Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4528
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av captcash »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
johan_80 skrev:VISA HJÄRTA DIF!!!!!!
Visa pattarna!
Honken har ju dragit till Tyskland dock, så blir svårt. Finns iofs webbkamera.

Jag har stängt av teven, orkar inte se förnedringen i 3:e. Har den kommit igång? Hur många mål har Blekinges landslag gjort hittills efter pausen?
Supernära 6:a efter 8 sekunder men Adam räddade friläge...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Manijock
Inlägg: 7864
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av Manijock »

lefflan skrev:Nej nu har jag fått nog!
Nu säger jag upp s24 och viaplay,för jag orkar inte se/följa denna skit något mer..

Hade som sagt detta på känn. Aldrig i livet att vi skulle vinna 4 raka.
Hur var bilden i ditt huvud inför matchen?

Det sorgliga va att jag skrev innan att DIF skulle torska. Kanske inte såhär stort, men utan Murray så har vi INGEN bra back. Sug på den Challe! Lyckat...
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av Challen »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
johan_80 skrev:VISA HJÄRTA DIF!!!!!!
Visa pattarna!
Honken har ju dragit till Tyskland dock, så blir svårt. Finns iofs webbkamera.

Jag har stängt av teven, orkar inte se förnedringen i 3:e. Har den kommit igång? Hur många mål har Blekinges landslag gjort hittills efter pausen?
De hade friläge efter 8 sekunder. Missade tyvärr.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7196
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Linkan, vad gör du vid 5-0 målet?

Just det, står och tittar på.
Han tar ju knappt några skär överhuvudtaget längre. Om han kallades för "glidare" förut så är det ju ingenting mot nu.
Han är slut, tyvärr.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av jensa85 »

Manijock skrev:Nr 1, att domarna håller Korpen-klass är inget nytt.

MEN faktum är att Karlskrona har mer spets och ett bättre försvarsspel än vad Djurgården har. Det är fakta! Utan Murray är vi såhär dåliga. Så viktig är han. Lidström, Lennhammer, Gustafsson, Holm herregud jag skulle byta backuppsättning med Karlskrona på stående fot.

Bäst för att Zabel att Tim är skadad, petar man honom och ändå spelar med Ölvestad, Åberg, Johner och framförallt det största skämtet modern tid, Hank så sysslar man med fel yrke det är ett som är säkert.

Summa sumarum, utan Murray är vi sämst i serien försvarsmässigt. Precis som jag sa innan han lämnade. Så viktig va Dogge och nu kan vi se fram emot förra säsongen i repris, så jävla illa uppträder vi. Kan ni gnälla på domare hur mycket ni vill, Djurgården är ett bottenlag, såväl på pappret som på isen.
Att Djurgården skämmer ut sig mer än normalt är uppenbart.
Men helt allvarligt nu. Vad är det mellan dig och Tim Eriksson?
Lillkillen blixtrar till med en lyckad vändning eller vettig passning ungefär var femte match. I normala fall är han inget annat än medelmåtta även på allsvensk nivå. Dessutom besitter han den något annorlunda egenskapen att vara sämre ju mer han får spela, det har han bevisat samtliga gånger han fått chansen. Förstår att det för en del av den mer okunniga hockeypubliken kan se jättekul och jättebra ut när han snurrar bort sig själv hela tiden och vänder och vrider ut och in på sig själv. Men faktum är att han bara är överflödig och onödig. Förlängningen av honom är verkligen helt obegriplig.

Dock så är det allt lite gulligt att läsa alla dina obegripliga hyllningar efter varje medioker match som Tim gör. Så fortsätt gärna med det.
Senast redigerad av jensa85 den 2012-11-29 21:40:32, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Högdalen
Inlägg: 220
Blev medlem: 2011-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av Högdalen »

Högdalen skrev:Dom stör ganska högt upp khk, men när vi spelar förbi dom får vi ju friläge och osäkra backar. Frågan är, varför vågar vi inte slå dom passarna istället för att fippla, centern och backar, i egen zon?
Citerar mig själv från första perre pausen..
Nu börjar dom göra som jag sa? NU? Med en perre kvar och 0-5??
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av BaronVonDif »

Magnutz skrev:Vi står och faller som ett lag. Det syns att något hänt.

Backar spelar med huvudet under armen. Forwards spelar på halvdistans, går inte fullt ut framåt verkar det som. Det snurrfintas i egen zon, det tappas puckar och det görs inga mål framåt. Det är så otroligt strävsamt att bevittna att jag är rätt säker på att det är rent ohälsosamt att göra det.

Matchen är (nehe?!) förlorad och all framåtverkande kraft borta. Nu måste Zabel börja om. Från början. Grunden.

Undrar om jag ska se sista perioden. Post-op-smärtan från hörntandsoperationen idag ger skön kontrast till den skam jag känner. Lite som att bli pryglad i stupstocken kan jag tänka.
Nja,vi står som ett lag men faller på induviduella misstag
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av Nummer19 »

Varför ska vi gå på matchen på måndag mot Almtuna och tacka av Landeskog? Tacka för vad? För det här?

Nej, jag är tveksam..
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4528
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av captcash »

Vi lirar nog iallafall med de "gamla" kedjorna nu.. såg ut så då Wennberg var inne med Dustin osv!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av Caveman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Linkan, vad gör du vid 5-0 målet?

Just det, står och tittar på.
Han tar ju knappt några skär överhuvudtaget längre. Om han kallades för "glidare" förut så är det ju ingenting mot nu.
Han är slut, tyvärr.
Men glömmer ni inte en sak nu, Linkan & Hörnqvist hade en grym kemi ihop Julen-72, så därför MÅSTE vi nu spela Linkan med alla som vill komma igång med sitt målskytte.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av Edin »

Wennberg kommer in, fixar målchans och utvisning direkt. Varför får han inte spela?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
lefflan
Inlägg: 410
Blev medlem: 2010-04-20

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av lefflan »

Manijock skrev:
lefflan skrev:Nej nu har jag fått nog!
Nu säger jag upp s24 och viaplay,för jag orkar inte se/följa denna skit något mer..

Hade som sagt detta på känn. Aldrig i livet att vi skulle vinna 4 raka.
Hur var bilden i ditt huvud inför matchen?

Det sorgliga va att jag skrev innan att DIF skulle torska. Kanske inte såhär stort, men utan Murray så har vi INGEN bra back. Sug på den Challe! Lyckat...

Att vi skulle torska.. Just att vi går för 4e raka och att det är karlskrona.. Då tänkte jag förlust.. Det som avgjorde att de skulle bli så här många mål emot oss var att alla här förnedrade karlskrona inför matchen.. Alltid när folk snackar här vrider jag på det.. Ibland kan en person avgöra vad man får upp för bild inför en match.. Leksand kändes säker.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9539
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av Jim Morrison »

Edin skrev:Wennberg kommer in, fixar målchans och utvisning direkt. Varför får han inte spela?
Krasslig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av warrant »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Linkan, vad gör du vid 5-0 målet?

Just det, står och tittar på.
Han tar ju knappt några skär överhuvudtaget längre. Om han kallades för "glidare" förut så är det ju ingenting mot nu.
Han är slut, tyvärr.
Instämmer. Challe borde avsluta hans kontrakt i förtid.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av sensei »

Ärligt talat Linkan, det här håller inte. Helt ointresserad av någon form av defensivt arbete när inte flipp-passen satt och det vänder. Jag gillar det inte alls, och när han gjorde snudd på en poäng per match så visst, men i dagens läge är det helt enkelt absolut inte värt det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar