Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av zetterberg_88 »

Tar vi 3p tar vi oss närmare 5 av lagen som ligger före oss.
Div1Norra
Inlägg: 94
Blev medlem: 2012-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av Div1Norra »

Just därför vore det så typiskt DIF 2012 att torska denna match. Jag hoppas verkligen att vi lyckas behålla formen och plocka åt oss alla 3 poängen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av -daniel- »

Mora vs DIF

4-1

Period 1:
1-0 PP1 Kopitar (Kopitar)
2-0 Kopitar (Kopitar)
3-0 Kopitar (Kopitar)

Period 2:
4-0 Kopitar (Kopitar)

Period 3:
4-1 Otto (Jimmie, Bremberg)

Skott 24-32

Utvisningar:
Mora 6x2 DIF 4x2

Publik: 3549 (+ en dalahäst)
Bild
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:Sörensen - Hari - Åberg
Linkan - Otto - Jimmie

Det är alltså två kedjor som det verkar bli.

Kalus - Johner - Söder i en tredje? Det vore inte fel.

Sen har vi Hank, Honken, Tim E och Ljungh kvar. En ska petas.
Rimligen får väl söder börja som extra.

Min "petningsordning" är

Söder - Tim - Ljungh - Honken - Hank, där det är mer eller mindre jämt skägg mellan de båda sista.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Söder måste ju givetvis få rätt bra med speltid, annars hade vi aldrig lånat in honom. Han är ju här för att scoutas inför framtiden.

Tror aldrig Söder blir 13:e forward.
Expert.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:Söder måste ju givetvis få rätt bra med speltid, annars hade vi aldrig lånat in honom. Han är ju här för att scoutas inför framtiden.

Tror aldrig Söder blir 13:e forward.
Ja absolut, han får säkerligen speltid men jag tror att han börjar som extra. Känns mest rätt på något sätt, en annan aspekt är ju att man måste förtjäna speltid också och inte bara åka in på en räkmacka från lägre serier. Men för mig är det helt OK om Tim vilar några byten till förmån för söder, har inget alls emot det..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:Söder måste ju givetvis få rätt bra med speltid, annars hade vi aldrig lånat in honom. Han är ju här för att scoutas inför framtiden.

Tror aldrig Söder blir 13:e forward.
Ja absolut, han får säkerligen speltid men jag tror att han börjar som extra. Känns mest rätt på något sätt, en annan aspekt är ju att man måste förtjäna speltid också och inte bara åka in på en räkmacka från lägre serier. Men för mig är det helt OK om Tim vilar några byten till förmån för söder, har inget alls emot det..
Han har två matcher på sig. Klart han måste slängas in direkt annars kan vi ju lika gärna skicka tillbaka honom på en gång. På vilket sätt känns det mest rätt att han får sitta vid sidan? Förstår inte resonemanget?
Expert.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
SirDIFalot skrev:Söder måste ju givetvis få rätt bra med speltid, annars hade vi aldrig lånat in honom. Han är ju här för att scoutas inför framtiden.

Tror aldrig Söder blir 13:e forward.
Ja absolut, han får säkerligen speltid men jag tror att han börjar som extra. Känns mest rätt på något sätt, en annan aspekt är ju att man måste förtjäna speltid också och inte bara åka in på en räkmacka från lägre serier. Men för mig är det helt OK om Tim vilar några byten till förmån för söder, har inget alls emot det..
Han har två matcher på sig. Klart han måste slängas in direkt annars kan vi ju lika gärna skicka tillbaka honom på en gång. På vilket sätt känns det mest rätt att han får sitta vid sidan? Förstår inte resonemanget?
Tja mest en magkänsla. En sak att etablerade spelare, såsom NHL-spelarna går direkt in i laget och tar stor plats, men att en ung pjäs från underliggande serier direkt puttar bort våra ordinarie ur line upen i första matchen känns lite mysko och inte så bra för lagkänslan på något sätt.

Men självklart så kommer han få spela. Dessutom finns det tyvärr stor risk att Linkan fortsätter underprestera och tas ur ordinarie rotation kring 2:a period, varpå en bra chans öppnar sig för Söder.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av Leijon »

Nu vinner vi solklart.

Pessimism till Optimism, eller något sånt.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av Sjöwall »

Jag är helt övertygad om att vi torskar denna match (5-1). Mora är helt enkelt för bra för oss. Detta säger jag absolut inte pga att man fått in Bobby Ryan då han är en extremt begränsad hockeyspelare i jämförelse med Crosby och Åberg.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av BaronVonDif »

Sjöwall skrev:Jag är helt övertygad om att vi torskar denna match (5-1). Mora är helt enkelt för bra för oss. Detta säger jag absolut inte pga att man fått in Bobby Ryan då han är en extremt begränsad hockeyspelare i jämförelse med Crosby och Åberg.
Med tanke på hur historiskt pissdåliga DIF är efter ett uppehåll är ju allt annat än en förlust en jätteskräll. Kanske kan våra lån och nyförvärv bidra med lite energi och vända på trenden?

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av -daniel- »

Vore skoj att se statistik på matcher efter uppehåll men jag ger mig fan på att vi torskat minst 75% av matcherna direkt efter ett längre uppehåll (7 dagar +) senaste 10 åren. Någon som har tid över kan ju få gå igenom gamla säsonger! :wink:
Bild
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av mb81 »

Sjöwall skrev:Jag är helt övertygad om att vi torskar denna match (5-1). Mora är helt enkelt för bra för oss. Detta säger jag absolut inte pga att man fått in Bobby Ryan då han är en extremt begränsad hockeyspelare i jämförelse med Crosby och Åberg.
Mora är ett stabilt mittenlag i allsvenskan utan nhl-proffs. Varken mer eller mindre. Nu är de såklart strået vassare!

Fan vad du trollar angående Åberg. Det där skämtet har gått överstyr! Han kommer aldrig bli i närheten av så bra som Bobby Ryan! Sen menar jag inte att Åberg är dålig för han har stor talang och kommer säkert komma långt. Om det nu är toppklass i elitserien eller ordinarie i nhl.
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av Manijock »

Gissar på denna laguppställning

Pickard (Reideborn)

Lidström - Pettersson
Åberg - Hari - Sörensen

Holm - Gustafsson
Ölvestad - Ottosson - Bremberg

Falk - Granath
Söder - Johner - Kalus

Hank - Holmqvist - Eriksson

Bohman
Ljungh

Personligen röstar jag för att Söder och Linkan byter plats. Splittra vårat klena första backpar kanske. I övrigt skulle jag inte ändra så mycket. Sätt Gustafsson med vår för närvarande bästa back, check! Bibehålla en skridskostark förstakedja trots Wennbergs uttåg, check! Ge Kalus chansen med skickliga spelare på en gång tills vi sett vad han går för, check! Hålla Tim Eriksson kvar bland topp 12, check! :wink:

Hur slutar matchen? Torsk 4-1. Kopitar ser sprudlande pick ut mot vårat lätta försvar. Pickard som sett stabil ut den senaste tiden haverar tyvärr idag och släpper en lätt puck långt utifrån igen. Vårt mål görs av Hari...
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av sensei »

Det är mycket som blir intressant att se ikväll.

Linkans ev. form, Kalus, Hari och om det finns ett riv och drag i laget efter uppehållet. Söder.

Samt att det börjar dra ihop sig i serien, matcher kan liksom inte bara sega iväg utan något måste göras på riktigt om inledningen går snett. Det är nu det börjar dras till sin spets. Ingen mer löjlig kompisstämning mellan lagen. Vinnare eller förlurare, man eller mus etc etc. Det är vi eller dom. Ser förväntansfullt fram emot matchen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar