Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
johan_80
Inlägg: 343
Blev medlem: 2012-08-30
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Challe Berglund

Inlägg av johan_80 »

Calle skrev:Vinst i nästa match mot Karlskoga så är Challe kung igen på det här forumet. Bör han verkligen avgå? Borde Hardy avgått?
challe ska avgå hardy borde avgått tidigare
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Challe Berglund

Inlägg av SirDIFalot »

Calle skrev:Vinst i nästa match mot Karlskoga så är Challe kung igen på det här forumet. Bör han verkligen avgå? Borde Hardy avgått?
Det krävs nog en topp 3-placering för att Challe ska få fansen i ryggen igen. En seger mot Bofors gör varken till eller från.
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

Calle skrev:Vinst i nästa match mot Karlskoga så är Challe kung igen på det här forumet. Bör han verkligen avgå? Borde Hardy avgått?
Hardy avgick inte, han fick sparken, Challe borde få sparken.

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Challe Berglund

Inlägg av Donkels »

Avgå nu Challe - inse att du är en medioker tränare. hur många ggr under matchen tvingades våra s.k 2 spetsfemmor jaga i minst en halv minut för att återerövra pucken för att därefter vara helt slut och inte orka producera något konstruktivt framåt istället för att låta vår 2 brunkarkedjor stå för detta och bänka Chet nu. 40 - 18 skott och 3 i baken!!!
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Challe Berglund

Inlägg av Rocky3000 »

Donkels skrev:Avgå nu Challe - inse att du är en medioker tränare. hur många ggr under matchen tvingades våra s.k 2 spetsfemmor jaga i minst en halv minut för att återerövra pucken för att därefter vara helt slut och inte orka producera något konstruktivt framåt istället för att låta vår 2 brunkarkedjor stå för detta och bänka Chet nu. 40 - 18 skott och 3 i baken!!!
Bild
Måste vara den här bilden Chet har innanför gallret på sin gamla målvaktshjälm.. Det är därför puckarna ramlar in, en efter en. Chet står och dagdrömmer helt enkelt, killen längtar hem och vem kan klandrar han för det? Ingen! Jo en förstås, hans allt i allo coach Challe förstås!
Bild
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Challe Berglund

Inlägg av Stocky »

Var det någon som reagera på hur alla satt i DIFs avbytar bänk medans 80-100% stog upp och mana på varann i VIK? När det va timeout i slutet gick först Challe å viska i Ölvestads öra det tog 10 sekunder av timeouten. Sen prata han lite men samla inte hela gruppen. Klart han kanske var nöjd med spelet? Kan man inte inse att uppspelsfasen när siste man ska transportera pucken och 4 medspelare ska stå och titta på inte funkar, kanske man ska hålla på med nått annat?


Avgå nu det har redan gått för långt. Jag hoppas att dom förlorar alla matcher han står i båset enda räddningen vi har.
Vertical
Inlägg: 7
Blev medlem: 2009-10-19
Säsongskort: Ja

Re: Challe Berglund

Inlägg av Vertical »

Jag läste en sammanfattning av en vetenskaplig artikel där har undersökt alla matchresultat och alla tränarbyten i elitserien under perioden 1975/76-2005/06. Resultaten de presenterar där är sammanfattade såhär:

• Byt aldrig ut en duktig tränare.
• Byte av tränare löser sällan problemet,
oavsett när det sker.
• Låt åtminstone bli att byta tränare
under pågående säsong.
• Byt absolut inte tränare under en
period när det går riktigt dåligt för
laget.

Men vad fan, statistik ljuger alltid och vi kan ju luta oss tillbaka på vårt senaste lyckade byte av tränare.
hai_mundas
Inlägg: 30
Blev medlem: 2009-07-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av hai_mundas »

Vertical skrev:Jag läste en sammanfattning av en vetenskaplig artikel där har undersökt alla matchresultat och alla tränarbyten i elitserien under perioden 1975/76-2005/06. Resultaten de presenterar där är sammanfattade såhär:

• Byt aldrig ut en duktig tränare.
• Byte av tränare löser sällan problemet,
oavsett när det sker.
• Låt åtminstone bli att byta tränare
under pågående säsong.
• Byt absolut inte tränare under en
period när det går riktigt dåligt för
laget.

Men vad fan, statistik ljuger alltid och vi kan ju luta oss tillbaka på vårt senaste lyckade byte av tränare.
Kan man se den där vetenskapliga artikeln någonstans? Vore intressant läsa.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Challe Berglund

Inlägg av minalman »

Vertical skrev:Jag läste en sammanfattning av en vetenskaplig artikel där har undersökt alla matchresultat och alla tränarbyten i elitserien under perioden 1975/76-2005/06. Resultaten de presenterar där är sammanfattade såhär:

• Byt aldrig ut en duktig tränare.
• Byte av tränare löser sällan problemet,
oavsett när det sker.
• Låt åtminstone bli att byta tränare
under pågående säsong.
• Byt absolut inte tränare under en
period när det går riktigt dåligt för
laget.

Men vad fan, statistik ljuger alltid och vi kan ju luta oss tillbaka på vårt senaste lyckade byte av tränare.
Det är inte Challe vi ska byta ut utan hans egenskaper som tränare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av Mattebo »

hai_mundas skrev:
Kan man se den där vetenskapliga artikeln någonstans? Vore intressant läsa.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Hittade inte själva undersökningen, men här är en sammanfattning av resultatet.

Tog bort länken. /Mange

Vet inte hur man förkortar länkar... sopan...
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Challe Berglund

Inlägg av android »

Stocky skrev:Var det någon som reagera på hur alla satt i DIFs avbytar bänk medans 80-100% stog upp och mana på varann i VIK? När det va timeout i slutet gick först Challe å viska i Ölvestads öra det tog 10 sekunder av timeouten. Sen prata han lite men samla inte hela gruppen. Klart han kanske var nöjd med spelet? Kan man inte inse att uppspelsfasen när siste man ska transportera pucken och 4 medspelare ska stå och titta på inte funkar, kanske man ska hålla på med nått annat?


Avgå nu det har redan gått för långt. Jag hoppas att dom förlorar alla matcher han står i båset enda räddningen vi har.
Angående sitta/stå har det varit likadant länge nu. Kanske för att undvika för många spelare på plan?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe Berglund

Inlägg av Mattebo »

Tror min länk sabbade trådvisningen. Någon admin som kan plocka bort den? Jag kan nämmligen inte själv klicka på edit eftersom knappen är utanför sidan...
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Challe Berglund

Inlägg av Sjöwall »

Här är länken i kortare variant om nån redigerar inlägget: http://tiny.cc/xlgpnw
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe Berglund

Inlägg av Mattebo »

Tack! / Ärkesopan.
Frajn
Inlägg: 195
Blev medlem: 2012-04-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Challe Berglund

Inlägg av Frajn »

Här är nog den publicerade artikeln: http://www.gih.se/Documents/CIF/Tidning ... n_Del1.pdf

Samma text men trevligare format
Ur spår bönder!
Skriv svar