga eller dåliga ut. Resultatet är det viktiga. Fast har vi fått igång Linkan och Johner på riktigt nu så har vi råd att läcka lite mer bakåt än vi haft tidigare. I början av säsongen snittade vi ju knappt två mål framåt per match. Då var det ju hyperviktigt att hålla tätt.
Expert.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av android »

Magnutz skrev:Våra unga backar verkar trivas bättre i offensiv zon. Myclet stirra puck i egen zon. Tapp i markeringar etc. Det gäller visserligen de äldre också.. märkligt... Dags att bita ihop nu!
Haha "det gäller visserligen de äldre också". Du har inte en tanke att ta upp de äldre först och främst? Det är dom som ska prestera och leda. Spelare som Timmy, Lidström och Granath sviker otroligt. Du och andra fortsätter skicka galla över våra unga backar. Helt otroligt. Timmy borde skeppas iväg. Samma sak med Lidström. Har man inte kommit igång när Linkan har kommit igång så tappar jag hoppet. Funkar inte när Holm är våran bäste back och Gustafsson är våran bästa offensiva back.

Challe måste ut på jakt efter två nya backar och två nya klubbar till Lidström och kapten Pettersson.
Född till sportchef.
Skriv svar