Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av sensei »

Kall-El skrev:Tim Erikson är riktigt duktig på att föra in pucken i zon, inte minst i PP.

Bra fart under rören och en trixig spelare. Det som saknas är självfallet skottförmågan..

... Tycker nog Tim tillhörde de starkare spelarna igår i alla fall.
Han saknar dessutom förmågan att släppa pucken i rätt ögonblick. Det är inte så konstigt eftersom han spelar i sin egna privata värld både med och utan puck.

Med det sagt, så var han bättre än normalt under p1 och p2 igår, precis som hela laget.

Det var bra tändning igår, inte negativt stissigt utan mer fokuserat och målmedvetet. Svinkul!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Tim Erikson är riktigt duktig på att föra in pucken i zon, inte minst i PP.

Bra fart under rören och en trixig spelare. Det som saknas är självfallet skottförmågan..

... Tycker nog Tim tillhörde de starkare spelarna igår i alla fall.
Tycker tyvärr att Tim snurrar tills han tappar pucken. Det är sällan han slår en vettig passning efter han tagit sig in i zon med pucken. Det är oftast han fortsätter åka runt tills någon blåser omkull honom rätt enkelt.

Men visst är han lite mer effektiv på allsvensk nivå än på elitserienivå. Där var han ju verkligen ett skämt långa stunder.
Expert.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av Stulle »

Pickard kanske skulle ha tagit 2-1 målet men, bör inte 3 försvarare som står rättvända mot en ensam anfallare kunna förhindra att han får åka genom halva zonen och skjuta? Kommer inte ihåg vem som stog närmast men snacka om orutin.

Sen hade vi ju även 2 skott i stolpen same Åberg som skjöt av huvudet på Riddarn. Marginaler..

Som någon annan nämnde så måste passningarna gå snabbare i PP. Det funkar inte att hålla i pucken 3 sekunder mellan varje pass.

I övrigt en bra match.
Jag är inte arg, och inte besviken.
tomten
Inlägg: 1006
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av tomten »



Murrays tackling :)
Hockeyhjärta
Inlägg: 84
Blev medlem: 2012-07-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av Hockeyhjärta »

tomten skrev:Murrays tackling :)
Snyggt!!
tomten
Inlägg: 1006
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av tomten »

Hockeyhjärta skrev:
tomten skrev:Murrays tackling :)
Snyggt!!
Ingen liten spelare han sänker.... Niklas Lihagen 196cm lång/102kg
snoddas
Inlägg: 52
Blev medlem: 2011-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av snoddas »

Rudi skrev:
-daniel- skrev:Förstår dock den här Dembo-känslan som vissa har, men jag tror så här: lyckas vi få några vinster i rad kommer hela laget ha en klart högre stresströskel vilket kommer minimera misstagen på backarna och i slutändan får Chet enklare puckar att jobba på.
Men problemet är väl att han ibland släpper de till synes enklare puckarna? :) För egen del drar jag efter andan varje gång Chet tvingas ta emot en riktig skitpuck, å andra sidan har jag fullt förtroende för honom under pressade situationer när han verkligen får jobba. Men som sagt, överlag har han gjort det bra.
Man märker att åsikterna kring Chets prestation/prestationer skiljer sig väldigt mycket här på forumet. Vilket absolut inte är något negativt. Jag menar det är ju lite det ett forum handlar om. Att dela med sig av sina åsikter och tankar.

Själv tycker jag att Chet har gjort det riktigt bra hittills! Igår anser jag att han räddar oss vid ett par tillfällen, tex gör han en riktigt kvalificerad räddning precis innan vi kontrar in 2-0 pucken.

Jag är överlag nöjd med matchen igår bortsätt från att vi fortfarande tappar för mycket puckar i fel lägen!

För övrigt är det någon som vet om man kan se intervjun med tränarna som var efter matchen. Har inte kunnat hitta något:)
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av seppuko »

Jag tycker också Chet har varit över förväntan. Vi pratade mycket om taskiga stats innan och en del forumtrådar från over there. Visst har han släppt in ett par skitpuckar, men vilka räddningar han har gjort. Helt crazy emellanåt, räddningar en annan målvakt kanske skulle ha släppt.

Men med lite medvind i seglet så ska det nog se bra ut på hans statistikpapper efter denna säsong också :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Sv: Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av minalman »

seppuko skrev:Jag tycker också Chet har varit över förväntan. Vi pratade mycket om taskiga stats innan och en del forumtrådar från over there. Visst har han släppt in ett par skitpuckar, men vilka räddningar han har gjort. Helt crazy emellanåt, räddningar en annan målvakt kanske skulle ha släppt.

Men med lite medvind i seglet så ska det nog se bra ut på hans statistikpapper efter denna säsong också :)
Om vi gjort de mål vi borde ha gjort skulle ingen brytt sig om tavlorna. Tänk er en match vi vinner med 5-2. Två mål i baken pga tavlor, men massor med fantomräddningar. Då "vinner han matchen åt oss". Samma match slutar 1-2. Då är det hans fel att vi förlorar
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av Ohddan »

2-1 målet så tycker jag det ser ut som att örebroarn utnyttjar att backen att är passiv till att skymma, samt att Pickard ser fastnaglad ut i buren och inte glider en meter längre ut vilket resulterar i ytterligare en tavla.

2-2 från tvn ser det ju ut som offside, men kan ju så klart ha fel. Oavsett så hur fan rensar gossen

I övrigt så var det ju ren njutning att se killarna smälla på i alla moment! Viktigt viktigt
Skriv svar