Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av Caveman »

Att Timmy & Lidström är så kassa (veka/fega) hjälper inte laget ett smack, dom var inte fan till att få undan pucken ut ur den egna zonen. Eller hålla rent framför DIFs målvakt.

Det var mycket son var riktigt dåligt idag, Blomstrand & Fimpen, det är frågan om hissen går hela vägen upp hos dessa två herrar.
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av B.I.B.A »

Caveman skrev:Det var mycket son var riktigt dåligt idag, Blomstrand & Fimpen, det är frågan om hissen går hela vägen upp hos dessa två herrar.
För mig som jobbat hela kvällen.. Kan någon beskriva vad som hände i situationen med Blomstrand och Fimpen?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Sv: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av Henkos »

Kan bara hålla med Supportern angående Hank. Totalt menlös och ofarlig. Kan inte förstå varför vi värvade honom då vi redan har spelare som fimpen, Ölve och blomstrand (suck). Nu sköter han ju inte ens den fysiska biten. Nej usch, verkligen svårt för trubbiga spelare som H Eriksson.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av pulverapa »

B.I.B.A skrev:
Caveman skrev:Det var mycket son var riktigt dåligt idag, Blomstrand & Fimpen, det är frågan om hissen går hela vägen upp hos dessa två herrar.
För mig som jobbat hela kvällen.. Kan någon beskriva vad som hände i situationen med Blomstrand och Fimpen?
Alla kan ha en dålig match. Så allvarligt var det inte. Vi var ju knappt med i matchen i alla fall. Folk överdriver enormt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:Att Timmy & Lidström är så kassa (veka/fega) hjälper inte laget ett smack, dom var inte fan till att få undan pucken ut ur den egna zonen. Eller hålla rent framför DIFs målvakt.

Det var mycket son var riktigt dåligt idag, Blomstrand & Fimpen, det är frågan om hissen går hela vägen upp hos dessa två herrar.
Jag håller med. Det backparet har varit en riktig besvikelse. Trist eftersom båda såg stabila ut på försäsongen.
Expert.
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av B.I.B.A »

pulverapa skrev:
B.I.B.A skrev:
Caveman skrev:Det var mycket son var riktigt dåligt idag, Blomstrand & Fimpen, det är frågan om hissen går hela vägen upp hos dessa två herrar.
För mig som jobbat hela kvällen.. Kan någon beskriva vad som hände i situationen med Blomstrand och Fimpen?
Alla kan ha en dålig match. Så allvarligt var det inte. Vi var ju knappt med i matchen i alla fall. Folk överdriver enormt.
Jo det tror jag säkert. Men vad hände? Det enda jag hört är att Fimpen tog matchstraff?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av Daniel942 »

Vi torskar alltså mot Almtuna. Jag vill gråta.
DIF!
Hockeyhjärta
Inlägg: 84
Blev medlem: 2012-07-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av Hockeyhjärta »

Vissa matcher kommer vi torska och det kändes som vi hade råd att torska denna. Första halvan såg bra ut, sen släpper vi in Almtuna tyvärr. Reideborn gör ett par kvalificerade räddningar idag, ingen skugga över honom. Vi måste bli mer effektiva då vi har initiativet och flytet med oss, svårare är det inte!

Förstår att speakern "tackade domaren för matchen" när den var över! :wink:
Nya tag på torsdag!!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av pulverapa »

B.I.B.A skrev:
pulverapa skrev:
B.I.B.A skrev:
Caveman skrev:Det var mycket son var riktigt dåligt idag, Blomstrand & Fimpen, det är frågan om hissen går hela vägen upp hos dessa två herrar.
För mig som jobbat hela kvällen.. Kan någon beskriva vad som hände i situationen med Blomstrand och Fimpen?
Alla kan ha en dålig match. Så allvarligt var det inte. Vi var ju knappt med i matchen i alla fall. Folk överdriver enormt.
Jo det tror jag säkert. Men vad hände? Det enda jag hört är att Fimpen tog matchstraff?
Vi hade box play med 3 minuter kvar, då gick han på mål i ett 1-mot-1-läge och åkte/blev inknuffad i målvakten och fick ytterligare en utvisning. Då blev han förbannad och sa att domaren kunde dra åt helvete.

Edit: Nu har jag sett bilderna. Det är utvisning.
Senast redigerad av pulverapa den 2012-10-23 23:38:29, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av SirDIFalot »

B.I.B.A skrev:
pulverapa skrev:
B.I.B.A skrev:
Caveman skrev:Det var mycket son var riktigt dåligt idag, Blomstrand & Fimpen, det är frågan om hissen går hela vägen upp hos dessa två herrar.
För mig som jobbat hela kvällen.. Kan någon beskriva vad som hände i situationen med Blomstrand och Fimpen?
Alla kan ha en dålig match. Så allvarligt var det inte. Vi var ju knappt med i matchen i alla fall. Folk överdriver enormt.
Jo det tror jag säkert. Men vad hände? Det enda jag hört är att Fimpen tog matchstraff?
Han skulle bryta in på mål i full fart och körde på målvakten. Tyckte inte det var utvisning och skrek på domaren tills han fick matchstraff. Då pekade han finger åt domaren.
Expert.
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av B.I.B.A »

Tackar för svaren!

Att domarnivån är usel i den här ligan visste vi ju redan. Tråkigt att Fimpen inte kan knipa igen, men jag vet själv hur förbannad jag brukar bli när domarna våldtar oss.
Avgå Jocke.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
B.I.B.A skrev:
pulverapa skrev:
B.I.B.A skrev:
Caveman skrev:Det var mycket son var riktigt dåligt idag, Blomstrand & Fimpen, det är frågan om hissen går hela vägen upp hos dessa två herrar.
För mig som jobbat hela kvällen.. Kan någon beskriva vad som hände i situationen med Blomstrand och Fimpen?
Alla kan ha en dålig match. Så allvarligt var det inte. Vi var ju knappt med i matchen i alla fall. Folk överdriver enormt.
Jo det tror jag säkert. Men vad hände? Det enda jag hört är att Fimpen tog matchstraff?
Han skulle bryta in på mål i full fart och körde på målvakten. Tyckte inte det var utvisning och skrek på domaren tills han fick matchstraff. Då pekade han finger åt domaren.
Ska man ta så hårt straff så ska det vara mot en motståndare. Domaren är i regel ingen motståndare. Å andra sidan kan det ha vart "alibignäll" mot domaren.
Senast redigerad av sensei den 2012-10-24 03:08:04, redigerad totalt 1 gånger.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Oulf
Inlägg: 165
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av Oulf »

Erik Gustafsson - Lär dig spela enkelt. Vet att killen bara är 20 år men lite krav får man ändå ställa.
Henrik Eriksson - Sluta åka runt och peta med klubban i en hand. Bryt in framför mål och tryck in pucken.
Jimmie Ölvestad - Börja trampa och åk förbi motståndarna istället för att försöka glida förbi.


Publiken och arrangemanget i Gränby ishall var bland det värsta jag sett. Att man var på besök i en av sveriges största städer märktes inte.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av Staten »

Hockeyhjärta skrev:Vissa matcher kommer vi torska och det kändes som vi hade råd att torska denna. Första halvan såg bra ut, sen släpper vi in Almtuna tyvärr. Reideborn gör ett par kvalificerade räddningar idag, ingen skugga över honom. Vi måste bli mer effektiva då vi har initiativet och flytet med oss, svårare är det inte!
Folk missar poängen här. Ja, det är väl generellt sett okej att förlora någon match efter fyra raka segrar. Men, vi hade ingen Landeskog vilket gjorde det till en på förhand väldigt "intressant" match. Vi måste kunna vinna mot seriens näst sämsta lag som inte vunnit på sin hemmaplan under hela säsongen utan Landeskog. Men det såg precis lika dåligt ut som innan han kom in i laget, om inte sämre. Almtuna snurrade upp oss rätt så bra vissa perioder i matchen. Ska man vara en kandidat för kvalserien (och för att inte nämna möjligheten till avancemang) så får man inte ta skit från lagen som tillhör botten i Allsvenskan. Det går inte. Om vi inte förstärker laget med offensiv kraft så tar vi inte steget upp.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av seppuko »

Satan vad det ska klagas på domarna hela tiden. Vissa saker är solklara, andra inte. Spelar liksom ingen roll eftersom utdelningen oftast är 50/50 mellan lagen. Matcher och slutspel avgörs inte längre genom gott PP utan i 5 mot 5. Igår lyckades vi inte särskilt bra i någon spelform och då blev det torks. Ju längre det lider i matchen som kommer frustrationen därefter, och sällan blir det ett bra spel av det.

Finns ett flertal spelare som fortfarande skiter på sig i press, medans andra klarar det hyffsat bra. Otto till exempel. Han var en gigant idag, men kanske utstrålar han inte så mycket som en annan (Landeskog) för att få med sig andra på samma tåg?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar