Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av mb81 »

Sjöwall skrev:
mb81 skrev:Skönt med tabellen!
Kul också att mora ligger nia med två riktiga stjärnspelare förmodligen de två bästa nhl-importerna i hela sverige!
Visst är dom stjärnspelare dock är det två mycket begränsade hockeyspelare, men jag håller med dig om att man bör ha en högre placering.
Speciellt om man jämför med Åberg! :lol:
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Rix »

Sjöwall skrev:
mb81 skrev:Skönt med tabellen!
Kul också att mora ligger nia med två riktiga stjärnspelare förmodligen de två bästa nhl-importerna i hela sverige!
Visst är dom stjärnspelare dock är det två mycket begränsade hockeyspelare, men jag håller med dig om att man bör ha en högre placering.
Sjöwall, kan du utveckla hur tänkte du nu?

Bobby Ryan är enormt smart. Står ofta rätt, gör mycket mål och gör också mycket assist. Han har snittat över 30 mål och 25 assist 4 säsonger borta i NHL. En riktigt poängkung som dessutom är jobbig att möta då han är fenomenal att hålla i pucken.

Anze Kopitar är en riktig klasscenter. Är tung och stark, duktig med puck och gör enormt mycket poäng. En given förstacenter i de flesta lagen i NHL, han kanske inte lirar så mycket BP i mora men han tar ett stort ansvar defensivt också.
Sen han kom till LA har han minst producerat 60 poäng och varit en av de mest framtädande spelarna för LA. En bidragande orsak till att LA gick hela vägen förra säsongen.

Dessa spelare är totalt dominanta i allsvenskan och knappast begränsade på något sätt. Hade tagit dem till DIF alla dagar i veckan.

Källa:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4233 - Kopitar
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9210 - Ryan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av DIF_Soldier »

Haha, "begränsade".

Ja, på något sätt är väl alla hockeyspelare begränsade. Anze är nog ingen vidare bra målvakt exempelvis.
Säg den glädje som varar
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av litto »

Kopitar och Ryan snurrade upp oss fullständigt igår. Och folk kallar dom för begränsade? Haha.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av sthlm19 »

SirDIFalot skrev:
kaminor skrev:
sthlm19 skrev:Det är väl ungefär den hjälpen Hank behöver för att sätta en kasse. Härligt för Hank att det lossnar med målskyttet :)
Honken fick målet.
De bör väl korrigera det till Hanks mål, förr eller senare. Honken sköt ju via honom och in.
Hank sa själv att han var på pucken, även om jag inte tyckte det såg så ut på reprisen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Bästa leveln i år Sjöwall. <3
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Sjöwall »

DIF_Soldier skrev:Haha, "begränsade".

Ja, på något sätt är väl alla hockeyspelare begränsade. Anze är nog ingen vidare bra målvakt exempelvis.
Sidney Crosby är inte begränsad som målvakt, igår höll han nollan. Bild
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Lakrisal »

https://www.facebook.com/viasathockey

Inte fan ska SSKs Emil Djuse med sina 8P och -4 kunna slå vår Wennberg som har 10+8 och är +9? In och rösta vidare Wennberg till Guldgallret!
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Sjöwall »

dubbel
Senast redigerad av Sjöwall den 2012-12-19 16:41:54, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av crike »

2 raka vinster tror jag inte gör att vi förflyttas någon placering. Jag tror Örebro vinner båda sina kommande samt att Malmö tar en. Det skulle göra att alla tre har 55p. Då har vi lämnat Oskarshamn minst 4p bakom och förhoppningsvis har Ssk torskar båda sina kommande mot topplag och är bara 1p före oss.

Helt enkelt, samtliga just nu placerade förkvalslag inom 1p om två matcher. Vi dock med sämst målskillnad om inte matchen mot Malmö blir ett riktigt fyrverkeri. Kan bli spännande detta.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Sjöwall »

Det känns jobbigt att redan nu vara beroende av andra lags resultat för att på allvar kunna klättra i tabellen..
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av zetterberg_88 »

Hur tänkte du nu? För att klättra i en tabell oavsett om man är 2a eller 10 måste lagen framför tappa poäng.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Rix »

zetterberg_88 skrev:Hur tänkte du nu? För att klättra i en tabell oavsett om man är 2a eller 10 måste lagen framför tappa poäng.
Låt Sjöwall vara nu grabbar. Han har inte fått sett NHL på snart 6 månader. Klart han tappar förståndet :lol:
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av crike »

Det jag gillar är att vinst i de kommande två kommande matcherna lär göra att jag känner mig rätt säker på förkvalsplatsen. Jmft med 1 månad sen när man faktiskt tittade neråt mot strecket där så är det ett jäkla framsteg. Det är en bit till Vik på tredjeplatsen men det är fan inte omöjligt. Jag har fått mitt hopp åter, det hänger dock på en skör tråd och kan väldigt lätt falla ner i avgrunden igen.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Sv: Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Sjöwall »

zetterberg_88 skrev:Hur tänkte du nu? För att klättra i en tabell oavsett om man är 2a eller 10 måste lagen framför tappa poäng.
Antar att du inte är dum i huvudet så jag hoppas du förstod vad jag menade.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skriv svar