Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Inlägg: 7853
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av Manijock »

Som att förvänta sig att Blondinbella ska vinna nobelpriset.... Inte klokt någonstans!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17551
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Jag hoppas att han får fortsatt speltid på blållinjen i PP i alla fall. Där har vi ingen bättre rightare att använda oavsett. Om vi inte vill testa Lennhammer men då känns det bättre att satsa på Åbergs potential. Men visst kommer de skära ner på hans speltid i 5 mot 5 om han fortsätter såhär.

Om vi drar en positiv slutsats trots att det bara gått fyra matcher så funderar jag kring ifall Challe hade kanske struntat i att värva in någon av våra forwards, exempelvis Tim E (Sorry Jock), ifall han visste att Wennberg och Sörensen skulle se så bra ut i inledning och satsa de pengarna på en tyngre back.

Men det är ju lätt att säga nu. Det hade ju lika gärna kunna varit våra backprospects som "klev fram" och våra unga forwards som såg bleka ut.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av -daniel- »

Manijock skrev:Som att förvänta sig att Blondinbella ska vinna nobelpriset.... Inte klokt någonstans!
...och här kom den mest väntade kommentaren.

Då kan jag kontra med en lika väntad:

Var det bättre att ta in Tim "jag-gör-en-kroppsfint-och-sen-en-till-och-skjuter-snett" Eriksson på en förlängning då..?
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Jag hoppas att han får fortsatt speltid på blållinjen i PP i alla fall.
Det hoppas verkligen jag också. Han måste ju dock visa att han vill och vågar skjuta i PP, har inte sett mycket av den varan änsålänge...
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17551
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Eftersom Bengan och Murray är i Sverige och börjar träna med DIF när som helst borde de väl finnas på plats på matchen kanske? Kanske även en intervju på jumbotronen? Eller om de annonserar att båda är klara. Som de gjorde när Nilson var klar för en återkomst. Oj oj, tanken ger ju en ståfräs.

Nu kör vi. Adam i mål. Åberg gör dubbla hattrick.
Expert.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av Örebroarn »

Daniel942 skrev:
Örebroarn skrev:någon som vet om den här matchen sänds i tv?
Bara att ta sig till Hovet.
Jag jobbar till 17.00 och att sedan ta sig till Hovet som tar ca 2,5 timmar är ingen möjlighet. Försöker åka på helgmatcherna.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av emilin »

SirDIFalot skrev:Eftersom Bengan och Murray är i Sverige och börjar träna med DIF när som helst borde de väl finnas på plats på matchen kanske? Kanske även en intervju på jumbotronen? Eller om de annonserar att båda är klara. Som de gjorde när Nilson var klar för en återkomst. Oj oj, tanken ger ju en ståfräs.

Nu kör vi. Adam i mål. Åberg gör dubbla hattrick.
:D :D Satan i gatan va kul med lite härligt positivt inlägg, mer sånt från alla, vi kan inte döma ut folk efter 4 matcher, vänta 10-15 då kan det vara dax att döma till dess optimist optimist
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av Enbom »

Örebroarn skrev:
Daniel942 skrev:
Örebroarn skrev:någon som vet om den här matchen sänds i tv?
Bara att ta sig till Hovet.
Jag jobbar till 17.00 och att sedan ta sig till Hovet som tar ca 2,5 timmar är ingen möjlighet. Försöker åka på helgmatcherna.
Var lite kreativ. Ungen är en bråkstake och har kvartssamtal jävligt ofta. ;>
Frajn
Inlägg: 195
Blev medlem: 2012-04-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av Frajn »

Örebroarn skrev:någon som vet om den här matchen sänds i tv?
Ja den sänds: http://www.hockeyallsvenskan.se/nyheter/glxfunyccj
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
antti-pekka
Inlägg: 175
Blev medlem: 2007-01-08
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av antti-pekka »

SirDIFalot skrev:
Stentuff skrev:
hockeywife skrev:
-daniel- skrev:Nu tror jag förvisso inte Oskarshamn kommer vara något bottenlag, men kanske vore det läge att spela Adam ändå. Tror vi kommer få en klart svettigare match än Almtuna-matchen exempelvis.

Hur gick det förresten för Reideborn i J20-matchen i helgen? Lite oroande ändå att han inte stått på så länge...
jag hörde förlust..
med Reideborn i mål och Åberg i anfall
Tänker inte yttra mig om Reideborn i målet då jag faktiskt inte sett en enda match hittills med honom, men Åberg tillför fanimej ingenting... Vad hände där egentligen?
Han är tonåring och har varit blek i fyra matcher.

Varför är folk så chockade? Vad trodde folk? Jag vet inte med mig någon 19-åring som är konsekvent i sina prestationer på isen.
Åberg har faktiskt var konsekvent i sina prestationer hittills. Mindre bra i alla matcher :=)
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av android »

Blir det över 4 000 idag tro? Med tanke på att man halverat priset på platserna på långsidan etc. Det finns ju även en hel del platser kvar om man tittar på Ticnet.

Några ungdomslag på plats idag?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av Mattias_87 »

android skrev:Blir det över 4 000 idag tro? Med tanke på att man halverat priset på platserna på långsidan etc.
Aldrig att vi blir under 4000. Det finns inte.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av Daniel942 »

Mattias_87 skrev:
android skrev:Blir det över 4 000 idag tro? Med tanke på att man halverat priset på platserna på långsidan etc.
Aldrig att vi blir under 4000. Det finns inte.
Jag tippar 3500.
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mattias_87 skrev:
android skrev:Blir det över 4 000 idag tro? Med tanke på att man halverat priset på platserna på långsidan etc.
Aldrig att vi blir under 4000. Det finns inte.
Precis, lika sannolikt som att DIF skulle vara ett mittenlag i hockeyallsvenskan....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar