DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Morwin »

Viasat är ju verkligen ett piss företag som inte bryr sig om sina kunder. Pratat med 2 st och dem tycker inte det rätt att vi som sett fram emot matchen inte får någon kompensation för att dem gjort en lista över matcher som ska visas sen inte visar dem. Tacka vet ja Canal Plus
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av BaronVonDif »

Morwin skrev:Viasat är ju verkligen ett piss företag som inte bryr sig om sina kunder. Pratat med 2 st och dem tycker inte det rätt att vi som sett fram emot matchen inte får någon kompensation för att dem gjort en lista över matcher som ska visas sen inte visar dem. Tacka vet ja Canal Plus
Håller med, det står väl lite finstilt att "ändringar i tider och tablån kan förekomma" vilket gör att de kan ändra matcher utan rättsliga åtgärder annars hade du fått igen dina pengar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Don66-2 »

BaronVonDif skrev:
Morwin skrev:Viasat är ju verkligen ett piss företag som inte bryr sig om sina kunder. Pratat med 2 st och dem tycker inte det rätt att vi som sett fram emot matchen inte får någon kompensation för att dem gjort en lista över matcher som ska visas sen inte visar dem. Tacka vet ja Canal Plus
Håller med, det står väl lite finstilt att "ändringar i tider och tablån kan förekomma" vilket gör att de kan ändra matcher utan rättsliga åtgärder annars hade du fått igen dina pengar.
Äh, dom har ju lyckats med målsättningen att få så många Djurgårdare som möjligt att teckna abonnemang iom löftet att "vi inte ska bli besvikna". Skulle tippa att andra halvan av säsongen inte kommer att innehålla lika många DIF-matcher...
lefflan
Inlägg: 410
Blev medlem: 2010-04-20

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av lefflan »

Ja jag ska då ha ut för matchen. Dom kör falsk marknadsföring! Spelar ingen roll om någon säger nått annat. Det här ska jag ta vidare. Blir så jävla förbannad rent ut sagt. Okej om bild och sånt inte är på topp gämt. Men att lura folk på det här viset ska dom inte komma undan med. Så fort kundservice öppnar 1 Ska jag ringa å tricka till det. Sen om jag får något för det ska jag sprida det så jävla mycket det går,så dom får ge till alla!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Kall-El »

OM man köper en match på PPV borde man faan i mig ha rätt att bocka i vilket lag som skall få "lagpengen".

Som det är nu vinner ju de små skitgängen utav helvete på avtalet. det är ju de stora lagen som lockar flest köpare så därmed vore det inte mer än rätt om de större lagen fick en större del av kakan.

Är så satans trött på att sponsra övriga hockeysverige för det är ju inte direkt så att de tvingas betala delar av vår hyra.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 667
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Rudi »

Kör hårt, lefflan! Jag skrev själv ett mail till Viaplays support igår där jag på ett sakligt vis uttryckte mitt ogillande för kanalens sätt att ändra en produkt som man redan sålt och fick faktiskt 100 kr tillgodo för besväret. Även om det tar några minuter så skulle jag nog vilja uppmana alla andra abonnenter att också höra av er till kundservice. Det här är inte rent spel och 100 spänn äter åtminstone upp vad de drar in på en matchabonnent.

En snabb titt på det ursprungliga spelschemat förtäljer nämligen att Djurgården skulle figurera i hela 11 av totalt 38 matcher, d.v.s. i mer än 1/4 av sändningarna i en serie som omfattar 14 lag. Det här står att jämföra med andra publiklag som Leksand (8 matcher, varav en match spelas mot Djurgården) och Malmö (6 matcher, varav en match spelas mot Djurgården).

De har medvetet valt att skylta med spelschemat och Djurgårdens matcher därför att de vet att laget säljer abonnemang. Men nu när man är färdiga med att mjölka föreningens supportrar på pengar så vill man ändra produkten efter eget gottfinnande. Idag utgör inte vi den köpstarka gruppen, kanalen vill istället åt Mora-fantaster och hockeyfans i allmänhet, vilka förväntas punga ut 89 kronor för enstaka matcher så länge Anze Kopitar skrinnar runt där ute på isen.

Men vi har ju fortfarande betalat för det tidigare fastlagda spelschemat. Jag köpte åtminstone inte det här abonnemanget i vetskap om att Rickard Segeborn kan komma att plocka ut och peta in de matcher som bäst passar kanalens och produktens behov efter det att den redan sålts. Man ska ju i någon mån veta vad man betalar för och det här bytet har inget att göra med yttre förhållanden som kanalen inte kan råda över, man vill helt enkelt bara slå mynt av en ny målgrupp nu när man är färdiga med att blåsa en annan.

Jag frågade faktiskt också om det finns någon bestämmelse i villkoren som möjliggör för kanalen att fritt ändra utbudet för att maximera vinsterna och fick till svar att; "Vi har förbehållit [oss] rätten att fritt ändra utbudet då ändringar sker löpande under årets gång".

Jag har för egen del svårigheter med att förstå vad den meningen betyder, men det vet väl inte Mr. Kanalchef heller..
lefflan
Inlägg: 410
Blev medlem: 2010-04-20

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av lefflan »

Rudi skrev:Kör hårt, lefflan! Jag skrev själv ett mail till Viaplays support igår där jag på ett sakligt vis uttryckte mitt ogillande för kanalens sätt att ändra en produkt som man redan sålt och fick faktiskt 100 kr tillgodo för besväret. Även om det tar några minuter så skulle jag nog vilja uppmana alla andra abonnenter att också höra av er till kundservice. Det här är inte rent spel och 100 spänn äter åtminstone upp vad de drar in på en matchabonnent.

En snabb titt på det ursprungliga spelschemat förtäljer nämligen att Djurgården skulle figurera i hela 11 av totalt 38 matcher, d.v.s. i mer än 1/4 av sändningarna i en serie som omfattar 14 lag. Det här står att jämföra med andra publiklag som Leksand (8 matcher, varav en match spelas mot Djurgården) och Malmö (6 matcher, varav en match spelas mot Djurgården).

De har medvetet valt att skylta med spelschemat och Djurgårdens matcher därför att de vet att laget säljer abonnemang. Men nu när man är färdiga med att mjölka föreningens supportrar på pengar så vill man ändra produkten efter eget gottfinnande. Idag utgör inte vi den köpstarka gruppen, kanalen vill istället åt Mora-fantaster och hockeyfans i allmänhet, vilka förväntas punga ut 89 kronor för enstaka matcher så länge Anze Kopitar skrinnar runt där ute på isen.

Men vi har ju fortfarande betalat för det tidigare fastlagda spelschemat. Jag köpte åtminstone inte det här abonnemanget i vetskap om att Rickard Segeborn kan komma att plocka ut och peta in de matcher som bäst passar kanalens och produktens behov efter det att den redan sålts. Man ska ju i någon mån veta vad man betalar för och det här bytet har inget att göra med yttre förhållanden som kanalen inte kan råda över, man vill helt enkelt bara slå mynt av en ny målgrupp nu när man är färdiga med att blåsa en annan.

Jag frågade faktiskt också om det finns någon bestämmelse i villkoren som möjliggör för kanalen att fritt ändra utbudet för att maximera vinsterna och fick till svar att; "Vi har förbehållit [oss] rätten att fritt ändra utbudet då ändringar sker löpande under årets gång".

Jag har för egen del svårigheter med att förstå vad den meningen betyder, men det vet väl inte Mr. Kanalchef heller..


Mycket bra uppdateringar härligt jobbat...


Vill även påpeka att andra matchen Djurgården spelade mot vilka det nu var så strulade den matchen.. SÅ jag fick 99 till godo. Så om jag nu då får 100 som jag borde få eftersom du har fått det.. Då ska alltså både du och jag och övriga supportrar få pengarna tillbaka. HAHAHAHAHA!


Eller rättare sagt en månad gratis***

Det är bra om vi fortsätter såhär.. För i längden kommer dom själva inse vilket misstag de gjorde. Och dom kommer få bjuda alla på en månad.

Tror att jag fick totalt 3-4 månader gratis genom csports förra säsongen för saker strualde. Rätt ska va rätt! :P
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av dutti »

Även jag mailade deras support precis, och uttryckte mitt missnöje. Jag uppmanar alla att följa lefflans (och övrigas) initiativ, Viasat måste få höra vårt missnöje om det ska bli nån ändring på skiten.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av lajjnus »

Har en polare som jobbar på Viaplays support. De har som grundregel att betala kompensation för alla som klagar, så kör hårt! Är man missnöjd så ska man berätta det.
lefflan
Inlägg: 410
Blev medlem: 2010-04-20

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av lefflan »

lajjnus skrev:Har en polare som jobbar på Viaplays support. De har som grundregel att betala kompensation för alla som klagar, så kör hårt! Är man missnöjd så ska man berätta det.

va väll någon av de jag snackade med nyss då :P
Och som jag blir tvungen att ringa igen. Han lag på eller så bröts det ^^


Trevliga snubbar :P Djurgårdare va? :)
lefflan
Inlägg: 410
Blev medlem: 2010-04-20

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av lefflan »

JAG VILL UPPMANA ALLA HÄR ATT SPRIDA VIDARE HUR DÅLIGA ERSÄTTNINGAR VIAPLAY STÅR FÖR.


Har nu ringt om ersättning för att matchen blev ändrad... Jag skulle INTE få någon kompensation.
Jag sa även att det finns folk (som rudi) som har fått det. Men jag skulle inte få det..
Jag sa att det är kränkande mot oss andra kunder och en orättvisa har uppstått.

Jag bad han även hälsa sina chefer att dom kommer gå back på det här. Och att jag som kund kommer föra det här vidare. Jag kommer förmodligen att avsluta mitt abonnemang. Olyckligt men jag känner mig orättvist behandlad.

Matchen Idag kommer sändas på S24 men ligger inte uppe där ännu så ni vet!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Jepe »

Är väl på Hockeyallsvenskan.se som matchen kommer att sändas och inte på s24?!?
2014-04-07, vad hände?
VäsbyMental
Inlägg: 134
Blev medlem: 2012-04-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av VäsbyMental »

Jepe skrev:Är väl på Hockeyallsvenskan.se som matchen kommer att sändas och inte på s24?!?
Den visas på Hockeyallsvenskans hemsida. Korrekt !

Och dom tar även ett jävla ockerpris för matchen !
lefflan
Inlägg: 410
Blev medlem: 2010-04-20

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av lefflan »

VäsbyMental skrev:
Jepe skrev:Är väl på Hockeyallsvenskan.se som matchen kommer att sändas och inte på s24?!?
Den visas på Hockeyallsvenskans hemsida. Korrekt !

Och dom tar även ett jävla ockerpris för matchen !


Men lugn nu.. De sa ju precis på viaplay att matchen kommer sändas på S24. Vi får väll se hur det blir med den saken. Han sa att den inte har kommit upp där än bara.
VäsbyMental
Inlägg: 134
Blev medlem: 2012-04-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av VäsbyMental »

http://www.hockeyallsvenskan.se/nyheter/glxfunyccj


Gissar att Viasat har blandat ihop kanalerna. Kan gå så när Hockeyallsvenskan visar sina matcher på 4 olika ställen

S24 visar Leksand- Troja ikväll
Senast redigerad av VäsbyMental den 2012-09-25 12:45:01, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar