BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Axel_K »

nyllet skrev:Gustavsson är en skön spelare, men väldigt upp och ner. Men gillar hans spelstil väldigt publik vänlig. Men ibland funderar man om fan inte killen ska vara forward istället.. tror fan han skulle stänka in ett par puckar.. När fan är vårat lag helt igen ? Linkan murray. daggs att ha Skadefritt nu fram till JUL så vi kan va så inihelvette heta efter jul när vi tar 7e plattsen och tar oss vidare till kvalserien !

tack åh hej.. syns på söndag. förvåntar mig en jävligt rolig match men ångest laddad.. !
Spoiler: Vi förlorar.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Stocky »

Ja det här måste vart ett av Gustavssons sämsta matcher, men inte bara hans fel. Synd att Hörnqvist nästan är ensam att se desperat ut 2 av målen är helt hans och inget gav väl en assist.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av minalman »

Alexander skrev:
Alexander skrev:Hyfsat imponerad av BIKs försvarsspel stundtals, dem kunde vara väldigt snabba med att flytta bak och hamna i en perfekt synkad * position

* x x
[
x x
Det där såg ju inte alls ut som jag ville ....
Du har kanske också Challe som tränare?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
AdamPickard
Inlägg: 317
Blev medlem: 2012-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av AdamPickard »

SirDIFalot skrev:
Rudi skrev:Varför bytte Challe ut Reideborn vid 3-1? Såg inte matchen, men av vad jag kan förstå från era inlägg så spelade han helt okej ändå?
Ja, det var jävligt märkligt faktiskt.
Kan ju ha varit som kommentatorerna sa, att det ville få en förändring bara.
Hockeyhjärta
Inlägg: 84
Blev medlem: 2012-07-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Hockeyhjärta »

Det ser bra ut! Herregud, var ska detta sluta...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Otto, helvete vad bra han är. Se och lär hela bunten.

Överlägset vår bästa spelare senaste tiden. Oavsett om övriga viker ned sig visar han klass.

Han har verkligen givit mig valuta för mina investerade pengar. Kändes helt rätt då, ännu bättre nu.

Tack Otto. Du fötjänade varje krona.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Mäklaren »

Pinsammast av alla är Landeskog, som inte har haft många rätt de senaste matcherna. Åker runt och kladdar med pucken och tror han är jätteskön, drar på sig onödiga utvisningar och tjafsar med motståndare.

Tacka vet jag gamla fina Otto som alltid är bäst och smartast på isen.

Tycker även att Granath gör det skapligt idag. Hans avslut till 4-2 är väldigt vältajmat och bra.

Var är Åberg? Syns aldrig till i matcherna. Tre mål på 21 matcher av en ''målskytt''. Förvisso en målskytt som aldrig har gjort några mål. Märkligt att kunna kallas för målskytt bara för att man är rightare och ''ser vass ut''.

Vad pysslar Johner med?

Tim?

Wennberg?

Ljungh är ett skämt men det vet vi sen tidigare.
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-11-14 22:04:57, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Otto, helvete vad bra han är. Se och lär hela bunten.

Överlägset vår bästa spelare senaste tiden. Oavsett om övriga viker ned sig visar han klass.

Han har verkligen givit mig valuta för mina investerade pengar. Kändes helt rätt då, ännu bättre nu.

Tack Otto. Du fötjänade varje krona.
Den enda som hållit någonsomhelst klass. Konstigt att han verkligen är hästlängder bättre än både Landeskog och Hörnqvist...
Bild
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Mäklaren »

Stocky skrev:Ja det här måste vart ett av Gustavssons sämsta matcher, men inte bara hans fel. Synd att Hörnqvist nästan är ensam att se desperat ut 2 av målen är helt hans och inget gav väl en assist.
Bengan jobbar bra, men du kan knappast påstå att Ottossons och Granaths mål är ''helt hans''.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Otto, helvete vad bra han är. Se och lär hela bunten.

Överlägset vår bästa spelare senaste tiden. Oavsett om övriga viker ned sig visar han klass.

Han har verkligen givit mig valuta för mina investerade pengar. Kändes helt rätt då, ännu bättre nu.

Tack Otto. Du fötjänade varje krona.
Den enda som hållit någonsomhelst klass. Konstigt att han verkligen är hästlängder bättre än både Landeskog och Hörnqvist...
Är väl egentligen inte så konstigt. Otto skulle även han kunna spela på en betydligt högre nivå än Allsvenskan och Elitserien.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17577
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Pinsammast av alla är Landeskog, som inte har haft många rätt de senaste matcherna. Åker runt och kladdar med pucken och tror han är jätteskön, drar på sig onödiga utvisningar och tjafsar med motståndare.
Men nu var det väl inte hans fel att det var årets händelse i Bofors att han kommer dit och alla vill vara och knuffa på honom i varje avblåsning. Bara bra att han står upp och inte viker ner sig, och även fast han gör en av sina sämre matcher i DIF är han den som skapar överlägset mest framåt under hela matchen.
Expert.
nyllet
Inlägg: 32
Blev medlem: 2010-12-18

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av nyllet »

Landeskog vinner otroligt mycket puck åt oss och har alltid bra driv in över blåa linjen... skulle bara vilja se att han gick rakt på mål åh sköt ibland oxå, han har ju grymma handledare !
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Otto, helvete vad bra han är. Se och lär hela bunten.

Överlägset vår bästa spelare senaste tiden. Oavsett om övriga viker ned sig visar han klass.

Han har verkligen givit mig valuta för mina investerade pengar. Kändes helt rätt då, ännu bättre nu.

Tack Otto. Du fötjänade varje krona.
Den enda som hållit någonsomhelst klass. Konstigt att han verkligen är hästlängder bättre än både Landeskog och Hörnqvist...
Landeskog blir bara sämre och sämre. Är han verkligen ett kaptensämne?

Hörnqvists vilja imponerar, väntade mig inte så himla mycket av hans spel. Tycker han gör det han kan. River och sliter och hugger på minsta möjlighet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:Pinsammast av alla är Landeskog, som inte har haft många rätt de senaste matcherna. Åker runt och kladdar med pucken och tror han är jätteskön, drar på sig onödiga utvisningar och tjafsar med motståndare.
Men nu var det väl inte hans fel att det var årets händelse i Bofors att han kommer dit och alla vill vara och knuffa på honom i varje avblåsning. Bara bra att han står upp och inte viker ner sig, och även fast han gör en av sina sämre matcher i DIF är han den som skapar överlägset mest framåt under hela matchen.
Skapar överlägset mest? Nja, det håller jag inte med om för fem öre.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Otto, helvete vad bra han är. Se och lär hela bunten.

Överlägset vår bästa spelare senaste tiden. Oavsett om övriga viker ned sig visar han klass.

Han har verkligen givit mig valuta för mina investerade pengar. Kändes helt rätt då, ännu bättre nu.

Tack Otto. Du fötjänade varje krona.
Den enda som hållit någonsomhelst klass. Konstigt att han verkligen är hästlängder bättre än både Landeskog och Hörnqvist...
Landeskog blir bara sämre och sämre. Är han verkligen ett kaptensämne?

Hörnqvists vilja imponerar, väntade mig inte så himla mycket av hans spel. Tycker han gör det han kan. River och sliter och hugger på minsta möjlighet.
Jag undrar också vad Landeskog sysslar med just nu, bara frustrerad och ser sur ut på isen. Orutinerat att bli uppretad, sen är han ju bara 19 bast också så det får man väl ha förståelse för.

Gillar också Hörnqvist skarpt, men ingen är ens i närheten av Otto.
Bild
Skriv svar