Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIFerik
Inlägg: 3
Blev medlem: 2012-07-04
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av DIFerik »

Kan även tänka mig att bli månadsgivare om Otto kommer tillbaka
Lundin
Inlägg: 12
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Lundin »

300:-
Rogga
Inlägg: 146
Blev medlem: 2010-10-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Rogga »

Kan man inte lägga upp ett räkneverk någonstans så att vi kan få uppdateringar på hur det går? :)
Användarvisningsbild
b9kish
Inlägg: 26
Blev medlem: 2012-04-04
Kontakt:

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av b9kish »

Rogga skrev:Kan man inte lägga upp ett räkneverk någonstans så att vi kan få uppdateringar på hur det går? :)
Finnes på:
* www.räddaotto.se
* www.tinyletter.com/raddaotto
Alltid Oavsett, förevigt Djurgården
chrille64
Inlägg: 22
Blev medlem: 2012-06-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av chrille64 »

katten ville bidra med 150 kr insatta idag
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Andy »

Lucky Luke skrev:Jag tycker att kampanjen gott kan fortsätta ett tag till efter att vi uppnått 500.000 kr oavsett vad Otto väljer – vara kvar i laget eller avsluta sin karriär (vilket jag verkligen inte hoppas). Oavsett vilket kan jag inte tänka mig att DIF har något emot ett extra tillskott i kassan. Det är ju bara att döpa om kampanjen till något mer passande.

Anledningen till att jag tycker kampanjen skall fortsätta är att jag tror att den fortfarande är i sin linda och ännu inte på fullt allvar har nått sin peak. Om vi då går ut med att målet är nått vid 500.000 sänder det kanske signalen att faran är över och nu är allt frid och fröjd igen, vilket det egentligen inte är. Som Andy säger så är läget direkt allvarligt för klubbens fortsatta existens. Allt måste göras för att komma tillbaks till eliten igen. Ingen tvekan om det. Tänk er om vi inte lyckas med det….usch jag vill inte ens tänka tanken.

Ju mer pengar vi lyckas samla in ju större förutsättningar har vi att ta oss tillbaka. Det är i alla fall min personliga övertygelse.

Avslutningsvis – för att fortsätta kampanjen tror jag att det är direkt nödvändigt att Martin och Andy kan fortsätta att leda projektet. Ni har gjort ett sånt fantastiskt jobb hittills så jag bara hoppas ni orkar. Ingen annan, inklusive undertecknad, tror jag skulle klara det lika bra som ni har gjort och fortsättningsvis gör. You guys are the leader of the pack…Vi andra bidrar på annat sätt.

//Lyckliga Luke :D
Tusen tack!

Det värmer. Jag rknar med att fortsätta i någon form.

Martin och de andra har jag bara haft kontakt med via mail etcetera (vi bor ju i olika delar av landet) men jag gillar gänget och hoppas att fler av dem är med framåt samt att änu fler är beredda att arbeta aktivt.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Lucky Luke »

Andy skrev:
Lucky Luke skrev:Jag tycker att kampanjen gott kan fortsätta ett tag till efter att vi uppnått 500.000 kr oavsett vad Otto väljer – vara kvar i laget eller avsluta sin karriär (vilket jag verkligen inte hoppas). Oavsett vilket kan jag inte tänka mig att DIF har något emot ett extra tillskott i kassan. Det är ju bara att döpa om kampanjen till något mer passande.

Anledningen till att jag tycker kampanjen skall fortsätta är att jag tror att den fortfarande är i sin linda och ännu inte på fullt allvar har nått sin peak. Om vi då går ut med att målet är nått vid 500.000 sänder det kanske signalen att faran är över och nu är allt frid och fröjd igen, vilket det egentligen inte är. Som Andy säger så är läget direkt allvarligt för klubbens fortsatta existens. Allt måste göras för att komma tillbaks till eliten igen. Ingen tvekan om det. Tänk er om vi inte lyckas med det….usch jag vill inte ens tänka tanken.

Ju mer pengar vi lyckas samla in ju större förutsättningar har vi att ta oss tillbaka. Det är i alla fall min personliga övertygelse.

Avslutningsvis – för att fortsätta kampanjen tror jag att det är direkt nödvändigt att Martin och Andy kan fortsätta att leda projektet. Ni har gjort ett sånt fantastiskt jobb hittills så jag bara hoppas ni orkar. Ingen annan, inklusive undertecknad, tror jag skulle klara det lika bra som ni har gjort och fortsättningsvis gör. You guys are the leader of the pack…Vi andra bidrar på annat sätt.

//Lyckliga Luke :D
Tusen tack!

Det värmer. Jag rknar med att fortsätta i någon form.

Martin och de andra har jag bara haft kontakt med via mail etcetera (vi bor ju i olika delar av landet) men jag gillar gänget och hoppas att fler av dem är med framåt samt att änu fler är beredda att arbeta aktivt.
Härligt att höra. Hoppas att Otto är i hamn redan i början av veckan. Allt annat blir sedan bonus.. :D
Användarvisningsbild
OTTO
Inlägg: 14
Blev medlem: 2012-07-08

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av OTTO »

500:- från en sjuksyrrestudent. Kom igen nu alla studenter med hjärta och ansök om merkostnadslån på http://www.csn.se/hogskola/hur-mycket-k ... -kostnader så räddar vi Otto!
Äppelmos
Inlägg: 668
Blev medlem: 2007-01-05
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Äppelmos »

Tessan skrev:Hur går det med Rädda Otto-tröjan? När och var kommer den säljas?
Den är påväg :)
Rogga
Inlägg: 146
Blev medlem: 2010-10-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Rogga »

b9kish skrev:
Rogga skrev:Kan man inte lägga upp ett räkneverk någonstans så att vi kan få uppdateringar på hur det går? :)
Finnes på:
* http://www.räddaotto.se
* http://www.tinyletter.com/raddaotto
Ups, missade det (tar fram skämskudden) Tack! 317 000:- i skrivande stund är inte illa!:)
Rattlehead
Inlägg: 17
Blev medlem: 2012-07-09

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Rattlehead »

1000 kr från mig, här och nu, och det kommer garanterat mer om det behövs.

Jag vill bara poängtera att jag gör detta enbart för Kristofer Ottosson. Jag hade inte gjort det för någon annan inom DIF hockey idag. Det här är en engångsföreteelse för min del. Jag anser att det här initiativet är fel eftersom det borde ligga på DIF hockeys bord att värna om kulturbärare och trotjänare. Kristofer Ottosson är en av de största i föreningens historia. Jag skäms för hur föreningen hanterat hans fråga. Jag kan räkna upp spelare på min ena hands fingrar som jag skulle tänka mig göra något sådant för. Dessa herrar är få! Jag har följt DIF hockey sen 1984/1985. Kristofer Ottosson ser jag som den sista länken till hockeyn som jag en gång, som barn, föll för. Strula inte bort detta initiativ, DIF hockey!

Jag vill även bocka och buga inför personerna som dragit igång detta initiativ. Ni vet vem ni är och ni är STORA!!!
Användarvisningsbild
Husmusen
Inlägg: 261
Blev medlem: 2011-09-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Husmusen »

Jag håller med Rattlehead. Jag slänger in en slant men det är för att jag vill behålla Otto. Är så jävla besviken på ledningen att man inte kommit till en lösning tillsammans med Otto. Finns ingen nu aktiv som jag skulle pröjsa för att behålla förutom Otto.
Kenny Powers
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-07-09

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Kenny Powers »

500:- insatt. Givetvis stödjer man ett sånt här initiativ!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av -daniel- »

Vad är statusen efter helgen, får vi någon uppdatering? Hur långt i från 500.000:- är vi egentligen?
Bild
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av kaminor »

Ingen uppdatering idag? :(
Skriv svar