Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

pulverapa skrev:
jensa öhling skrev:Om man tror att Ottosson skulle spela för 50K förstår jag att man känner sig lurad. Men då handlar det ju mer om att man inte kan marknaden alls. Att Otto dessutom ska ta en lägre lön för att han är lojal och trogen är fel. Det bör belönas, inte straffas.
Tycker du Ottosson ska ha samma, lön som Ölvestad?
Varför ska de båda jämföras? De har olika roller i laget.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av jensa öhling »

pulverapa// Ja, det tycker jag känns rimligt. Visst, Otto börjar bli till åren och bör rimligen inte bli bättre men så sent som förra säsongen var han inte ett dugg sämre än Ölvestad. På ett korttidskontrakt (1 år) bör han få samma lön. Möjligen något lägre om det är ett kontrakt över flera år.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
jensa öhling skrev:Om man tror att Ottosson skulle spela för 50K förstår jag att man känner sig lurad. Men då handlar det ju mer om att man inte kan marknaden alls. Att Otto dessutom ska ta en lägre lön för att han är lojal och trogen är fel. Det bör belönas, inte straffas.
Folk stirrar tamejfan bra på kronorna... Är det ingen som ser förbi lönechecken? En stor del av klubbens problem kanske ligger i att det är pengarna som är viktigast. Sporten kommer på andra eller tredje plats. Ta hand om spelarna, visa att de är betydelsefulla, för ett trasigt ego presterar aldrig. Visa att det finns mer än bara kr kr kr. "Show me the Money" gapar Tom Cruise och Cuba Gooding Jr i "Jerry Maguire" - Det visar sig ju senare att (sensmoral, ja visst..) att det inte är pengarna som får honom att prestera, det är förtroendet och den mänskliga kontakten. Sånt borde vara prio ett.

Otto och DIF förhandlar. Det är ju bra. Vi behöver Otto i laget. Det går inte att bortse från. Han är ju utan tvivel en av de bästa som kommer (hepp) spela i HA i vinter. Att inte vilja ha honom är ju bara galet.
Jag tror du har väldigt fel här.

I en löneförhandling är det ekonomiska det huvudsakliga. Inte "den mänskliga kontakten". Challe har ju dessutom sagt att det brast av ekonomiska anledningar.
Expert.
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av nevyn »

SirDIFalot skrev: Jag tror du har väldigt fel här.

I en löneförhandling är det ekonomiska det huvudsakliga. Inte "den mänskliga kontakten". Challe har ju dessutom sagt att det brast av ekonomiska anledningar.
Ur Challes synvinkel ja. Men om man ger ett bud, får ett motbud och först 2 månader senare (om det stämmer man får inte glömma att vara källkritisk mot Otto också) svarar med ett lägre bud, samtidigt som man inte svarar på mail eller telefon på den tiden (återigen, källkritik) så är det klart inte den bästa förhandlingstaktiken om man verkligen vill ha kvar killen.

E: Som personlig reflektion kan jag notera att jag har tackat nej till ekonomiskt mer fördelaktiga jobberbjudanden bara för att kemin mellan mig och chefen inte fungerade helt hundra.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av pulverapa »

jensa öhling skrev:pulverapa// Ja, det tycker jag känns rimligt. Visst, Otto börjar bli till åren och bör rimligen inte bli bättre men så sent som förra säsongen var han inte ett dugg sämre än Ölvestad. På ett korttidskontrakt (1 år) bör han få samma lön. Möjligen något lägre om det är ett kontrakt över flera år.
Ja, men då är ju budet på 70k/mån ett helt okej bud från DIF...? Ölvestad tjänar ju någonstans därikring.
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Lucky Luke »

Magnutz skrev:
jensa öhling skrev:Om man tror att Ottosson skulle spela för 50K förstår jag att man känner sig lurad. Men då handlar det ju mer om att man inte kan marknaden alls. Att Otto dessutom ska ta en lägre lön för att han är lojal och trogen är fel. Det bör belönas, inte straffas.
Folk stirrar tamejfan bra på kronorna... Är det ingen som ser förbi lönechecken? En stor del av klubbens problem kanske ligger i att det är pengarna som är viktigast. Sporten kommer på andra eller tredje plats. Ta hand om spelarna, visa att de är betydelsefulla, för ett trasigt ego presterar aldrig. Visa att det finns mer än bara kr kr kr. "Show me the Money" gapar Tom Cruise och Cuba Gooding Jr i "Jerry Maguire" - Det visar sig ju senare att (sensmoral, ja visst..) att det inte är pengarna som får honom att prestera, det är förtroendet och den mänskliga kontakten. Sånt borde vara prio ett.

Otto och DIF förhandlar. Det är ju bra. Vi behöver Otto i laget. Det går inte att bortse från. Han är ju utan tvivel en av de bästa som kommer (hepp) spela i HA i vinter. Att inte vilja ha honom är ju bara galet.
Helt rätt. DIF utan Otto är som Julafton utan tomte som Ölvestad så fint sa det. :D
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Fricke »

pulverapa skrev:
jensa öhling skrev:pulverapa// Ja, det tycker jag känns rimligt. Visst, Otto börjar bli till åren och bör rimligen inte bli bättre men så sent som förra säsongen var han inte ett dugg sämre än Ölvestad. På ett korttidskontrakt (1 år) bör han få samma lön. Möjligen något lägre om det är ett kontrakt över flera år.
Ja, men då är ju budet på 70k/mån ett helt okej bud från DIF...? Ölvestad tjänar ju någonstans därikring.
Ölvestad har förmodligen fått lön sedan april (kontraktet skrevs 22/4). Givet att man skriver kontrakt för säsongen (och inte 12 månaders) gör det faktiskt stor skillnad - Otto givet att han signar i augusti kanske går "miste" fyra månadslöner. Visserligen på eget bevåg - men just sayin...
Användarvisningsbild
Yellowhand
Inlägg: 63
Blev medlem: 2012-07-03

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Yellowhand »

Trollen dansar och ler i skogen!
Mattebo for president!
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av jensa öhling »

Pulverapa// Jag tror ju Ölvestad tjänar mer än så, men ingen av oss har sett kontraktet så det kan vi ju släppa. Som jag skrev tidigare tycker jag 70K är en okej lön och jag tror Otto ångrar att han inte tog det, särskilt nu när han fått gå utan lön sedan april. Däremot vänder jag mig emot att folk jämföra med knegarlöner och dessutom verkar tro att spelare som Linkan och Ölvestad tjänar mindre än vad Otto erbjudits.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

Yellowhand skrev:Trollen dansar och ler i skogen!
@rosenrssande och @enkelp är tamejfan chefstroll.

Börjar tro det är dags att klippa alla band till skvallerpressens gamar. Onlineversionerna också. Klubbarna borde stänga dörren för T Ros m fl och bara använda justa journalister. Visst gör de bra insatser ibland med allt för ofta ör de rent sviniga och bara ute efter sensation

Har ingen respekt kvar för dem.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

Hej alla,

Har just genom ett enkelt telefonsamtal till en känd djurgårdssponsor fixat ytterligare 10.000kr till insamlingen.
Kan någon hjälpa mig ringa runt?
Vänligen PM:a mig eller maila raddaotto@gmail.com!
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av KYLERKYLER »

:D
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av KYLERKYLER »

cCat skrev:Hej alla,

Har just genom ett enkelt telefonsamtal till en känd djurgårdssponsor fixat ytterligare 10.000kr till insamlingen.
Kan någon hjälpa mig ringa runt?
Vänligen PM:a mig eller maila raddaotto@gmail.com!

Det är sådana här saker vi vill se i denna tråd. Inte läsa om vad "lurade" människor gissar vad Otto eller andra spelare tjänar. De kan gott skapa en ny tråd att skriva av sig på.

Otto kommer att göra mer nytta för laget än den fjärdecentern som blir petat. Kanske kan vara skillnad på allsvenskan och Elitserien. Vi behöver fler äldre spelare i laget än vad vi nu har.

Jag hoppas att fler kommer att köpa tröjor. Skänk inte 500:-, köp en tröja istället. Om 20 tröjor är sålda genererar det endast en vinst på 4000:- om de 100 inköpta tröjorna har ett självkostnadspris på 10.000:-. Skänk därefter pengarna till Otto under säsongen utan inblandning från DIF. På detta vis avgår inga sociala avgifter 60.000:- blir då nettopengar. Ingen gåvoskatt avgår.


Beundrandsvärt arbete av er som håller i trådarna. Ni negativa forummedlemmar kan gott hålla er till en egen tråd. Inte förstöra för de som faktiskt gör något bra och inte får en enda krona för jobbet.
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

KYLERKYLER skrev:
cCat skrev:Hej alla,

Har just genom ett enkelt telefonsamtal till en känd djurgårdssponsor fixat ytterligare 10.000kr till insamlingen.
Kan någon hjälpa mig ringa runt?
Vänligen PM:a mig eller maila raddaotto@gmail.com!

Det är sådana här saker vi vill se i denna tråd. Inte läsa om vad "lurade" människor gissar vad Otto eller andra spelare tjänar. De kan gott skapa en ny tråd att skriva av sig på.

Otto kommer att göra mer nytta för laget än den fjärdecentern som blir petat. Kanske kan vara skillnad på allsvenskan och Elitserien. Vi behöver fler äldre spelare i laget än vad vi nu har.

Jag hoppas att fler kommer att köpa tröjor. Skänk inte 500:-, köp en tröja istället. Om 20 tröjor är sålda genererar det endast en vinst på 4000:- om de 100 inköpta tröjorna har ett självkostnadspris på 10.000:-. Skänk därefter pengarna till Otto under säsongen utan inblandning från DIF. På detta vis avgår inga sociala avgifter 60.000:- blir då nettopengar. Ingen gåvoskatt avgår.


Beundrandsvärt arbete av er som håller i trådarna. Ni negativa forummedlemmar kan gott hålla er till en egen tråd. Inte förstöra för de som faktiskt gör något bra och inte får en enda krona för jobbet.
Det är så att jag tror att vi får betala 5.000kr för tröjorna, det är inte riktigt klarlagt än om DIF står för den kostnaden eller inte.
Jag har just nu cirka 12.000kr från försäljningen.
Säljer jag samtliga så är det som sagt 60.000kr i vinst.
Ännu är inte pengarna insatta på dif's konto, kanske är bättre att ge Otto dessa pengar privat? :)
Köp T-shirtar, alla som köper kommer att få möjlighet vid ett event framöver att få den signerad av Otto själv!
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Lucky Luke »

KYLERKYLER skrev:
cCat skrev:Hej alla,

Har just genom ett enkelt telefonsamtal till en känd djurgårdssponsor fixat ytterligare 10.000kr till insamlingen.
Kan någon hjälpa mig ringa runt?
Vänligen PM:a mig eller maila raddaotto@gmail.com!

Det är sådana här saker vi vill se i denna tråd. Inte läsa om vad "lurade" människor gissar vad Otto eller andra spelare tjänar. De kan gott skapa en ny tråd att skriva av sig på.

Otto kommer att göra mer nytta för laget än den fjärdecentern som blir petat. Kanske kan vara skillnad på allsvenskan och Elitserien. Vi behöver fler äldre spelare i laget än vad vi nu har.

Jag hoppas att fler kommer att köpa tröjor. Skänk inte 500:-, köp en tröja istället. Om 20 tröjor är sålda genererar det endast en vinst på 4000:- om de 100 inköpta tröjorna har ett självkostnadspris på 10.000:-. Skänk därefter pengarna till Otto under säsongen utan inblandning från DIF. På detta vis avgår inga sociala avgifter 60.000:- blir då nettopengar. Ingen gåvoskatt avgår.


Beundrandsvärt arbete av er som håller i trådarna. Ni negativa forummedlemmar kan gott hålla er till en egen tråd. Inte förstöra för de som faktiskt gör något bra och inte får en enda krona för jobbet.
+1
Skriv svar