Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17584
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av SirDIFalot »

BaronVonDif skrev:
Div1Norra skrev:Många önskar förändring och att vi ska byta ut stora delar av organisationen och bygga nytt. Men vad skulle hända om vi gav nuvarande styrelse och Challe det förtroendet - att bygga något nytt med föreningen och laget vi har nu?

Vi frågar efter långsiktighet men begär samtidigt att alla ska avgå efter 6 månaders arbete. Det är inte långsiktigt enligt mig. Vad är det som säger att vi hittar nytt folk som kan göra detta bättre?

Jag anser att både styrelsen och lagledningen grovt har underskattat svårigheterna att ta sig upp igen och inte förberett spelarna på det på ett bra sätt. Målsättningen att gå upp igen var man dock tvugna att ha (eller?) - hur skulle det ha låtit på detta forum annars? Bättre hade varit om man sagt; "Vi måste arbeta med laget och föreningen på lång sikt och vi har potential att ta oss tillbaks redan i år - men det kommer att bli mycket tufft ens att ta oss till kvalserien." Det händer ju självklart inte i mesta mästarna DIF, som är vana att ligga i toppen. Nu sätter vi en tokigt stor press på oss - det råder panik och alla beslut präglas av det - även spelarnas agerande på isen.

Däremot har vi fått ihop ett lag som på sikt har potential att bli riktigt bra (särskilt om vi inom några år kan fasa ut vårat äldre garde med stora DIF-hjärtan och hitta nya talanger). Dessutom har vi höjt spelnivån rejält sen inledningen av serien. Även om det finns brister. Dock är många av spelarna mentalt slutkörda och fortfarande inte redo att möta allsvenskt motstånd. Vad händer med laget om vi byter lagledning nu? Jag är inte säker på att det skulle ge positiv effekt och jag tror at Challe är en mycket nyttig person för att lyfta både laget och föreningen på sikt.

Långsiktighet gör ont inledningsvis, men tillslut ger det betalt och då djävlar är vi med och slåss om SM-bucklan igen!
Laget vi har är inte byggt för framtiden utan för omedelbart avancemang till ES, gamla gänget sjunger på sista versen och dom unga drar iväg på nya äventyr. Vi har ingenting att bygga på.
Vi kan framför allt aldrig behålla det här laget nästa år då våra ekonomiska förutsättningar aldrig kommer vara detsamma.
Expert.
sirwilliam
Inlägg: 1029
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe Berglund

Inlägg av sirwilliam »

Hallå, hej, tjaba!
Vad hjälper det att byta tränare nu egentligen? I mitt tycke nada.

Challe har iaf. mitt förtroende även fast det ser ut som det har gjort.

Dom 2 senaste matcherna är våra 2 bästa matcher på hela säsongen. Undantaget 1:a perioden igår. Vi skulle lika gärna fått med oss 6p med lite stolpe in, och då skulle det låtit annorlunda här och på andra ställen.

Igår såg man rörlighet i powerplay, gubbar på mål, och mindre smet i hörnorna. På söndag tror jag faktiskt på seger om vi spelar som vi gjorde igår. Men då krävs det en målvakt (Pickard) som gör dom där avgörande räddningarna som han gjorde inledningsvis. (och gärna att vi får tillbaks några spelare från skadelistan också. :) )

nej, Challe ska vara kvar och tillsammans ska vi till kvalserien först och främst! Jag tycker vi stöttar ledare och spelare i med och motgång. Jag tror inte det hjälper att ropa AVGÅ!! Tycker jag ser att spelet klickar bättre och bättre och spelarna och ledarna har nåt bra på G!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Challe Berglund

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sirwilliam skrev:Hallå, hej, tjaba!
Vad hjälper det att byta tränare nu egentligen? I mitt tycke nada.

Challe har iaf. mitt förtroende även fast det ser ut som det har gjort.

Dom 2 senaste matcherna är våra 2 bästa matcher på hela säsongen. Undantaget 1:a perioden igår. Vi skulle lika gärna fått med oss 6p med lite stolpe in, och då skulle det låtit annorlunda här och på andra ställen.

Igår såg man rörlighet i powerplay, gubbar på mål, och mindre smet i hörnorna. På söndag tror jag faktiskt på seger om vi spelar som vi gjorde igår. Men då krävs det en målvakt (Pickard) som gör dom där avgörande räddningarna som han gjorde inledningsvis. (och gärna att vi får tillbaks några spelare från skadelistan också. :) )

nej, Challe ska vara kvar och tillsammans ska vi till kvalserien först och främst! Jag tycker vi stöttar ledare och spelare i med och motgång. Jag tror inte det hjälper att ropa AVGÅ!! Tycker jag ser att spelet klickar bättre och bättre och spelarna och ledarna har nåt bra på G!
Haha din smyg-Modoit, inte många rätt där inte...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
VäsbyMental
Inlägg: 134
Blev medlem: 2012-04-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe Berglund

Inlägg av VäsbyMental »

Spelarna och ledarna har något bra på gång??? När hade dom tänkt att det skulle ge resultat. När det är 2 matcher kvar??

Jag skiter i om det ser bra ut träningarna eller om dom har en plan. Hockey handlar om att vinna och inte om att vi borde ha vunnit eller vi kunde ha vunnit.

Börjar vi inte vinna NU så kommer vi harva i den här jävla skitserien i 5-6 år
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17584
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Challe Berglund

Inlägg av SirDIFalot »

Vi ligger 10:a efter 21 omgångar.

Behöver man egentligen säga något mer...? Självklart ska huvuden rulla.
Expert.
Användarvisningsbild
dif_uk
Inlägg: 37
Blev medlem: 2012-11-05
Ort: Newcastle/Stockholm

Re: Challe Berglund

Inlägg av dif_uk »

SirDIFalot skrev:Vi ligger 10:a efter 21 omgångar.

Behöver man egentligen säga något mer...?
Nix.
Djurgårdens IF finns även i Newcastle
sirwilliam
Inlägg: 1029
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe Berglund

Inlägg av sirwilliam »

Lee Harvey Oswald skrev:
sirwilliam skrev:Hallå, hej, tjaba!
Vad hjälper det att byta tränare nu egentligen? I mitt tycke nada.

Challe har iaf. mitt förtroende även fast det ser ut som det har gjort.

Dom 2 senaste matcherna är våra 2 bästa matcher på hela säsongen. Undantaget 1:a perioden igår. Vi skulle lika gärna fått med oss 6p med lite stolpe in, och då skulle det låtit annorlunda här och på andra ställen.

Igår såg man rörlighet i powerplay, gubbar på mål, och mindre smet i hörnorna. På söndag tror jag faktiskt på seger om vi spelar som vi gjorde igår. Men då krävs det en målvakt (Pickard) som gör dom där avgörande räddningarna som han gjorde inledningsvis. (och gärna att vi får tillbaks några spelare från skadelistan också. :) )

nej, Challe ska vara kvar och tillsammans ska vi till kvalserien först och främst! Jag tycker vi stöttar ledare och spelare i med och motgång. Jag tror inte det hjälper att ropa AVGÅ!! Tycker jag ser att spelet klickar bättre och bättre och spelarna och ledarna har nåt bra på G!
Haha din smyg-Modoit, inte många rätt där inte...
ok! Förklara vad som är rätt då Lee Harvey. Jag skrev inte att det skall vara så. Utan att jag tycker så. Sen att jag tyckte att dom spelade bra igår visar väl att man ser olika på sporten hockey. Jag får väl tycka precis som jag vill. eller? Bestämmer du vad som är rätt eller fel?

smyg-modoit? jag tycker du ska uppsöka närmaste läkare.

Det är en allvarligt menad uppmaning att forumets användare beter sig acceptabelt mot varandra och vår klubbs representanter. //MOD
Användarvisningsbild
norrlandsgold
Inlägg: 178
Blev medlem: 2010-09-18

Re: Challe Berglund

Inlägg av norrlandsgold »

Challe har tydligen 2 veckor på sig. Sen Kommer det ske förändringar. Enligt asftonbladets källor.
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

norrlandsgold skrev:Challe har tydligen 2 veckor på sig. Sen Kommer det ske förändringar. Enligt asftonbladets källor.
Vad fan betyder det? Vinner han en match på två veckor sitter han säkert? Ska han vinna 2, 3? Man kan ju inte basera hans vara eller inte vara utifrån två veckor, det måste ju baseras på hela säsongen. Bättre att smyga in nån redan nu som kan ta över successivt istället för att bara slänga in nån i hetluften direkt


Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
VäsbyMental
Inlägg: 134
Blev medlem: 2012-04-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe Berglund

Inlägg av VäsbyMental »

Ähh, 2 veckor snacket var väll vad panelen på Aftonbladet sport kom fram till
Användarvisningsbild
northbluestriped
Inlägg: 112
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Challe Berglund

Inlägg av northbluestriped »

Challe hänger nog nu i sista jävla tråden och såvida vi inte manglar leksand (hahahahha, troligt) ryker han nog, skulle han inte göra det finns nog fans som gör jobbet åt han, lex Aral
FFF-HTB

JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL

AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av Magnutz »

northbluestriped skrev:Challe hänger nog nu i sista jävla tråden och såvida vi inte manglar leksand (hahahahha, troligt) ryker han nog, skulle han inte göra det finns nog fans som gör jobbet åt han, lex Aral
Vad menar du?

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe Berglund

Inlägg av diftobbe89 »

Och då är vi för sent ute, som vanligt.

Vi skulle ha agerat redan för någon vecka sen eller NU, vad fan tror folk ska hända med denna truppen bara för att en ny tränare kommer in när halva serien är spelad?
Så jävla överskattat allt snack om att byta tränare. Och statistiken visar ju att det jävligt sällan blir bättre av det.

JAG VET ATT CHALLE ÄR YTTERST ANSVARIG SÅ NÄMN DET INTE IGEN, Tror bara ingen annan tränare skulle komma in och helt plötsligt skulle exakt samma lag börja vinna matcher.

Dock vet jag inte vart det stora problemet ligger.

Jag får låta hur dum jag vill men jag tror tvärtom, byter vi tränare om några veckor har vi definitivt satt spiken i kistan, då tror jag mer på kval till div1 en någon top 7 placering.

Får Challe jobba vidare med den här truppen som han trots allt har byggt tror jag mer på top 7 en div1 kval när skiten är över.

Men säsongen känns redan körd som Pulverapa varit inne på så bygg om hela skiten till nästa säsong.

Vi hamnar i ingemansland, låt oss säga en 8e plats.
Spela fult
Användarvisningsbild
northbluestriped
Inlägg: 112
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av northbluestriped »

Magnutz skrev:
northbluestriped skrev:Challe hänger nog nu i sista jävla tråden och såvida vi inte manglar leksand (hahahahha, troligt) ryker han nog, skulle han inte göra det finns nog fans som gör jobbet åt han, lex Aral
Vad menar du?

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Att challe nog inte hänger så säkert som styrelsen påstår och skulle styrelsen inte agera kommer det finnas annat folk som gör det likt när Göran Aral slutade som sportchef i fotbollen
FFF-HTB

JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL

AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Sv: Challe Berglund

Inlägg av Sjöwall »

Se på Pittsburgh som bytte tränare mitt i säsongen och vann Stanley Cup.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skriv svar