Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

min mamma bakar bättre bullar än din mamma och min pappa är starkare än din pappa
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Rix »

Manijock skrev:Klart att det ska buas när spelarna skämmer ut sig. När jag klantar mig på jobbet låter klagomålen inte vänta på sig(jobbar kommunalt). Dock höll jag på att nita en snubbe jag satt i närheten av vid ssk-matchen. Så fort vi kom över röd häver han ur sig: "skjut, skjut, SKJUT"! HELA MATCHEN IGENOM! Samma i powerplay när 50% av publiken skriker skjut så fort man kommer över blålinjen. Snälla ni, läs på lite om bollsport innan ni förpestar läktaren med er närvaro.
När blev ishockey en bollsport :lol:?

Håller förövrigt med dig, visst ska man skjuta mycket i PP. Men det är totalt värdelöst att vi inte utnyttjar det faktum att vi är fler på isen. Pucken måste gå ett par pass runt sen snabba skott med mycket trafik på mål. Sen ska skotten sitta i eller på mål så vi kan få returer att jobba med. Märks att våra unga backar ofta blir stressade i PP och skjuter när det finns 2 fria spelare med bättre läge.

Två bra exempel på hur man gör PP mål är Johners 2 mål i PP. Det första mot Almtuna så vågar Eric Gustavsson hålla i istället för att skjuta, för att sen slå en diagonal pass som Johner bara kan raka in i öppet mål. Simpelt men förbannat snyggt!

Det andra är sist mot IOK hemma. Johner får puck, har halvtaskigt skottläge. Passar Bremberg bakom kassen, åker in mot mål och får tillbaka den. Skjuter direkt och pucken sitter innan målvakten ens hinner säga hej.

PP behöver inte vara svårt, men man behöver inte heller alltid skjuta på första bästa läge.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Don66-2 »

Rix skrev:
Manijock skrev:Klart att det ska buas när spelarna skämmer ut sig. När jag klantar mig på jobbet låter klagomålen inte vänta på sig(jobbar kommunalt). Dock höll jag på att nita en snubbe jag satt i närheten av vid ssk-matchen. Så fort vi kom över röd häver han ur sig: "skjut, skjut, SKJUT"! HELA MATCHEN IGENOM! Samma i powerplay när 50% av publiken skriker skjut så fort man kommer över blålinjen. Snälla ni, läs på lite om bollsport innan ni förpestar läktaren med er närvaro.
När blev ishockey en bollsport :lol:?

Håller förövrigt med dig, visst ska man skjuta mycket i PP. Men det är totalt värdelöst att vi inte utnyttjar det faktum att vi är fler på isen. Pucken måste gå ett par pass runt sen snabba skott med mycket trafik på mål. Sen ska skotten sitta i eller på mål så vi kan få returer att jobba med. Märks att våra unga backar ofta blir stressade i PP och skjuter när det finns 2 fria spelare med bättre läge.

Två bra exempel på hur man gör PP mål är Johners 2 mål i PP. Det första mot Almtuna så vågar Eric Gustavsson hålla i istället för att skjuta, för att sen slå en diagonal pass som Johner bara kan raka in i öppet mål. Simpelt men förbannat snyggt!

Det andra är sist mot IOK hemma. Johner får puck, har halvtaskigt skottläge. Passar Bremberg bakom kassen, åker in mot mål och får tillbaka den. Skjuter direkt och pucken sitter innan målvakten ens hinner säga hej.

PP behöver inte vara svårt, men man behöver inte heller alltid skjuta på första bästa läge.
Bara för att vara sån så klassas faktiskt ishockey som en "bollsport"! ;-)
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Rix »

Don66-2 skrev:
Rix skrev:
Manijock skrev:Klart att det ska buas när spelarna skämmer ut sig. När jag klantar mig på jobbet låter klagomålen inte vänta på sig(jobbar kommunalt). Dock höll jag på att nita en snubbe jag satt i närheten av vid ssk-matchen. Så fort vi kom över röd häver han ur sig: "skjut, skjut, SKJUT"! HELA MATCHEN IGENOM! Samma i powerplay när 50% av publiken skriker skjut så fort man kommer över blålinjen. Snälla ni, läs på lite om bollsport innan ni förpestar läktaren med er närvaro.
När blev ishockey en bollsport :lol:?

Håller förövrigt med dig, visst ska man skjuta mycket i PP. Men det är totalt värdelöst att vi inte utnyttjar det faktum att vi är fler på isen. Pucken måste gå ett par pass runt sen snabba skott med mycket trafik på mål. Sen ska skotten sitta i eller på mål så vi kan få returer att jobba med. Märks att våra unga backar ofta blir stressade i PP och skjuter när det finns 2 fria spelare med bättre läge.

Två bra exempel på hur man gör PP mål är Johners 2 mål i PP. Det första mot Almtuna så vågar Eric Gustavsson hålla i istället för att skjuta, för att sen slå en diagonal pass som Johner bara kan raka in i öppet mål. Simpelt men förbannat snyggt!

Det andra är sist mot IOK hemma. Johner får puck, har halvtaskigt skottläge. Passar Bremberg bakom kassen, åker in mot mål och får tillbaka den. Skjuter direkt och pucken sitter innan målvakten ens hinner säga hej.

PP behöver inte vara svårt, men man behöver inte heller alltid skjuta på första bästa läge.
Bara för att vara sån så klassas faktiskt ishockey som en "bollsport"! ;-)
Haha såg det nu, my bad :( :lol:
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

Nu ser vi till att sjunga våra spelare till seger på onsdag! Jag vet mycket väl att det går trögt nu, men det sista spelarna behöver är oss emot dom.
Calle
Inlägg: 132
Blev medlem: 2008-10-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

DIF - Supportrar med kvalitet

Inlägg av Calle »

Kanske dags för en tråd för att hylla oss själva. Känns lite som att det behövs...

Läser att Gnaget och deras sk supportrar rakt av sviker sin klubb. Publikfiasko. Dryga 3000 på Hovet senaste matchen. En skam för det man kallar hjärta för sin förening och en skymf mot anrika Hovet. Iofs - Otippat!? AIKare! Förbannade medgångssupportrar. Gillar Wesslaus Twitter: "AIK - Vi är överallt! Utom på Hovet..."

Men vi är Djurgården och hade en bra bit över 5000 på plats - när vi hade en sämre uppslutning. När det går tungt! Som nya i Allsvenskan. DET är vad som kallas hjärta för sin förening! Djurgårdshjärta! Stolthet!

Så nu kör vi! Forza Djurgården! Alltid! Oavsett. Låt oss visa de där råttorna hur man beter sig! Tillåt aldrig under 5000 på Hovet! Dit och heja, bort med alla sura miner! Lätta på pressen på våra lirare, vänd det istället ännu mer till den där sjätte spelaren på isen! Då vänder det här. Snabbt!

Vi ger aldrig upp!
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av zetterberg_88 »

Japp nu är det bara att kämpa på och gå på matcherna! Kul att vi var så många sist på bortaplan i Västerås!
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Hajduk »

Inga tifon på g?
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av lajjnus »

Hajduk skrev:Inga tifon på g?
Fabriken bojkottar hockeyn. Tyvärr.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8123
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mattias_87 »

Fast det ryktades väl om att Järnkaminernas dag skulle vara denna säsong?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
David1891
Inlägg: 625
Blev medlem: 2011-01-04
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av David1891 »

Mattias_87 skrev:Fast det ryktades väl om att Järnkaminernas dag skulle vara denna säsong?
Inte JK som har hand om tifona. JK dagen är dog planerad.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Hajduk »

lajjnus skrev:
Hajduk skrev:Inga tifon på g?
Fabriken bojkottar hockeyn. Tyvärr.
Varför? Vet att det var tjafs med JK från förra säsongen men inte Fabriken.
Användarvisningsbild
David1891
Inlägg: 625
Blev medlem: 2011-01-04
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av David1891 »

Hajduk skrev:
lajjnus skrev:
Hajduk skrev:Inga tifon på g?
Fabriken bojkottar hockeyn. Tyvärr.
Varför? Vet att det var tjafs med JK från förra säsongen men inte Fabriken.
Polisgrejen från förra säsongen. Var en incidient där alla med Fabriken och UCS tröjor vart utkastade från Globen endast p.g.a. det. Antar att de inte är nöjda med dialogen de haft med styrelsen..

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Durden
Inlägg: 91
Blev medlem: 2009-08-22
Ort: 116

Re: Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Durden »

David1891 skrev:Polisgrejen från förra säsongen. Var en incidient där alla med Fabriken och UCS tröjor vart utkastade från Globen endast p.g.a. det. Antar att de inte är nöjda med dialogen de haft med styrelsen..

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Började väl redan 2010/2011 i samband med februariderbyt.
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Hajduk »

David1891 skrev:
Hajduk skrev:
lajjnus skrev:
Hajduk skrev:Inga tifon på g?
Fabriken bojkottar hockeyn. Tyvärr.
Varför? Vet att det var tjafs med JK från förra säsongen men inte Fabriken.
Polisgrejen från förra säsongen. Var en incidient där alla med Fabriken och UCS tröjor vart utkastade från Globen endast p.g.a. det. Antar att de inte är nöjda med dialogen de haft med styrelsen..

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Det där är ju helt värdelöst alltså. Styrelsen måste skärpa sig på många plan. Vad är klubben utan supportrarna? Så himla synd att det inte blir några tifon pga clownerna i styrelsen.
Skriv svar