DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Alberget4A
Inlägg: 251
Blev medlem: 2012-09-23

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Alberget4A »

gurra skrev:Mailade och frågade viaplay:

Visas på Viaplay:

30/9: Västerås - Djurgården
5/10: Leksand - Djurgården
10/10: Djurgården - Örebro
21/10: Djurgården - Asplöven
27/10: Södertälje - Djurgården
2/11: Oskarshamn – Djurgården

S24 (sänds inte på Viaplay)
3/10 Djurgården-Karlskoga
12/10 Tingsryd-Djurgården
18/10 Djurgården-Karlskrona
23/10 Almtuna-Djurgården
25/10 Djurgården-Troja
30/10 Djurgården-Mora

Detta fick jag av supporten.
Använder du dig av Viaplay? Hur ser tablån ut för dig? Syns dessa matcher i tablån på viaplay.se?
lefflan
Inlägg: 410
Blev medlem: 2010-04-20

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av lefflan »

melker skrev:
gurra skrev:Mailade och frågade viaplay:

Visas på Viaplay:

30/9: Västerås - Djurgården
5/10: Leksand - Djurgården
10/10: Djurgården - Örebro
21/10: Djurgården - Asplöven
27/10: Södertälje - Djurgården
2/11: Oskarshamn – Djurgården

S24 (sänds inte på Viaplay)
3/10 Djurgården-Karlskoga
12/10 Tingsryd-Djurgården
18/10 Djurgården-Karlskrona
23/10 Almtuna-Djurgården
25/10 Djurgården-Troja
30/10 Djurgården-Mora

Detta fick jag av supporten.
Malmö - Djurgården på fredag kommer visas i TV10.


Det ser ut som det är rätt så gämt fördelat mellan s24 och viaplay enligt din lista. Ungefär varannan match. Så det blir till att köpa abonnermang från s24 med då. Eller vad tycker ni andra??
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av crike »

Själv har jag bara kört IE med Viaplay...ok kör det på paddan också. Iaf På tjejens lilla Asus går det skitfint, likaså på paddan men på den rätt nya Vaion går det sjukt dåligt. Tycker också att det är rätt dåligt när man kopplar in det i TV´n men har polare som kör det direkt via sina smart-TV och där funkar det prima.

Själv vägrar jag S24, har bara kollat en sändning där en gång och det var ju värre än en cam från Thailand. Sen om Ros ska hålla på och kommentera så går det absolut inte. Killen gör sig inte i TV, vare sig hans plyte eller hans röst och åsikter för den delen.

Nu med denna bregänsade tablå så vette fan vad jag ska göra, har ju inte lyxen att kunna gå på hemmamatcherna och att kånka södra Sverige runt i veckodagarna är inte riktigt förenligt med arbetet. Hade innan detta inte ens tänkt på att man inte skulle höra matcherna på radio men även den "lyxen" begränsas rätt markant med degraderingen.

Näe fy fan, upp med egna tv-rättigheter!
Alberget4A
Inlägg: 251
Blev medlem: 2012-09-23

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Alberget4A »

crike skrev:Själv har jag bara kört IE med Viaplay...ok kör det på paddan också. Iaf På tjejens lilla Asus går det skitfint, likaså på paddan men på den rätt nya Vaion går det sjukt dåligt. Tycker också att det är rätt dåligt när man kopplar in det i TV´n men har polare som kör det direkt via sina smart-TV och där funkar det prima.

Själv vägrar jag S24, har bara kollat en sändning där en gång och det var ju värre än en cam från Thailand. Sen om Ros ska hålla på och kommentera så går det absolut inte. Killen gör sig inte i TV, vare sig hans plyte eller hans röst och åsikter för den delen.

Nu med denna bregänsade tablå så vette fan vad jag ska göra, har ju inte lyxen att kunna gå på hemmamatcherna och att kånka södra Sverige runt i veckodagarna är inte riktigt förenligt med arbetet. Hade innan detta inte ens tänkt på att man inte skulle höra matcherna på radio men även den "lyxen" begränsas rätt markant med degraderingen.

Näe fy fan, upp med egna tv-rättigheter!
Får väl fråga dig också. Hur ser tablån ut för dig på viaplay.se? Finns t ex matchen Västerås - Djurgården den 30/9 uppe för dig?
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av crike »

Alberget4A skrev:
crike skrev:Själv har jag bara kört IE med Viaplay...ok kör det på paddan också. Iaf På tjejens lilla Asus går det skitfint, likaså på paddan men på den rätt nya Vaion går det sjukt dåligt. Tycker också att det är rätt dåligt när man kopplar in det i TV´n men har polare som kör det direkt via sina smart-TV och där funkar det prima.

Själv vägrar jag S24, har bara kollat en sändning där en gång och det var ju värre än en cam från Thailand. Sen om Ros ska hålla på och kommentera så går det absolut inte. Killen gör sig inte i TV, vare sig hans plyte eller hans röst och åsikter för den delen.

Nu med denna bregänsade tablå så vette fan vad jag ska göra, har ju inte lyxen att kunna gå på hemmamatcherna och att kånka södra Sverige runt i veckodagarna är inte riktigt förenligt med arbetet. Hade innan detta inte ens tänkt på att man inte skulle höra matcherna på radio men även den "lyxen" begränsas rätt markant med degraderingen.

Näe fy fan, upp med egna tv-rättigheter!
Får väl fråga dig också. Hur ser tablån ut för dig på viaplay.se? Finns t ex matchen Västerås - Djurgården den 30/9 uppe för dig?
Just nu är det helt tomt förutom matchen mot Malmö på fredag. Med det menar jag att ingenting syns, ingen fotboll, nada.


edit. Sorry det var en lite för stor lögn. Såg inget på tis-ons :) men sen ser jag en del från andra sporter. Däremot ser jag bara MIF-DIF som sagt.
Alberget4A
Inlägg: 251
Blev medlem: 2012-09-23

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Alberget4A »

crike skrev:
Alberget4A skrev:
crike skrev:Själv har jag bara kört IE med Viaplay...ok kör det på paddan också. Iaf På tjejens lilla Asus går det skitfint, likaså på paddan men på den rätt nya Vaion går det sjukt dåligt. Tycker också att det är rätt dåligt när man kopplar in det i TV´n men har polare som kör det direkt via sina smart-TV och där funkar det prima.

Själv vägrar jag S24, har bara kollat en sändning där en gång och det var ju värre än en cam från Thailand. Sen om Ros ska hålla på och kommentera så går det absolut inte. Killen gör sig inte i TV, vare sig hans plyte eller hans röst och åsikter för den delen.

Nu med denna bregänsade tablå så vette fan vad jag ska göra, har ju inte lyxen att kunna gå på hemmamatcherna och att kånka södra Sverige runt i veckodagarna är inte riktigt förenligt med arbetet. Hade innan detta inte ens tänkt på att man inte skulle höra matcherna på radio men även den "lyxen" begränsas rätt markant med degraderingen.

Näe fy fan, upp med egna tv-rättigheter!
Får väl fråga dig också. Hur ser tablån ut för dig på viaplay.se? Finns t ex matchen Västerås - Djurgården den 30/9 uppe för dig?
Just nu är det helt tomt förutom matchen mot Malmö på fredag. Med det menar jag att ingenting syns, ingen fotboll, nada.


edit. Sorry det var en lite för stor lögn. Såg inget på tis-ons :) men sen ser jag en del från andra sporter. Däremot ser jag bara MIF-DIF som sagt.
Precis som för mig. Ser NFL, golf, fotboll, motor och sånt men det enda från HA är MIF-DIF...

Enda anledningen till att jag har viaplay är hockeyallsvenskan.. så det är ju jävligt kul att man får se det man vill.
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av sPTNC »

gurra skrev:Mailade och frågade viaplay:

Visas på Viaplay:

30/9: Västerås - Djurgården
5/10: Leksand - Djurgården
10/10: Djurgården - Örebro
21/10: Djurgården - Asplöven
27/10: Södertälje - Djurgården
2/11: Oskarshamn – Djurgården

S24 (sänds inte på Viaplay)
3/10 Djurgården-Karlskoga
12/10 Tingsryd-Djurgården
18/10 Djurgården-Karlskrona
23/10 Almtuna-Djurgården
25/10 Djurgården-Troja
30/10 Djurgården-Mora

Detta fick jag av supporten.
Viaplay är väl fortfarande bara en spegling av sändningen från Viasat Hockey?
Kör själv i dagsläget med Viasat Hockey och ett S24 abonemang och det känns i dagsläget som att det är det "optimala" för att stinna sin Djurgårds abstinens.
Någon som vet om Viasat kommer sända mer matcher genom Viaplay framöver? Dvs, inte bara speglingar utan "egna" matcher?
Alberget4A
Inlägg: 251
Blev medlem: 2012-09-23

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Alberget4A »

sPTNC skrev:
gurra skrev:Mailade och frågade viaplay:

Visas på Viaplay:

30/9: Västerås - Djurgården
5/10: Leksand - Djurgården
10/10: Djurgården - Örebro
21/10: Djurgården - Asplöven
27/10: Södertälje - Djurgården
2/11: Oskarshamn – Djurgården

S24 (sänds inte på Viaplay)
3/10 Djurgården-Karlskoga
12/10 Tingsryd-Djurgården
18/10 Djurgården-Karlskrona
23/10 Almtuna-Djurgården
25/10 Djurgården-Troja
30/10 Djurgården-Mora

Detta fick jag av supporten.
Viaplay är väl fortfarande bara en spegling av sändningen från Viasat Hockey?
Kör själv i dagsläget med Viasat Hockey och ett S24 abonemang och det känns i dagsläget som att det är det "optimala" för att stinna sin Djurgårds abstinens.
Någon som vet om Viasat kommer sända mer matcher genom Viaplay framöver? Dvs, inte bara speglingar utan "egna" matcher?
Skulle väl i dagsläget vilja likna Viaplays spegling av Viasat Hockey som en spegling i ett fönster ungefär.. Fan vad det här går mej på nerverna, som ni kanske märker.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av melker »

sPTNC skrev:Någon som vet om Viasat kommer sända mer matcher genom Viaplay framöver? Dvs, inte bara speglingar utan "egna" matcher?
Nej det kommer inte att sända enbart Viaplay-matcher. All live-sport som Viasats kanaler visar visas även i Viaplay.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av sPTNC »

melker skrev:
sPTNC skrev:Någon som vet om Viasat kommer sända mer matcher genom Viaplay framöver? Dvs, inte bara speglingar utan "egna" matcher?
Nej det kommer inte att sända enbart Viaplay-matcher. All live-sport som Viasats kanaler visar visas även i Viaplay.
Ok, tack!
Då behöver man med andra ord inte utöka sortimentet här hemma.
Verkligen imponerande hockey satsning av Viasat!
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Pogue Mahone »

Vill bara råda alla som funderar på att skaffa s24 för att se DIF matcherna att inte göra det. Jag köpte Mora matchen och måste säga att det är det sämsta jag någonsin varit med om. Katastrofalt dålig bild! Jag hade hört om detta innan jag köpte matchen men tänkte ändå att det inte kunde vara så dåligt... jösses vad fel jag hade... Såg inte pucken om den inte låg still. såg inte nr på spelarnas rygg osv osv.... hemsk sändning. Så köp INTE s24 sändningarna. De är ett hån mot idrott och jag förstår inte varför dem köper rättigheterna till matcherna om de ändå inte ens försöker göra det bra. Jag skulle fan göra skiten bättre med ett trådlöst internet till en laptop och en webbkamera där som jag skypar ut bilden med åt folk. Sen att man skall få stå och lyssna på Ros igenom en match gör inte saken bättre. Jag slutade kolla på matchen en bit in i första perioden och la mig och soffan och sov istället och drömde vad som hände.

Köp inte s24! ge dem idioterna inte ett öre! Sämsta skiten någonsin.

Tänk er att ni laddat hem (fy skäms på er) en film som är en cam där en snubbe sitter med sin iphone och filmar en film där snubben framför har ett ballonghuvud och är 2.40 lång, så mkt ser man... KÖP INTE SKITEN :twisted:
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Staten »

Matchen kommer sändas på hockeyallsvenskan.se. Priset är 129 kr. Det finns ingen chans i helvetet att jag kommer betala det. Förmodligen helt jäkla urusel kvalitet. Fan ta dom.
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Lucky Luke »

Staten skrev:Matchen kommer sändas på hockeyallsvenskan.se. Priset är 129 kr. Det finns ingen chans i helvetet att jag kommer betala det. Förmodligen helt jäkla urusel kvalitet. Fan ta dom.
Var ser du det? Hittar ingen info om DIFs match i morgon på hockeyallsvenskans hemsida....
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Staten »

Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Lucky Luke »

Ok, tack för det.
Skriv svar