Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Jag börjar tro att DIF aldrig varit direkt positiva till insamlingen, men gått med på det ändå... Undrar egentligen hur Challe uttryckte sig till Martin tidigare? Vore väldigt intressant att få svar på.
Det spinns otroligt mycket negativt kring vår klubb nu.

Det är dags för jävligt öppna dialoger. Berätta hur det ser ut. På alla plan. Öppenhet dödar rykten och skitprat. Lehiste har en chans att göra skillnad. Hoppas på det.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:Jag börjar tro att DIF aldrig varit direkt positiva till insamlingen, men gått med på det ändå... Undrar egentligen hur Challe uttryckte sig till Martin tidigare? Vore väldigt intressant att få svar på.
Det spinns otroligt mycket negativt kring vår klubb nu.

Det är dags för jävligt öppna dialoger. Berätta hur det ser ut. På alla plan. Öppenhet dödar rykten och skitprat. Lehiste har en chans att göra skillnad. Hoppas på det.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Det har alltid varit en skyddad verkstad i Djurgården, skulle tyvärr inte hoppas på några större förändringar i framtiden. Visst kan man hoppas dock.
Bild
Dif Sundsvall
Inlägg: 18
Blev medlem: 2012-07-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Dif Sundsvall »

Nu har det väl runnit över om åsikter gällande Otto, men ska jag dra ut kontentan av vad som skrivits i media och mailet jag fick av Marie som hade messat med otto under gårdagen.
Och kontentan är väl att han inte bara ska ha "marknadsmässig" lön är väl att han tycker det ska väl vara jämt fördelat på spelarna i laget, iaf gamle rävarna. (Lägre bud än fimpen och ölvestad)

Inget konstigt tycker jag ?!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Nu tror jag inte Otto fått ett sämre bud än dom, bara en större procentuell sänkning då han hade bättre pröjs än dom innan.

Ser dock inte varför just dom skulle få likvärda bud bara för att alla hamnar i kategorin trotjänare. Det är väl upp till Challe hur högt han värderar dom helt enkelt ur ett framtidsperspektiv.
Expert.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:Jag börjar tro att DIF aldrig varit direkt positiva till insamlingen, men gått med på det ändå... Undrar egentligen hur Challe uttryckte sig till Martin tidigare? Vore väldigt intressant att få svar på.
Detta är min bild också. Det räcker lite att sätta sig in i Challes situation så inser man att det blir en klurig ekvation. Jag hade föredragit en allmän insamling även om jag förstår att det är svårt att genomföra utan "fokus" som har nämnts här.

DIF har erbjudit Otto en lön som de känner är lämplig givet alla parametrar. Jag ser inget konstigt alls med parterna inte är överens. Förr eller senare så händer det i nästan alla relationer mellan lag och spelare.

Otto har vart "trogen" under en lång tid men vi ska inte glömma bort att DIF också har vart en lojal arbetsgivare -- handen på hjärtat så har inte Otto vart så otroligt bra som legenden målas upp här men han har ändå prenumererat på 1:a centerplats med en förmodad lön som är marknadsmässig för en 1:a center. Han var direkt osynlig under kvalet. Han tog en time-out under 2005 när vi låg djupt i skiten med ett svagt lag.

Jag hade trots allt välkomnat Otto i förstaläget innan allt strul. Men som det ser ut nu med insamlingar och löneförhandlingar i medier, så ser jag tyvärr inga bra avslut på den här frågan med bibehållen trovärdighet och auktoritet i ledningen, god stämning i laget och en gruppdynamik där alla slåss för varandra. Detta är för mig viktigare än vilken enskild spelare som helst.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
-daniel- skrev:Jag börjar tro att DIF aldrig varit direkt positiva till insamlingen, men gått med på det ändå... Undrar egentligen hur Challe uttryckte sig till Martin tidigare? Vore väldigt intressant att få svar på.
Detta är min bild också. Det räcker lite att sätta sig in i Challes situation så inser man att det blir en klurig ekvation. Jag hade föredragit en allmän insamling även om jag förstår att det är svårt att genomföra utan "fokus" som har nämnts här.

DIF har erbjudit Otto en lön som de känner är lämplig givet alla parametrar. Jag ser inget konstigt alls med parterna inte är överens. Förr eller senare så händer det i nästan alla relationer mellan lag och spelare.

Otto har vart "trogen" under en lång tid men vi ska inte glömma bort att DIF också har vart en lojal arbetsgivare -- handen på hjärtat så har inte Otto vart så otroligt bra som legenden målas upp här men han har ändå prenumererat på 1:a centerplats med en förmodad lön som är marknadsmässig för en 1:a center. Han var direkt osynlig under kvalet. Han tog en time-out under 2005 när vi låg djupt i skiten med ett svagt lag.

Jag hade trots allt välkomnat Otto i förstaläget innan allt strul. Men som det ser ut nu med insamlingar och löneförhandlingar i medier, så ser jag tyvärr inga bra avslut på den här frågan med bibehållen trovärdighet och auktoritet i ledningen, god stämning i laget och en gruppdynamik där alla slåss för varandra. Detta är för mig viktigare än vilken enskild spelare som helst.
Ja, Otto har haft en del riktigt svaga år då han såg ut att vara slut. Men DIF satsade vidare på honom ändå. Han är ingen förstacenter som varit DIF-trogen trots bättre erbjudanden varje år i 10 år som vissa verkar vilja få det till.
Expert.
Dif Sundsvall
Inlägg: 18
Blev medlem: 2012-07-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Dif Sundsvall »

Där håller jag med dej, men tycker då faktiskt att Otto är viktigare än både Ölvestad och Fimpen.
I mina ögon så tycker jag han är värd mer lön än dom både procentuellt och i antal kronor.
Och han är väl med i kategorin, väldigt värdefulla spelare.
Sen en gissning är väl att dom provat med lite skam bud när han är utan agent att föra hans talan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Kanske är det inte svårare än så att det är samma problem som de varit de senaste åren. Tommy Engström vill en sak, sportkommitéen vill en sak, sportmänniskorna i styrelsen vill en sak (Ola Josefsson främst) och sportchefen får inte fria händer att göra det han vill. Säga vad man vill om Järlan men att vara sportchef i DIF är inte att ha fria händer direkt. Styrelsen hade sina värvningar(hemvändarna) och Järlan sina. Och just nu är det väldigt delade åsikter inom DIF hur vida man vill ha kvar Ottosson eller inte?
Expert.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Morwin »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5153242.ab

Kristofer Ottosson, 36, har valt att nobba tre bud från Djurgården.

Nu förklarar han varför.

– Jag vill ha marknadsmässig lön. Och jag har hamnat i skiten ekonomiskt av det här, säger Ottosson.


Men stackare, vill du ha min lön på 15k innan skatt ? NÖJ DIG
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Morwin »

Dif Sundsvall skrev:Där håller jag med dej, men tycker då faktiskt att Otto är viktigare än både Ölvestad och Fimpen.
I mina ögon så tycker jag han är värd mer lön än dom både procentuellt och i antal kronor.
Och han är väl med i kategorin, väldigt värdefulla spelare.
Sen en gissning är väl att dom provat med lite skam bud när han är utan agent att föra hans talan.
kan inte hålla med om att otto är viktigare :/ Fimpen och ölvestad är ju sånna energi spelare och sa ju direkt att dem ville förlänga med DIF när vi åkte ner för att hjälpa dem.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Jepe »

Hur som haver, behöver bli ett slut på detta nu så alla får veta hur det ligger till. Krävs ett starkt ledarskap för att få en sammansatt grupp i det här läget. Blir en bra prövning för Challe. Oavsett vad så vill jag nu ha ett avslut, ett ja eller nej så vi kan gå vidare från den här historien.

Skulle Otto få plats i laget så tror jag nog inte att se skulle slita sönder lagbygget direkt. Så känsliga kan spelarna inte vara. Men det är ju inte heller den bästa situationen för gruppdynamiken. Nu får ledningen slita hårt och se till att hela den här situationen får ett avslut.
2014-04-07, vad hände?
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Morwin »

Säger fortfarande som ja sa förut. Ska vi kunna komma upp till ES så tycker ja då vi kan lägga pengarna ( även om ja betalat själv ) på t.ex någon som C strömberg så man får valuta för pengarna, även om otto är duktig och så i boxplay så nja
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Dif Sundsvall
Inlägg: 18
Blev medlem: 2012-07-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Dif Sundsvall »

Morwin skrev:
Dif Sundsvall skrev:Där håller jag med dej, men tycker då faktiskt att Otto är viktigare än både Ölvestad och Fimpen.
I mina ögon så tycker jag han är värd mer lön än dom både procentuellt och i antal kronor.
Och han är väl med i kategorin, väldigt värdefulla spelare.
Sen en gissning är väl att dom provat med lite skam bud när han är utan agent att föra hans talan.
kan inte hålla med om att otto är viktigare :/ Fimpen och ölvestad är ju sånna energi spelare och sa ju direkt att dem ville förlänga med DIF när vi åkte ner för att hjälpa dem.
Jo men det sa ju även Ottosson, och sen kom inget bud från dif.
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

-daniel- skrev:Jag börjar tro att DIF aldrig varit direkt positiva till insamlingen, men gått med på det ändå... Undrar egentligen hur Challe uttryckte sig till Martin tidigare? Vore väldigt intressant att få svar på.
Challe sa följande:

"Ingen skulle vara gladare än jag att få ha Otto med i truppen. Han skulle definitivt vara en viktig tillgång för laget, det råder det ingen tvekan om."
Samt att han stöttade insamlingen och att det var flera inom styrelsen som skulle jobba för att få fram mer pengar till att få Otto kvar.

Så att Djurgården vill ha Otto kvar i truppen råder det (enligt mig) ingen som helst tvekan om.
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Avery
Inlägg: 19
Blev medlem: 2012-02-26

Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Avery »

Det var som fan. Nu bekräftar Otto alltså mer eller mindre Ros bild av det hela och inte nog med det, han medger indirekt att han lurat Hallman i hennes tidigare intervju... Alltså det jag känner med Hallman är att hon är för mkt polare och gårdare för att göra ett seriöst trovärdigt jobb som journalist. Spelare känner att de kan säga vad hon vill höra och så känns det bäst för dem också. Gillar Hallman bättre som sympatisk människa såklart men föredrar Ros som hockeyjournalist, även om man retar sig på honom. Läser man Hallmans Otto-snack igen känns det verkligen inte som Otto "snackar ut" utan bara som om han lindar in och håller inne med grejer.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Skriv svar