Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Rådgivaren
Inlägg: 128
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Rådgivaren »

Husmusen skrev:Anmärkningsvärt om Djurgården ratar Otto. Jag har svårt att tro att han ställer orimliga lönekrav och att det är där skon klämmer. Personligen tycker jag Otto var våran bäste spelare tillsammans med Wesslan förra säsongen.

Det är inte anmärkningsvärt, det är en stor fet skandal om vi nobbar Ottosson. Han är ju snudd på material att få tröjan upphängd i taket. Var definitivt en av lagets bästa spelare den gångna säsongen (och typ den 14 tidigare också) och borde vara en av de mest självklara förlängningarna om han vill fortsätta. Vilket han uppenbarligen vill.

Blev faktiskt rejält förbannad när jag läste Hallmans intervju. Tycker överlag Chale har gjort ett riktigt bra jobb med att forma spelartruppen - men att låta en legend som Otto vänta i ovisshet och tystnad, så pass länge att han börjar fundera på andra alternativ. Nej, jag känner mig väldigt illa till mods efter den läsningen.

Kom igen nu DIF, kom igen nu Challe! Skärpning!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

inloss skrev:Angående Nilson så existerar det inget utköp då spelare skriver ELITSERIRE-kontrakt och inte "kontrakt" punkt slut, end of story, the fat lady did sing!

Sen att han skrev ett kontrakt som sa att han skulle tjäna mer pengar "nästa sesse" var ju pga att man redan hade Widing.
Men vilken tur att du vet exakt hur kontraktet för Marcus Nilson ser ut. Du kan ju ringa kansliet, be att få prata med Challe och upplysa honom om de exakta förutsättningarna.
Bild
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av gaspo »

Rådgivaren skrev:
Husmusen skrev:Anmärkningsvärt om Djurgården ratar Otto. Jag har svårt att tro att han ställer orimliga lönekrav och att det är där skon klämmer. Personligen tycker jag Otto var våran bäste spelare tillsammans med Wesslan förra säsongen.

Det är inte anmärkningsvärt, det är en stor fet skandal om vi nobbar Ottosson. Han är ju snudd på material att få tröjan upphängd i taket. Var definitivt en av lagets bästa spelare den gångna säsongen (och typ den 14 tidigare också) och borde vara en av de mest självklara förlängningarna om han vill fortsätta. Vilket han uppenbarligen vill.

Blev faktiskt rejält förbannad när jag läste Hallmans intervju. Tycker överlag Chale har gjort ett riktigt bra jobb med att forma spelartruppen - men att låta en legend som Otto vänta i ovisshet och tystnad, så pass länge att han börjar fundera på andra alternativ. Nej, jag känner mig väldigt illa till mods efter den läsningen.

Kom igen nu DIF, kom igen nu Challe! Skärpning!
Han är inte snudd på material! Han är material o skall få sin tröja hissad. Enligt mig topp tre som någonsin spelat i DIF!
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Lucky Luke »

Rådgivaren skrev:
Husmusen skrev:Anmärkningsvärt om Djurgården ratar Otto. Jag har svårt att tro att han ställer orimliga lönekrav och att det är där skon klämmer. Personligen tycker jag Otto var våran bäste spelare tillsammans med Wesslan förra säsongen.

Det är inte anmärkningsvärt, det är en stor fet skandal om vi nobbar Ottosson. Han är ju snudd på material att få tröjan upphängd i taket. Var definitivt en av lagets bästa spelare den gångna säsongen (och typ den 14 tidigare också) och borde vara en av de mest självklara förlängningarna om han vill fortsätta. Vilket han uppenbarligen vill.

Blev faktiskt rejält förbannad när jag läste Hallmans intervju. Tycker överlag Chale har gjort ett riktigt bra jobb med att forma spelartruppen - men att låta en legend som Otto vänta i ovisshet och tystnad, så pass länge att han börjar fundera på andra alternativ. Nej, jag känner mig väldigt illa till mods efter den läsningen.

Kom igen nu DIF, kom igen nu Challe! Skärpning!
Jag håller helt med föregående talare. Vi pratar ju inte om vem som helst, vi pratar om en av de absolut största legendarerna i DIF:s hela historia. Är det någon som är värd att få tröjan hissad så är det fan ta mig Otto!! Mer Djurgårdare än han finns bara inte. Han är Djurgården personifierad för mig!! Behandla för guds skull honom inte så här illa snälla DIF. Han är värd mycket mer. Om jag personligen skulle få välja mellan en laddad och revanchsugen Otto och en halvseg penningkåt Mackan skulle jag inte tveka en sekund. Jag skulle välja Otto alla dar i veckan!! Det skulle kännas hemskt att se Otto i något annat lags tröja nästa säsong. Må det ALDRIG hända!!!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av sensei »

Hoppas att både Otto och Nilson kommer med till slut.

Måste jag välja så tar jag tar hellre Nilson än Otto. Även om Otto är mer jämn så har Nilson en högre högstanivå. Sen kan Nilson spela mer fysiskt och representerar rent allmänt en spelstil (när han är på humör..) som jag gillar.

Det är egentligen bara en värvning som jag är kritisk mot men den har diskuterats i leda. Hoppas bara att den inte "är i vägen" så att vi inte kan få både Nilson och Otto.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Tessan »

Håller med föregående talare - in med Otto!!!!
spocksbeard
Inlägg: 501
Blev medlem: 2009-10-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av spocksbeard »

Varför kastar många skit på Challe när ingen vet hur Nilsons kontrakt ser ut?.Klart Challe gör vad han kan han är ingen idiot.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

spocksbeard skrev:Varför kastar många skit på Challe när ingen vet hur Nilsons kontrakt ser ut?.Klart Challe gör vad han kan han är ingen idiot.
Varför kasta skit överhuvudtaget? Det är ju ingen här inne som sett kontraktet och vet grunderna till tvisten, alla bygger förutfattade meningar utifrån rykten.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Manijock »

Nilson platsar inte så enkelt är det.. I mitt tycke går samtliga forwards framför en mätt, omotiverad tjockis som bara tar energi från laget. Dessutom en usel ledare och dålig förebild. Han har gömt sig när det gått dåligt och förbannat egotrippad rätt igenom. Glömmer aldrig när han har chans på ett friläge, blir nerriven, och istället för att fullfölja situationen som mycket väl kunde slutat med en målchans så vänder han sig om för att skälla ut domaren.... Vilken förebild för de yngre killarna verkligen!

Är det inte hög tid att tvätta bort losermentaliteten från DIF nu?
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 437
Blev medlem: 2011-04-10

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av John Terry »

Manijock skrev:Nilson platsar inte så enkelt är det.. I mitt tycke går samtliga forwards framför en mätt, omotiverad tjockis som bara tar energi från laget. Dessutom en usel ledare och dålig förebild. Han har gömt sig när det gått dåligt och förbannat egotrippad rätt igenom. Glömmer aldrig när han har chans på ett friläge, blir nerriven, och istället för att fullfölja situationen som mycket väl kunde slutat med en målchans så vänder han sig om för att skälla ut domaren.... Vilken förebild för de yngre killarna verkligen!

Är det inte hög tid att tvätta bort losermentaliteten från DIF nu?
Försöker undvika att vara dryg, men det där var bland det dummaste jag hört (läst).
Harold Camping
Inlägg: 387
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Harold Camping »

Manijock skrev:Nilson platsar inte så enkelt är det.. I mitt tycke går samtliga forwards framför en mätt, omotiverad tjockis som bara tar energi från laget. Dessutom en usel ledare och dålig förebild. Han har gömt sig när det gått dåligt och förbannat egotrippad rätt igenom. Glömmer aldrig när han har chans på ett friläge, blir nerriven, och istället för att fullfölja situationen som mycket väl kunde slutat med en målchans så vänder han sig om för att skälla ut domaren.... Vilken förebild för de yngre killarna verkligen!

Är det inte hög tid att tvätta bort losermentaliteten från DIF nu?

Vad du än tycker om Nilson så var han våran poängbästa spelare förra året, troligtvis den bästa offensiva kraften och någon looser är han inte, Mackan fick trots allt lira med Otto och Jimmie som egentligen inte hör hemma i en leading line som ska producera.

Kan hålla med om att han inte är den optimala ledaren och har ett lite för dåligt kroppspråk ibland men du överdriver något gränslöst. Du skulle nog behöva en hurring!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av sensei »

Harold Camping skrev:
Manijock skrev:Nilson platsar inte så enkelt är det.. I mitt tycke går samtliga forwards framför en mätt, omotiverad tjockis som bara tar energi från laget. Dessutom en usel ledare och dålig förebild. Han har gömt sig när det gått dåligt och förbannat egotrippad rätt igenom. Glömmer aldrig när han har chans på ett friläge, blir nerriven, och istället för att fullfölja situationen som mycket väl kunde slutat med en målchans så vänder han sig om för att skälla ut domaren.... Vilken förebild för de yngre killarna verkligen!

Är det inte hög tid att tvätta bort losermentaliteten från DIF nu?

Vad du än tycker om Nilson så var han våran poängbästa spelare förra året, troligtvis den bästa offensiva kraften och någon looser är han inte, Mackan fick trots allt lira med Otto och Jimmie som egentligen inte hör hemma i en leading line som ska producera.

Kan hålla med om att han inte är den optimala ledaren och har ett lite för dåligt kroppspråk ibland men du överdriver något gränslöst. Du skulle nog behöva en hurring!
Som du förstår så finns det ett visst mått av effektsökeri i jockmaniacs inlägg. Med andra ord - ta det med en nypa salt. Jag är övertygad om att jockmaniac i verkligheten är helt medveten om att Nilson är en av de bättre spelarna i svensk hockey givet att han coachas rätt och är i god form fysiskt och mentalt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
fillefilander
Inlägg: 157
Blev medlem: 2009-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av fillefilander »

Jag hopppas fortfarande på både Otto och Mackan. Båda två skulle så klart vara galet bra "värvningar" i ett Allsvenskt lag. Just nu har väl DIF bara en fw-plats kvar att tillsätta om man ska ha 14 st. Men kan det vara så att dom som fortfarande är juniorer (Åberg & Wennberg) går utanför denna räkenskap? Åtminstone Wennberg skulle väl kunna tänkas "stå på vänt" ett år till om man får in mer rutinerade spelare. Vad tror ni?
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Christopher J »

Vi behöver producerande forwards. Därför är Mackan ett bra alternativ om det finns möjlighet att få honom. Vi ska upp direkt och vi vet vad Mackan kan. Sätt honom i en kedja med Linkan och vi får ett riktigt tungt anfallsvapen.
Klart man vill ha Otto, men vi har redan bra centrar. Vi saknar forwards som vi vet kan leverera. Åberg, Sörensen och Tim kan det gå hur som helst för. Och varför skulle Mackan vara omotiverad och inte Otto. Otto ville också dra ut på det efter säsongen.
Får vi Otto känns det naturligtvis bra, men får vi Mackan så känns forwardssidan riktigt bra och vass.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Stocky »

Granath var den första av dom "riktiga" (inte spelat i DIF innan) nyförvärven som inte lät så nervös. Han tror jag blir riktigt bra även av det lilla man sett av honom.
Låst